
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ
Διεθνές συνέδριο για την εκπαίδευση και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα και την Κύπρο πραγματοποιήθηκε στη Δράμα, από την Παρασκευή 9 Μαΐου έως και την Κυριακή 11 Μαΐου 2025. Το συνέδριο είχε ως τίτλο ««Εκπαίδευση και επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών για μια Ελλάδα και Κύπρο της καινοτομίας, της προόδου και της αλληλεγγύης: Η μεταρρύθμιση που πρέπει να γίνει», διοργανώθηκε από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας και τον «Εκπαιδευτικό Κύκλο» και οι εργασίες του διεξήχθησαν στο Δημοτικό Ωδείο και το Δημαρχείο Δράμας.

Η τελετή έναρξης πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 9 Μαΐου, στο Δημοτικό Ωδείο, παρουσία του Υφυπουργού Παιδείας κ. Κώστα Βλάση. Παρευρέθηκαν επίσης ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δράμας κ. Δωρόθεος, ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Ν. Δράμας κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης, ο Βουλευτής Ν. Δράμας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης, ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Κοινωνικής Πολιτικής κ. Αλέξης Παναγιωτίδης, ο Εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος Παιδείας του Δήμου Δράμας κ. Κωνσταντίνος Δερβίκης, η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού του Δήμου Δράμας κ. Δέσποινα Αβραμίδου κ.α.
Στο πλαίσιο της τελετής έναρξης πραγματοποιήθηκε η βράβευση των νικητών του 13ου διαγωνισμού εφηβικού διηγήματος και ποίησης «Γρηγόρης Πεντζίκης». Κεντρικός ομιλητής ήταν ο κ. Νικόλαος Δεμερτζής με θέμα «Γνωστική επισφάλεια στην κοινωνία της πληροφορίας», ενώ σπουδαστές του Δημοτικού Ωδείου παρουσίαζαν έργα κλασικής μουσικής.

Σε δηλώσεις του στα τοπικά Μ.Μ.Ε. ο Διευθυντής της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας και Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του συνεδρίου κ. Σπύρος Κιουλάνης ανέφερε: «Είναι μια πολύ μεγάλη στιγμή, για τη Δράμα κατ’ αρχάς, για την εκπαίδευση συνάμα. Είναι ένα μοναδικό συνέδριο. Για πρώτη φορά τόσα πανεπιστημιακά ιδρύματα συναντώνται. Μπορεί να πει κανείς ότι είναι όλα τα πανεπιστήμια της Ελλάδας, έξι πανεπιστήμια της Κύπρου, ένα πανεπιστήμιο της Σουηδίας, με στόχο να συζητήσουμε για την επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη των εκπαιδευτικών. Είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει. Είναι η πρώτη φορά σε συνεργασία της Ελλάδας και της Κύπρου. Γίνεται με την αιγίδα των Υπουργείων Παιδείας Ελλάδας και Κύπρου. Έχει έναν πολύ συγκεκριμένο σκοπό, να καταλήξει σε μια πρόταση αναφορικά με την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Αυτό θα προκύψει τόσο μέσα από τις συνεδρίες, τις εισηγήσεις, τις στρογγυλές τράπεζες, τις ομιλίες, από την καταγραφή τους που υπάρχει μια καινοτομία, δηλαδή έχουμε περίπου 40-50 εθελοντές, οι πιο πολλοί είναι φοιτητές της ΑΣΠΑΙΤΕ και άλλων πανεπιστημίων, οι οποίοι μοιράζονται στις αίθουσες και καταγράφουν όσα συμβαίνουν. Δηλαδή κρατούν σημειώσεις, όχι μόνο των εισηγήσεων, αλλά και των ερωτήσεων. Παράλληλα, έχουμε κυκλοφορήσει κάποιες διαδικτυακές φόρμες στις οποίες ο κάθε ένας, είτε είναι φοιτητής, είτε καθηγητής, είτε πανεπιστημιακός, είτε στέλεχος της εκπαίδευσης, μπορεί να καταθέσει την άποψή του για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών. Στόχος μας είναι όλα αυτά να τα συγκεντρώσουμε, να καταλήξουμε σε κάποια συμπεράσματα και να σταλούν στα Υπουργεία Παιδείας με στόχο να γίνει μια συγκεκριμένη πρόταση».

