ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ ΟΙ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ Α. ΤΣΙΠΡΑ ΣΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΣ ΜΕ ΤΗΝ ΕΓΝΑΤΙΑ ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΤΟΥ ΣΤΟ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ Α.Μ.Θ.
- Χρ. Καραγιαννίδης, Βουλευτής ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Ν. Δράμας: «Ο Περιφερειάρχης κ. Μέτιος ο μεγαλύτερος εχθρός της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας»
- Χρ. Μέτιος, Περιφερειάρχης Α.Μ.Θ.: «Ανούσια πολιτικά παιχνίδια εντυπώσεων με ατυχείς χαρακτηρισμούς, με τα οποία ο κ. Περιφερειάρχης δεν έχει καμία θεσμική σχέση»
Κόντρα μεταξύ του Βουλευτή ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Ν. Δράμας κ. Χρήστου Καραγιαννίδη και του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης κ. Χρήστου Μέτιου ήρθε ως συνέπεια των όσων είπε (ή δεν είπε) ο Πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας για τη σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία, κατά τη διάρκεια της ομιλίας του, την Τρίτη 14 Νοεμβρίου 2017, με την οποία ολοκληρώθηκε το Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο για την Α.Μ.Θ.. Την Τετάρτη 15 Νοεμβρίου εκδόθηκε σχετική ανακοίνωση του Βουλευτή κ. Χρήστου Καραγιαννίδη κατά του Περιφερειάρχη κ. Χρήστου Μέτιου και την επόμενη ημέρα, Πέμπτη 16 Νοεμβρίου, ακολούθησε απαντητική ανακοίνωση από πλευράς Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.
Ο κ. Τσίπρας, στην ομιλία του, δεσμεύτηκε για μελετητική ωρίμανση τόσο του έργου της σύνδεσης της Δράμας με την Καβάλα όσο και του έργου σύνδεσης της Δράμας με την Αμφίπολη, χωρίς όμως να υπάρχει σαφής αναφορά για χρηματοδότηση υλοποίησης κάποιου εκ των δύο έργων. Μια ημέρα όμως νωρίτερα, την Δευτέρα 13 Νοεμβρίου, στο περιθώριο των εργασιών της 1ης ημέρας του Συνεδρίου, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης παρουσίασε το κυβερνητικό σχέδιο για μελετητική ωρίμανση, με χρηματοδότηση 1,5 εκ. ευρώ του τμήματος Δράμα – Παλαιοκώμη του Δράμα – Αμφίπολη, συνολικού μήκους περίπου 40 χλμ., έτσι ώστε να υποβληθεί πρόταση για χρηματοδότηση του έργου από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, με χρηματοδότηση κατά 30% από την ελληνική πλευρά και κατά 70% από ευρωπαϊκά κονδύλια.
Για το συγκεκριμένο σχέδιο από πλευράς Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών δεν έγινε καμία μνεία στην ομιλία του κ. Τσίπρα, κι αυτό γιατί, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, το απόγευμα της Τρίτης 14 Νοεμβρίου, υπό τον Πρωθυπουργό, με τη συμμετοχή Υπουργών, του Περιφερειάρχη Α.Μ.Θ. κ. Χρήστου Μέτιου, του Δημάρχου Κομοτηνής κ. Γιώργου Πετρίδη και Βουλευτών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α. της Α.Μ.Θ., μεταξύ των οποίων και ο Βουλευτής Ν. Δράμας κ. Χρήστος Καραγιαννίδης, σημειώθηκε «βραχυκύκλωμα», καθώς ο κ. Μέτιος προέταξε την κατασκευή του άξονα Δράμα – Καβάλα. Μάλιστα, για αυτό το λόγο, σημειώθηκε, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, θερμό επεισόδιο ανάμεσα στους κ.κ. Καραγιαννίδη και Μέτιο, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης. Έτσι, ακολούθησαν οι αναφορές στην ομιλία του Πρωθυπουργού περί διχογνωμίας και διαφορετικών οπτικών, αλλά και οι ανακοινώσεις των δύο πλευρών τις επόμενες ημέρες.
Το «βραχυκύκλωμα» με το οποίο παρέμεινε θολό το τοπίο σχετικά με τη σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία οδήγησε τον Πρωθυπουργό κ. Τσίπρα να προαναγγείλει, παρουσία Υπουργών και στελεχών του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., επίσκεψή του στη Δράμα, το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα, για να ξεκαθαρίσει η κατάσταση.
