ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΚΛΙΜΑΚΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΣΤΟΝ ΝΟΜΟ ΔΡΑΜΑΣ

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

Επίσκεψη στη Δράμα πραγματοποίησε, την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025, κλιμάκιο του ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής, το οποίο αποτελούνταν από τους Βουλευτές κ. Μανόλη Χνάρη, κ. Παναγιώτη Δουδώνη και κ. Ελένη Βατσινά, καθώς και το μέλος του Πολιτικού Κέντρου κ. Θανάση Γλαβίνα. Τα μέλη του κλιμακίου, μαζί με τον Βουλευτή Δράμας κ. Αναστάσιο Νικολαΐδη και τοπικά στελέχη του κόμματος, πραγματοποίησαν συναντήσεις με εκπροσώπους φορέων και κτηνοτρόφους. Επίσης, παραχώρησαν συνέντευξη τύπου στα τοπικά Μ.Μ.Ε., ενώ μίλησαν σε ανοιχτή εκδήλωση του ΠΑΣΟΚ, η οποία πραγματοποιήθηκε σε κεντρικό καφέ της πόλης, παρουσία μελών και φίλων του κόμματος. Η επίσκεψη του κλιμακίου στον Νομό Δράμας ήταν ενταγμένη σε ένα ευρύτερο πρόγραμμα περιοδειών στη Βόρεια Ελλάδα, στο πλαίσιο της παρουσίας του Προέδρου του ΠΑΣΟΚ κ. Νίκου Ανδρουλάκη στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, το Σαββατοκύριακο 13 και 14 Σεπτεμβρίου 2025.

Στις δηλώσεις του στα τοπικά Μ.Μ.Ε., ο Βουλευτής κ. Νικολαΐδης σημείωσε: «Ακούμε τα προβλήματα. Συνεχίζουμε να είμαστε μέσα στην κοινωνία. Το ΠΑΣΟΚ είναι παντού, για να ακούσει να μεταφέρει τα προβλήματα και να προτείνει λύσεις». Ειδικά, για τη συνάντηση που είχε το κλιμάκιο με κτηνοτρόφους, επεσήμανε: «Τα προβλήματα πολλά και ίδια σε όλους τους Νομούς της περιφέρειας της Ελλάδας. Δεν θα επιτρέψουμε στην κυβέρνηση της Ν.Δ. να διχάσει τον λαό, να χωρίσει τους αγρότες σε νότιους και βόρειους. Δεν πρέπει να γίνει αυτό. Δεν πρέπει να διχαστούν οι Νομοί ανά Περιφέρεια».

Όσον αφορά τα τοπικά προβλήματα, ο κ. Νικολαΐδης είπε: «Είναι πολλά και αυτά πρέπει να συζητάμε και να αναδεικνύουμε με κάθε ευκαιρία. Είδαν το άθλιο δίκτυο Δράμα – Αμφίπολη, το οποίο δεν υπάρχει. Για το Νοσοκομείο Δράμας και τα όσα τραγελαφικά συνέβησαν την προηγούμενη εβδομάδα. Βλέπετε πώς έρχεται το ΠΑΣΟΚ με τα στελέχη του στον Νομό Δράμας, πώς αντιμετωπίζουν οι συνάδελφοι Βουλευτές τους πολίτες του Νομού Δράμας και με τι απαξωτικό τρόπο συμπεριφέρθηκε ο Υπουργός Υγείας στους πολίτες της Δράμας. Η Δράμα θέλει την προσοχή όλων. Η Δράμα είναι ένας Νομός, ο οποίος έχει απομονωθεί και εάν δεν προβάλλουμε τα προβλήματα, εάν δεν έχουμε την επιμονή και την υπομονή, δεν θα λυθεί τίποτα. Είμαστε εδώ για να αναδεικνύουμε, είμαστε εδώ για να προτείνουμε, είμαστε εδώ ως ΠΑΣΟΚ για να αλλάξουμε τον Νομό μας και να αλλάξουμε την Περιφέρειά μας και θα την αλλάξουμε».

