Από 2-6 και στις 10-11 Ιουνίου 2025 θα πραγματοποιηθούν στη Δράμα δράσεις με τίτλο «Το Περιβάλλον μας – Η Ζωή μας», στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος (5 Ιουνίου). Οι δράσεις πραγματοποιούνται για 4η χρονιά και για πρώτη φορά φέτος τελούν υπό την αιγίδα του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Οι δραστηριότητες αφορούν μαθητές της Ε’ και Στ’ του Δημοτικού και περιλαμβάνουν δράσεις εικονικής πραγματικότητας για το περιβάλλον, παιχνίδια με την περιβαλλοντική βαλίτσα του Κέντρου Ενημέρωσης Οροσειράς Ροδόπης του ΟΦΥΠΕΚΑ, έκθεση φωτογραφιών των περιοχών του Δικτύου Natura 2000 και μετεωρολογικού σταθμού, καθώς και προβολή σχετικών βίντεο στην είσοδο του κτιρίου της Π.Ε. Δράμας.

Οι μαθητικές δράσεις θα πραγματοποιηθούν στις 2 Ιουνίου στο Κέντρο Ενημέρωσης Οροσειράς Ροδόπης (περιοχή Αγίας Βαρβάρας), στις 3 και 5 Ιουνίου στον αύλειο χώρο του Διοικητηρίου της ΠΕ Δράμας και στις 10 Ιουνίου στο Δημοτικό Σχολείο Βώλακα. Για πρώτη φορά φέτος, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας θα πραγματοποιηθεί δράση για ενήλικες, καθώς σε συνεργασία με τον Σύλλογο Δρομέων Υγείας Δράμας, θα διεξαχθεί θεματικός περίπατος στην πόλη της Δράμας με τίτλο «Δρόμοι του νερού στην πόλη της Δράμας» στις 11 Ιουνίου.

Σχετική συνέντευξη τύπου παραχώρησαν, τη Δευτέρα 26 Μαΐου 2025, ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Μιχάλης Μουρβετίδης, ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας κ. Αργύρης Πατακάκης, ο κ. Βαγγέλης Μαλκάκης από το Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Π.Ε. Δράμας, ο κ. Πασχάλης Ψαλτόπουλος από τον ΟΦΥΠΕΚΑ, ο κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος, Πρόεδρος του Συλλόγου Δρομέων Υγείας Δράμας, και ο κ. Σάββας Δημητριάδης από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας.

Ο κ. Μουρβετίδης σημείωσε ότι «για 4η χρονιά θα πραγματοποιηθούν οι δράσεις “Το Περιβάλλον μας – Η Ζωή μας” στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος 2025» και πρόσθεσε: «Οι δραστηριότητες αφορούν μαθητές της Ε’ και Στ’ τάξης του δημοτικού σχολείου και περιλαμβάνουν πολλές δράσεις. Οι δράσεις υλοποιούνται από το Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Π.Ε. Δράμας σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, τον Οργανισμό Φυσικού Περιβάλλοντος και Κλιματικής Αλλαγής, τον Δήμο Κ. Νευροκοπίου και τον Σύλλογο Δρομέων Υγείας Δράμας».

Ο κ. Πατακάκης σημείωσε: «Για άλλη μια χρονιά ως περιφερειακή διοίκηση δείχνουμε έμπρακτα το ενδιαφέρον μας στο περιβάλλον, το ενδιαφέρον μας στο να ευαισθητοποιήσουμε, να ενημερώσουμε και να εκπαιδεύσουμε μικρούς και μεγάλους φίλους». Όπως είπε, πρόκειται για «πολύ όμορφη κίνηση ώστε να ενημερώσουμε τους μικρούς μαθητές των δημοτικών σχολείων της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας». Ακόμη, ο κ. Πατακάκης δήλωσε: «Πιστεύω ότι θα φέρουμε ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα σε κάτι που μας αφορά όλους, το περιβάλλον μας, ιδιαίτερα με όλες τις κλιματικές αλλαγές οι οποίες υπάρχουν σε καθημερινό επίπεδο και βιώνουμε όλοι στην καθημερινότητά μας. Η ευαισθητοποίηση, η ενημέρωση και η πρόληψη είναι το κυρίαρχο, το οποίο επιθυμούμε όλοι. Σε αυτό το πλαίσιο, ως περιφερειακή διοίκηση επενδύουμε σε προκλήσεις που θα αντιμετωπίσουμε μελλοντικά και θεωρώ ότι το αποτέλεσμα και το αποτύπωμα το οποίο θα αφήσει και η φετινή Ημέρα Περιβάλλοντος, η οποία εορτάζεται στις 5 Ιουνίου, θα είναι ένα θετικό αποτέλεσμα, δίνοντας τη δυνατότητα σε περισσότερους μικρούς και μεγάλους φίλους να ενημερωθούν».

