ΣΤΟ 1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΛΑΜΠΑΚΙΟΥ

 

 

Ο Δήμος Δοξάτου με το Κέντρο Κοινότητας, θεωρώντας σημαντική την πρώιμη παρέμβαση που επιτυγχάνεται μέσω των δράσεων σε σχολεία, σχεδίασε και υλοποιεί ευρύτερο πρόγραμμα ενημέρωσης, ευαισθητοποίησης και προαγωγής ψυχοκοινωνικής υγείας των μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Δήμου.

Οι θεματικές που κάθε φορά προσεγγίζονται και παρουσιάζονται στα παιδιά έχουν να κάνουν με ότι απασχολεί άμεσα τους ίδιους καθώς και την σχολική κοινότητα, όπως αποκλίνουσες συμπεριφορές, διαφορετικότητα, διαφορετικές μορφές οικογένειας, σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, συναισθηματική νοημοσύνη, συνεργασία, επικοινωνία και άλλα.

Το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε την εφαρμογή του από το 1ο Δημοτικό Σχολείο Καλαμπακίου, όπου οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν, να συνδιαλεχθούν και να εκφράσουν απορίες τους σχετικά με την «Σεξουαλική Αγωγή και τις Διαφυλικές Σχέσεις».

Ένα θέμα που απασχολεί ιδιαίτερα τους νέους αλλά και τους ενήλικες που τους περιβάλλουν, καθώς οι ίδιοι οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί συχνά δυσκολεύονται να προσεγγίσουν το παιδί για μία ανάλογη συζήτηση. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχει ένα σημαντικό κενό ενημέρωσης των μαθητών και να συμβαίνει συχνά η διαστρέβλωση της αλήθειας να δημιουργεί συναισθήματα ματαίωσης. Οι δράσεις ενημέρωσης γίνονται με βιωματικό και διαδραστικό τρόπο ώστε να επιτυγχάνεται η συμμετοχή όλων των μαθητών/τριών στην διαδικασία της αναστοχαστικής μάθησης.

Στόχο της συντονισμένης αυτής προσπάθειας, αποτελεί η πλήρης και ακριβής ενημέρωση των παιδιών όσον αφορά τις έννοιες, τις λειτουργίες αλλά και τους μύθους της παιδικής και εφηβικής σεξουαλικότητας, η κατανόηση του δικαιώματός στη διαχείριση του σώματός τους, η ικανότητα να αναγνωρίζουν το πονηρό άγγιγμα καθώς και να γνωρίζουν πώς να σέβονται και να προστατεύουν τον εαυτό τους. Ο γενικότερος σκοπός που φάνηκε να επιτεύχθηκε είχε να κάνει με την απενοχοποίηση συμπεριφορών και σκέψεων. Διότι όπου έρχεται η ενημέρωση η ενοχή χάνει το νόημα της ύπαρξής της.

Ευχόμαστε ολόψυχα σε όλους τους μαθητές να αναγνωρίζουν το δικαίωμά στον εαυτό τους να δίνουν «χώρο» στις ανησυχίες του.