ΣΕΙΡΑ ΕΠΙΣΚΕΨΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΑΦΩΝ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ ΣΩΚΡΑΤΗ ΦΑΜΕΛΛΟΥ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

Επίσκεψη στη Δράμα πραγματοποίησε, τη Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2025, ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία κ. Σωκράτης Φάμελλος, ο οποίος είχε σειρά συναντήσεων με φορείς, συνοδευόμενος από τον Βουλευτή του Νομού Δράμας κ. Θεόφιλο Ξανθόπουλο, τον Συντονιστή της Νομαρχιακής Επιτροπής Δράμας κ. Γιάννη Δαμαλή και τοπικά στελέχη του κόμματος.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στη Δράμα, ο κ. Φάμελλος παραχώρησε συνέντευξη τύπου και αναφέρθηκε σε μια σειρά από τοπικά ζητήματα, ενώ παράλληλα τοποθετήθηκε και για ζητήματα της επικαιρότητας.

Ξεκινώντας την αναφορά του στη Δράμα, ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ σημείωσε: «Σε όποια θέματα και αν μας απασχολήσουν στη συζήτηση από τις οδικές και σιδηροδρομικές συνδέσεις, δηλαδή την απομόνωση της Δράμας, από τα θέματα Υγείας και Παιδείας, δηλαδή την πρόσβαση των πολιτών στα δημόσια αγαθά, μέχρι τις συνθήκες εργασίας, την ασφάλεια εργασίας, το μέλλον και την προοπτική του κτηνοτροφικού τομέα, σε όλους τους τομείς, βλέπουμε το πώς εξαπάτησε τη Δράμα και τους πολίτες της ο κ. Μητσοτάκης το 2019. Άλλα υποσχέθηκε και άλλα έκανε.

Σήμερα η Δράμα ζει πρώτα από όλα έναν πρωτοφανή αποκλεισμό. Τα τρένα έχουν να σφυρίξουν στον σταθμό της Δράμας από το 2019. Υπάρχει μια λειτουργική σιδηροδρομική σύνδεση, η οποία δεν αξιοποιείται. Γιατί υπάρχουν πολλά μέρη της Ελλάδας που δυστυχώς δεν έχουν ούτε καν αυτή την υποδομή. Εδώ υπάρχει αυτή η υποδομή και ερωτώ: Πόσο σέβεται τους ακρίτες ο κ. Μητσοτάκης; Πόσο σκληρά τους εξαπάτησε τελικά το 2019; Διότι όχι απλά δεν βοήθησε τον τόπο, αλλά σταμάτησε και τα τρένα.

Έξι χρόνια επίσης οι πολίτες της Δράμας περιμένουν να προοδεύσει το έργο της σύνδεσης με την Εγνατία. Και αυτό καθυστερεί. Ούτε οδικές ούτε σιδηροδρομικές συνδέσεις. Πώς μπορεί να εξυπηρετηθεί η τοπική εργασία, το τοπικό προϊόν, η επιχειρηματικότητα, ο πρωτογενής τομέας, ο δευτερογενής, από τα κρασιά μέχρι τα μάρμαρα, από τα δασικά προϊόντα μέχρι τον πρωτογενή τομέα, και να ζήσει αξιοπρεπώς μια οικογένεια εδώ στη Δράμα, όταν δεν έχει τρόπο να μεταφερθούν τα προϊόντα και να έχει πρόσβαση στις λειτουργίες της χώρας μας. Δυστυχώς για τον κ. Μητσοτάκη οι ακρίτες είναι μόνο υποκριτικές φωτογραφίες στους φράκτες, αλλά μέσα από τον φράκτη μπαίνει ένα ερώτημα: Πώς θα ζήσουν οι ακρίτες εδώ στη Δράμα; Και δεν υπάρχουν απαντήσεις».

