Ο ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΡΑΜΑΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΑΛΠΙΓΚΤΙΔΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΗΣ ΑΝΑΠΛΑΣΗΣ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΠΛΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ

  • «Πρέπει να διαχειριστούμε πώς θα γίνει στην καθημερινότητα των Δραμινών να μην υπάρχει η ταλαιπωρία που υπήρξε στο προηγούμενο έργο»
  • «Με την παρέμβαση ενοποιούνται οι κοινόχρηστοι χώροι του κέντρου της πόλης και δημιουργείται εύκολη και άμεση πρόσβαση από όλους τους πολίτες»

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

Η πορεία υλοποίησης του νέου μεγάλου έργου της Στρατηγικής Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης του Δήμου Δράμας, με την ανάπλαση της πλατείας Ελευθερίας και της οδού Εθνικής Αμύνης, είναι σαφές ότι σχετίζεται με την Ονειρούπολη, όσον αφορά τον χώρο διεξαγωγής, είτε πρόκειται για την αμέσως επόμενη διοργάνωση, είτε σε πιο μακροπρόθεσμο επίπεδο. Η σχετική χρηματοδότηση για το έργο προέρχεται από το ΕΣΠΑ 2021-2027 της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ενώ η διαγωνιστική διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί, εκτός απροόπτου, με την ανάδειξη αναδόχου εντός του 2026.

Ο προϋπολογισμός είναι περίπου 12 εκ. ευρώ και η εκπόνηση των μελετών έγινε μετά από δωρεά της εταιρείας Raycap. Το συνολικό έργο, για τους κοινόχρηστους χώρους του κέντρου της Δράμας, περιλαμβάνει και την ανάπλαση του δημοτικού κήπου, με ένα επιπλέον ποσό ύψους περίπου 10 εκ., όμως τη δεδομένη χρονική στιγμή εξασφαλισμένη χρηματοδότηση υπάρχει για την α’ φάση (πλατεία και οδός Εθνικής Αμύνης).

Η εφημερίδα «Εργασία… συν» συνομίλησε με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Δράμας κ. Παναγιώτη Σαλπιγκτίδη, ο οποίος αναφέρθηκε στην πορεία υλοποίησης του έργου και στα σημεία στα οποία έχει επικεντρωθεί ο Δήμος.

Όπως είπε, «αυτή τη στιγμή έχουν βγει κάποιες παρατηρήσεις που αφορούν το ιδιοκτησιακό της Εθνικής Αμύνης για την πρόταση που υπέβαλε η ΔΕΥΑΔ. Θα ολοκληρωθούν αυτές οι παρατηρήσεις. Είναι ξεχωριστό το έργο της ΔΕΥΑΔ». Ο κ. Σαλπιγκτίδης εξήγησε ότι «στην πρώτη φάση είναι τα έργα της ΔΕΥΑΔ, του ΔΕΔΔΗΕ και του Δήμου Δράμας και πρόσθεσε: «Εμείς, ο Δήμος Δράμας, μέχρι τέλος Μαρτίου πρέπει να υποβάλουμε πρόταση για το έργο που αφορά τη χρηματοδότηση της Εθνικής Αμύνης και της πλατείας. Ο δημοτικός κήπος είναι στη δεύτερη φάση».

Ακόμη, ο Αντιδήμαρχος του Δήμου Δράμας, επεσήμανε: «Αφού ολοκληρώσει η ΔΕΥΑΔ τις παρατηρήσεις και προχωρήσει στην πρόταση, θα βγει ο διαγωνισμός. Ένας τέτοιος διαγωνισμός έχει μια ελάχιστη διάρκεια γύρω στο εξάμηνο. Στη συνέχεια, αφού αναδειχθεί ανάδοχος, θα ξεκινήσει τις εργασίες η ΔΕΥΑΔ. Ταυτόχρονα, θα ξεκινήσει και ο ΔΕΔΔΗΕ. Λίγο μετά τη ΔΕΥΑΔ, σε μια όμως παράλληλη διαδικασία».

