Σε ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Γονέων & Κηδεμόνων Μαθητών Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης αναφέρονται τα εξής:
Ως Ομοσπονδία Γονέων & Κηδεμόνων Μαθητών Α.Μ.Θ. γινόμαστε δέκτες καταγγελιών από Συλλόγους Γονέων της περιοχής μας για την προσπάθεια εν κρυπτώ από Διευθυντές Εκπαίδευσης να χαρακτηριστούν σχολεία ως «πειραματικά», χωρίς απόφαση καν των συλλόγων διδασκόντων, αλλάζοντας τον χαρακτήρα τους ως σχολεία της γειτονιάς. Ήδη, γονείς στο 17ο ΔΣ Ξάνθης έχουν εκφράσει τις έντονες διαμαρτυρίες τους.
Το Υπουργείο Παιδείας, την ώρα που δεν πήρε κανένα μέτρο εδώ κι ένα χρόνο για να μείνουν τα σχολεία ανοιχτά και ασφαλή, με χιλιάδες μαθητές κλεισμένους στο σπίτι τους, με τεράστιες επιπτώσεις από όλη αυτή την κατάσταση στα παιδιά μας (εκπαιδευτικά, ψυχοσυναισθηματικά κ.α.), που ψήφισε πέρσι την αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα, μας κοροϊδεύει ότι κόπτεται για την «αναβάθμιση» της εκπαίδευσης των παιδιών μας.
Έχουμε πραγματικά την απορία αν στα Πειραματικά σχολεία υπάρχουν κάποια αποτελέσματα διδακτικών πρακτικών ή δοκιμάστηκαν προγράμματα σπουδών που κρίθηκαν με παιδαγωγικό και επιστημονικό τρόπο άξια γενίκευσης; Και αν ναι, γιατί δεν το ξέρουμε; Μήπως και τα Πειραματικά σχολεία στην πράξη λειτουργούν ως Πρότυπα, χωρίς να εκπληρώνουν τον πραγματικό τους ρόλο;
Είναι αυτονόητο ότι είναι διαφορετική η αποστολή των Πρότυπων από τα Πειραματικά Σχολεία. Τα μεν πρώτα αφορούν την «…καλλιέργεια και τη διάχυση της ιδέας και των πρακτικών της αριστείας…» ενώ τα δεύτερα την «… υποστήριξη του πειραματισμού και της πιλοτικής εφαρμογής εκπαιδευτικών καινοτομιών στο εκπαιδευτικό σύστημα…». Για αυτό στα Πρότυπα σχολεία η επιλογή των μαθητών γίνεται έπειτα από εξετάσεις ή με κλήρωση στο Δημοτικό ενώ στα Πειραματικά σε τυχαίο δείγμα του μαθητικού πληθυσμού.
Το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση ταυτίζοντας επί της ουσίας τα Πρότυπα με τα Πειραματικά σχολεία ακυρώνουν τα ίδια τα Πειραματικά σχολεία και όσα αυτά θα μπορούσαν υπό προϋποθέσεις να συνεισφέρουν στη δημόσια εκπαίδευση.
Η προσπάθεια για γενίκευση των Πρότυπων και Πειραματικών σχολείων σε κάθε περιοχή με βάση τις πρόσφατες αποφάσεις της κυβέρνησης, η επιλογή και η συγκέντρωση των «καλών» μαθητών πιστεύουμε πως στην πραγματικότητα υποβαθμίζει το σύνολο των σχολείων, ανακατανέμει το μαθητικό δυναμικό, καταργεί τα γεωγραφικά όρια, τα σχολεία της γειτονιάς, ανοίγει το δρόμο για την επιλογή σχολείου από τους γονείς. Αντικειμενικά ανοίγει ο δρόμος για τη δημιουργία σχολείων πολλών ταχυτήτων, με διαφορετική χρηματοδότηση, διαφορετικό πρόγραμμα, διαφορετικά μαθήματα.
Καλούμε τις Ενώσεις Γονέων, τους Συλλόγους Γονέων και όλους τους γονείς να αγωνιστούν ενάντια στην κατηγοριοποίηση των σχολείων, να δυναμώσουν, από κοινού με τους εκπαιδευτικούς, τον αγώνα για ουσιαστική αναβάθμιση της εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά, για την ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των παιδιών μας. Οποιαδήποτε, αντίστοιχη με το 17ο ΔΣ Ξάνθης, περίπτωση πέσει στην αντίληψή τους άμεσα να μας την καταγγείλουν.