«Οι γιατροί δεν πρόκειται να έρθουν σε προκηρύξεις, οι οποίες γίνονται λανθασμένα και με χαμηλές αμοιβές»

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο κ. Φάμελλος επισκέφθηκε το Νοσοκομείο της Δράμας, για το οποίο, στις δηλώσεις του, επεσήμανε: «Εδώ ζούμε μια συζήτηση που επαναλαμβάνεται και με επικοινωνιακές επισκέψεις του Υπουργού Υγείας, αλλά δεν απαντιέται ένα βασικό ερώτημα: Μπορεί και δικαιούται ένας Νομός με 100.000 κατοίκους και περισσότερους να έχει παθολόγους; Η απάντηση του κ. Γεωργιάδη είναι όχι, δεν δικαιούται, γιατί δεν υπάρχουν. Διότι είναι λανθασμένες οι επιλογές για να στελεχωθεί με παθολόγους το Νοσοκομείο και όσες επισκέψεις επικοινωνιακές και αν κάνει, του απαντώ ότι με καλλωπισμένους κτιριακούς χώρους, που είναι απαραίτητοι, δεν λύνεται το πρόβλημα εάν δεν έχεις μέσα γιατρούς. Και οι γιατροί δεν πρόκειται να έρθουν σε προκηρύξεις, οι οποίες πρώτον γίνονται λανθασμένα και δεύτερον με χαμηλές αμοιβές. Πρέπει να υπάρχει άμεσα διπλασιασμός των αμοιβών των γιατρών, βαρέα – ανθυγιεινά σε όλους τους υγειονομικούς μαζί με τους διασώστες και μια γενναία αύξηση του προϋπολογισμού της υγείας».

Ακόμη, ανέφερε: «Δεν είναι μόνο το παθολογικό. Ενημερωθήκαμε για άλλα τμήματα, όπως π.χ. είναι το ακτινολογικό, όπως είναι το ουρολογικό, το οφθαλμολογικό, όπου λόγω της ελλιπούς στελέχωσης, υπάρχει χαμηλή πρόοδος της εξυπηρέτησης ασθενών και αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως δικαιολογία για να κλείσουν τα τμήματα. Διότι θα συνδέσουν πλέον τη χρηματοδότηση τμημάτων με την παραγωγικότητα, το οποίο είναι προφανές εσφαλμένο, διότι η χρηματοδότηση της υγείας πρέπει να γίνεται με βάση τον πολίτη, την ανάγκη, τη ζωή και την υγεία και όχι την παραγωγικότητα υποστελεχωμένων τμημάτων».

«Ναρκοθέτηση του τομέα της πρωτογενούς παραγωγής»

Στη συνέχεια της τοποθέτησής του ο κ. Φάμελλος συνδύασε την ερήμωση της υπαίθρου και το δημογραφικό με τα προβλήματα στον πρωτογενή τομέα. Συγκεκριμένα, δήλωσε: «Υπάρχει μια ναρκοθέτηση όλου του αγροτικού και κτηνοτροφικού τομέα, αλλά και γενικότερα του τομέα της πρωτογενούς παραγωγής, που ξεκινάει από το υψηλό κόστος παραγωγής, την έλλειψη εργατικών χεριών, την αδυναμία χρηματοδότησης και σχεδιασμούς της αγροτικής παραγωγής και συνδέεται με το τεράστιο γαλάζιο σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ, όπου οι γαλάζιες ακρίδες έφαγαν 1 δισεκατομμύριο ευρώ που ήταν για τους τίμιους αγρότες και τις τίμιες αγρότισσες και της Δράμας. Συνδέεται με το σοβαρότατο πρόβλημα που έχουμε στη βιολογική γεωργία, κτηνοτροφία, μελισσοκομία, στην καθυστέρηση πληρωμών που δημιουργεί ένα αρνητικό ντόμινο σε όλη την περιφέρεια της Δράμας, γιατί αν δεν πληρωθεί ο αγρότης το ‘24 και το ‘25 δεν θα πληρωθεί ούτε ο προμηθευτής του, ούτε ο μπακάλης της γειτονιάς, ούτε θα μπορούν να λειτουργήσουν οι τοπικές κοινωνίες. Είναι ντόμινο αυτό που γίνεται. Και βέβαια με το τεράστιο πρόβλημα που έχουμε της ευλογιάς, όπου εδώ ο Νομός έχει χαμηλή στελέχωση κτηνιάτρων».