«Ο κ. Περιφερειάρχης χωρίς καμία διαβούλευση έρχεται κόντρα με όλη την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας»
Στην ανακοίνωση του Βουλευτή ΣΥ.ΡΙΖ.Α. Ν. Δράμας κ. Χρήστου Καραγιαννίδη αναφέρονται τα εξής:
Στη χτεσινή κλειστή σύσκεψη (σ.σ. την Τρίτη 14 Νοεμβρίου) με τους Υπουργούς που συμμετείχαν στο 6ο Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας –Θράκης και τον Πρωθυπουργό ο Περιφερειάρχης κος Μέτιος ήταν ο μεγαλύτερος εχθρός της Περιφερειακής Ενότητας Δράμας.
Ο κος Περιφερειάρχης, υποστήριξε ψευδώς, ενώπιον του Πρωθυπουργού ότι ο δρόμος Δράμα – Καβάλα είναι ο μόνος που έχει χρηματοδότηση από την Ε.Ε. και είναι ωριμότερος μελετητικά από τον δρόμο Δράμα – Αμφίπολη. Μάλιστα ζήτησε 40 εκατ. ευρώ για ένα κομμάτι μόνο του δρόμου Δράμα – Άγιος Αθανάσιος χωρίς να απαντά στις επίμονες ερωτήσεις μου για τι θα γίνει με το υπόλοιπο κομμάτι του δρόμου. Όταν του αντέτεινα πως η βούληση των δραμινών πολιτών, των θεσμικών παραγόντων, του επιχειρηματικού κόσμου και της τοπικής αυτοδιοίκησης είναι ως προτεραιότητα ο δρόμος Δράμα – Αμφίπολη, ο Περιφερειάρχης κος Μέτιος, ως άλλος σουλτάνος, απάντησε πως η δική του γνώμη είναι αυτό που πρότεινε και αυτό θα διεκδικήσει να γίνει.
Ο κος Περιφερειάρχης λοιπόν χωρίς καμία διαβούλευση έρχεται κόντρα με όλη την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας θεωρώντας πως γνωρίζει καλύτερα από μας το συμφέρον μας.
Ζητώ να πάρουν θέση οι συνοδοιπόροι του στην περιφερειακή παράταξη κι ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας όπως και όλοι όσοι ενεπλάκησαν στον αγώνα για να υπάρξει η σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία.
«Ο Περιφερειάρχης δεν μπορεί παρά να μεριμνά για τα έργα που είναι στη δική του γεωγραφική και διοικητική αρμοδιότητα»
Στην ανακοίνωση από το γραφείο τύπου της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, με τίτλο «Η αλήθεια και η θέση της Περιφέρειας για τον άξονα Ε61 (Καβάλα-Δράμα-Σέρρες) και η σύνδεσή του με την Αμφίπολη», αναφέρονται τα εξής:
«Σύμφωνα με την υπ. αριθμ. 173/17-12-2015 απόφαση του Περιφερειακού Συμβουλίου για το Χωροταξικό Σχέδιο της Περιφέρειας, οδικά έργα βασικής προτεραιότητας μεταξύ άλλων είναι και:
- Η κατασκευή του άξονα Ε61, δηλαδή Καβάλα-Δράμα-Μαυρολεύκη-όρια νομού Σερρών-Νέα Μπάφρα-Σέρρες.
- Η εξασφάλιση της σύνδεσης του Ε61 με την Εγνατία Οδό, δηλαδή το τμήμα Νέα Μπάφρα-Αμφίπολη.
Αρμόδιος φορέας υλοποίησης των ανωτέρω είναι η Εγνατία Οδός Α.Ε. η οποία ολοκληρώνει τις απαιτούμενες μελέτες.
Μέσω του Περιφερειακού Επιχειρησιακού μας Προγράμματος είναι δυνατόν να χρηματοδοτήσουμε μόνο το τμήμα που βρίσκεται εντός των διοικητικών ορίων της Περιφέρειάς μας, δηλαδή το τμήμα Καβάλα-Δράμα-Μαυρολεύκη-όρια νομού Σερρών, συνολικού μήκους περίπου 44 χιλιομέτρων, για το οποίο η Περιφέρεια έχει διαθέσει ήδη το ποσό των 2,5 εκατομμυρίων ευρώ για πραγματοποίηση μελετών.
