Για τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει και το όραμά του για τον δήμο Παλλήνης μίλησε στο protothema.gr ο υποψήφιος δήμαρχος Χρήστος Αηδόνης.
Ο πρώην υφυπουργός και βουλευτής δηλώνει έτοιμος «να βάλουμε ένα τέλος στο τέλμα και να γυρίσουμε σελίδα» στην πόλη, αναπτύσσοντας τις προτεραιότητές του σε μία σειρά από κρίσιμους τομείς, από τις συγκοινωνίες και τις υποδομές, έως την Υγεία, τις σχολικές μονάδες και τις κοινωνικές δομές».
«Ο στόχος μας είναι η επανεκκίνηση που να αναδεικνύει όλα τα πλεονεκτήματα της περιοχής, να τονώσει την τοπική οικονομία, να δημιουργήσει θέσεις απασχόλησης και να δώσει την δυνατότητα στην οικογένεια να απολαύσει την καθημερινότητά της εντός των τειχών. Θέλουμε να δώσουμε ζωή στην πόλη. Θέλουμε να δώσουμε δουλειά στους δημότες μας» υπογραμμίζει ο κ. Αηδόνης.
«Το όραμα και η επιδίωξή μας είναι να προχωρήσουμε σε συνολική μεταμόρφωση του δήμου Παλλήνης με κοινωνικό και περιβαλλοντικό πρόσημο και με πρωταγωνιστικό ρόλο και λόγο των ίδιων των κατοίκων» προσθέτει ο υποψήφιος δήμαρχος Παλλήνης αναπτύσσοντας τις άμεσες προτεραιότητές του.
Διαβάστε όλη τη συνέντευξη του υποψήφιου Δημάρχου Παλλήνης Χρήστου Αηδόνη στο protothema.gr:
Από τα υπουργικά έδρανα, στην διεκδίκηση του δήμου Παλλήνης. Ποια τα κίνητρα για την ενασχόληση σας με την Τοπική Αυτοδιοίκηση;
Εδώ και παρά πολύ καιρό πολλοί φίλοι και συμπολίτες με παρότρυναν πιεστικά να συμμετέχω στα κοινά της πόλης μας. Στα πρόσωπά τους διέκρινες την αγωνία για τα συσσωρευμένα αδιέξοδα, αλλά και την ελπίδα για μια δυναμική επανεκκίνηση, για ένα άλμα στο μέλλον. Συναισθήματα που αποτυπώνονταν στη φράση: «ώρα για αλλαγή, ώρα να μπει επιτέλους φρέσκος, καθαρός αέρας στο Δημαρχείο. Όχι πάλι οι ίδιοι και τα ίδια».
Είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι οι κάτοικοι βιώνουν την ίδια εικόνα μιας πόλης με τεράστιες ελλείψεις και υστερήσεις σε πολλούς τομείς, που οφείλεται στην αδράνεια, την αδιαφορία και την «σιγουριά» των διοικούντων, ότι έχουν “δεμένες” τις καρέκλες τους. Όλα αυτά τα χρόνια οι ίδιοι άνθρωποι, έχουν περιορίσει την ανάπτυξη της πόλης. Εδώ και 20 χρόνια περίπου κυριαρχεί η στασιμότητα, τα προβλήματα οξύνονται, πολλαπλασιάζονται και οι ευκαιρίες διαρκώς χάνονται.
Είπαμε λοιπόν να βάλουμε ένα τέλος στο τέλμα και να γυρίσουμε σελίδα. Να δώσουμε νέα πνοή στην πόλη με προτεραιότητα στο ευ ζην των κατοίκων. Να την καταστήσουμε ζωντανή, λειτουργική, ασφαλή, ανθεκτική, σημείο αναφοράς για τους κατοίκους της με τη καρδιά της να χτυπάει παντού, στην Ανθούσα, το Γέρακα, την Παλλήνη, την Κάντζα.
