ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΣΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

Στο πλαίσιο της Εβδομάδας Οδικής Ασφάλειας, η οποία διοργανώνεται από την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας από τις 13 έως τις 17 Οκτωβρίου 2025, πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 13 Οκτωβρίου, στο Διοικητήριο Δράμας, ενημερωτική ημερίδα με θέμα «Οδική Ασφάλεια και Υπεύθυνη Μετακίνηση για Όλους». Το πρόγραμμα της εκδήλωσης περιελάμβανε εισηγήσεις από την Τροχαία Δράμας, τον Μοτοσυκλετιστικό Σύλλογος Προσοτσάνης, τον Ελληνικό Ερυθρό Σταυρό, τον Ποδηλατικό Όμιλο Δράμας, τον Σύλλογο Εκπαιδευτών Υποψηφίων Οδηγών κ.α.

«Η οδική ασφάλεια είναι πάνω από όλα ζήτημα παιδείας και σεβασμού»

Σε δηλώσεις του στα τοπικά Μ.Μ.Ε. ο κ. Θανάσης Ματσάνης, από τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών Π.Ε. Δράμας, ανέφερε:

«Η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης σε συνεργασία με την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας και τη Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών της Π.Ε. Δράμας πραγματοποιεί μια πολύ σημαντική εκπαιδευτική ημερίδα με θέμα την οδική ασφάλεια και την υπεύθυνη μετακίνηση.

Πιστεύουμε ότι η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας, είτε είμαστε επιβάτες, οδηγοί, μοτοσικλετιστές, πεζή, ποδηλάτες. Στόχος αυτής της ημερίδας είναι να ευαισθητοποιήσει, να ενημερώσει και να βοηθήσει τους συμπολίτες μας να αποκτήσουν οδική κουλτούρα. Με τη συμμετοχή του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού, της Τροχαίας Δράμας, του Μοτοσυκλετιστικού Συλλόγου Προσοτσάνης, του Ποδηλατικού Ομίλου Δράμας και άλλων φορέων, θα προσπαθήσουμε να δείξουμε πως μέσα από μικρές καθημερινές κινήσεις, όπως το να φοράμε τη ζώνη ασφαλείας, το κράνος, να σεβόμαστε τους πεζούς και γενικότερα τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, μικρά πραγματάκια, μπορούν να συμβάλλουν στη διασφάλιση της ζωής.

Η Δράμα και η Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης εστιάζει σε αυτόν τον τομέα. Επικεντρώνει στην πρόληψη και την εκπαίδευση, γιατί πιστεύουμε ότι η οδική ασφάλεια, η ασφάλεια δηλαδή όλων στους δρόμους, δεν είναι μόνο ζήτημα άρτιων οδικών εγκαταστάσεων και εξοπλισμού, αλλά πάνω από όλα είναι ζήτημα παιδείας και σεβασμού.

Ως υπηρεσίες, πιστεύουμε ότι πέρα από τον βασικό ρόλο που έχουμε με βάση τις αρμοδιότητές μας, να ενημερώνουμε και να διεκπεραιώνουμε κάποιες υποθέσεις που έχουν να κάνουν με διαδικασίες που αφορούν τους πολίτες, πιστεύουμε ότι πρέπει να βγούμε στους δρόμους, πρέπει να συμμετέχουμε σε ημερίδες, να πάμε στα σχολεία, για να χρησιμοποιήσουμε τη γνώση μας, αλλά και την επιστημονική κατάρτιση που έχουμε, προκειμένου να βοηθήσουμε τους συμπολίτες μας να αποκτήσουν οδική κουλτούρα. Ένα ζήτημα το οποίο είναι πολύ βασικό. Συνδέεται με τη ζωή και την ασφάλεια όλων μας. Πιστεύουμε ότι πραγματικά μέσα από αυτή τη δράση, αλλά και από άλλες δράσεις που τρέχουν αυτό το χρονικό διάστημα στην Π.Ε. Δράμας, αλλά και γενικότερα στην Περιφέρεια, μπορούμε να βοηθήσουμε πραγματικά τους συνανθρώπους μας να αποκτήσουν οδική κουλτούρα, να αλλάξουν τη νοοτροπία τους και να εκδηλώσουν έτσι σεβασμό όχι μόνο στον εαυτό τους, αλλά και στους υπόλοιπους συνανθρώπους μας».