Ειδικά για τα μέτρα που αφορούν την ευλογιά, είπε: «Ο κ. Τσιάρας πριν από 35 ημέρες εξήγγειλε δεκαήμερο πρόγραμμα αυστηρών ελέγχων σε όλη την Ελλάδα με εφαρμογή μέτρων βιοασφάλειας. Ένα βασικό μέτρο βιοασφάλειας είναι οι απολυμαντικοί σταθμοί. Τον προκαλώ να έρθει εδώ στη Δράμα να βρει ένα απολυμαντικό σταθμό. 35 ημέρες μετά, έχουν περάσει τρία δεκαήμερα, και απολυμαντικοί σταθμοί δεν υπάρχουν. Έστω ένας».

«Εξελισσόμενη επίθεση στα δικαιώματα των εργαζομένων»

Κατά τη διάρκεια της περιοδείας του στη Δράμα, ο κ. Φάμελλος επισκέφτηκε το Εργατικό Κέντρο και συναντήθηκε με εκπροσώπους εργαζομένων του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα. Ειδικά για τα ζητήματα εργασίας ανέφερε: «Υπάρχει εξελισσόμενη επίθεση στα δικαιώματα των εργαζομένων σε όλα τα επίπεδα από την κυβέρνηση Μητσοτάκη. Την προηγούμενη εβδομάδα νομοθετήθηκε ο εργασιακός μεσαίωνας του 13ωρου. Προσπάθησε υποκριτικά στο μήνυμά του ο κ. Μητσοτάκης να μας πει ότι δεν καταλάβαμε καλά.

Οι εργαζόμενοι μας ενημέρωσαν πάρα πολύ για το τι γίνεται. Και για το πώς υπάρχουν εξοντωτικά ωράρια και για το πώς ο εργαζόμενος δεν μπορεί να αντισταθεί στις εργοδοτικές πιέσεις για 13ωορο, γιατί το νομοθέτησε και η κυβέρνηση, είναι νόμιμο πλέον, στο πως δεν πληρώνονται ρεπό και υπερωρίες, στο πως εδώ στη Δράμα είχαμε περιστατικό που πήγε εργοδότης στο ΑΤΜ για να πάρει πίσω από εργαζόμενο το δώρο Χριστουγέννων, γιατί εδώ έγιναν όλα αυτά επί του κ. Μητσοτάκη, αλλά επίσης και για το πολύ μεγάλο πρόβλημα που έχουμε ασφάλειας της εργασίας, γιατί εδώ στη Δράμα έχουμε σοβαρά ατυχήματα και δυστυχώς δυστυχήματα την ώρα της εργασίας. Αυτό είναι το αποτέλεσμα του εργασιακού μεσαίωνα. Είναι απλήρωτες υπερωρίες, 13ωρο εργασίας και ένας εργαζόμενος ανασφαλής όχι μόνο στο πως θα τα βγάλει πέρα, είναι ανασφαλής ως προς την καθημερινότητά του».

«Δεν υπάρχει μέλλον με αυτούς τους μισθούς για τις νέες και τους νέους της περιοχής»

Ο κ. Φάμελλος έκανε λόγο για το φαινόμενο της νεομετανάστευσης, το οποίο παρουσιάζεται στη Δράμα. «Σε άλλες περιοχές έχουμε πλέον τους νεοτσιφλικάδες, διότι χάνουν την αξία τους τα χωράφια και έρχονται οι μεγαλογαιοκτήμονες και αγοράζουν μισοτιμής στα χωράφια, στα οποία κάποιοι “καλλιεργούν” και φωτοβολταϊκά πλέον», ενώ για τη Δράμα και τη νεοματανάστευση επεσήμανε: «Δεν υπάρχει μέλλον με αυτούς τους μισθούς για τις νέες και τους νέους της περιοχής. Και έχουμε ένα κύμα μετανάστευσης το 2025 στην Ελλάδα του κ. Μητσοτάκη».

