
Σε ανακοίνωση του Βουλευτή ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Νομού Δράμας Αναστάσιου Νικολαΐδη αναφέρονται τα εξής:
Η απόφαση της κυβέρνησης για υπαγωγή των αρμοδιοτήτων του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ, με ταυτόχρονη αφαίρεση διαχείρισης του θεσμικού πλαισίου από το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όχι μόνο δεν έλυσε τα ήδη σοβαρά προβλήματα στην καταβολή των αγροτικών ενισχύσεων, αλλά απεναντίας τα γιγάντωσε, δημιουργώντας, δικαιολογημένα, ένα μεγάλο κύμα ανασφάλειας και αγανάκτησης στον αγροτικό κόσμο.
Στην παρούσα φάση, βέβαια, το μείζον δεν είναι η δικαίωση όσων επεσήμαναν εγκαίρως ότι η κυβέρνηση επέλεξε έναν λάθος δρόμος πειραματισμών και προχειρότητας, αλλά το γεγονός ότι πλήθος αγροτών στη Δράμα, καθώς και σε άλλες περιοχές της Βορείου Ελλάδος, παραμένουν απλήρωτοι για επιδοτήσεις που έπρεπε ήδη να έχουν καταβληθεί, την ώρα που οι υποχρεώσεις τρέχουν και το κόστος παραγωγής για τη νέα καλλιεργητική περίοδο παραμένει ασφυκτικό. Άλλωστε, η ευρεία σύσκεψη στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας, την Παρασκευή 8 Μαΐου κατέδειξε πλήρως το μέγεθος του προβλήματος, την εύλογη αγωνία που βιώνουν οι Δραμινοί αγρότες και την ανάγκη για άμεση εξεύρεση λύσης.
Σε αυτό το πλαίσιο, ήδη από τις 30 Απριλίου, ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης είχε καταθέσει επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών με θέμα: «Σε οικονομική ασφυξία οι παραγωγοί της Δράμας λόγω καθυστερήσεων στην καταβολή των αγροτικών ενισχύσεων». Δυστυχώς, για τους αγρότες του Νομού Δράμας, το Υπουργείο δήλωσε αναρμόδιο και αρνήθηκε να απαντήσει στα ουσιαστικά ερωτήματα σχετικά με τους λόγους που δεν καταβλήθηκαν οι αγροτικές ενισχύσεις, καθώς και για το συγκεκριμένο και δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της καταβολής του συνόλου των αγροτικών ενισχύσεων στους παραγωγούς του Νομού Δράμας.
Για το «επιτελικό μπάχαλο» στον αγροτικό τομέα και τις απλήρωτες επιδοτήσεις μοναδική υπεύθυνη είναι η κυβερνητική πολιτική. Αντί όμως να αναλάβει τις ευθύνες που απορρέουν από τον σχεδιασμό της κυβέρνησης, το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών δηλώνει αναρμόδιο έναντι των τεράστιων προβλημάτων επιβίωσης που αντιμετωπίζει η κοινωνία της υπαίθρου και ο πρωτογενής τομέας. Επιλέγει να μεταθέσει ευθύνες μεταξύ αρχών και συναρμόδιων υπουργείων, ενώ οι αγρότες βιώνουν τις συνέπειες της πολιτικής αδιαφορίας της κυβέρνησης. Χρειάζονται άμεσες πληρωμές, καθαρές λύσεις και μία πολιτεία που να στέκεται δίπλα και όχι απέναντι στους αγρότες, όμως έχει καταστεί πλέον σαφές ότι η παρούσα κυβέρνηση, αποκομμένη πλήρως από την κοινωνία, δεν διαθέτει σχέδιο και δεν μπορεί να φροντίσει για τα συμφέροντα των πολλών.