Ο Υφυπουργός Παιδείας κ. Κώστας Βλάσης, στις δηλώσεις του, σημείωσε ότι βρίσκεται με μεγάλη χαρά στη Δράμα «για μια πρωτοβουλία που είναι ιδιαίτερα επιτυχημένη» και πρόσθεσε: «Λόγω του συνεδρίου κάνω μια περιοδεία σε διάφορους Νομούς της Βόρειας Ελλάδας, γιατί για εμάς, για την κυβέρνηση, η στόχευση στις δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και τις δια βίου μάθησης είναι πολύ μεγάλη. Δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα σε αυτόν τον τομέα και πραγματικά χαίρομαι που σε αυτόν τον Νομό, σε αυτή την πόλη, παίρνονται τέτοιες πρωτοβουλίες». Ακόμη, ο κ. Βλάσης επεσήμανε: «Όταν έφτασε η πρόσκληση για αυτό το συνέδριο, τη στιγμή που θα μπορούσαμε να επιλέξουμε άλλες εκδηλώσεις στην Αθήνα, προτίμησα να έρθω εδώ. Βρίσκομαι εδώ για να δώσω αυτό το στίγμα, ότι η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, η δια βίου μάθηση και βέβαια το ενδιαφέρον που η επαρχία δείχνει για αυτό το θέμα, μας κινεί και εμάς ακόμη περισσότερο και μας κάνει να βρισκόμαστε εδώ». «Είμαι σίγουρος ότι τα συμπεράσματα θα είναι πολύ σημαντικά και η παρουσία μου εδώ, ως εκπροσώπου του Υπουργείου Παιδείας δείχνει ότι η ελληνική πολιτεία είναι αρωγός και θα στέκεται πάντα δίπλα σε τέτοιες πρωτοβουλίες και ενέργειες», κατέληξε ο Υφυπουργός Παιδείας.

Ο Βουλευτής κ. Δημήτρης Κυριαζίδης καλωσόρισε τον Υφυπουργό Παιδείας και ανέφερε: «Είναι σημαντικό για τον τόπο μας με την έννοια της δική του παρουσίας, γιατί δίνει ένα ιδιαίτερο τόνο και έμφαση στην προσπάθεια που γίνεται από πλευράς Δράμας και εκπαίδευσης, προκειμένου αυτό το διεθνές συνέδριο εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης να πάρει ένα ιδιαίτερο νόημα. Έχει σημασία, γιατί ενισχύεται με την παρουσία του, αλλά και η συνέχεια με την έννοια της έκτασης που θα δοθεί στο συνέδριο. Εκ του αποτελέσματος θα κριθούν όλα και για αυτό βρισκόμαστε εδώ και ο Υφυπουργός βρίσκεται εδώ».

Ο Βουλευτής κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης συνεχάρη τους διοργανωτές και ειδικότερα τον κ. Κιουλάνη, καλωσόρισε τον Υφυπουργό Παιδείας και σημείωσε: «Όλοι πρέπει να του θέσουμε ζητήματα για το τι μέλλει γενέσθαι για την επόμενη σχολική χρονιά στον τόπο μας. Θα κλείσουν σχολεία; Θα έχουμε συγχώνευση σχολείων; Θα έχουμε συγχώνευση τάξεων; Είμαστε εδώ όχι μόνο για να υποδεχόμαστε Υπουργούς. Ούτως ή άλλως είμαστε ένας πολύ φιλόξενος λαός. Απλά θέτουμε προβλήματα πριν δημιουργηθούν».

