ΕΓΚΡΙΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ Α.Μ.Θ. Η ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΜΕ 900.000 ΕΥΡΩ

 

  • Προχωρά ο σχεδιασμός του Αντιπεριφερειάρχη Δράμας Γ. Παπαδόπουλου και των υπηρεσιακών συνεργατών του για εξάλειψη όλων των φαναριών ευθύνης της Π.Ε. Δράμας
  • Ήδη σχεδιάζεται ο κυκλικός κόμβος στη Βιομηχανική και ακολουθεί η μετατροπή σε κυκλικούς των κόμβων του Μυλοποτάμου και του Μικροχωρίου

 

Με το ποσό των 900.000 ευρώ θα χρηματοδοτηθεί η «Ανακατασκευή του κόμβου ΣΟΦΤΕΞ και μετατροπή του σε κυκλικό» από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Η σχετική απόφαση ένταξης του έργου στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανατολική Μακεδονία –  Θράκη 2014-2020» λήφθηκε σε πρόσφατη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας, την Τρίτη 27 Ιουλίου 2021.

Με τον τρόπο αυτό, προχωρά ο σχεδιασμός του Αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Γιώργου Παπαδόπουλου και των υπηρεσιακών συνεργατών του στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας για τη δημιουργία κυκλικών κόμβων σε σημεία του οδικού δικτύου του Νομού Δράμας, προς διευκόλυνση οδηγών και μετακινήσεων. Έτσι, το επόμενο χρονικό διάστημα αναμένεται να εξαλειφθούν όλα τα φανάρια ευθύνης της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας

Άλλωστε, πρόσφατη είναι η κατασκευή του κυκλικού βόμβου στο δρόμο προς Ξηροπόταμο, όπου πέρα από την αισθητική αναβάθμιση της περιοχής, λύθηκαν και προβλήματα σχετικά με την οδική ασφάλεια και τη συντόμευση της διέλευσης από το σημείο.

Σε σχετικές δηλώσεις ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Γιώργος Παπαδόπουλος, την Τρίτη 3 Αυγούστου 2021, ανέφερε τα εξής: «Ολοκληρώνοντας τον Σεπτέμβριο τον κυκλικό κόμβο του Ξηροποτάμου, έχουμε μπει στη διαδικασία και έχουμε την έγκριση την περασμένη Τρίτη από την Οικονομική Επιτροπή του νέου κυκλικού κόμβου στο σημείο των φαναριών της ΣΟΦΤΕΞ, όπως λέγεται η περιοχή που διασταυρώνεται το επαρχιακό δίκτυο προς Θεσσαλονίκη με τον νότιο περιφερειακό της Δράμας. Για εκείνο το σημείο έχει διασφαλιστεί το ποσό των 900.000 ευρώ κι έχει εγκριθεί από την Οικονομική Επιτροπή την περασμένη Τρίτη.

Αφού πήρε κι εκείνο το δρόμο του και όσον αφορά την υλοποίηση, βάσει χρονοδιαγραμμάτων και διαδικασιών, βλέπουμε ότι τον ανάδοχο για την υλοποίηση αυτού του έργου, θα τον έχουμε το Πάσχα του 2022. Ό,τι έγινε αντίστοιχα δηλαδή και στον κόμβο του Ξηροποτάμου. Θα συμπτύξουμε μετά τους χρόνους, όσο μπορούμε, σε επίπεδο κατασκευαστικό, για να μπορέσουμε πάλι να προλάβουμε τον χειμώνα του 2023. Άρα κι εκείνο έχει δρομολογηθεί, έχουν διασφαλιστεί τα ποσά και πλέον μιλάμε για χρονοδιαγράμματα υλοποίησης.