Όπως είπε, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει στο πρόγραμμά του μέτρα, τα οποία είναι κρίσιμα για την περιοχή. Συγκεκριμένα τόνισε: «Η πολιτεία αναλαμβάνει την ευθύνη της στέγης για τα στελέχη του δημόσιου τομέα που θα στελεχώσουν κρίσιμες υπηρεσίες, όπως είναι οι υπηρεσίες παιδείας, υγείας και ελέγχων που αφορούν τη λειτουργία του τόπου. Γιατί εδώ δεν έχουμε στελέχωση στην Επιθεώρηση Εργασίας, δεν έχουμε στελέχωση στα θέματα υγιεινής και ασφάλειας και υγείας, δεν έχουμε στελέχωση στα θέματα πολεοδομιών, στα θέματα τεχνικών υπηρεσιών, στα θέματα κτηνιατρικής, τα οποία είναι συνδεδεμένα με την ασφάλεια και την ισχυρή πολιτεία που χρειαζόμαστε».

Επίσης αναφέρθηκε στο πρόγραμμα δημόσιων φοιτητικών εστιών, σύμφωνα με το οποίο «ο ΣΥΡΙΖΑ προτείνει σε κάθε πόλη να υπάρχει τουλάχιστον 50% κάλυψη των στεγαστικών αναγκών όλων των φοιτητών που έρχονται από άλλες πόλεις σε σύγχρονες δημόσιες φοιτητικές εστίες».

Όσον αφορά τα Πανεπιστήμια και τα ζητήματα με τη βιωσιμότητα των τμημάτων, ο κ. Φάμελλος δήλωσε: «Φοβόμαστε ότι ο κ. Μητσοτάκης κάνει ότι μπορεί να μην είναι βιώσιμα τα πανεπιστημιακά τμήματα για να έρθει μετά με τη δικαιολογία είτε του τρόπου εισαγωγής είτε της στελέχωσης είτε της ελάχιστης βάσης εισαγωγής να έρθει να τα ακυρώσει στη συνέχεια. χτυπάω το καμπανάκι για τα τμήματα που υπάρχουν εδώ στη Δράμα, μην τυχόν και σκεφτεί να κάνει κάτι τέτοιο. Αντίθετα πρέπει να τα βοηθήσει και με το να έχουν εισακτέους και με το να υπάρχει φοιτητική στέγη και να δίνουν ποιότητα στη λειτουργία της πόλης με βάση τις πολύ σημαντικές ειδικότητες. Γιατί εδώ έχουμε ειδικότητες που σχετίζονται με την οινοποιία και με το κλίμα και το περιβάλλον, που είναι πολύ σημαντικά για το μέλλον του τόπου».

«Όλα λειτουργούν μέσα σε ένα πλαίσιο εξαρτήσεων και διαφθοράς»

Στη συνέχεια της συνέντευξης τύπου ο κ. Φάμελλος ανέφερε: «Η Ανατολική Μακεδονία – Θράκη είναι η 9η από το τέλος Περιφέρεια της Ευρώπης, στις 237, βάσει του μέσου μισθού σε όρους αγοραστικής δύναμης. Αυτό ζει τελικά ο πολίτης τελικά στην Ελλάδα του κ. Μητσοτάκη στη Δράμα. Για αυτό δεν μπορεί να μείνει στη Δράμα και στον Νομό ο πολίτης».