Ο Βουλευτής κ. Δουδωνής επεσήμανε ότι «η επιστροφή ΠΑΣΟΚ στην κυβερνησιμότητα δεν είναι μια παραταξιακή, δεν είναι μια κομματική ανάγκη, αλλά είναι μια ανάγκη εθνική για να δείξουμε ότι υπάρχει ένας άλλος δρόμος, μια άλλη προοπτική πέρα από τη χώρα των μηδενικών προσδοκιών, την οποία προπαγανδίζει η Νέα Δημοκρατία, την χώρα όπου δεν υπάρχει εναλλακτική». Μάλιστα, τόνισε ότι «ερχόμαστε το ΠΑΣΟΚ στη Θεσσαλονίκη ως αξιωματική αντιπολίτευση φέτος, για να έρθουμε του χρόνου ως κυβέρνηση που θα αλλάξει τον τόπο και θα δημιουργήσει μια Ελλάδα για όλους τους Έλληνες και όλες τις Ελληνίδες».

Σχετικά με την επίθεση που δέχεται από την κυβέρνηση η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, ο κ. Δουδωνής δήλωσε: «Η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα, μέσω των τεκμηρίων τα οποία θεσμοθέτησε η κυβέρνηση πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, μπορούμε να πούμε ότι έχει επηρεαστεί πολύ δυσμενώς η περιφέρεια σε σχέση με το κέντρο. Γιατί τα εισοδήματα δεν είναι τα ίδια στην περιφέρεια. Άρα στις περισσότερες περιπτώσεις τα τεκμήρια είναι άδικα και οδηγούν μέσω του γεγονότος ότι όποιος τα αμφισβητήσει, ελέγχεται, ταυτοχρόνως και σε μια περαίωση για αυτούς τους οποίους φοροδιαφεύγουν, άρα σε αυτούς οι οποίοι βγάζουν πολύ παραπάνω από τα τεκμήρια. Αυτή είναι μια επίθεση στην επιχειρηματικότητα, η οποία δεν είναι και τυχαία».

Για τον δρόμο Δράμα – Αμφίπολη, ο Βουλευτής Επικρατείας του ΠΑΣΟΚ σημείωσε: «Πραγματικά ο δρόμος αυτός από την Αμφίπολη προς τη Δράμα μου προκάλεσε απορία πώς είναι δυνατόν να στέκεται μια κυβέρνηση σε αυτόν εδώ τον τόπο, από τη στιγμή που είναι τέτοιο το οδικό δίκτυο. Είναι αδιανόητη κατάσταση και πάρα πολύ επικίνδυνη, όχι μόνο σε σχέση με τη χάραξη, αλλά και ως προς την ποιότητα του οδοστρώματος». «Είναι ένας πάρα πολύ επικίνδυνος δρόμος», πρόσθεσε.

Ο Βουλευτής κ. Χνάρης, ως υπεύθυνος του τομέα Αγροτικής Ανάπτυξης, μίλησε για θέματα που απασχολούν αγροτικό κόσμο, τα οποία, όπως είπε, «είναι σχεδόν σε όλη τη χώρα κοινά». Συγκεκριμένα, επεσήμανε: «Οι σχέσεις του ΠΑΣΟΚ με τον αγροτικό κόσμο είναι ιστορικές και αυτό το νήμα το ιστορικό των σχέσεων προσπαθούμε και θεωρώ ότι το έχουμε κάνει, να το ξαναπιάσουμε από την αρχή. Είναι προτεραιότητα για εμάς η στήριξη του αγροτικού κόσμου της χώρας και για λόγους να αντιμετωπίσουμε το δημογραφικό, το οποίο είναι ένα πολύ σοβαρό πρόβλημα, το οποίο η κυβέρνηση το έχει αφήσει στο έλεος του Θεού, αλλά και για να δώσουμε μια προοπτική στον αγροτικό κόσμο για να κάνει το αυτονόητο: Να συνεχίσει την παραγωγική διαδικασία και να προσπαθήσει να βελτιώσει τη βιωσιμότητα των εκμεταλλεύσεων του. Αυτό που εμείς λέμε αυτονόητο, στην ουσία σήμερα είναι ζητούμενο». «Βλέπουμε μια κυβέρνηση που δεν έχει ούτε σχέδιο ούτε στρατηγική. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι μέχρι σήμερα έχει αλλάξει 5 Υπουργούς και 6-7 Προέδρους του ΟΠΕΚΕΠΕ», πρόσθεσε.