Υπάρχουν τεράστιες δυνατότητες να μεταμορφωθεί σε πόλη πρότυπο, στην πόλη του μέλλοντος μας. Μια πόλη ανθρώπινη, «έξυπνη», βιώσιμη, ελκυστική, όπως τα Τρίκαλα, η Καλαμάτα, αλλά και άλλες ευρωπαϊκές πόλεις που εκμεταλλεύτηκαν τα αυτονόητα. Και ταυτόχρονα, να γίνει δυναμικό Περιφερειακό Κέντρο της Ανατολικής Αττικής. Αυτή θα είναι η επιδίωξη μας και αυτή ήταν η πρόκληση για μένα.
Ο Δήμος Παλλήνης έχει αναδειχθεί τα τελευταία χρόνια σε κατεξοχήν οικιστική περιοχή. Ήταν έτοιμος για μια τέτοιας κλίμακας ανάπτυξη;
Τα μεγάλα έργα υποδομής στην περιοχή των Μεσογείων, έστρεψαν την κλεψύδρα ανατολικά. Με τη λειτουργία του αεροδρομίου στα Σπάτα, της Αττικής Οδού και των λιμένων Ραφήνας και Λαυρίου η οικιστική πύκνωση αυξήθηκε κατακόρυφα. Περιοχές, όπως ο Δήμος Παλλήνης, δέχθηκαν μια τεράστια ροή νέων κατοίκων χωρίς, όμως, να υπάρχουν βασικά έργα υποδομής. Σήμερα ακόμη συζητάμε για την αποχέτευση και για το άναρχο και προσβλητικό της τοπίο.
Οι πολίτες νιώθουν απογοητευμένοι που εναπόθεσαν τα όνειρα τους και περιμένουν χρόνια με την ελπίδα να συναντήσουν επιτέλους το αυτονόητο. Αυτή η αίσθηση αποτυπώνει και την εμφανή αδυναμία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου για την ανάπτυξη της πόλης, που όχι μόνο δεν έχει ακόμα λύσει κορυφαία ζητήματα υποδομής, αλλά υστερεί σημαντικά και σε βασικά θέματα που αφορούν την καθημερινότητα μας.
Είναι χαρακτηριστικό ότι τα πεζοδρόμια αποτελούν όνειρο θερινής νυκτός. Οι πεζοί αναγκάζονται να κυκλοφορούν στον ίδιο δρόμο, παρέα με τα οχήματα. Δεν ξέρω αν υπάρχει σήμερα ένας πεζόδρομος που να μπορεί με ασφάλεια να περπατήσει μια μητέρα με το παιδί της, ένας ηλικιωμένος, πόσο δε ένα άτομο με κινητικές δυσκολίες. Καθημερινές εικόνες ντροπής που δυστυχώς διαιωνίζονται. Σε όλα αυτά θέλουμε να βάλουμε ένα τέλος και να αλλάξουμε την πόλη μας.
Δεδομένου του αυξημένου πληθυσμού, επαρκούν οι συγκοινωνιακές υποδομές για την εξυπηρέτηση των κατοίκων και ποιες πρόσθετες παρεμβάσεις σχεδιάζετε;
Δυστυχώς, σε αυτό το πεδίο η απερχόμενη δημοτική αρχή επένδυσε σε ψεύτικες υποσχέσεις. Είναι ακόμα νωπές οι δηλώσεις του δημάρχου, στις 8 Δεκεμβρίου του 2021, ότι θα αποκτούσαμε νέα σιδηροδρομική γραμμή με πρόσθετες στάσεις του Μετρό και του Προαστιακού. Οι εξελίξεις επί του θέματος καταδεικνύουν την ανευθυνότητα, την προχειρότητα που αντιμετωπίστηκε άλλη μια ευκαιρία για την πόλη.