Αυτό ακριβώς ανέφερε ο Περιφερειάρχης Α.Μ.Θ. κ. Χρήστος Μέτιος στη σύσκεψη με τον Πρωθυπουργό και τα μέλη της κυβέρνησης κατά τις εργασίες του αναπτυξιακού συνεδρίου της ΑΜΘ στην Κομοτηνή. Ο κ. Περιφερειάρχης επισήμανε ότι για το πρώτο τμήμα Δράμα-Άγιος Αθανάσιος, μήκους περίπου 11 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού περίπου 40 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο είναι καταρχήν έτοιμο μελετητικά, θα προβεί στις απαραίτητες ενέργειες για να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ.
Όσον αφορά στη σύνδεση του Ε61 με την Αμφίπολη, δηλαδή το τμήμα Νέα Μπάφρα-Αμφίπολη, αποτελεί θεσμική θέση της Περιφέρειας να υλοποιηθεί, όπως άλλωστε διατυπώνεται και στο Χωροταξικό μας Σχέδιο, θέση την οποία στηρίζουμε ξεκάθαρα.
Ωστόσο, το τμήμα αυτό ανήκει γεωγραφικά και διοικητικά στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, συνεπώς δεν έχουμε τη θεσμική δυνατότητα να το χρηματοδοτήσουμε. Επιπλέον, η πληροφόρηση που έχουμε είναι ότι απαιτούνται κάποια χρόνια για την ωρίμανση της μελέτης που υλοποιούν η Εγνατία Οδός Α.Ε. και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Με αυτά ως δεδομένα, γίνεται σαφές ότι ο Περιφερειάρχης δεν μπορεί παρά να μεριμνά για τα έργα που είναι στη δική του γεωγραφική και διοικητική αρμοδιότητα. Όλα τα άλλα δεν αποτελούν παρά ανούσια πολιτικά παιχνίδια εντυπώσεων με ατυχείς χαρακτηρισμούς, με τα οποία ο κ. Περιφερειάρχης δεν έχει καμία θεσμική σχέση.
Παρόλα αυτά, θα χαρεί ιδιαίτερα αν, και με τη συμβολή του κ. Καραγιαννίδη, ολοκληρωθούν οι μελέτες και η κατασκευή της σύνδεσης του άξονα Ε61 με την Αμφίπολη από την Εγνατία Οδό Α.Ε. (η Διοίκηση της οποίας ορίζεται από την εκάστοτε Κυβέρνηση) και το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών».
Τι ανέφερε για τη σύνδεση της Δράμας ο Πρωθυπουργός Α. Τσίπρας
Υπενθυμίζεται ότι στην ομιλία του, με την οποία ολοκληρώθηκε το Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο για την Ανατολική Μακεδονία και Θράκη, ο Πρωθυπουργός κ. Αλέξης Τσίπρας, έκανε σχετική αναφορά στον τομέα των υποδομών της Α.Μ.Θ.. «Στην κατ’ ιδίαν συζήτηση που είχαμε εντός πριν από λίγο μας απασχόλησαν κάποιες διαφωνίες, κάποιες διαφορετικές σκέψεις σε σχέση με τις απαραίτητες υποδομές, τον σχεδιασμό των δρόμων» ανέφερε αρχικά ο κ. Τσίπρας και στη συνέχεια της ομιλίας του, για τη σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία, επεσήμανε: «Η σύνδεση τώρα της Δράμας, με την Καβάλα αλλά και με την Αμφίπολη είναι η διχογνωμία για την οποία αναφέρθηκα πριν, οι διαφορετικές οπτικές. Εγώ θα έλεγα ότι η δική μας δέσμευση σε αυτό το σημείο είναι ότι η μελετητική ωρίμανση και των δύο έργων θα προχωρήσει. Θα προχωρήσουν οι απαραίτητες εκείνες ενέργειες για να έχουμε πλήρη την εικόνα της βιωσιμότητας, ώστε τα έργα να μπορέσουνε να υλοποιηθούν. Και θα έλεγα ότι υπάρχει χρησιμότητα και στις δύο πλευρές. Η μία χρησιμότητα αφορά την πιο άμεση, την πιο γρήγορη μετακίνηση των πολιτών της Δράμας που δικαίως πολλές φορές παραπονιέται ότι ίσως είναι από τις ξεχασμένες πόλεις της περιφέρειας, προς τις Σέρρες, την Αμφίπολη, τις Σέρρες και τη Θεσσαλονίκη. Η άλλη εκδοχή αφορά την μελλοντική προοπτική της διασύνδεσης της Καβάλας, της Δράμας με τη γειτονική Βουλγαρία. Συνεπώς η δέσμευση μας είναι ότι η μελετητική ωρίμανση των έργων θα προχωρήσει ώστε να μπορέσουν να υλοποιηθούν».