
ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΘΗΚΕ Η ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΤΙΜΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΘΥΜΑΤΑ ΣΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΑΡΚΑΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ
Εκδηλώσεις για τον εορτασμό της Ημέρας Εθνικής Αντίστασης πραγματοποιήθηκαν στο Άγαλμα της Ελευθερίας στον δημοτικό κήπο Δράμας, την Κυριακή 23 Νοεμβρίου 2025. Ταυτόχρονα, με πρωτοβουλία του Συλλόγου Κρητικών Νομού Δράμας «Η Μεγαλόνησος» πραγματοποιήθηκαν εκδηλώσεις μνήμης για το Ολοκαύτωμα της Ιεράς Μονής Αρκαδίου, στην Κρήτη, το 1866.
Παρόντες ήταν οι Βουλευτές του Νομού Δράμας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης και κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης, ο Δήμαρχος Δράμας κ. Γιώργος Παπαδόπουλος, ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Αγροτικής Οικονομίας, Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Αργύρης Πατακάκης, εκπρόσωποι του στρατού, των σωμάτων ασφαλείας, συλλόγων και φορέων.
Αρχικά τελέστηκε επιμνημόσυνη δέηση, ακολούθησε κατάθεση στεφάνων και η τελετή ολοκληρώθηκε με την τήρηση ενός λεπτού σιγής και την ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου.

Στις δηλώσεις του, ο Βουλευτής κ. Κυριαζίδης, μεταξύ άλλων, σημείωσε: «Η πατρίδα μας, η Ελλάδα μας, διαχρονικά στη διαδρομή της, ήταν ένα κυρίαρχο στοιχείο η αντίσταση. Από τους πολυάριθμους κατακτητές της, πριν από αιώνες, Πέρσες, στη συνέχεια είχαμε μια διαρκή αιχμαλωσία, τη μεγαλύτερη, από πλευράς των Τούρκων, εδώ η περιοχή μας 500 χρόνια. Αλλά στη συνέχεια στον πρόσφατοι 20ο αιώνα είχαμε κατακτητές σκληρούς. Ειδικότερα ο τόπος μας, η Δράμα μας, με τους αιμοσταγείς Βουλγάρους. Βεβαίως, ταυτόχρονος τιμούμε και δοξάζουμε –και ορθό αυτό από την πλευρά του Συλλόγου των Κρητικών της Δράμας- το Ολοκαύτωμα στο Αρκάδι. Η μεγαλόνησος πάντα είχε μια ιδιαίτερη παρουσία στη διατήρηση της ελευθερίας, στους αγώνες. Αγώνες τους οποίους είδαμε και εδώ, εννοώ στο Λεκανοπέδιο, όπου στα Οχυρά, ένας μεγάλος αριθμός Κρητικών έδωσαν το “παρών” και θυσιάστηκαν, όπως και άλλοι Έλληνες, για την ελευθερία. Αλλά και εδώ ο τόπος μας, το ηρωικό Δοξάτο, είναι από εκείνα τα Ολοκαυτώματα που μνημονεύονται παγκοσμίως. Και οφείλουμε και εμείς ως Δραμινοί και να τιμούμε και να δοξάζουμε τους προγόνους μας, που πολλές φορές το λησμονούμε. Και η λησμονιά δεν είναι καλό για τη συνέχεια αυτής της πατρίδας…».
Ο Βουλευτής κ. Νικολαΐδης επεσήμανε: «Ημέρα μνήμης η Ημέρα της Εθνικής Αντίστασης, που καθιερώθηκε από το ΠΑΣΟΚ και τον αείμνηστο Πρόεδρό μας Ανδρέα Παπανδρέου. Μια ημέρα που οι Έλληνες απέδειξαν ότι με ομόνοια, με σύμπνοια, με συζήτηση, με συνεννόηση, μπόρεσαν και νίκησαν τον κατακτητή. Αυτό οφείλουμε και εμείς να πράξουμε σήμερα στις δύσκολες ημέρες που περνάμε. Ταυτόχρονα τιμούμε αυτούς που θυσιάστηκαν στο Ολοκαύτωμα της Ιεράς Μονής Αρκαδίου. Τιμούμε τους Κρητικούς που έδωσαν τη ζωή τους για μια ελεύθερη πατρίδα. Τιμούμε τους συμπολίτες μας Κρητικούς και συγχαίρουμε τον Σύλλογο κρητικών Δράμας για αυτά που προσφέρουν στον τόπο μας».
Ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης κ. Πατακάκης ανέφερε: «Το Ολοκαύτωμα της Μονής Αρκαδίου, ένα μεγάλο ακόμη δείγμα των μεγάλων αγώνων των Κρητικών για την απελευθέρωση της πατρίδας μας. Να κρατήσουμε ψηλά τις αξίες της πίστης και της πατρίδας μας και της Ορθοδοξίας μας. Είναι ένα ηχηρό μήνυμα στις δύσκολες εποχές τις οποίες διανύουμε, ώστε και εμείς οι νεότεροι να ακολουθήσουμε στα βήματα των προγόνων μας. Επίσης εορτάζουμε την Εθνική Αντίσταση, τους αγωνιστές, οι οποίοι θυσιαστήκαν για την πατρίδα μας και την ελευθερία μας. Χρέος μας να καρατήσουμε άσβεστη τη μνήμη τους και να τη μεταλαμπαδεύσουμε στους νεότερους».