Η απερχόμενη διοίκηση περιορίστηκε σε δημόσιες σχέσεις αντί να κινητοποιήσει το μοναδικό φυσικό της σύμμαχο, την ίδια την τοπική κοινωνία. Βολεύτηκε με τις αυτάρεσκες φωτογραφίες και τις δημόσιες φιλοφρονήσεις και η πόλη έχασε και αυτό το τρένο της ανάπτυξης. Είναι σαν εκείνη την υπόσχεση για την αποχέτευση που ο δήμαρχος περιχαρής μας ανακοίνωνε πως στο τέλος του 2023 και το τελευταίο σπίτι θα έχει συνδεθεί.
Και υπάρχουν περιοχές και γειτονιές, εντός και εκτός σχεδίου, που περιμένουν ακόμα την εκκίνηση της εκσκαφής. Σε ότι αφορά την μετακίνηση των πολιτών, η αναβάθμιση και η περαιτέρω ανάπτυξη της δημοτικής συγκοινωνίας είναι στις προτεραιότητες μας, και θεωρώ ότι αυτό είναι μια άκρως ρεαλιστική υπόθεση. Η ηλεκτροκίνηση έχει ανοίξει διάπλατα τις πόρτες της και δείχνει το δρόμο για το νέο μοντέλο ανάπτυξης που πρέπει να ακολουθήσουμε. Η Ευρωπαϊκή Ένωσης χρηματοδοτεί δράσεις φιλικές προς το περιβάλλον και φυσικά δεν θα αφήσουμε αναξιοποίητη την ευκαιρία.
Επαρκούν στην καθημερινότητα των κατοίκων της Παλλήνης οι δομές του κοινωνικού κράτους; Είστε ικανοποιημένος από τις σχολικές μονάδες και τις υποδομές υγείας;
Σήμερα η Ανατολική Αττική έχει καταστεί νέος πόλος έλξης με σημαντική αύξηση του πληθυσμού της. Δεν είναι πια η Περιφέρεια, είναι το Κέντρο. Όμως δεν υπάρχει κανένα δημόσιο νοσοκομείο στα Μεσόγεια και οι πολίτες της είναι υποχρεωμένοι πολλές φορές να ζουν το δράμα της μετάβασης στα κεντρικά νοσοκομεία. Στον κοινωνικό χάρτη, έμφαση πρέπει να δοθεί στις υπηρεσίες υγείας για όλους και προς όλους.
Από την εποχή που ήμουν υφυπουργός υγείας είχα επισημάνει την ανάγκη ενός νέου μοντέλου ανάπτυξης της υγείας. Θεωρώ, πως ήρθε η ώρα να συζητήσουμε για μια νέα «πόλη υγείας» που θα εξασφαλίζει υψηλή παροχή υπηρεσιών με σύγχρονα μέσα, με έμφαση στην πρόληψη σε όλες τις πληθυσμιακές ομάδες. Για δε τις σχολικές μονάδες, πως μπορεί να νιώθει κανείς ικανοποιημένος, όταν εκατοντάδες παιδιά και οι εκπαιδευτικοί, κάνουν μάθημα μέσα σε κοντέινερ; Την στιγμή που μιλάμε για την νέα εποχή, για το ψηφιακό σχολείο, η δημοτική αρχή επαίρεται για κάθε νέο κοντέινερ που τοποθετεί με διθυραμβικές δημοσιεύσεις. Πως μπορεί να νιώθει υπερήφανος κάποιος, όταν οι μαθητές ΑΜΕΑ δεν έχουν ισότιμη πρόσβαση; Σε μια ανθρώπινη πόλη αυτές οι εικόνες της ντροπής δεν μπορούν να έχουν θέση. Σε ότι αφορά τις κοινωνικές δομές για τις οποίες έχει ευθύνη ο Δήμος, οι παρατηρήσεις των ηλικιωμένων για την εγκατάλειψη των ΚΑΠΗ είναι αρκετές για να αποτυπώσουν την αντίληψη των διοικούντων.
