ΝΕΑ ΣΥΣΚΕΨΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΔΙΚΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΕΚΠΡΟΣΩΠΩΝ ΦΟΡΕΩΝ
- Απαιτείται ένα ποσό περίπου 130.000 ευρώ για την ολοκλήρωση όλων των μελετών του τμήματος Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη και ένα ποσό 45 εκ. ευρώ για την προκήρυξη διαγωνισμού για τα 10 χλμ. του τμήματος Μαυρολεύκη – Ν. Μπάφρα
- Χρ. Καραγιαννίδης, Βουλευτής ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Ν. Δράμας: «Ο κόσμος της Δράμας πολλά άκουσε και τίποτα δεν έγινε. Θα μιλήσουμε μόνο όταν έχουν πέσει οι υπογραφές και υπάρχει επίσημη ανακοίνωση και χρηματοδότηση»
- Α. Πατακάκης, Αντιπεριφερειάρχης Δράμας: «Ο δρόμος πολύ σύντομα θα ξεκινήσει γιατί έχει ωριμότητα. Μετά από 25 χρόνια μια προσπάθεια φτάνει στο τέλος της. Είτε αρέσει σε κάποιους είτε δεν αρέσει»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ
Νέα σύσκεψη για το θέμα των οδικών αξόνων και της σύνδεσης της Δράμας με την Εγνατία, παρουσία εκπροσώπων φορέων, πραγματοποιήθηκε στην Αίθουσα «Αυτοδιοίκησης» του Διοικητηρίου, την Δευτέρα 28 Αυγούστου 2017. Η σύσκεψη αυτή ήρθε ως συνέχεια αντίστοιχων συσκέψεων μέσα στο καλοκαίρι με το ίδιο αντικείμενο. Πλέον φαίνεται ότι έχει αποκρυσταλλωθεί ο σχεδιασμός για προσπάθεια κατασκευής σε άμεσο χρονικό διάστημα, με στόχευση το 2018 να ξεκινήσουν οι εργασίες, για το τμήμα Μαυρολεύκη – Ν. Μπάφρα, μήκους περίπου 10 χλμ, του άξονα Δράμα – Αμφίπολη. Το εν λόγω τμήμα αποτελεί υποτμήμα του Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη, μήκους 30 χλμ. Ως απαιτούμενο για να μπορεί να υλοποιηθεί η δημοπράτηση του έργου είναι η διάθεση αρχικά ενός ποσού της τάξης των 100.000 – 130.000 ευρώ για να ολοκληρωθούν και κάποιες μελέτες μικρού αντικειμένου για το τμήμα Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη, το οποίο παρουσιάζει μεγάλη μελετητική ωριμότητα. Στη συνέχεια θα πρέπει να βρεθούν περίπου 50 εκ. ευρώ για να είναι δυνατή η προκήρυξη διαγωνισμού για τα 10 χλμ. του τμήματος Μαυρολεύκη – Ν. Μπάφρα, ενώ εκτιμάται ότι τελικά το ποσό που θα απαιτηθεί, μετά και τις εκπτώσεις που θα προκύψουν από το διαγωνισμό, θα είναι περίπου 25 εκ. ευρώ. Να σημειωθεί ότι σύσκεψη πραγματοποιήθηκε παρουσία του Αγρονόμου – Τοπογράφου Μηχανικού ΕΜΠ, εκπροσώπου της σύμπραξης των τεχνικών εταιριών αναδόχων της μελέτης για λογαριασμό του Υπουργείου του Τμήματος Μαυρολεύκης – Παλαιοκώμης του άξονα Δράμας-Αμφίπολης, Διευθυντή της εταιρείας «Οδός Μελετητική, κ. Απόστολου Φράγκου, ο οποίος ενημέρωσε τους φορείς της Δράμας για όσα έχουν γίνει, αλλά κυρίως για τα επόμενα βήματα που απαιτούνται.
