
Σε ανακοίνωση της Νομαρχιακής Επιτροπής ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Δράμας αναφέρονται τα εξής:
Η απόφαση – σταθμός της Ολομέλειας του Αρείου Πάγου για τον τρόπο υπολογισμού των τόκων στα υπερχρεωμένα νοικοκυριά αποτελεί μια ξεκάθαρη δικαίωση των σταθερών και διαχρονικών θέσεων του ΠΑΣΟΚ. Θέσεων που η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αρνήθηκε επανειλημμένα να νομοθετήσει, παρά τις σχετικές τροπολογίες που καταθέσαμε.
Η απόφαση βάζει τέλος σε μια καταχρηστική πρακτική τραπεζών και funds, που οδηγούσε χιλιάδες συμπολίτες μας σε αδιέξοδο, απώλεια ρυθμίσεων και κίνδυνο απώλειας της πρώτης κατοικίας, ακόμη και όταν τηρούσαν τις δικαστικά ορισμένες υποχρεώσεις τους.
Για να γίνει απολύτως κατανοητό, ένα απλό παράδειγμα. Έστω δανειολήπτης με:
-συνολική οφειλή €100.000
-δικαστικά ορισμένημηνιαία δόση 300 €
-επιτόκιο 5%
Μέχρι σήμερα, οι τόκοι υπολογίζονταν στα 100.000 €, δηλαδή περίπου €417 το μήνα. Αποτέλεσμα: ο τόκος ήταν μεγαλύτερος από τη δόση, το χρέος αυξανόταν και ο δανειολήπτης εμφανιζόταν «ασυνεπής», χάνοντας τελικά τη ρύθμιση. Με την απόφαση του Αρείου Πάγου, οι τόκοι υπολογίζονται στη μηνιαία δόση των €300. Δηλαδή περίπου €1,25 το μήνα. Η ρύθμιση γίνεται βιώσιμη, το χρέος μειώνεται πραγματικά και η πρώτη κατοικία προστατεύεται.
Αυτή είναι η ουσία της κοινωνικής δικαιοσύνης. Αυτή είναι η πολιτική παρακαταθήκη του Ν. 3869/2010. Και αυτή είναι η βάση της πάγιας θέσης του ΠΑΣΟΚ για επανανομοθέτηση της προστασίας της πρώτης κατοικίας, ώστε να μπει τέλος στο ξέφραγο τοπίο υπέρ των funds και των servicers. Ήρθε η ώρα να φύγει αυτή η κυβέρνηση επιτελους:
Για να ξαναδώσουμε αξιοπρέπεια στους δανειολήπτες .
Για να υπάρξει δίκαιη λύση στο ιδιωτικό χρέος.
Για να υπηρετεί η πολιτεία την κοινωνία – όχι τα συμφέροντα.