Λέτε συχνά ότι απουσιάζει η εμπορική δραστηριότητα από την Παλλήνη. Γιατί;
Πράγματι. Όλα αυτά τα χρόνια δεν έχει γίνει καμία προσπάθεια να αποκτήσουμε διακριτά και ελκυστικά σημεία αναφοράς. Είμαστε μια πόλη που δεν έχει καν εμπορικό κέντρο. Γι’ αυτό, όλες οι δραστηριότητες που αφορούν την αγορά γίνονται εκτός πόλης. Σπάνια οι δημότες μένουν στην περιοχή, για να απολαύσουν την καθημερινότητα τους και να ικανοποιήσουν ακόμη και τις μικρές τους ανάγκες. Οι πλατείες μας παραπέμπουν σε άλλες εποχές.
Η απουσία χώρων στάθμευσης στο κέντρο, απωθεί όχι μόνο τους επισκέπτες, αλλά και τους κατοίκους να περιηγηθούν στην πόλη. Για να σταθμεύσεις κοντά στις πλατείες μας χρειάζεται να περιφέρεσαι και να προσεύχεσαι για να βρεθεί ένα σημείο. Είναι έκδηλο ότι δεν υπάρχει καμία στόχευση από τους διοικούντες να αποκτήσει η πόλη μας ζωή, συναναστροφή.
Αυτό, φοβάμαι, πως δεν οφείλεται μόνο στην ανικανότητα τους, αλλά πιθανά να υποκρύπτει και σκοπιμότητα. Βλέπετε σε μια πόλη που οι κάτοικοι συναντιούνται, πάντοτε κυριαρχούν είτε τα μείζονα, είτε τα καθημερινά προβλήματα και τα ψέματα και οι υποσχέσεις αποκαλύπτονται.
Εμείς θέλουμε μια πόλη με την καρδιά να χτυπάει δυνατά στο κέντρο της. Να έχει εμπορικό ενδιαφέρον, να έχει ζωή. Και αυτό θα κάνουμε ως νέα δημοτική αρχή. Ο στόχος μας είναι η επανεκκίνηση που να αναδεικνύει όλα τα πλεονεκτήματα της περιοχής, να τονώσει την τοπική οικονομία, να δημιουργήσει θέσεις απασχόλησης και να δώσει την δυνατότητα στην οικογένεια να απολαύσει την καθημερινότητά της εντός των τειχών. Θέλουμε να δώσουμε ζωή στην πόλη. Θέλουμε να δώσουμε δουλειά στους δημότες μας.
Πως ορίζεται ένας φιλικός Δήμος προς τον πολίτη το 2023; Είναι ο Δήμος Παλλήνης ένας «πράσινος Δήμος»;
Φιλικός προς τον πολίτη είναι ο Δήμος που είναι ανθρώπινος και δίνει έμφαση σε δράσεις και παρεμβάσεις που διευκολύνουν την καθημερινή ζωή των κατοίκων και των επισκεπτών. Φιλικός και ανθρώπινος δεν μπορεί να θεωρείται ένας Δήμος όπου ο πεζός δεν μπορεί να περπατήσει, τα κέντρα ηλικιωμένων είναι υπό εγκατάλειψη, δεν υπάρχει μια δημοτική βιβλιοθήκη, ο πολιτισμός δεν είναι προτεραιότητα, η πλούσια πολιτιστική ταυτότητα και ιστορία του είναι κρυμμένη, οι αθλητικές του εγκαταστάσεις εγκαταλελειμμένες.
