Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΔΟΞΑΤΟΥ Θ. ΖΕΚΕΡΙΔΗΣ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΡΧΗ ΑΠΟΔΕΙΚΝΥΟΥΝ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ ΠΩΣ ΔΙΚΑΙΑ ΕΠΙΛΕΧΘΗΚΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ, ΚΑΘΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΥΠΟΔΕΙΓΜΑΤΙΚΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ
- Με περίπου 45% λιγότερα χρήματα σε σχέση με πέρσι η ασφάλιση των οχημάτων των Δήμου για το 2020-2021
Ήδη στον χώρο της αυτοδιοίκησης συμπληρώθηκε ένας χρόνος από τις περσινές εκλογές, με τις νέες διοικήσεις βέβαια να αναλαμβάνουν από την 1η Σεπτεμβρίου του 2019. Πάντως, ήδη υπάρχει αρκετός χρόνος για δείγματα γραφής για να εξαχθούν συμπεράσματα για την κάθε διοίκηση. Σε τοπικό επίπεδο και ειδικότερα στον Δήμο Δοξάτου όσοι πολίτες επέλεξαν για τη θέση του Δημάρχου τον γιατρό κ. Θέμη Ζεκερίδη θα πρέπει να αισθάνονται δικαιωμένοι για την επιλογή τους. Κατά τη διάρκεια αυτών των λίγων μηνών, η διοίκηση του κ. Ζεκερίδη, μέσα από τη συνεργασία που αναπτύχθηκε με δύο νέα ηλικιακά πρόσωπα, αλλά με εμπειρίες στο χώρο της αυτοδιοίκησης, την κ. Κυριακή Παπαζώτου και τον κ. Πάρη Παπαδόπουλο, έχει φτάσει ήδη στην επίτευξη σημαντικών στόχων, δημιουργώντας παράλληλα και τις προϋποθέσεις για ακόμη μεγαλύτερη παραγωγή έργου τα επόμενα χρόνια. Σημαντική κατάκτηση βέβαια είναι και η επαναφορά του κλίματος συνεργασίας και συναντίληψης, τόσο εντός Δήμου, σε όλα τα επίπεδα άσκησης έργου, όσο και με άλλους θεσμικούς φορείς, στην κατεύθυνση ανάπτυξης ευρύτερων συνεργασιών για ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.
Όμως, πέρα από το κομμάτι των έργων, η διοίκηση αφορά και τη διαχείριση των χρημάτων κάθε φορέα. Και είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι και σε αυτόν τον τομέα ο κ. Ζεκερίδης και οι συνεργάτες του λειτουργούν με σεβασμό και του κάθε ευρώ των δημοτών.
Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα που φέρνει σήμερα στο φως της δημοσιότητας η εφημερίδα «Εργασία… συν» και αφορά την ασφάλιση των οχημάτων του Δήμου Δοξάτου, καθώς χάρη στις ενέργειες της Δημοτικής Αρχής υπάρχει εξοικονόμηση περίπου κατά 45% σε σχέση με το ποσό που διατέθηκε την προηγούμενη ακριβώς χρονιά. Και μπορεί για κάποιους οι λίγες χιλιάδες ευρώ να φαίνονται ένα ασήμαντο ποσό, σε σχέση με τον συνολικό προϋπολογισμό ενός φορέα, όπως ο Δήμος Δοξάτου, όμως δεν παύει να αποτελεί ένα ατράνταχτο στοιχείο για το κατά πόσο υπάρχει διάθεση περιορισμού των εξόδων και αξιοποίησης κάθε διαθέσιμου ποσού με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για τον Δήμο και κατ’ επέκταση για όλους τους δημότες του.
Εξάλλου, στην πρόσφατη τοπική πολιτική ιστορία υπάρχει χαρακτηριστικό παράδειγμα, που αφορά ασφάλιση οχημάτων φορέα με λίγες χιλιάδες ευρώ παραπάνω, με αποτέλεσμα, όμως, να τεθεί αιρετός σε αργία, λόγω καταδίκης του από την ποινική δικαιοσύνη για παράβαση καθήκοντος.