Από τη σύσκεψη διαφάνηκε κλίμα αισιοδοξίας για την επίτευξη του στόχου υλοποίησης αυτών των 10 χλμ., τα οποία σημειωτέον αποτελούν κοινό τμήμα και με τον οδικό άξονα Ε-61 (Καβάλα – Δράμα – Σέρρες – Προμαχώνας). Ουσιαστικά, αυτό που ειπώθηκε από πλευράς Βουλευτή ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Ν. Δράμας κ. Χρήστου Καραγιαννίδη ήταν ότι αποτελεί θέμα ημερών και εντός Σεπτεμβρίου θα έχει βρεθεί το ποσό των 130.000 ευρώ για την ολοκλήρωση των μελετών του τμήματος Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη, ενώ μέσα στο 2018, με βάση την πολιτική βούληση από πλευράς Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα έχουν ξεκινήσει οι εργασίες κατασκευής του τμήματος Μαυρολεύκη – Ν. Μπάφρα, αφού θα έχουν βρεθεί τα 45 εκ. ευρώ που απαιτούνται για τη δημοπράτηση του έργου. Χαρακτηριστικά είναι όσα ανέφερε λίγο πριν την ολοκλήρωση της σύσκεψης ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Αργύρης Πατακάκης. «Ο δρόμος πολύ σύντομα θα ξεκινήσει γιατί έχει ωριμότητα. Μετά από 25 χρόνια μια προσπάθεια φτάνει στο τέλος της. Είτε αρέσει σε κάποιους είτε δεν αρέσει» είπε ο κ. Πατακάκης.
Παράλληλα, όπως ειπώθηκε κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, όσο προχωράει η υλοποίηση του συγκεκριμένου τμήματος, θα υπάρχει χρόνος και για την ολοκλήρωση των μελετών του τμήματος Δράμα – Μαυρολεύκη, το οποίο επίσης αποτελεί κοινό τμήμα του άξονα Δράμα – Αμφίπολη και του άξονα Ε-61.
Παρόντες στη σύσκεψη, η οποία πραγματοποιήθηκε υπό το συντονισμό του Αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Αργύρη Πατακάκη, ήταν ο Βουλευτής ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Ν. Δράμας κ. Χρήστος Καραγιαννίδης, οι Δήμαρχοι Δράμας κ. Χριστόδουλος Μαμσάκος, Δοξάτου κ. Δημήτρης Δαλακάκης και Παρανεστίου κ. Αλίκη Σωτηριάδου, ο θεματικός Αντιπεριφερειάρχης Περιβάλλοντος, Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Λιθηρόπουλος, ο Περιφερειακός Σύμβουλος κ. Κώστας Κινατζίδης, ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Δράμας κ. Στέφανος Γεωργιάδης, ο Πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. Ανατολικής Μακεδονίας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης, ο Πρόεδρος του Δικηγορικού Συλλόγου Δράμας κ. Αναστάσιος Πούλιος, ο Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Δράμας κ. Γιώργος Σαβρίδης, ο Πρόεδρος της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων Δράμας κ. Όθων Μουρμούρης, ο Πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Δράμας κ. Αντώνης Σκουλίδης, ο Αστυνομικός Διευθυντής Δράμας Ταξίαρχος κ. Γιώργος Καϊπάκης, ο πρώην Δήμαρχος Δράμας κ. Θωμάς Μαργαρίτης, ο εκπρόσωπος της μελετητικής εταιρείας που εκπόνησε τις μελέτες για το τμήμα Μαυρολεύκη – Παλαιοκώμη κ. Απόστολος Φράγκος, καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας.
Η σύσκεψη ξεκίνησε με την εισαγωγική τοποθέτηση του Αντιπεριφερειάρχη Δράμας κ. Αργύρη Πατακάκη, ο οποίος ανέφερε: «Επειδή έχουμε πολύ καλές και σημαντικές εξελίξεις και επειδή πρέπει να είναι ενημερωμένοι οι φορείς για το τι ακριβώς συμβαίνει σε μία προσπάθεια η οποία είναι σημαντική και έχει αναπτυξιακό χαρακτήρα, αλλά έχει και πολύ μεγάλες δυνατότητες για την τουριστική μας προβολή, για την ασφαλή μας μετακίνησή, θέλω να ευχαριστήσω για την παρουσία σας. Πιστεύω ότι σήμερα θα ξεκαθαρίσουν κάποια πράγματα για τα οποία δεν θα μπορεί ο καθένας να λέει ό,τι θέλει και να μεταφράζει ό,τι θέλει. Για να έχουμε μια πλήρη εικόνα. Ένα πολύ σημαντικό έργο, το οποίο μας το χρωστάει η πολιτεία όλα αυτά τα χρόνια. Ένα πολύ σημαντικό έργο το οποίο δίνει μια άλλη δυναμική και πολλές και σημαντικές εξελίξεις. Όλα τα στοιχεία τα οποία παρουσιάσαμε ότι πάνω από 34.000 νταλίκες φεύγουν από τη Δράμα για τη Θεσσαλονίκη, ότι το 28% των εσόδων του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης είναι από τη Δράμα, ότι η Δράμα είναι η μοναδική πόλη χωρίς σύνδεση με την Εγνατία, γιατί ήδη η Έδεσσα έχει προχωρήσει και προχωράει η όλη διαδικασία του έργου της σύνδεσης, ότι και η Δράμα έχει δικαίωμα στην ανάπτυξη και να έχει και αυτή μια ασφαλή πρόσβαση στην Εγνατία Οδό». «Έχοντας μια πλήρη ανάλυση για το τι συμβαίνει με το δρόμο, πιστεύω ότι η παρουσία όλων θα είναι καθοριστική για να ξεκαθαρίσουμε κάποια πράγματα, να διευκρινίσουμε κάποιες λεπτομέρειες, οι οποίες αποτελούν την ουσία, σε ένα τόσο σημαντικό έργο το οποίο καθυστέρησε τόσο πολύ και αδικαιολόγητα να γίνει», πρόσθεσε ο κ. Πατακάκης.