Ο κ. Μαλκάκης επεσήμανε ότι «δράσεις θα γίνουν και σε άλλες Περιφερειακές Ενότητες της Περιφέρειας. Δράσεις της Διεύθυνσης Περιβάλλοντος και Χωρικού Σχεδιασμού όλης της Περιφέρειας» και στη συνέχεια αναφέρθηκε στο πρόγραμμα δράσεων στην Π.Ε. Δράμας.

Ο κ. Ψαλτόπουλος ανέφερε: «Χαιρόμαστε που για άλλη μια χρονιά, μπορούμε και διοργανώνουμε εκδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα, με αφορμή την Ημέρα Περιβάλλοντος και για άλλη μια χρονιά συνεργαζόμαστε με επιτυχία με την Αντιπεριφέρεια Δράμας και ειδικότερα με το Τμήμα Περιβάλλοντος και τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Ο στόχος είναι να πραγματοποιήσουμε δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης των παιδιών για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι προστατευόμενες περιοχές στην περιοχή της Δράμας και όλες τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και οι τοπικοί πληθυσμοί, οι οποίοι συμβιώνουν με την άγρια ζωή. Οπότε οι δράσεις μας είναι προσανατολισμένες με μια καινούργια οπτική, με μια πιο σύγχρονη οπτική προς τα παιδιά, όπου μπορούν να δουν καινούργιες εφαρμογές τεχνολογικές και έτσι να έρθουν σε επαφή και με τον κόσμο της τεχνολογίας, πως ακριβώς γίνεται η επαφή του και η σύνδεσή του με τον περιβάλλον».

Ο κ. Παπαδόπουλος σημείωσε: «Ο σύλλογός μας συμμετέχει φέτος στις ημέρες περιβάλλοντος. Σε συνεργασία με το Τμήμα Περιβάλλοντος και Υδροοικονομίας της Π.Ε. Δράμας διοργανώνουμε στις 11 Ιουνίου μια εκδήλωση. Είναι μια βιωματική και περιγραφική περιήγηση με θέμα “Οι δρόμοι του νερού στη Δράμα”, θέλοντας να ευαισθητοποιήσουμε το δρομικό κοινό και όχι μόνο της Δράμας, σε θέματα διαχείρισης υδάτινων πόρων, αλλά και των αλλαγών στη συμπεριφορά μας σε σχέση με την κατανάλωση των υδάτινων πόρων και από τις συνθήκες που μας επιβάλλει η κλιματική αλλαγή».

Τέλος, ο κ. Δημητριάδης δήλωσε: «Τα βασικά θετικά στοιχεία αυτής της δράσης είναι πρώτον, ότι υπάρχει ένα σύνολο υπηρεσιών και εμπλεκόμενων κοινωνικών φορέων γύρω από τους στόχους της εκπαίδευσης και δεύτερον, με το πρόγραμμα αυτό και τις ευρύτερες δράσεις, δίνεται η δυνατότητα στα παιδιά για την ανάπτυξη γνωστικών, συναισθηματικών και διαπροσωπικών δεξιοτήτων. Η δράση από μόνη της ως έννοια για το περιβάλλον, απαιτεί μια συλλογική κινητοποίηση τόσο στη σκέψη όσο και στην επιτέλεση». Όπως είπε, η υπηρεσία που εκπροσωπεί συμμετέχει στις δράσεις, υλοποιώντας «έναν στόχο για την αναπαλαισίωση της σκέψης και της εκπαίδευσης των παιδιών για το περιβάλλον».

Πρόγραμμα «Το Περιβάλλον μας – Η Ζωή μας»

Το πρόγραμμα των δράσεων έχει ως εξής:

Δευτέρα 2/6 έως Παρασκευή 6/6

Διαρκής έκθεση με φωτογραφίες από τις περιοχές του δικτύου Natura 2000 και προβολή βίντεο σε οθόνη, στο φουαγιέ του Διοικητηρίου Δράμας (Ανοικτή για τους μαθητές αλλά και όλους τους ενδιαφερόμενους)

Δευτέρα 2/6

Δράσεις (virtual reality κα) σε συνεργασία με τον ΟΦΥΠΕΚΑ στο κέντρο ενημέρωσης Οροσειράς Ροδόπης στις πηγές της Αγίας Βαρβάρας στην πόλη της Δράμας

Τρίτη 3/6 και Πέμπτη 5/6

Δράσεις (virtual reality) σε συνεργασία με τον ΟΦΥΠΕΚΑ στον αύλειο χώρο του διοικητηρίου της ΠΕ Δράμας και έκθεση – επίδειξη μετεωρολογικού σταθμού

Τρίτη 10/6

Δράσεις αποκεντρωμένα στο Δημοτικό Σχολείο Βώλακα

Τετάρτη 11/6 απόγευμα

Θεματική περιήγηση με τον Σύλλογο Δρομέων Υγείας Δράμας με τίτλο «Δρόμοι του νερού» στην πόλη της Δράμας, μια βιωματική και περιγραφική περιήγηση.