ΜΑΡΑΘΩΝΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΡΑΜΑΣ
- Αρχικά θα βρεθούν θέσεις για τη συγκεκριμένη περιοχή, αλλά στη συνέχεια σχεδιάζεται η δημιουργία μόνιμων θέσεων φορτοεκφόρτωσης σε όλο το κέντρο της πόλης
- Παραμένουν με πιλοτικό χαρακτήρα οι νησίδες κυκλοφορίας, χωρίς να προχωρήσουν οι μόνιμες κατασκευές στο οδόστρωμα
- Ενημέρωση του σώματος για τα 58 ακίνητα ιδιοκτησίας του Δημοσίου στα γεωγραφικά όρια του Δήμου Δράμας που περνούν στην ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε. – Αποφασίστηκε να ζητηθεί η εξαίρεση από τη μεταβίβαση των ακινήτων που μπορεί να αξιοποιήσει ο Δήμος
- Ψηφίστηκε ομόφωνα η επιχορήγηση των Πολιτιστικών Συλλόγων για το 2018 και κατά πλειοψηφία το Τεχνικό Πρόγραμμα για το 2019
Μαραθώνια ήταν η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δράμας το απόγευμα της Τετάρτης 17 Οκτωβρίου 2018, καθώς το σώμα ξεκίνησε τις εργασίες του λίγο μετά τις 18.00 και τις ολοκλήρωσε τα ξημερώματα της επόμενης ημέρας, λίγο μετά τη 1, την Πέμπτη 18 Οκτωβρίου, δηλαδή μετά από επτά ώρες!
Συνολικά στην ημερήσια διάταξη περιλαμβάνονταν 79 θέματα (74 τακτικά και 5 έκτακτα), ενώ το κυριότερο θέμα της συνεδρίασης ήταν η οριοθέτηση νησίδων κυκλοφορίας στη συμβολή των οδών Βεργίνας και Σκρα, αλλά και στη συμβολή των οδών Βεργίνας και Ίωνος Δραγούμη. Για το συγκεκριμένο θέμα το σώμα συζήτησε για περίπου 3 ώρες, ενώ παραβρέθηκαν και ενδιαφερόμενοι πολίτες. Ακόμη, από τη συνεδρίαση ξεχώρισαν το Τεχνικό Πρόγραμμα του Δήμου για το 2019 και το θέμα της μεταβίβασης 58 ακινήτων ιδιοκτησίας του Δημοσίου, τα οποία βρίσκονται στα γεωγραφικά όρια του Δήμου Δράμας, στην «Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε.» (ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε) ή στο «Υπερταμείο» όπως αποκαλείται. Επίσης, εγκρίθηκε με την απαιτούμενη πλειοψηφία η επιχορήγηση σε Πολιτιστικούς Συλλόγους και σωματεία για το 2018, μετά από αρκετές άκαρπες προσπάθειες σε προηγούμενες συνεδριάσεις. Πάντως, πέρα των θεμάτων που απασχόλησαν για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα τη συνεδρίαση, για περίπου 70 θέματα χρειάστηκε λίγο περισσότερο από μία ώρα για να συζητηθούν και να ψηφιστούν.
Ως είθισται η συνεδρίαση ξεκίνησε με την προημερησίας διάταξης συζήτησης, κατά τη διάρκεια της οποίας τέθηκαν περίπου 20 θέματα, χωρίς όμως να υπάρξει κάποιο που να ξεχωρίσει και να λάβει τη μερίδα του λέοντος είτε όσον αφορά το χρόνο είτε όσον αφορά το συνολικό αριθμό τοποθετήσεων επ’ αυτού.
Στη συνέχεια αποφασίστηκε να προταχθεί το θέμα των νησίδων κυκλοφορίας σε κεντρικά σημεία της πόλης, έτσι ώστε να αποδεσμευτούν νωρίτερα οι πολίτες που παραβρέθηκαν για αυτό το λόγο στη συνεδρίαση. Αξίζει να σημειωθεί ότι για τις συγκεκριμένες παρεμβάσεις στη συμβολή των οδών Βεργίνας και Σκρα είχε αποσταλεί σχετική επιστολή προς τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου κ. Κωνσταντίνο Μπαϊρακτάρη, με κοινοποίηση στο Δήμαρχο Δράμας και στους επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων, με την οποία καταστηματάρχες της περιοχής έθεταν θέμα βιωσιμότητας των επιχειρήσεών τους λόγω των αλλαγών.