Ακολούθως τους παρευρισκόμενους ενημέρωσε ο Προϊστάμενος της Διεύθυνσης Τεχνικών Έργων κ. Θόδωρος Σιδηρόπουλος, ο οποίος αναφέρθηκε τόσο στο ιστορικό των μελετών για όλα τα τμήματα του δρόμου Δράμα – Αμφίπολη όσο και στην κατάσταση που επικρατεί σήμερα, με τις ενέργειες που απαιτούνται για να υπάρξει αρχικά μελετητική ωρίμανση και στη συνέχεια δημοπράτηση.
Στη συνέχεια ο λόγος δόθηκε στον κ. Απόστολο Φράγκο, Διευθυντή της εταιρείας «Οδός Μελετητική» η οποία ανέλαβε την εκπόνηση μελετών για το τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη, συνολικού μήκους 30 χλμ., για λογαριασμό του Υπουργείου. Όπως επεσήμανε η «μελέτη εδώ και αρκετό καιρό έχει βαθμό ωριμότητας της τάξης του 95%» και για να ολοκληρωθεί χρειάζονται μελέτες μικρού αντικειμένου (σήμανση – ασφάλισης) που δεν προβλέπονταν στην αρχική σύμβαση. Αυτές οι μελέτες κοστίζουν ένα ποσό περί τις 100.000 ευρώ. Ο κ. Φράγκος πρότεινε οι μελέτες να γίνουν από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων και να ακολουθηθεί η ίδια διαδικασία που έχει ακολουθηθεί και για άλλα έργα. Ο χρόνος εκπόνησης των μελετών είναι 2-3 μήνες και όπως σημείωσε: «σε ένα χρονικό διάστημα λίγων μηνών από σήμερα θα μπορούσαμε να είχαμε πλήρη μελετητική ωριμότητα στο κομμάτι Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη». Για να ξεκινήσει η διαδικασία κατασκευής, ανέφερε ο κ. Φράγκος, θα πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία των απαλλοτριώσεων και το βασικότερο να βρεθεί η χρηματοδότηση. «Εμείς θα προτείναμε από αυτά τα 30 χλμ. να προωθηθεί για κατασκευή το βορειότερο κομμάτι, το Ν. Μπάφρα – Μαυρολεύκη. Δηλαδή από τα 30 χλμ. να ζητηθεί άμεσα από το Υπουργείο η χρηματοδότηση για την κατασκευή των 10 αυτών χλμ.» τόνισε ο κ. Φράγκος και πρόσθεσε: «Είναι πάρα πολλοί οι λόγοι που το έχουμε προτείνει. Έχει να κάνει με τον γενικότερο στρατηγικό σχεδιασμό όλων των αυτοκινητοδρόμων και των οδικών έργων γενικότερα. Έχει να κάνει με τη σύνδεση Προμαχώνα – Σερρών – Καβάλας όπως αυτή έχει διαμορφωθεί. Είναι συμβατό αυτό το κομμάτι με κάθε σχεδιασμό που θα μπορούσε μελλοντικά να προκύψει. Με τον τωρινό σχεδιασμό είναι και τμήμα του άξονα Ε-61. Υπολογίζουμε ότι η το συμβατικό του κόστος, εκτίμηση είναι αυτό όμως, φτάνει στα 25 εκατομμύρια, με δεδομένο ότι περίπου 150 εκ. είναι το κόστος των 30 χλμ. Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη και με δεδομένο ότι θα υπάρχει μια εύλογη έκπτωση, οι συνήθεις εκπτώσεις της εποχής. Στρατηγικά πιστεύω ότι θα ήταν σωστό να υπάρχει μια σαφής στόχευση της Δράμας για αυτό το κομμάτι, η οποία είναι πολύ συγκεκριμένη, έχει πλήρεις μελέτες, όπως και όλα τα 30 χλμ.. Είναι στρατηγικής σημασίας το βορειότερο κομμάτι γιατί συναρτάται με πολλά άλλα έργα του οδικού δικτύου και με όποιο στρατηγικό σχεδιασμό τελικά προκύψει. Το ποσό που ζητείται από τη Δράμα για το έργο αυτό είναι ένα εύλογο ποσό, που πιστεύω ότι δύσκολα θα μπορέσει κάποιος να το απορρίψει ακόμη και αυτό». Επίσης, υπογράμμισε ότι παράλληλα με την κατασκευή θα υπάρξει χρόνος για την ωρίμανση και των υπόλοιπων κομματιών.
