ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ Σ. ΖΑΧΑΡΑΚΗ

 

Την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου 2019 θα πραγματοποιηθεί η εκδήλωση απονομής του βραβεύου Guinness στις 10:00 π.μ. στον προαύλιο χώρο του 1ου και 2ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας.

Οι συγκεκριμένες σχολικές μονάδες θα έχουν την τιμή να παραβρίσκεται στην εκδήλωση η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων κ. Σοφία Ζαχαράκη, η οποία θα απονείμει τα βραβεία στους μαθητές και στους εκπαιδευτικούς της δράσης. Επίσης αναμένεται να παραβρεθούν οι Βουλευτές του Ν. Δράμας κ. Κωνσταντίνος Μπλούχος, κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος και κ. Χαρά Κεφαλίδου. Στην εκδήλωση θα είναι ακόμη παρόντες Δήμαρχος Δράμας κ. Χριστόδουλος Μαμσάκος, ο Περιφερειακός Διευθυντής Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Α.Μ.Θ., ο Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, καθώς και εκπρόσωποι των τοπικών και περιφερειακών αρχών.

Το 1ο και 2ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας, προωθώντας τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών και την ευγενή άμιλλα, πραγματοποίησαν κοινή δράση την Τρίτη 16 Απριλίου 2019 και ώρα 9.00 π.μ., όπου οι μαθητές και των δύο σχολείων έπαιξαν στον προαύλιο χώρο το ομαδικό επιτραπέζιο παιχνίδι «Γκρινιάρης», καταρρίπτοντας ταυτόχρονα ένα ρεκόρ Guinness με θέμα: «Τα περισσότερα παιδιά που παίζουν ταυτόχρονα το ίδιο επιτραπέζιο παιχνίδι».

Η κατάρριψη του ρεκόρ Guinness δεν αποτελούσε αυτοσκοπό της εκπαιδευτικής δράσης, αλλά το παιδαγωγικό μέσο που θα βοηθούσε τους συμμετέχοντες μαθητές να κατανοήσουν πως μόνο συνεργαζόμενοι αρμονικά μπορούν να πετύχουν έναν κοινό επιδιωκόμενο συλλογικό στόχο.

Για λόγους πληρέστερης ενημέρωσης υπενθυμίζονται οι όροι με τους οποίους διεξήχθη η εκπαιδευτικό δράση του ομαδικού παιχνιδιού «Γκρινιάρης» καθώς και τις προϋποθέσεις για την κατάρριψη του ρεκόρ Guinness.

 

Όροι διεξαγωγής εκπαιδευτικής δράσης και κατάρριψης βραβείου Guinness

 

  1. Μέθοδος καταμέτρησης συμμετεχόντων μαθητών

Όλοι οι συμμετέχοντες μαθητές εισήλθαν στο χώρο από μια ενιαία είσοδο και έγινε η καταμέτρησή τους από τους αγωνοδίκες. Δεδομένου ότι οι συμμετέχοντες μαθητές υπολογίζονταν περίπου στους 400, επελέγη ως μέθοδος καταμέτρησής τους τα αριθμημένα εισιτήρια. Επίσης, κατά την είσοδο στην αυλή του σχολείου δόθηκε σε κάθε συμμετέχοντα μαθητή ένα αριθμημένο αυτοκόλλητο.

  1. Μέθοδος επαλήθευσης ορθής διεξαγωγής της δράσης

Για να επαληθευτεί η ορθή διεξαγωγή των κανόνων του ομαδικού παιχνιδιού «Γκρινιάρης», βρίσκονταν παρόντες δύο ανεξάρτητοι μάρτυρες και εννέα επιτηρητές. Οι κάμερες κατέγραψαν τις εισόδους και τις εξόδους της διαγωνιζόμενης περιοχής. Κάμερες τοποθετημένες σε καίρια σημεία βιντεοσκοπούσαν τους μαθητές που εισέρχονταν στο χώρο. Οι φωτογραφίες και τα βίντεο που ελήφθησαν είχαν ως αποστολή να καταγράψουν ολόκληρη τη συλλογική προσπάθεια. Ένα drone βρισκόταν στον ουρανό της αυλής και έπαιρνε πλάνα από τους διαγωνιζόμενους μαθητές. Η εκδήλωση είχε ανακοινωθεί στα τοπικά Μ.Μ.Ε., όπως στην τηλεόραση και στις τοπικές εφημερίδες.

  1. Τρόπος διεξαγωγής ομαδικού παιχνιδιού

Οι μαθητής έπαιξαν το επιτραπέζιο παιχνίδι «Γκρινιάρης» σε ομάδες των 4 ατόμων. Κάθε επιτηρητής επέβλεπε 12 ομάδες παικτών, δηλαδή 48 συμμετέχοντες μαθητές, οι οποίοι διακρίνονταν μεταξύ καθώς φορούσαν διαφορετικό χρώμα χάρτινου καπέλου.

  1. Πότε επιτυγχάνεται το ρεκόρ Γκίνες

Ως βασική προϋπόθεση για την κατάρριψη του ρεκόρ Guinness αποτελούσε ο όρος της επιτυχούς ολοκλήρωσης μιας παρτίδας του επιτραπέζιου παιχνιδιού «Γκρινιάρης» και της ανάδειξης νικητή από όλες τις συμμετέχουσες ομάδες των διαγωνιζόμενων μαθητών (Ο αριθμός των μαθητών που τελικώς συμμετείχαν στην εκπαιδευτικό δράση έφτασε στους 418).