Αφού μπήκαμε σε σκέψεις μέχρι το 2023 να εξαλείψουμε όλα τα φανάρια, για τα οποία εμείς έχουμε την ευθύνη, σχεδιάζουμε εδώ και 10 ημέρες τον επόμενο κυκλικό κόμβο στα φανάρια της Βιομηχανικής Περιοχής, εκεί που έχουμε τη διασταύρωση της Βιομηχανικής με το επαρχιακό δίκτυο προς Προσοτσάνη και Κ. Νευροκόπι. Ήδη μέσα στην εβδομάδα κάναμε δύο συσκέψεις για να δούμε τις διαστάσεις του νέου κυκλικού κόμβου. Βρισκόμαστε σε φάση να δούμε τους ιδιοκτήτες γύρω από αυτή την ανάπτυξη του έργου και τους έχουμε βρει ήδη και το ευχάριστο είναι ότι οι περισσότερες από τις εκτάσεις ανήκουν στο δημόσιο. Οπότε είναι κάτι πιο εύκολο από τα σημεία που έχουμε εμπλοκή ιδιωτών».

Ο κ. Παπαδόπουλος στάθηκε και στα επόμενα στάδια του σχεδιασμού, επισημαίνοντας πως μετά τον κόμβο στη Βιομηχανική θα ακολουθήσουν οι κόμβοι Μυλοποτάμου και Μικροχωρίου. «Πρέπει η Περιφερειακή Ενότητα Δράμας μέχρι το 2023 να έχει φροντίσει για τον προγραμματισμό και την υλοποίηση όλων αυτών των κυκλικών κόμβων, έτσι ώστε να εξαλείψουμε τα φανάρια τα οποία έχει αποδειχθεί ότι έχουν δημιουργήσει προβλήματα, τροχαία ατυχήματα και μάλιστα θανατηφόρα. Άρα είναι υποχρέωσή μας η οδική ασφάλεια. Κι όλα αυτά εδώ γίνονται στο πλαίσιο της οδικής ασφάλειας», ανέφερε ο κ Παπαδόπουλος.

 

Ο κυκλικός κόμβος στη ΣΟΦΤΕΞ

 

Το νέο έργο, στον κόμβο της ΣΟΦΤΕΞ, αφορά την μετατροπή του από ισόπεδο σηματοδοτούμενο σε μη σηματοδοτούμενο κυκλικό. Το έργο εκτιμάται πως θα συμβάλλει στη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων, στη μείωση των χρονοκαθυστερήσεων λόγω της κατάργησης των φωτεινών σηματοδοτών, στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμων, λόγω άσκοπων επανεκκινήσεων, καθώς και στην καλαίσθητη διαμόρφωση του περιβάλλοντα χώρου.

Το συγκεκριμένο σημείο αποτελεί το νότιο κόμβο εισόδου στην πόλη της Δράμας, καθώς και στην παράκαμψή της και η υλοποίηση του έργου θα συμβάλλει στη βελτίωση, τον εκσυγχρονισμό και την ασφάλεια ενός πολύ σημαντικού σημείου στο οδικό δίκτυο. Εξάλλου, όπως είναι γνωστό, στον υφιστάμενο κόμβο σημειώνονται πολλά τροχαία ατυχήματα, με κύρια αιτία την ανυπακοή των οδηγών στη σήμανση των φωτεινών σηματοδοτών λόγω του χρόνου στάσης και αναμονής που απαιτείται. Έτσι, η μετατροπή του κόμβου σε κυκλικό θα επιφέρει μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και ταχύτερη εξυπηρέτηση των οχημάτων.