Στη συνέχεια δόθηκε ο λόγος για να τοποθετηθούν ή να θέσουν ερωτήσεις διάφοροι εκπρόσωποι φορέων. Ο Πρόεδρος του Τ.Ε.Ε. Ανατολικής Μακεδονίας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης, μεταξύ άλλων, ανέφερε: «Στοχεύουμε σε ένα κομμάτι το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό και για τον Ε-61 που είναι στρατηγικός στόχος της Περιφέρειας και της περιοχής. Σηματοδοτεί δηλαδή και την κατασκευή του άξονα Ε-61, διότι είναι το κομμάτι το οποίο χαρακτηρίζει τον Ε-61. Το κομμάτι Δράμα – Καβάλα, που είδαμε ότι έχει κάποια προβλήματα ωριμότητας τελικά, είναι ένα έργο που μπορεί να γίνει, αλλά τον ε-61 χαρακτηρίζει η σύνδεση με τις Σέρρες. Άρα το κομμάτι αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία». Επιπλέον, ο κ. Κυριαζίδης ανέφερε ότι θα πρέπει να διεκδικηθεί η ολοκλήρωση των μελετών για όλα τα τμήματα και από τι στιγμή που θα υπάρξουν μελέτες να προχωρήσει και η διεκδίκηση κατασκευής, η οποία είναι θέμα πολιτικής βούλησης.
Ο Βουλευτής κ. Χρήστος Καραγιαννίδης στην τοποθέτησή του ανέφερε: «Αυτή η προσπάθεια έχει τη στήριξη των Βουλευτών της Καβάλας και της Ξάνθης και της Περιφέρειας και των 3 Αντιπεριφερειών. Η δουλειά γίνεται μαζί. Ο καθένας από το μέρος που μπορεί να προσπαθήσει. Το κομμάτι των 130.000 ευρώ θεωρώ ότι είναι ζήτημα ημερών για να οριστικοποιηθεί και να γίνουν οι μελέτες. Το κομμάτι για το πού θα βρούμε τα 40-45 εκατομμύρια και θα ξεκινήσουμε τη δημοπράτηση του έργου είναι επίσης πολιτική βούληση για να ολοκληρωθεί και του χρόνου να ξεκινήσει η δημοπράτηση για να μπορέσει να στηθεί το πρώτο εργοτάξιο στη Μαυρολεύκη. Δεν πρόκειται να σας πω τίποτα περισσότερο, γιατί για αυτό το κομμάτι δεν είπα ποτέ τίποτα περισσότερο μέχρι τώρα. Ο κόσμος της Δράμας πολλά άκουσε και τίποτα δεν έγινε. Θα μιλήσουμε μόνο όταν έχουν πέσει οι υπογραφές και υπάρχει επίσημη ανακοίνωση και χρηματοδότηση». «Σεπτέμβριο θα έχουμε ρυθμίσει την ιστορία με τα 130.000 ευρώ και στα τέλη Οκτωβρίου θα κάνουμε ξανά μια κουβέντα εφόσον μπουν οι υπογραφές» πρόσθεσε ο κ. Καραγιαννίδης.
Η σύσκεψη ολοκληρώθηκε με τον κ. Πατακάκη να ευχαριστεί όλους τους συμμετέχοντες για την παρουσία τους, αναφέροντας ακόμη: «Ο δρόμος πολύ σύντομα θα ξεκινήσει γιατί έχει ωριμότητα. Μετά από 25 χρόνια μια προσπάθεια φτάνει στο τέλος της. Είτε αρέσει σε κάποιους είτε δεν αρέσει».