Όπως είπε, «η Προοδευτική Ελλάδα είναι μια Ελλάδα η οποία θα έχει και εργασία και αποκέντρωση και σχεδιασμό και ισχυρή αυτοδιοίκηση, αλλά θα έχει και διαφάνεια και Δημοκρατία. Γιατί αυτό που επίσης ζουν οι πολίτες στη Δράμα είναι ότι δεν μπορούν να βρουν το δίκιο τους και για να εξυπηρετηθούν πρέπει να πάνε σε ένα βουλευτικό γραφείο. Για να λύσεις ένα οποιοδήποτε θέμα, το οποίο έχει να κάνει με αδειοδότηση, χρηματοδότηση, εργασία, ακόμη και σε θέματα εργατικών διαφορών, μαθαίνουμε ότι μέχρι και στο ποιος θα προσληφθεί στα προγράμματα της ΔΥΠΑ, του πρώην ΟΑΕΔ, υπάρχει πολιτικό μέσο».

«Το καθεστώς Μητσοτάκη έχει βάλει όλη την Ελλάδα σε ένα πλαίσιο λειτουργιών που έχουν μόνο εξάρτηση και διαφθορά. Είναι χειρότερα από την περίοδο της ΕΡΕ, διότι όλα λειτουργούν –και ο ιδιωτικός και ο δημόσιος τομέας- μέσα σε ένα πλαίσιο εξαρτήσεων και διαφθοράς. Και είναι το πρώτο που πρέπει να αποτινάξουμε. Και για αυτό πλέον αυτό που επείγει είναι μια μεγάλη συνεργασία και τω προοδευτικών, αλλά και των δημοκρατικών δυνάμεων. Είναι θέμα δημοκρατίας να μην υπάρχουν ρουσφέτια και να μην κάνουν κουμάντο οι κομματάρχες οι γαλάζιοι», πρόσθεσε ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – Προοδευτική Συμμαχία.

«Υποβάθμιση της δημόσιας Υγείας για να κάνουν πάρτι τα νοσηλευτήρια»

Ένας από τους σταθμούς της περιοδείας του κ. Φάμελλου στον Νομό Δράμας ήταν και το Νοσοκομείο. Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ προέβη στην εξής δήλωση:

«Ένα από τα μεγαλύτερα θέματα της περιφέρειας της χώρας μας είναι η Υγεία. Για να μείνουν οι ακρίτες στον τόπο τους και να μπορέσουμε να στηρίξουμε την περιφερειακή ανάπτυξη πρέπει να έχουν πρώτα από όλα την υγειά τους.

Στο νοσοκομείο της Δράμας ζούμε έναν πρωτοφανή παραλογισμό. Η έλλειψη στελεχών δεν αφορά μόνο την παθολογική κλινική, όπου είναι τεράστιο το πρόβλημα, αλλά αφορά και σημαντικές βασικές υπηρεσίες του ακτινολογικού.

Αφορά επίσης την οφθαλμολογική και ουρολογική κλινική, με αποτέλεσμα οι κλινικές οι οποίες υπάρχουν, επειδή δεν έχουν στελέχωση, να οδηγούνται από τη διοίκηση του υπουργείου Υγείας σε κλείσιμο.

Ταυτόχρονα υπάρχει ένα μεγάλο πρόβλημα στις αμοιβές του προσωπικού. Αν δεν αυξηθούν οι αμοιβές των γιατρών, αν δεν δοθούν τα βαρέα και ανθυγιεινά σε όλους τους νοσηλευτές, αν δεν υπάρχει 13ος και 14ος μισθός, τότε πράγματι η δημόσια Υγεία δέχεται ένα τεράστιο πλήγμα.

Αυτό είναι το σχέδιο και του κ. Μητσοτάκη και του κ. Γεωργιάδη, να έχουμε υποβάθμιση της δημόσιας Υγείας για να κάνουν πάρτι τα νοσηλευτήρια.

Αυτό γίνεται δυστυχώς και εδώ στη Δράμα».