ΗΜΕΡΙΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΠΛΟΗΓΗΣΗ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΜΕ ΒΑΣΙΚΟ ΕΙΣΗΓΗΤΗ ΤΟΝ Μ. ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗ, ΑΝΤΙΣΤΡΑΤΗΓΟ ε.α. ΕΛΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ CSI INSTITUTE
- «Το παιδί θέλει επιμέλεια, όχι παρακολούθηση»
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ημερίδα για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο διοργάνωσε στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Δημαρχείου Δράμας, την Πέμπτη 19 Δεκεμβρίου, το Διεθνές Ινστιτούτο Κυβερνοασφάλειας (Cyber Security International Institute, CSIi).
Το CSI Institute έχει ξεκινήσει έναν κύκλο συναντήσεων για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο σε όλη την Ελλάδα, με σκοπό την ενημέρωση και εκπαίδευση της οικογένειας στην ασφαλή χρήση του διαδικτύου. Βασικός εισηγητής στην εκδήλωση ήταν ο Αντιστράτηγος ε.α. της ΕΛΑΣ και Πρόεδρος του CSI Institute κ. Μανώλης Σφακιανάκης. Επίσης στο κοινό μίλησαν η κ. Καλλιόπη Ιωάννου, Κλινική Εγκληματολόγος και Διευθύντρια του CSI Institute, και ο κ. Μάριος Γιαννάκου, αθλητής υπεραποστάσεων.
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε με τη στήριξη της COSMOTE, εκπρόσωποι της οποίας παραβρέθηκαν στην εκδήλωση και απεύθυναν χαιρετισμό.
«Είναι αναγκαίο καλό οι κανόνες»
Σε δηλώσεις του στα τοπικά Μ.Μ.Ε., ο κ. Σφακιανάκης επεσήμανε πως «το διαδίκτυο είναι φως», όμως υπάρχουν κακοτοπιές που ο χρήστης με τη σωστή ενημέρωση θα μπορεί έξυπνα και έντεχνα να αποφύγει. Όπως είπε «το διαδίκτυο λέμε πως είναι ό,τι καλύτερο, όμως μπορεί να γίνει και ό,τι χειρότερο» και ακριβώς για να αποφευχθούν αυτές οι κακοτοπιές γίνονται οι συγκεκριμένες ημερίδες από την COSMOTE. Ο κ. Σφακιανάκης σημείωσε πως «το διαδίκτυο έχει 98 καλά και 2 άσχημα», όμως «αυτά τα άσχημα, το 2%, όπως λέμε, είναι αρκετό για να μας καταστρέψει». Όπως είπε, «πολύς κόσμος έχει καταστραφεί από το διαδίκτυο, γιατί δεν διάβασε, δεν άκουσε ποτέ τους κανόνες ασφαλούς πλοήγησης». Ο κ. Σφακιανάκης υπογράμμισε πως «είναι αναγκαίο καλό οι κανόνες» και για αυτό εξήγησε υπάρχει το CSI, το οποίο είναι κοντά σε όλους τους πολίτες και ειδικά στα παιδιά.
Όσον αφορά το τι θα πρέπει να έχουν σε προτεραιότητα οι γονείς για να προστατέψουν τα παιδιά τους, ο κ. Σφακιανάκης ανέφερε: «Ένα πρέπει να θυμούνται οι γονείς, ότι πρέπει να είναι κοντά στα παιδιά τους. Τα πολλά λόγια είναι φτώχια. Όταν ο γονιός είναι αλλού και είναι αλλού το παιδί, τα παιδιά παίρνουν δυστυχώς τον άσχημο δρόμο. Γιατί το παιδί θέλει επιμέλεια, όχι παρακολούθηση. Όταν ακούς ένα γονιό και μου λέει “θέλω κάποια προγράμματα να παρακολουθώ το παιδί μου”, αυτός το έχασε το παιχνίδι. Στο παιδάκι σου είσαι δίπλα, το αγκαλιάζεις, το φιλάς, είσαι επιμελής γονιός, δέχεσαι τα άσχημά του, δέχεσαι και τα ωραία του και παράλληλα το γαλουχείς να μάθει τους κανόνες. Να μάθει τι πρέπει να κάνει. Κι αν δεν ξέρεις εσύ, ο γονιός, τους κανόνες, μπες στο διαδίκτυο να τους μάθεις. Το CSI είναι ανοιχτό για όλο τον κόσμο. Δωρεάν είναι τα πάντα. Για τις υπηρεσίες ποτέ δεν παίρνουμε χρήματα από κανέναν. Έχουμε ψηφιακή ακαδημία γονέων, ψηφιακή ακαδημία μαθητή, κανόνες οι οποίοι είναι γραμμένοι στο Ινστιτούτο μας, που μπορεί να βρει ο καθένας, αρκεί να έχει όρεξη. Όταν δεν έχεις όρεξη και στα φέρνουμε στο πιάτο και στο στόμα κι εσύ δεν τα παίρνεις, τότε δεν φταίει κανένας άλλος. Φταίμε εμείς οι άνθρωποι».
