«Ζούμε σε συνθήκες, οι οποίες είναι δύσκολες. Πολλές φορές αιφνιδιάζουν, δημιουργούνται νέα δεδομένα. Όμως, με ψυχραιμία και βασιζόμενοι και σε επιστημονικά δεδομένα, η απόφαση που πάρθηκε βασίζεται σε τέσσερις βασικούς λόγους» εξήγησε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Γ. Οικονόμου
«Δεν μπορεί να έχεις ανοιχτές μια σειρά από άλλες δραστηριότητες και να κρατάς κλειστά τα σχολεία», επεσήμανε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γιάννης Οικονόμου, σε ραδιοφωνική συνέντευξή του στον «ΣΚΑΪ 100,3», υπογραμμίζοντας ότι «πάντοτε οι εισηγήσεις των ειδικών παίζουν σημαντικό ρόλο», καθώς και ότι «η κυβέρνηση είναι αυτή που παίρνει τις τελικές αποφάσεις».
Ζούμε σε δύσκολες συνθήκες
Ανέφερε πως, από την αρχή, η πρόθεση της κυβέρνησης ήταν να ξεκινήσουν κανονικά τα σχολεία, αλλά και πως αυτή έπρεπε να συνοδευτεί με μια μεθοδολογία «η οποία θα εξασφάλιζε στο μέγιστο δυνατό βαθμό την υγεία των παιδιών, των γονιών τους, των εκπαιδευτικών. Και αυτό φυσικά θα γινόταν με τις οδηγίες της επιστημονικής κοινότητας.
»Ζούμε σε συνθήκες, οι οποίες είναι δύσκολες. Πολλές φορές αιφνιδιάζουν, δημιουργούνται νέα δεδομένα. Όμως, με ψυχραιμία και βασιζόμενοι και σε επιστημονικά δεδομένα, η απόφαση που πάρθηκε βασίζεται σε τέσσερις βασικούς λόγους. Πρώτα απ’ όλα, είναι τα χαρακτηριστικά της μετάλλαξης που έχουμε. Έχουμε μια μετάλλαξη η οποία μεταδίδεται πάρα πολύ γρήγορα, αλλά δεν κάνει βαριές νοσήσεις στα παιδιά και στους εμβολιασμένους. Αυτό το ξέρουμε πλέον με πολύ μεγάλη ασφάλεια.
»Ο δεύτερος λόγος είναι ότι αποδεδειγμένα, με βάση την εμπειρία που είχαμε από το Σεπτέμβριο μέχρι τώρα, τα παιδιά στο σχολικό περιβάλλον είναι πιο προστατευμένα απ’ ό,τι έξω. Αν κρατάγαμε τα παιδιά μια εβδομάδα ή δέκα μέρες αργότερα, δεν εγγυόταν κανένας ότι στις παιδικές χαρές ή στους χώρους που θα πήγαιναν θα φορούσαν τις μάσκες τους και θα ήταν πιο προστατευμένα. ‘Αρα, κατά τεκμήριο, είναι πολύ πιο προστατευμένα μέσα στο πλαίσιο του σχολικού περιβάλλοντος, απ’ ό,τι έξω από αυτό.
»Ο τρίτος λόγος είναι το τι γίνεται στην υπόλοιπη Ευρώπη. Δεν υπάρχει χώρα που να κρατά κλειστά τα σχολεία. Και ο τέταρτος λόγος είναι ότι δεν υπάρχει κάτι που να μπορεί να αντικαταστήσει την επικοινωνία δασκάλου-μαθητή. Είναι και κοινωνικοί και ψυχολογικοί».
«Υπάρχουν συγκεκριμένα πρωτόκολλα, τα οποία θα ακολουθούνται και έτσι θα προχωρήσουμε»
Μάλιστα όπως χαρακτηριστικά είπε ο κ. Οικονόμου «δεν μπορεί να έχεις ανοιχτές μια σειρά από άλλες δραστηριότητες και να κρατάς κλειστά τα σχολεία. Όλοι αυτοί οι λόγοι, συνδυαστικά και οι τέσσερις, οδήγησαν στο να πάρουμε αυτή την απόφαση, με βάση και την εισήγηση των Ειδικών. Ξέρουμε ότι ενδεχομένως θα έχουμε κάποιες αρρυθμίες, λόγω των χαρακτηριστικών της μετάλλαξης. Δηλαδή, είναι πολύ πιθανόν να δούμε τμήματα στην αρχή να κλείνουν. Όμως άλλο αυτό και άλλο να έπαιρνες μια οριζόντια απόφαση ότι κρατάς κλειστά τα σχολεία.
»Το πρωτόκολλο που είχαμε το προηγούμενο διάστημα δούλεψε με ασφάλεια. Το 50+1 έχει κριθεί ως ένα ασφαλές κριτήριο, με βάση την εμπειρία και της προηγούμενης περιόδου, αλλά και τα χαρακτηριστικά της μόλυνσης της «Ο», όπως είναι τώρα και για λόγους υγειονομικούς και για λόγους εκπαιδευτικούς. Ακούω αυτό που έλεγε η Αντιπολίτευση το προηγούμενο διάστημα, με το πρώτο κρούσμα να κλείνει η τάξη για τρεις μέρες.
»Δηλαδή, ή θέλεις να έχεις ένα σχέδιο, με το οποίο θα προσπαθήσεις να εξασφαλίσεις ότι θα λειτουργούν τα σχολεία – φροντίζοντας για την υγεία των παιδιών, των εκπαιδευτικών, των οικογενειών τους- ή αν δεν θέλεις να λειτουργήσουν τα σχολεία, μπορεί να βρίσκεις δεκάδες πράγματα που να λες, πρακτικά ανεφάρμοστα, που στη ουσία οδηγούν στο οριζόντιο κλείσιμο των τμημάτων και των τάξεων.
»Πάντα για να πετύχει οτιδήποτε, πολύ περισσότερο στην εκπαίδευση, χρειάζεται η συνεργασία των εκπαιδευτικών και των γονιών, η οποία υπήρξε στον απόλυτο βαθμό το προηγούμενο διάστημα.
Ξεκινάμε τη Δευτέρα με την πρόθεση η δια ζώσης εκπαίδευση στα σχολεία να ξεκινήσει και να προχωρήσει. Όλοι, μας λένε ότι τις επόμενες εβδομάδες θα δούμε την κορύφωση της πανδημίας. Υπάρχουν συγκεκριμένα πρωτόκολλα, τα οποία θα ακολουθούνται και έτσι θα προχωρήσουμε».
Πηγή: in.gr