Καθιερώνεται το ψηφιακό πελατολόγιο για τους επαγγελματικούς κλάδους και στόχος της ΑΑΔΕ είναι να εντοπιστούν κρυφά εισοδήματα και «μαύρο χρήμα». Το ψηφιακό βιβλίο πελατών αναμένεται να μπει σε λειτουργία μέσα στο 2024.
Η αρχή από την ΑΑΔΕ θα γίνει από τις εταιρείες Catering και τις επιχειρήσεις διοργάνωσης εκδηλώσεων και εν συνεχεία θα εφαρμοστεί για χιλιάδες επαγγελματίες. Αν και ακόμα δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, στη λίστα είναι πιθανόν να ενταχθούν επαγγελματίες, οι οποίοι στο παρελθόν τηρούσαν πρόσθετα βιβλία, τα οποία καταργήθηκαν το 2013 όπως γιατροί, φυσικοθεραπευτές – αισθητικοί, γυμναστήρια, οίκοι ευγηρίας, πάρκινγκ, συνεργεία και επιχειρήσεις ενοικίασης οχημάτων, φροντιστήρια.
Μέσω του ψηφιακού πελατολογίου οι ελεγκτικές αρχές θα έχουν τη δυνατότητα να «ανιχνεύουν» τις εισπράξεις και να τις τεστάρουν με τις φορολογικές δηλώσεις για να εντοπίζουν περιπτώσεις φοροδιαφυγής. Όπως ανέφερε ο Διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής, μιλώντας στην ΕΡΤ «το ψηφιακό πελατολόγιο θα είναι κάτι σαν τα παλιά πρόσθετα βιβλία, αλλά σε πιο απλοποιημένη μορφή. Δηλαδή πριν κάνει κάποιος μια δραστηριότητα θα πρέπει να μας δηλώνει ότι θα την κάνει εκεί και θα έχει τόσα άτομα κ.λπ., θα πρέπει να μας αναφέρει ποια θα είναι η συμφωνία του χονδρικά».
Φέρνοντας ως παράδειγμα, ο Γιώργος Πιτσιλής τόνισε ότι «αναλαμβάνει κάποιος το catering σε έναν γάμο, όπου θα είναι 100 άτομα, αυτό θα πρέπει να μας το δηλώσει…».
Η κατάργηση των πρόσθετων βιβλίων το 2013, μπορεί να απάλλαξε τους φορολογούμενους από την γραφειοκρατία και την ταλαιπωρία χειρόγραφης καταγραφής των πελατών τους, αλλά άνοιξε ένα ακόμα «παράθυρο» φοροδιαφυγής με τη μη έκδοση αποδείξεων παροχής υπηρεσιών.
Οι επαγγελματίες θα είναι υποχρεωμένοι να τηρούν το ψηφιακό πελατολόγιο, ώστε να είναι διαθέσιμο στον έλεγχο και να συγκρίνεται με τα δηλωθέντα εισοδήματα. Ουσιαστικά πρόκειται για ένα λογιστικό πρόγραμμα, που θα είναι ανοικτό κατά τη διάρκεια λειτουργίας της επαγγελματικής εγκατάστασης και θα είναι διασυνδεδεμένο με το Τaxis προκειμένου να μην μπορεί να παραβιαστεί και να αλλοιωθούν τα δεδομένα. Με αυτόν τον τρόπο θα καταχωρείται ο αριθμός των πελατών κάθε επαγγελματία και θα συγκρίνεται με τον αριθμό των αποδείξεων παροχής υπηρεσιών που θα εκδίδεται και θα περνάει στην πλατφόρμα του MyData.
Εφόσον διαπιστώνεται ότι σε μια επαγγελματική εγκατάσταση δηλώνεται περιορισμένος αριθμός πελατών, τότε αυτό θα αποτελεί κριτήριο για την πραγματοποίηση επιτόπιου ελέγχου.
Πηγή: newsit.gr