Όσον αφορά τον προγραμματισμό για το έργο του Δήμου Δράμας, ο κ. Σαλπιγκτίδης ανέφερε: «Μέχρι τέλος Μαρτίου πρέπει να υποβάλλουμε την πρόταση και αν όλα πάνε καλά, μετά από περίπου ένα μήνα θα λάβουμε την έγκριση. Άρα τον Απρίλιο θα μπορούμε να προχωρήσουμε στη διαδικασία του διαγωνισμού, που θα διαρκέσει επίσης περίπου ένα εξάμηνο». «Ενδέχεται μέσα στο 2026, αν όλα πάνε καλά, να προκύψει ανάδοχος», υπογράμμισε.

«Έχουμε μια εμπειρία ως Δήμος από το προηγούμενο έργο και πρέπει να δούμε τα λάθη που έγιναν σε εκείνη την ανάπλαση

Σχετικά με τα σημεία που δίνει έμφαση ο Δήμος Δράμας, μετά από την εμπειρία υλοποίησης της ανάπλασης στην οδό 19ης Μαΐου, ο κ. Σαλπιγκτίδης δήλωσε: «Αυτό το έργο είναι δεν έχει καμία σχέση με την ανάπλαση της 19ης Μαΐου. Είναι πολύ μεγαλύτερο και σε προϋπολογισμό και σε έκταση. Απλά έχουμε μια εμπειρία ως Δήμος από το προηγούμενο έργο και πρέπει να δούμε τα λάθη που έγιναν σε εκείνη την ανάπλαση. Δηλαδή, κυρίως όσον αφορά την ταλαιπωρία του κόσμου. Αυτό πρέπει να διαχειριστούμε, πώς θα γίνει στην καθημερινότητα των Δραμινών να μην υπάρχει η ταλαιπωρία που υπήρξε στο προηγούμενο έργο. Και να γίνει όσο το δυνατόν το συντομότερο. Να ολοκληρωθεί όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, καθώς η οδός Εθνικής Αμύνης και η πλατεία είναι το πιο κεντρικό σημείο της πόλης».

Απαντώντας στην ερώτηση για το εάν γίνονται κινήσεις για την εξεύρεση χρηματοδότησης ώστε να υλοποιηθεί η β’ φάση της ανάπλασης, που αφορά τον δημοτικό κήπο, ο κ. Σαλπιγκτίδης είπε: «Γίνονται πολλές προσπάθειες από τον Δήμαρχο να βρεθούν και τα υπόλοιπα χρήματα για τη β’ φάση. Είμαστε σε καλό δρόμο. Θεωρώ ότι θα έχουμε γρήγορα θετικά αποτελέσματα».

«Στόχος είναι να βελτιώσουμε ποιότητα ζωής των κατοίκων, βγάζοντας έξω το αυτοκίνητο»

Τέλος, όσον αφορά την ανάπλαση της πλατείας και της οδού Εθνικής Αμύνης, ο κ. Σαλπιγκτίδης στάθηκε στις ιδιαιτερότητες του έργου, αλλά και στη στόχευση που υπάρχει με την υλοποίησή του.

Συγκεκριμένα, σημείωσε: «Επειδή είναι ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανάπλασης και αναφέρεται σε χώρους παρέμβασης περίπου συνολικής έκτασης 57.400 τ.μ., γίνεται αντιληπτό ότι καταλαμβάνει ένα σημαντικό μέρος του κέντρου της Δράμας. Δίνεται έμφαση στον άνθρωπο. Βελτιώνει την καθημερινότητα και δίνει έμφαση στην κίνηση του πολίτη με την αποφυγή εισροής οχημάτων στο κέντρο, όσο το δυνατόν, και την προσπάθεια σύνδεσης όλων των κοινόχρηστων χώρων μεταξύ τους. Με την παρέμβαση ενοποιούνται οι κοινόχρηστοι χώροι του κέντρου της πόλης και δημιουργείται εύκολη και άμεση πρόσβαση από όλους τους πολίτες. Αυτός είναι ο στόχος, να βελτιώσουμε ποιότητα ζωής των κατοίκων, βγάζοντας έξω το αυτοκίνητο. Φυσικά και θα περνάνε αυτοκίνητα, αλλά θα είναι μια ήπια μορφής κυκλοφορία».