«Η ρητορική της κυβέρνησης δημιουργεί κλίμα στην κοινωνία και τα στελέχη του Λιμενικού»

 

«To μείζον είναι ότι χάθηκαν ανθρώπινες ζωές. Η χώρα μας είναι μέλος διεθνών οργανισμών και η διάσωση αποτελεί πρωταρχική της υποχρέωση. Το ίδιο και το δικαίωμα υποβολής αίτησης ασύλου. Οι άνθρωποι αυτοί είχαν εισέλθει στα χωρικά μας ύδατα και αντί να τους δώσουμε τη δυνατότητα να υποβάλουν αίτηση ασύλου, βρέθηκαν στο βυθό της θάλασσας. Υπάρχει θέμα», επεσήμανε ο Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θ. Ξανθόπουλος, κατά την παρέμβασή του στο τηλεοπτικό σταθμό Blue Sky και την εκπομπή «Παρεμβάσεις».

«Φαίνεται ότι οι εντολές της κυβέρνησης δεν είναι προς αυτή την κατεύθυνση. Ζητήσαμε να έρθει ο κ. Κικίλιας, ο Υπουργός Ναυτιλίας, στη Βουλή. Ο κ. Πλεύρης, σημερινός Υπουργός Μετανάστευσης, είχε πει το 2011 ότι η φύλαξη των συνόρων σημαίνει θάνατο. Όλη η ρητορική της κυβέρνησης, ότι η αποτροπή είναι το παν, ότι δεν τους θέλουμε εδώ σε καμία περίπτωση, δημιουργεί κλίμα στην κοινωνία αλλά και τα στελέχη του Λιμενικού, η δουλειά των οποίων είναι από τη στιγμή που κάποιος εισέλθει στα χωρικά μας ύδατα, η διάσωση και η παροχή δυνατότητας υποβολής αίτησης ασύλου. Η χώρα πρέπει να τηρεί την διεθνή νομιμότητα και να μη χαϊδεύει τα αυτιά της ακροδεξιάς. Αυτή η τακτική της κυβέρνησης είναι αδιέξοδη», τόνισε.

Απαντώντας στη συνέχεια σε ερωτήσεις για τη στάση της κυβέρνησης Μητσοτάκη στα εθνικά μας θέματα, παρατήρησε μεταξύ άλλων: «Η Ελλάδα είναι μη μόνιμο μέλος του Σ.Α του ΟΗΕ, έχει αυξημένο τυπικό ρόλο στο διεθνές δίκαιο, αλλά δεν εισπράττει τη δυναμική που όφειλε να αναπτύξει με αυτή της την ιδιότητα… Ακόμη και στις οξυμένες φάσεις πρέπει να υπάρχει απευθείας συνεννόηση με την Τουρκία. Και ο Πρωθυπουργός να είναι ξεκάθαρος ως προς τα σαφή όρια που πρέπει να τεθούν, δηλαδή ότι η χώρα δεν επιτρέπεται να αποστεί από τις πάγιες θέσεις της, ότι πρόκειται για ζητήματα διεθνούς δικαίου και όχι διμερών σχέσεων».

«Ο κ. Μητσοτάκης δεν αξιοποίησε την πολυδύναμη, πολυδιάστατη εξωτερική πολιτική που άσκησε ο ΣΥΡΙΖΑ ως κυβέρνηση. Θεωρεί ότι το να είναι ο πιο πιστός και προβλέψιμος σύμμαχος των ΗΠΑ στην περιοχή εξυπηρετεί τα εθνικά μας συμφέροντα. Πολιτική στην οποία διαφωνούμε γιατί δεν αποδίδει», πρόσθεσε.

Τέλος χαρακτήρισε την έναρξη της διαδικασίας συνταγματικής αναθεώρησης ως προσπάθεια του κ. Μητσοτάκη να αλλάξει την ατζέντα καθώς η κυβέρνηση υπό το βάρος των τεράστιων προβλημάτων που αντιμετωπίζει η μεγάλη πλειοψηφία του ελληνικού, λαού, δεν τα καταφέρνει». Ζητάει συναίνεση ένας Πρωθυπουργός που βαρύνεται με το σκάνδαλο των υποκλοπών, που έκλεισε την έρευνα για Καραμανλή, Βορίδη, Αυγενάκη, που παραβίασε τη συνταγματική επιταγή για τα ποσοστά επιλογής των επικεφαλής των ανεξάρτητων Αρχών από τη Διάσκεψη των Προέδρων. Ξέρουμε με ποιον έχουμε να κάνουμε, είμαστε επιφυλακτικοί για να μην πω καχύποπτοι», κατέληξε.