Σε ανακοίνωση της Νομαρχιακής Επιτροπής ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία Δράμας αναφέρονται τα εξής:

Ξεκίνησε την Τρίτη 2/2/2021 η συζήτηση του αντιδημοκρατικού ν/σ για την Παιδεία στις αρμόδιες επιτροπές της Βουλής. Για πρώτη φορά νομοσχέδιο που αφορά την Παιδεία κατατίθεται σε συναρμοδιότητα με το Υπουργείο Δημόσιας Τάξης κι αυτό δείχνει την πορεία προς τη σκληρή αυταρχικοποίηση που έχει επιλέξει η σημερινή Κυβέρνηση.

Με τη Βουλή να υπολειτουργεί η Κυβέρνηση επιλέγει να περάσει ένα αυταρχικό νομοσχέδιο χωρίς κοινωνικό διάλογο και χωρίς την κοινωνική συναίνεση της συντριπτικής πλειοψηφίας. Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο η αντίθεση δεν έρχεται μόνο από το σύνολο της αντιπολίτευσης αλλά συναντά την καθολική απόρριψη από την πανεπιστημιακή κοινότητα, από την ΠΟΑΣΥ και τέλος από Βουλευτές και στελέχη της Νέας Δημοκρατίας.

Επιγραμματικά το νομοσχέδιο:

Α) Θεσπίζει ως προϋπόθεση εισαγωγής στα Πανεπιστήμια την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ). Δεν αρκούν τα αποτελέσματα των γραπτών εξετάσεων αλλά και να γράφουν οι υποψήφιοι πάνω από μια βάση την οποία θα καθορίζουν οι Σχολές. Ταυτόχρονα δεν θα προσμετράται ο βαθμός του Απολυτηρίου.

Οι επιπτώσεις της συγκεκριμένης ενέργειας:

-Πάνω από 20.000 υποψήφιοι φέτος θα βρεθούν εκτός των δημόσιων Πανεπιστημίων. Οδηγούνται στην αγκαλιά των ιδιωτικών κολεγίων, στα οποία το μόνο κριτήριο εισαγωγής είναι η δυνατότητα πληρωμής των διδάκτρων.

-Η Γ’ Λυκείου μετατρέπεται αποκλειστικά σε χρονιά προετοιμασίας. Το απολυτήριο απαξιώνεται πλήρως, όπως και η παιδαγωγική διάσταση του Λυκείου. Ενισχύονται τα φροντιστήρια.

-Για τη διαμόρφωση της ΕΒΕ η εξεταστέα ύλη είναι η ίδια σε Γενικά Λύκεια, ΕΠΑΛ και Εσπερινά. Αναμένεται ο πλήρης αποκλεισμός όσων σπουδάζουν στα Εσπερινά και ο δραστικός περιορισμός όσων υποψηφίων φοιτούν στα ΕΠΑΛ. Επιπλέον αναμένεται η μείωση των μαθητών σε αυτούς τους τύπους Λυκείων. Αποτελεί ρύθμιση με σαφές και σκληρό ταξικό πρόσημο.

-Η Κυβέρνηση φοβούμενη το πολιτικό κόστος του αποκλεισμού τόσων χιλιάδων υποψηφίων μεταθέτει, στο όνομα του αυτοδιοίκητου, το πολιτικό βάρος στα ΑΕΙ. Αυτά θα κατηγορηθούν για τη μείωση των εισακτέων και όχι η Κυβέρνηση.

Β) Καθιερώνει διπλή διαδικασία κατάθεσης μηχανογραφικού δελτίου.

Αυτό θα έχει ως επίπτωση τη δημιουργία Σχολών και Τμημάτων δύο ταχυτήτων. Στην α’ φάση η «αφρόκρεμα» και στη β’ όσα περίσσεψαν και για όσους περίσσεψαν. Δεδομένης της πρόθεσης της Κυβέρνησης για αναδιάταξη του ακαδημαϊκού χάρτη η ρύθμιση αυτή θα θέσει σε κίνδυνο αρκετές Σχολές που θα κριθούν μη βιώσιμες, κυρίως των Περιφερειακών ΑΕΙ. Τούτων δοθέντων προβάλλει ορατός ο κίνδυνος και για τις Σχολές στη Δράμα, Σχολές που με τόση προσπάθεια της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ έγιναν ανώτατες (Διεθνές Πανεπιστήμιο).

Γ) Ιδρύει το ψηφιακό Σπουδαστικό της Ασφαλείας. Τη θέση των χαφιέδων καταλαμβάνουν τα ψηφιακά εργαλεία μαζικής επιτήρησης και εξατομικευμένου έλεγχου. Ενδεικτικά μέτρα που εισάγονται: Βιντεοεπιτήρηση, Live καταγραφή, Επεξεργασία και αποθήκευση δεδομένων, Βιομετρικά στοιχεία, Έλεγχος τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρονικής αλληλογραφίας, Έλεγχος φυσικής πρόσβασης.

Δ) Ιδρύει ειδική αστυνομική δύναμη μέσα στα Πανεπιστήμιο υπό την εποπτεία του εκάστοτε Χρυσοχοΐδη. Εδώ παραβιάζεται κατάφωρα το Αυτοδιοίκητο των ΑΕΙ, ενώ πρόκειται για πανευρωπαϊκή πρωτοτυπία.

Οι δύο τελευταίες ρυθμίσεις επιβεβαιώνουν τη διαχρονική εμμονική αντίληψη της Δεξιάς πως τα Πανεπιστήμια «αποτελούν κέντρα ανομίας, παραβατικότητας και ορμητήριο παρακρατικών» και αποτελούν την απόλυτη συκοφάντηση των ελληνικών ΑΕΙ τόσο σε εθνικό όσο και διεθνές επίπεδο.

Η εγκατάσταση συστημάτων ασφαλείας και επιτήρησης και ακόμα περισσότερο η αστυνομική δύναμη των ειδικών φρουρών εντός των ΑΕΙ δε συνάδουν με την ένταση των όποιων παραβατικών περιστατικών εντός των ΑΕΙ, είναι προϊόν της ακραίας δεξιάς ιδεοληψίας και του δόγματος «Νόμος και Τάξη». Πρόκειται για ενέργειες προκλητικές και ατιμωτικές προς την πανεπιστημιακή κοινότητα, ενώ αποτελούν έκφραση εχθρότητας προς τη νέα γενιά και το φοιτητικό σώμα.

Η πρώτη απάντηση στο νομοσχέδιο δόθηκε στους δρόμους, όπου φοιτητές και πανεπιστημιακοί μαζί με πλήθος πολιτών διαδήλωσαν την αντίθεσή τους πάρα τις αντισυνταγματικές απαγορεύσεις του Χρυσοχοΐδη.

Η απάντηση της κοινωνίας στον αυταρχισμό και τον περιορισμό της Δημοκρατίας από την Κυβέρνηση της Ν.Δ. και την υπεράσπιση της Δημόσιας Παιδείας θα πρέπει να είναι συνεχής και έντονη. Καμία υποχώρηση, κανένας συμβιβασμός. Το ν/σ πρέπει να αποσυρθεί.