Το σημείο όπου βρίσκεται ο κόμβος είναι ιδιαίτερα σημαντικό για πλήθος μετακινήσεων και ακριβώς λόγω του κομβικού χαρακτήρα του, καταγράφεται και σημαντικός φόρτος κινήσεων από το σημείο, καθώς μέσω κόμβου εξυπηρετείται πλήθος πολιτών, αλλά και επιχειρήσεων, δραστηριοποιούμενες στο δευτερογενή τομέα και κυρίως στην επεξεργασία μαρμάρου. Α

Άλλωστε, από το συγκεκριμένο σημείο παρέχεται κυκλοφοριακή σύνδεση με την Εθνική Οδό Δράμας – Προσοτσάνης – Κ. Νευροκοπίου – Εξοχής, με την υφιστάμενη επαρχιακή οδό Δράμας – Αμφίπολης, με το δυτικό τμήμα του αστικού ιστού της Δράμας και των περιαστικών οικισμών Αρκαδικού και Ν. Αμισού, με το κεντρικό τμήμα του αστικού ιστού της Δράμας, την επαρχιακή οδό Δράμας – Καλαμπακίου – Νικήσιανης και μέσω αυτής με την παραλιακή ζώνη ανατολικά της Ηρακλείτσας, καθώς και με την Εθνική Οδό Δράμας – Καβάλας και το αστικό κέντρο της Καβάλας.

Με βάση τα παραπάνω, η δημιουργία του κυκλικού κόμβου θα συμβάλλει στον παραγωγικό ιστό της περιοχής, καθώς θα εξυπηρετούνται ταχύτερα και με ασφάλεια αγροτικές κινήσεις, κινήσεις με προορισμό το Φαλακρό, κινήσεις προς την ΒΙΠΕ Δράμας και το ΒΙΟΠΑ Προσοτσάνης, αλλά και κινήσεις από και προς τη Βουλγαρία που αφορούν τον δευτερογενή τομέα ή τον τουρισμό είτε προς το Χ.Κ. Φαλακρού, είτε το καλοκαίρι από κατοίκους της Βουλγαρίας προς τις παραθαλάσσιες περιοχές της Καβάλας και της Θάσου.

 

«Με δύο κυκλικούς κόμβους ο δρόμος Δράμα – Καβάλα»

 

Στο πλαίσιο των δηλώσεών του στα τοπικά Μ.Μ.Ε, ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Παπαδόπουλος ρωτήθηκε και για το έργο της ανατολικής εισόδου της πόλης της Δράμας, στην περιοχή του Αίμου. Όπως είπε, το έργο βρίσκεται στη φάση δημιουργίας κτηματολογικών πινάκων για αποζημιώσεις που πρέπει να δοθούν. «Είναι ένα έργο το οποίο προχωράει» επεσήμανε ο κ. Παπαδόπουλος, προσθέτοντας πως «διασφαλίστηκε η χρηματοδότηση». Παράλληλα, ανέφερε πως τα υπάρχοντα φανάρια θα εξαλειφθούν με τη δημιουργία τριών κυκλικών κόμβων.

Τέλος, ο κ. Παπαδόπουλος ρωτήθηκε και για τον νέο δρόμο Δράμα – Καβάλα, με βάση όσα αναφέρθηκαν μετά την πρόσφατη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου ότι θα πρόκειται για έναν «κλειστό» αυτοκινητόδρομο χωρίς εξόδους στο μήκος του. «Θα σας πω μετά λύπης μου ότι γίνονται πολλές παραπληφορορήσεις και μάλιστα από ανθρώπους που θα έπρεπε να γνωρίζουν» σημείωσε ο κ. Παπαδόπουλος και πρόσθεσε ότι «ο δρόμος Δράμα – Καβάλα έχει δύο κυκλικούς κόμβους στο ενδιάμεσο, πέρα των σημείων που θα μπαίνουμε στο δρόμο και θα βγαίνουμε». Όπως εξήγησε, αυτά τα σημεία είναι μεταξύ Αγίου Αθανασίου και Δοξάτου, όπου θα υπάρχει ένας κόμβος, ενώ αντίστοιχος κόμβος θα υπάρχει και στης Κρηνίδες. Άρα, συνέχισε ο κ. Παπαδόπουλος, σε ένα δρόμο με μήκος περίπου 25 χλμ. θα υπάρχουν τέσσερα σημεία για είσοδο και έξοδο από αυτόν.