Εισηγητής από πλευράς Δημοτικής Αρχής ήταν ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών Υπηρεσιών, αρμόδιος και για τη Δημοτική Αστυνομία, κ. Άγγελος Σολάκης, ο οποίος αναφέρθηκε τόσο στο έγγραφο των επαγγελματιών όσο και στην εισήγηση της Δημοτικής Αστυνομίας. Παράλληλα, ο κ. Σολάκης ανέφερε ότι πολλά προγράμματα που υλοποιούνται ή θα υλοποιηθούν από το Δήμο έχουν στο επίκεντρό τους τον άνθρωπο και όχι το αυτοκίνητο, σημειώνοντας ότι η τάση σε όλη την Ευρώπη είναι η αλλαγή νοοτροπίας και ο περιορισμός των αυτοκινήτων.
Επί τους θέματος υπήρξαν πολλές τοποθετήσεις τόσο από την πλευρά της αντιπολίτευσης όσο και από την πλευρά της συμπολίτευσης. Ακόμη, τοποθετήθηκαν ο Προϊστάμενος της Δημοτικής Αστυνομίας κ. Γιάννης Τσαμπαλάκης και η Διευθύντρια των Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου κ. Νίκη Καρατζόγλου, αλλά και ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου κ. Αντώνης Σκουλίδης, καθώς και ενδιαφερόμενοι επαγγελματίες της περιοχής.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης κατατέθηκαν κυρίως από πλευράς αντιπολίτευσης, πολλές προτάσεις. Μεταξύ των όσων προτάθηκαν ήταν ο περιορισμός των νησίδων από δύο σε μία, καθώς και το να επανεξεταστεί το αν ένα όχημα από την Εμμανουήλ Παππά μπορεί να κατευθυνθεί προς τη Βεργίνας μέσω της Σκρα (στα πρώτα μέτρα της είναι διπλής κυκλοφορίας). Βέβαια, επ’ αυτού υπήρξαν και αντιρρήσεις, καθώς η Εμμανουήλ Παππά αποσυμπιέζει την κυκλοφορία όταν υπάρχει μεγάλος φόρτος οχημάτων στην Γ. Παπανδρέου. Ακόμη τέθηκαν και ζητήματα όπως η επικαιροποίηση της κυκλοφοριακής μελέτης για το σύνολο της πόλης, η δημιουργία θέσεων για φορτοεκφόρτωση τόσο στη συγκεκριμένη περιοχή όσο και στο κέντρο συνολικά, καθώς και οι παρεμβάσεις να γίνουν με διαγραμμίσεις και όχι με νησίδες.
Για το θέμα τοποθετήθηκε και ο Δήμαρχος Δράμας κ. Χριστόδουλος Μαμσάκος, ο οποίος ανέφερε ότι δεν επιτρέπεται σε μια σύγχρονη πόλη να υπάρχουν διπλοπαρκαρίσματα οχημάτων, εκφράζοντας παράλληλα την ανησυχία του για το επιχειρείν. Όπως είπε στην περιοχή εφαρμόζεται πιλοτική παρέμβαση, η οποία δεν θα λάβει μόνιμα χαρακτηριστικά, αν δεν γίνουν οι απαραίτητες μετρήσεις και δεν εξεταστεί στην πράξη αν επιλύονται προβλήματα. Ο κ. Μαμσάκος ανέφερε ότι οι μονοδρομήσεις δεν μπορούν να γίνουν σε σύντομο χρονικό διάστημα, προτάσσοντας τη λύση της δημιουργίας μόνιμων θέσεων φορτοεκφόρτωσης, μέσω της λήψης κανονιστικών αποφάσεων.
Τελικά, αποφασίστηκε σε άμεσο χρονικό διάστημα να υπάρξει συνάντηση του Δημάρχου κ. Μαμσάκου με τον Πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου κ. Σκουλίδη, παρουσία υπηρεσιακών παραγόντων, ώστε να εξεταστεί τι μπορεί να γίνει στο πλαίσιο της νομιμότητας. Στόχος είναι τόσο να μπει τάξη στην άναρχη στάθμευση όσο όμως και να μην αντιμετωπίζουν πρόβλημα οι καταστηματάρχες της περιοχής. Παράλληλα, οι νησίδες θα έχουν προς το παρόν πιλοτικό χαρακτήρα, οριοθετημένες με πορτοκαλί κολονάκια, χωρίς να γίνουν μόνιμες κατασκευές στο οδόστρωμα. Αυτό που συμφωνήθηκε δηλαδή είναι να εξεταστεί άμεσα το θέμα της δημιουργίας μόνιμων θέσεων φορτοεκφόρτωσης τόσο στην περιοχή της συμβολής των οδών Βεργίνας και Σκρα όσο και στην περιοχή της συμβολής των οδών Βεργίνας και Ίωνος Δραγούμη για να εξυπηρετηθούν άμεσα οι επαγγελματίες, ενώ στη συνέχεια θα γίνει προσπάθεια για καθορισμό μόνιμων θέσεων φορτοεκφόρτωσης στο σύνολο του κέντρου της Δράμας.