Για το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ ο κ. Χνάρης επεσήμανε ότι «είναι ένα θέμα που αναδείξαμε ως ΠΑΣΟΚ με μεγάλη επιμονή το προηγούμενο διάστημα, πριν έρθει η δικογραφία της Ευρωπαίας εισαγγελέας». Ζήτησε «να διαλευκανθεί η υπόθεση» και πρόσθεσε: «Όποιοι έχουν πάρει παράνομα χρήματα, πρέπει να επιστραφούν. Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην κατάργηση του ΟΠΕΚΕΠΕ και στη μεταφορά του στην ΑΑΔΕ». Ακόμη, δήλωσε: «Εμείς θεωρούμε ότι ο Πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ πρέπει να διορίζεται από την αρμόδια διακομματική επιτροπή της Βουλής. Θεωρούμε ότι ο ΟΠΕΚΕΠΕ πρέπει να έχει άμεση διασύνδεση με την ΑΑΔΕ, με το Κτηματολόγιο, με τον ΕΛΓΑ, με τον ΕΦΚΑ. Δεν μπορεί να επαίρεται η κυβέρνηση για το ψηφιακό κράτος, όταν το πληροφοριακό σύστημα και η βάση δεδομένων του ΟΠΕΚΕΠΕ, δηλαδή όλα τα στοιχεία των αγροτών, τα διαχειρίζονται ιδιώτες».

Ακόμη, ο κ. Χνάρης ανέφερε ότι «η κυβέρνηση έχει αφήσει τον αγροτικό κόσμο στο έλεος του θεού. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Πρωθυπουργός στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, την προηγούμενη εβδομάδα, είναι ο πρώτος Έλληνας Πρωθυπουργός, ο οποίος δεν ανέφερε τη λέξη αγρότης. Θεωρώ ότι δεν είναι τυχαίο». Σχετικά με τον ΕΛΓΑ, επεσήμανε: «Είναι ένας απαρχαιωμένος κανονισμός. Φανταστείτε ότι η τελευταία τροποποίησή του έχει γίνει το 2011. Σήμερα, μιλάμε για τις επιπτώσεις της κλιματικής κρίσης, οι οποίες είναι παρούσες. Ο συγκεκριμένος κανονισμός δεν μπορεί να ανταπεξέλθει. Χρειάζεται μια τροποποίηση». Όσον αφορά τις ελληνοποιήσεις, ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ υπογράμμισε ότι «οι πύλες εισόδου της χώρας είναι υποστελεχωμένες, για να μην πω ότι είναι ανύπαρκτες και από κτηνιατρικό προσωπικό αλλά και από τεχνολογικό εξοπλισμό». «Γάλα από το εξωτερικό το οποίο ελληνοποιείται και γίνεται φέτα ή αρνιά έρχονται από το εξωτερικό με ό,τι έχει αντίκτυπο για τον παραγωγό με τη μείωση των τιμών και στο γάλα και στο κρέας. Αυτή η υποστελέχωση των πυλών εισόδου της χώρας έχει φέρει και την ευλογιά».

Ο κ. Χνάρης αναφέρθηκε και σε άλλα προβλήματα που απασχολούν τον αγροτικό κόσμο όπως το κόστος παραγωγής, οι εργάτες γης και η διαχείριση του νερού. Όπως επεσήμανε, «χρειάζεται ένα άλλο σχέδιο για τον αγροτικό κόσμο της χώρας και για να συνεχίσει να παράγει και για τη διασφάλιση της επισιτιστικής επάρκειας, αλλά και για την αντιμετώπιση του δημογραφικού».