5.006 ευρώ φέτος, 9.200 ευρώ πέρσι και 11.228 ευρώ πρόπερσι
Σύμφωνα με στοιχεία τα οποία διαθέτει η εφημερίδα «Εργασία… συν» αλλά και βάσει των ιδιωτικών συμφωνητικών που έχει υπογράψει η Δημοτική Αρχή του Δήμου Δοξάτου το συνολικό τίμημα που θα πληρώσει ο Δήμος για την ασφαλιστική περίοδο 2020-2021 (συνολικά ένας χρόνος) είναι μόλις 5.006 ευρώ, ενώ αντίστοιχα κατά την περσινή περίοδο (επί Δημοτικής Αρχής του κ. Δημήτρη Δαλακάκη), για το 2019-2020 (πάλι συνολικά για χρονικό διάστημα ενός έτους) το ιδιωτικό συμφωνητικό που υπεγράφη μεταξύ του τότε Δημάρχου και της ασφαλιστικής εταιρείας ήταν της τάξης των 9.200 ευρώ.
Να επισημάνουμε εδώ πως για την ασφαλιστική περίοδο 2018-2019 (πάλι για περίοδο ενός χρόνου ημερολογιακά) το κόστος της ασφάλισης των αυτοκινήτων ήταν 11.228,20 ευρώ για 28 οχήματα συνολικά.
Επίσης να σημειωθεί πως το φετινό συμφωνητικό απαριθμεί 27 οχήματα ενώ το περσινό αφορούσε 25 οχήματα.
Δηλαδή, με απλά ελληνικά, ο Δήμος Δοξάτου φέτος, αν και είχε δύο αυτοκίνητα περισσότερα για ασφάλιση, επιτυγχάνει για την συγκεκριμένη δαπάνη τη διάθεση ποσού μικρότερο κατά 45% σε σχέση με πέρυσι, επ’ ωφελεία των δημοτών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ασφάλιση του λεωφορείου μάρκας IVECO με αριθμό κυκλοφορίας KHY 1485 που για το 2019 ασφαλίστηκε με 890 ευρώ, ενώ για τις ίδιες καλύψεις φέτος ασφαλίστηκε με 470 ευρώ (για το έτος 2018-2019 η ασφάλιση του συγκεκριμένου οχήματος ήταν 1077,98 ευρώ).
Ένα άλλο παράδειγμα έχει να κάνει με τους «Συρμούς Μεταφοράς Αποσυμπίεσης» μάρκας VOLVO με αριθμούς κυκλοφορίας ΚΥ 8721 και ΚΗΥ 8688 που εμφανίζονται στο περσινό συμφωνητικό με χρέωση για τον Δήμο 650 ευρώ έκαστο, ενώ αντίστοιχα η φετινή τιμολόγησή τους αφορά ποσό 401 ευρώ (για το έτος 2018-2019 η ασφάλιση των συγκεκριμένων οχημάτων ήταν 701 ευρώ και 738,60 ευρώ αντίστοιχα).
Τέλος, η ασφάλιση για το Τρακτέρ μάρκας FENOT με αριθμό κυκλοφορίας ΜΕ 52716 έγινε για το έτος 2019-2020 με 239 ευρώ, ενώ για το ίδιο χρονικό διάστημα το ίδιο Τρακτέρ για το έτος 2020-2021 ασφαλίστηκε αντί 84 ευρώ (για το έτος 2018-2019 η ασφάλιση του συγκεκριμένου οχήματος ήταν 248 ευρώ).
Και αν ακόμα υποτεθεί πως ο ανταγωνισμός των ασφαλιστικών εταιρειών δίνει μεγαλύτερη βαρύτητα στα βαρέα και μεγάλα οχήματα προκειμένου να κερδίσουν την μάχη των εντυπώσεων, στο οικονομικό τοπίο που διαγράφεται, έρχεται και η σύγκριση με τα Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητα όπου και εδώ υπάρχουν περιπτώσεις μεγάλης διαφοροποίησης.