«Στόχος η ενημέρωση όλων των πολιτών»

Ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Μιχάλης Μουρβετίδης έκανε λόγο για εκδηλώσεις που αφορούν την οδική ασφάλεια, την ενημέρωση των πολιτών και φυσικά την ενημέρωση των μαθητών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και πρόσθεσε: «Αυτές οι δράσεις βοηθούν πάρα πολύ στην ενημέρωση όχι μόνο των μεγάλων πολιτών, αλλά και των μικρών, γιατί είναι οι αυριανοί οδηγοί που θα κυκλοφορούν ανάμεσά μας. Στόχος μας είναι η ενημέρωση όλων των πολιτών». «Σκοπός δεν είναι μόνο να υπάρχει ο φόβος της παράβασης, αλλά να υπάρχει και ο φόβος της ευθύνης», πρόσθεσε.

«Λείπει η αγωγή, αλλά και η εφαρμογή του νόμου»

Ο Βουλευτής κ. Δημήτρης Κυριαζίδης δήλωσε: «Δυστυχώς ελλείψει αγωγής όλοι μας είμαστε παραβάτες. Εννοώ με την έννοια του όποιου νόμου που αφορά την τροχαία και κατ’ επέκταση την οδική ασφάλεια. Λείπει στη χώρα μας –υπάρχει τεράστιο έλλειμμα- η αγωγή, αλλά και η εφαρμογή του νόμου. Αυτό είναι το βασικότερο όλων. Είναι πολύ ορθό ότι τα παιδιά μας αρχίσαμε και τα εισάγουμε στην έννοια της οδικής ασφάλειας, τι πρέπει να τηρείται, έτσι ώστε και αυτά να διασφαλίζουν τη ζωή τους, αλλά και τον απέναντι από εμάς, τον μη οδηγούντα, να τον διασφαλίζουμε και αυτόν κατά τη διάρκεια της καθημερινής οδήγησης, στάσης και συμπεριφοράς».

«Αλληλοσεβασμός ανάμεσα στους ποδηλάτες και στα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς»

Ο κ. Λευτέρης Τσελεγγίδης, αθλητής του Ποδηλατικού Ομίλου Δράμας, σημείωσε: «Εμείς προσπαθούμε όσο μπορούμε τον κόσμο που βάζουμε μέσα σε αυτό το άθλημα, να τον συμβουλέψουμε να τηρεί τον Κ.Ο.Κ., μιας και το ποδήλατο ανήκει κανονικά στα οχήματα. Αλλά αυτό πρέπει να γίνει σιγά σιγά αποδεκτό και από τον κόσμο που μετακινείται με τα γνωστά σε εμάς μέσα μεταφοράς. Νομίζω ότι πρέπει να δώσουμε χρόνο σε αυτό το αντικείμενο και ιδιαιτέρα στο ποδήλατο, για να μπορέσει να αξιολογηθεί και από το υπόλοιπο κοινό και να μπορέσουμε να συνυπάρχουμε στον ελληνικό δρόμο».

Ο Πρόεδρος του Ποδηλατικού Ομίλου Δράμας κ. Γιώργος Φλώρος, μιλώντας στα τοπικά Μ.Μ.Ε., επεσήμανε: «Πρέπει να υπάρχει αλληλοσεβασμός ανάμεσα στους ποδηλάτες και στα υπόλοιπα μέσα μαζικής μεταφοράς, διότι είμαστε ο αδύναμος κρίκος πάνω στον δρόμο. Προσπαθούμε εμείς πάντα να τηρούμε τον Κ.Ο.Κ. με σεβασμό απέναντι στα άλλα οχήματα και το ίδιο θέλουμε και από αυτούς προς εμάς».

Ακόμη, σημείωσε: «Εμείς προσπαθούμε από πλευράς μας, ειδικά στα μικρά παιδιά και στους γονείς, από τη στιγμή που αγοράζουν ένα ποδήλατο για το παιδί τους, συνάρτηση πρέπει να είναι και το κράνος. Δεν πρέπει να βγαίνει κανένα παιδί, ανεξαρτήτως ηλικίας, είτε με συνοδεία είτε μόνο του, χωρίς να φοράει κράνος και απαραίτητο εξοπλισμό, γάντια, επιγονατίδες κοκ. Ο ρόλος μας είναι δύσκολος, γιατί όπως και σε πολλά άλλα θέματα, δεν έχουμε την απαιτούμενη “εκπαίδευση” από μικρή ηλικία και από όλους τους φορείς, ξεκινώντας από το σπίτι πρώτα, στο πως θα πρέπει να κινούμαστε με το ποδήλατο μέσα στον δρόμο. Και το πιο σημαντικό είναι το πώς θα κινούμαστε μέσα σε κατοικημένες περιοχές, γιατί εκεί γίνονται τα περισσότερα ατυχήματα. Πρώτα ο ποδηλάτης πρέπει να σέβεται τον Κ.Ο.Κ., τις προτεραιότητες κοκ, για να απαιτήσουμε μετά και από τα οχήματα να σεβαστούν εμάς».