Ούτε, φυσικά φιλικός προς τον πολίτη είναι ο δήμος όπου πρωταγωνιστούν «πελατειακοί μηχανισμοί, δίκτυα εξάρτησης και ομηρείας», οι φορείς και σωματεία αντιμετωπίζονται ως «επαίτες» και η υποστήριξη των αξιέπαινων δράσεών τους προσδιορίζεται στη βάση «ανταλλαγμάτων». Και, βέβαια, δεν είναι πράσινος. Πράσινος είναι ένας Δήμος που κάνει συντονισμένες προσπάθειες στο πλαίσιο ενός ολιστικού σχεδίου για μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, εφαρμόζοντας τις αρχές της κυκλικής οικονομίας, δηλαδή, πρωτίστως την πρόληψη αποβλήτων και στη συνέχεια την ορθή διαχείριση αυτών.
Σημαίνει αναθεώρηση της αστικής κινητικότητας, δηλαδή τον τρόπο μετακίνησης παρέχοντας τις υποδομές για περισσότερο περπάτημα και χρήση ποδηλάτου και όχι οχημάτων. Σημαίνει ενεργειακή αναβάθμιση και εξοικονόμηση ενέργειας. Σημαίνει ψηφιοποίηση που μειώνει τη σπάταλη χρήση πόρων ενώ ταυτόχρονα διευκολύνει τη ζωή όλων. Σημαίνει εξοικονόμηση νερού. Κι αν σας ακούγονται περίεργα όλα αυτά, σας λέω ότι και στη σημερινή δημοτική αρχή ως περίεργα και ξένα της ακούγονται – κι έτσι δυστυχώς τα αντιμετωπίζει! Δεν είμαστε απλά πολύ πίσω ως Δήμος. Είμαστε εκτός εποχής, ειδικά με δεδομένο ότι υπάρχει η τεχνολογία και η τεχνογνωσία, αλλά και η χρηματοδότηση, που επιτρέπουν να μπουν όλα αυτά στην καθημερινότητα της πόλης.
Θεωρείτε στην τοπική αυτοδιοίκηση ότι χρειάζονται περισσότερες θεσμικές τομές και προς ποια κατεύθυνση;
Η τοπική αυτοδιοίκηση, είναι πανθομολογούμενο, πώς έχει ανάγκη από θεσμικές αλλαγές απεξάρτησης από την κεντρική κυβέρνηση με αρμοδιότητες και κονδύλια για τοπικά αναπτυξιακά έργα, με δραστικό περιορισμό της γραφειοκρατίας και της πολυνομίας.
Σε περίπτωση που εκλεγείτε, ποιες θα είναι οι άμεσες προτεραιότητες σας;
Ακράδαντα πιστεύω πως δεν υπάρχει άλλη προτεραιότητα από το να αλλάξουμε ριζικά την πόλη μας.Θέλουμε μια ανθρώπινη, βιώσιμη και σύγχρονη πόλη με ενιαία ταυτότητα που θα αγκαλιάζει όλους τους πολίτες χωρίς γεωγραφικές μεροληψίες, με δίκαιη κατανομή πόρων, δημόσια διαβούλευση, τακτική λογοδοσία και διαφάνεια παντού.
Μια πόλη που ακούει τους κατοίκους της, αντιλαμβάνεται τις ανάγκες τους και τα θέλω τους, αλληλεπιδρά και δείχνει αντανακλαστικά και κυρίως αποτελεσματικότητα. Το όραμα και η επιδίωξή μας είναι να προχωρήσουμε σε συνολική μεταμόρφωση του δήμου Παλλήνης με κοινωνικό και περιβαλλοντικό πρόσημο και με πρωταγωνιστικό ρόλο και λόγο των ίδιων των κατοίκων. Η αισθητική αναβάθμιση, η ενεργειακή αυτονομία, η ολοκλήρωση των υποδομών, η διασύνδεση δημοτικών ενοτήτων, η ασφάλεια των πολιτών, η επιτάχυνση των πολεοδομικών εντάξεων, η ανάπλαση των ιστορικών κέντρων, είναι επιλογές που δεν μπορούν να περιμένουν άλλο στο σεντούκι της καθυστέρησης.
Πηγή: Protothema.gr