Διαφωνίες ανάμεσα σε Δημοτική Αρχή και παρατάξεις της αντιπολίτευσης παρουσιάστηκαν και στη συνέχεια της συνεδρίασης, λίγη ώρα αργότερα, κατά τη συζήτηση του Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου για το 2019. Παραδοσιακά, τόσο το Τεχνικό Πρόγραμμα όσο και ο Προϋπολογισμός προσφέρονται για να παρουσιάσει η κάθε πλευρά τα οράματά της για τη Δράμα, αλλά και για να ασκηθεί κριτική τόσο στη Δημοτική Αρχή όσο και στις προηγούμενες από τη νυν. Το φαινόμενο αυτό επιτάθηκε από το γεγονός ότι το 2019 είναι και χρονιά εκλογών. Έτσι, για περίπου 45 λεπτά συμπολίτευση και αντιπολίτευση διασταύρωσαν τα ξίφη τους, με το Τεχνικό Πρόγραμμα να εγκρίνεται τελικά κατά πλειοψηφία.
Τα ακίνητα στο «Υπερταμείο»
Ένα άλλο ενδιαφέρον θέμα της συνεδρίασης ήταν η ενημέρωση του σώματος αναφορικά με τη μεταβίβαση δημοσίων ακινήτων στο αποκαλούμενο «Υπερταμείο». Υπενθυμίζεται ότι πριν από σύντομο χρονικό διάστημα αναδείχθηκε το ζήτημα της μεταβίβασης στην «Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου Α.Ε.» (ΕΤ.Α.Δ. Α.Ε) 10.119 ακινήτων σε ολόκληρη τη χώρα, μέσω σχετικού ΦΕΚ, στο οποίο περιλαμβάνονται μόνο οι Κωδικοί Αριθμοί Εθνικού Κτηματολογίου (ΚΑΕΚ). Μεταξύ των ΚΑΕΚ υπάρχουν και 58 που παραπέμπουν σε ακίνητα ιδιοκτησίας του Δημοσίου τα οποία βρίσκονται στα γεωγραφικά όρια του Δήμου Δράμας. Πάντως με δύο σχετικές ανακοινώσεις από πλευράς Υπουργείου Οικονομικών έχει διασαφηνιστεί ότι ακολουθείται διαδικασία ελέγχου όλων των ΚΑΕΚ και όταν αυτή ολοκληρωθεί, θα προκύψει ο τελικός καθορισμός των ακινήτων που δύνανται να μεταβιβαστούν με μεταγραφή στην Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ Α.Ε.).
Εισηγητής του θέματος από πλευράς Δημοτικής Αρχής ήταν ο Αντιδήμαρχος Οικονομικών κ. Άγγελος Σολάκης, ο οποίος παρουσίασε σχετικό χάρτη με τα 58 ακίνητα, ενώ συμφωνήθηκε αυτός να σταλεί ηλεκτρονικά και σε όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους. Κατά τη συζήτηση υπήρξαν πολλές αναφορές σε ακίνητα που θα μπορούσε ο Δήμος Δράμας να ζητήσει να περιέλθουν στην κατοχή του, έχοντας γίνει μάλιστα και σχετικές ενέργειες στο παρελθόν για αυτό. Τελικά συμφωνήθηκε να υπάρξει επιστολή, με την οποία θα ζητούνται να εξαιρεθούν ακίνητα από αυτή τη διαδικασία και για αυτό το λόγο να γίνει συνάντηση με τους επικεφαλής όλων των παρατάξεων, έτσι ώστε να καθοριστεί για ποια ακίνητα θα ζητήσει ο Δήμος την εξαίρεσή τους.
Έγκριση επιχορηγήσεων Πολιτιστικών Συλλόγων για το 2018
Μέσα σε λίγα λεπτά εγκρίθηκε από το σώμα η επιχορήγηση των Πολιτιστικών Συλλόγων για το έτος 2018, λαμβάνοντας αυτή τη φορά το θέμα και την απαιτούμενη πλειοψηφία που ορίζεται από το νόμο. Σύμφωνα με όσα ισχύουν για να εγκριθεί το συγκεκριμένο θέμα δεν αρκεί η απλή πλειοψηφία, αλλά χρειάζεται πλειοψηφία των 2/3, δηλαδή να υπάρχει συναίνεση και από μέρος της αντιπολίτευσης. Κατά το παρελθόν το θέμα είχε εισαχθεί αρκετές φορές προς ψήφιση, αλλά ουδέποτε είχε λάβει την απαιτούμενη πλειοψηφία για έγκριση. Τελικά, στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου η επιχορήγηση ψηφίστηκε ομόφωνα.