γράφει ο Κώστας Παπακοσμάς 

Δεκαέξι χρόνια βρίσκεται στο χώρο στάθμευσης αεροσκαφών στο Αεροδρόμιο “Μέγας Αλέξανδρος” της Καβάλας ένα τεράστιο αεροσκάφος. Κατασχεμένο για χρέη στάθμευσης στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Έκτοτε έγιναν πολλές προσπάθειες για την εκποίηση του αεροσκάφους και την πληρωμή των χρεών. Όλες έπεσαν στο κενό. “Η υπόθεση αυτή αντικατοπτρίζει την Ελληνική γραφειοκρατία και το Δημόσιο.

Για την ..τύχη του αεροπλάνου έχουν κατατεθεί ερωτήσεις στην Βουλή, έχει επέμβει η Δικαιοσύνη, έχουν υποβληθεί προτάσεις αξιοποίησης του, αλλά δυστυχώς δεκαέξι χρόνια μετά την προσγείωση του στο Αεροδρόμιο, το 2005, είναι εκεί αλλά και είμαστε στο σημείο μηδέν είτε για να … απογειωθεί (άπιαστο όνειρο πιά..) είτε για να αξιοποιηθεί διαφορετικά.

Το αεροπλάνο αυτό “πρώτο πέταξε” στις 3 Νοεμβρίου 1980. Τα τεχνικά του στοιχεία ήταν ( Version: L1011-385-1-15-200(F) [-200] Powered by: 3 x Rolls Royce RB211-524B02 MTOW(lbs): 474.0000).

Πετούσε για λογαριασμό της (British Airways (Βρετανικές Αερογραμμές) που είναι η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία του Ηνωμένου Βασιλείου. Είναι επίσης μία από τις μεγαλύτερες αεροπορικές εταιρίες στον κόσμο.

Μετά από αρκετά χρόνια πτήσεων , γυρίζοντας στην κυριολεξία όλο τον κόσμο, πωλήθηκε στην Kuwait Airways κάνοντας και με αυτή την εταιρεία υπέρ ατλαντικά ταξίδια.

Η κρίση στις αεροπορικές μεταφορές μετά την τρομοκρατική ενέργεια στους δίδυμους πύργους στην Νέα Υόρκη το 2001 άλλαξε τα δεδομένα. Το αεροπλάνο αποσύρθηκε από τις επιβατικές μεταφορές, πωλήθηκε σε άλλη εταιρεία και μετέφερε πλέον προϊόντα και εμπορεύματα.

Για μερικά χρόνια χρησιμοποίησε το Αεροδρόμιο της Καβάλας , ως χώρο στάθμευσης, αφού τα τέλη ήταν μικρά σε σχέση με άλλα ξένα αεροδρόμια. Από το 2005 έπαψε να κινείται και να πληρώνει η Ελληνική εταιρεία που το είχε εκμισθώσει τα τέλη στάθμευσης.

Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας κίνησε όλες τις νόμιμες ενέργειες για την είσπραξη των χρημάτων αυτών σε συνεργασία με την Δ.Ο.Υ. Πειραιά, όπου ήταν η έδρα της εταιρείας. Έγιναν τρεις άγονοι διαγωνισμοί.

Από το σημείο αυτό ξεκινά το τέρας της ελληνικής γραφειοκρατίας, το Ελληνικό δημόσιο δεν επιζητεί να πάρει στην κατοχή του το Αεροσκάφος, με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών το 2009.

Το 2012 καταθέτει ερώτηση στην Βουλή για το θέμα του Αεροσκάφους ο τότε Βουλευτής Σάββας Εμινίδης , διαβάστε το ρεπορτάζ της εποχής:

«Σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία πλειστηριασμού του αεροσκάφους που έχει κατασχεθεί εδώ και επτά χρόνια και βρίσκεται στο αεροδρόμιο «Μέγας Αλέξανδρος» της Χρυσούπολη, όπως προκύπτει από σχετική απάντηση του Υπουργείου Οικονομικών σε ερώτηση του βουλευτή Καβάλας Σάββας Εμινίδη.

Πρόκειται για ένα αεροπλάνο μεταφοράς φορτίου (cargo), το οποίο κατασχέθηκε λόγω χρεών της ιδιοκτήτριας εταιρείας προς το Δημόσιο. Το ερώτημα προς τα αρμόδια υπουργεία ήταν με ποιο τρόπο θα μπορούσε να αξιοποιηθεί προς όφελος του ελληνικού δημοσίου.

Σύμφωνα με το Υπουργείο Οικονομικών, η αρμόδια ΔΟΥ επέβαλλε κατάσχεση και στη συνέχεια αναγκαστικό πλειστηριασμό για ποσό οφειλής 214.919,45 ευρώ «και ελλείψει υπερθεματιστή το αεροσκάφος κατακυρώθηκε στο Ελληνικό Δημόσιο, το οποίο δεν ενέκρινε την κατακύρωση με την από 1119279/ΕΞ/0016/10-12-2009 απόφαση του Υπουργού Οικονομικών, λόγω του ότι η τιμή της πρώτης προσφοράς ήταν μεγαλύτερη από το ύψος του χρέους, για τα οποία ευθύνεται η συνυπεύθυνη εταιρεία με αποτέλεσμα, εάν το αεροσκάφος κατακυρωνόταν στο Δημόσιο θα εκταμιευόταν σημαντικό ποσό».

Επειδή το παραπάνω ποσό δεν εισπράχθηκε, παρά τις προσπάθειες που έγιναν, «η αρμόδια ΔΟΥ προτίθεται να κινήσει τη διαδικασία μείωσης της τιμής της πρώτης προσφοράς, ώστε να επαναλάβει το πρόγραμμα πλειστηριασμού για τυχόν ανεύρεση πλειοδότη».

Διαβάστε τη συνέχεια ΕΔΩ