ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΦΕΠΑΕ Α.Μ.Θ. ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΣΗΣ «ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΕΠΕΙΩΝ ΤΗΣ ΠΑΝΔΗΜΙΑΣ COVID-19»
Πλ. Μαρλαφέκας, Πρόεδρος Δ.Σ. ΕΦΕΠΑΕ: «Οι έλεγχοι και οι πληρωμές προχωρούν γοργά και η δράση έχει πλήρως ομαλοποιηθεί»
Με ανακοίνωσή του, ο ΕΦΕΠΑΕ (Ενδιάμεσος Φορέας Επιχειρήσεων Προγραμμάτων Ανταγωνιστικότητας & Επιχειρηματικότητας) Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης ενημερώνει σχετικά με την πορεία υλοποίησης της δράσης «Ενίσχυση επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας COVID-19».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρατίθενται στην Περιφερειακή Ενότητα Δράμας από τα 2.786 υποβληθέντα αιτήματα καταβολής έχουν πιστοποιηθεί τα 1.946. Η δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 4.915.200 ευρώ και το ποσοστό εξυπηρέτησης είναι 69,85%.
Αναλυτικά στην ανακοίνωση του ΕΦΕΠΑΕ Α.Μ.Θ. αναφέρονται τα εξής:
Στη Δράση ΑΜΘ 100 «Ενίσχυση επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας COVID-19» προχωρά, ως προβλέπεται, η ολοκλήρωση ελέγχων αιτημάτων καταβολής και επανεκκίνησαν από αρχές 01/22 οι πληρωμές των δικαιούχων.
Πληρώθηκαν τα 2.295 αιτήματα με καταβληθείσα Δημόσια Δαπάνη 5.765.350,00 € που αφορούσαν ολοκληρωμένους ελέγχους έως 31/12/21.
Το σύνολο ολοκληρωμένων ελέγχων έως 31/1/2022 αφορά 13.373 δικαιούχους ενώ η πιστοποιημένη Δημόσια Δαπάνη είναι 34.142.022,73 €, νούμερα που ανά βδομάδα μεταβάλλονται αυξητικά.
Ολοκληρώνονται διαρκώς έλεγχοι αιτημάτων και εκτελούνται πληρωμές κάθε εβδομάδα, τάξης μεγέθους περί των 2,2 εκατομμυρίων ευρώ για 850-900 δικαιούχους.
Υπενθυμίζεται ότι στη δράση έως σήμερα έχουν ενταχθεί συνολικά 23.700 δικαιούχοι με δημόσια δαπάνη 62 εκατ. €.
Εντός Φεβρουαρίου θα δημοσιευθεί η απόφαση για 350 ενστάσεις περί ένταξη ή μη στη δράση.
Υπενθυμίζεται ότι οι ενταγμένες επιχειρήσεις θα πρέπει να υποβάλλουν αίτημα καταβολής έως την 01/05/2022 (ΚΕΦ. 11. ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗΣ ΣΤΟΥΣ ΛΗΠΤΕΣ ΤΗΣ ΕΝΙΣΧΥΣΗΣ) προκειμένου να εκκινήσει ο έλεγχος και να προχωρήσει η πληρωμή τους.
Οι έλεγχοι και ακολούθως οι πληρωμές διενεργούνται με σειρά προτεραιότητας, βάσει ημερομηνίας υποβολής αιτήματος καταβολής από πλευράς δικαιούχων.
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΕΦΕΠΑΕ κ. Πλάτων Μαρλαφέκας σημειώνει: «Όπως γίνεται αντιληπτό, το υποκατάστημα λειτουργεί εύρυθμα. Τόσο αυτοτελώς όσο και με την αρωγή του υπόλοιπου ΕΦΕΠΑΕ, όποτε απαιτείται.
Στη δράση του covid για την υποστήριξη των πληγέντων επιχειρήσεων, που όταν αναλάβαμε ουσιαστικά είχαμε μπροστά μας ένα τιτάνιο έργο, οι έλεγχοι και οι πληρωμές προχωρούν γοργά και η δράση έχει πλήρως ομαλοποιηθεί. Φυσικά δεν είναι εφικτό να επιλυθούν όλα τα θέματα ακαριαία ούτε να καταβληθεί η δημόσια χρηματοδότηση σε όλους τους δικαιούχους μονομιάς, καθώς ακολουθείται η προβλεπόμενη ελεγκτική διαδικασία. Ζητάμε την υπομονή και τη συνεργασία τους, από πλευράς μας επιδιώκουμε τη διαρκή επιτάχυνση των ελέγχων και τη διευθέτηση των εκκρεμοτήτων. Αυτό που μπορούμε να τους διαβεβαιώσουμε είναι ότι κάνουμε το παν για να προχωρούν οι διαδικασίες ελέγχου ορθά και με ταχύτητα.
Δράττομαι της ευκαιρίας να ευχηθώ το 2022 να είναι ένα πιο αισιόδοξο έτος, να φέρει υγεία και περισσότερες χαρές σε όλους τους συμπολίτες μας και να ξεπεράσουμε σταδιακά την οδυνηρή περιπέτεια του covid».