Έτσι, το Ε.Ι.Χ. αυτοκίνητο μάρκας HYUNDAI με αριθμό κυκλοφορίας ΚΗΥ 9416 για το 2019-2020 ασφαλίστηκε για ποσό 217 ευρώ, ενώ το ίδιο αυτοκίνητο για το έτος 2020-2021 ασφαλίστηκε για 115 ευρώ (για το έτος 2018-2019 η ασφάλιση του συγκεκριμένου οχήματος ήταν 280 ευρώ).
Σύμφωνα, λοιπόν, με όσα αποκαλύπτονται σήμερα από την «Εργασία… συν», από τη στιγμή που οι καλύψεις όπως προκύπτει είναι οι ίδιες, τελικά ωφελείται ο δημότης και διασφαλίζεται το δημόσιο χρήμα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, κάτι που η διοίκηση του σημερινού Δημάρχου κ. Θέμη Ζεκερίδη διαφυλάττει ως κόρη οφθαλμού έναντι του κοινωνικού συνόλου του εν λόγω Δήμου.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες κάνουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την δουλειά τους, συμμετέχοντας σε διαγωνισμούς, καταθέτοντας προσφορές και απολαμβάνουν της εμπιστοσύνης των φορέων, αναλαμβάνοντας όμως τις όποιες πιθανές καλύψεις προκύψουν σε περίπτωση ατυχήματος ή ακόμα και απώλειας της περιουσίας των φορέων.
Η ευθύνη βαρύνει τους αιρετούς να προασπίζουν και να διασφαλίζουν τα συμφέροντα των φορέων τους με τις ίδιες προϋποθέσεις, φτάνοντας μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες στο χαμηλότερο δυνατό κόστος προς όφελος των τοπικών κοινωνιών.
Επίσης οι αιρετοί και οι υπηρεσίες οφείλουν να δίνουν τη δυνατότητα στους διαγωνιζόμενους να έχουν το χρόνο υποβολής προτάσεων και όχι για παράδειγμα να αναρτάται η πρόσκληση ενδιαφέροντος στις 12.30 το μεσημέρι και στις 12.45 να έχει αποσυρθεί από την δημοσιότητα (π.χ) στην ιστοσελίδα του Δήμου, έτσι ώστε να μη προλαβαίνουν να το δουν καν για να υποβάλλουν προτάσεις.
Τέλος, για την ιστορία και για το ρεπορτάζ, είναι σημαντικό να αναφερθεί πως η πρακτορική ασφαλιστική εταιρεία «ΑΦΟΙ ΑΡΒΑΝΙΤΙΔΗ Α.Ε.» που ανέλαβε φέτος και τα αυτοκίνητα του Δήμου Δοξάτου είναι καταξιωμένη στο πανελλήνιο, έχοντας αναπτύξει συνεργασία με περισσότερους από 110 φορείς δημοσίου σε ολόκληρη την επικράτεια, συμμετέχοντας σε διαγωνιστικές διαδικασίες, κερδίζοντας πάντοτε την εμπιστοσύνη των φορέων με την παροχή των υπηρεσιών της και εξοικονομώντας χρήματα προς όφελος των Ελλήνων πολιτών σε όλη τη χώρα.
Φυσικά το γεγονός αυτό σε καμία περίπτωση δεν μειώνει οποιαδήποτε ασφαλιστική εταιρεία, η οποία στο πλαίσιο της νομιμότητας όσον αφορά την εκάστοτε πίστωση, λάμβανε ή λαμβάνει μέρος και αναδεικνυόταν ή αναδεικνύεται ανάδοχος, καθώς επίσης και όσον αναφορά την αξιοπιστία της για τις παρεχόμενες υπηρεσίες.
Η πολιτική ευθύνη βαρύνει πάντοτε την πλευρά των διοικούντων, οι οποίοι οφείλουν να βρίσκουν πάντα τις καλύτερες τιμές με τις ανάλογες προδιαγραφές. Στην περίπτωση του Δήμο Δοξάτου την προηγούμενη περίοδο 2019-2020, αλλά και την περίοδο 2018-2019, αυτό δεν κατέστη δυνατό σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία που έχουμε στη διάθεσή μας αλλά και με τα ιδιωτικά συμφωνητικά που έχουν υπογραφεί.