«Οι κίνδυνοι στο διαδίκτυο είναι σαν την λερναία ύδρα»
Στις δηλώσεις της, η κ. Ιωάννου σημείωσε: «Ξέρουμε πολύ καλά ότι η τεχνολογία είναι μέσα στην καθημερινότητά μας. Δυστυχώς, όμως, βρεθήκαμε όλοι σε μια θέση να έχουμε μία ηλεκτρονική συσκευή, ένα τάμπλετ, έναν υπολογιστή, και ειδικά τα παιδιά μας, χωρίς να ξέρουμε πώς να πλοηγούμαστε με ασφάλεια. Αυτό που προσπαθούμε σαν Ινστιτούτο, μαζί με την COSMOTE, να προωθήσουμε είναι τους κανόνες ασφαλούς πλοήγησης στο διαδίκτυο. Είναι ένα έργο δύσκολο, δεν είναι καθόλου απλό, γιατί, όπως λέω συχνά, οι κίνδυνοι στο διαδίκτυο είναι σαν την λερναία ύδρα. Κάθε φορά που βλέπουμε έναν κίνδυνο ξετρυπάει και ένας καινούργιος. Σε όλο αυτό το πλαίσιο των δραστηριοτήτων, και σε άλλους Νομούς που έχουμε επισκεφθεί, έχουν ανακύψει πολλά προβλήματα, ειδικά από νέες γενιές. Παιδιά που δεν μιλάνε στους γονείς τους, δεν έχουν καλή επικοινωνία με τους γονείς τους και είναι τα πιο εύκολα, τα ευάλωτα άτομα, τα θύματα των αρπακτικών του διαδικτύου. Αυτά τα παιδιά, που δεν έχουν την καλύτερη επικοινωνία με τους γονείς τους, εύκολα θα βρεθούν στο στόχαστρο όλων αυτών των κακοποιών». Επίσης, η κ. Ιωάννου επεσήμανε πως ένας άλλος σημαντικός κίνδυνος είναι το φαινόμενο της εκδικητικής πορνογραφίας, δηλαδή «όταν τα παιδιά ανταλλάσουν μεταξύ τους μηνύματα σεξουαλικού περιεχομένου ή εικόνες και όταν χωρίζουν, όταν μια ερωτική σχέση φτάνει στο τέλμα της, αυτά βρίσκονται όλα στη δημοσιότητα, όλα στο διαδίκτυο». «Δυστυχώς ό,τι ανεβαίνει στο διαδίκτυο, δεν κατεβαίνει, με αποτέλεσμα αυτά τα παιδιά να στιγματίζονται και να μην μπορούν μετά να μπουν στο πανεπιστήμιο, να μην μπορούν να βρουν δουλειές, να μην μπορούν να συνεχίσουν τη ζωή τους ως κανονικοί άνθρωποι», πρόσθεσε η κ. Ιωάννου.
Η Διευθύντρια του CSI Institute αναφέρθηκε και στο διαδικτυακό εθισμό και στο ρόλο του κ. Γιαννάκου, ο οποίος προσπαθεί « να παρακινήσει τα παιδιά, ναι μεν να πλοηγούνται στο διαδίκτυο, να ασχολούνται με την τεχνολογία, αλλά να δουν ότι η ζωή δεν είναι μόνο ο ηλεκτρονικός υπολογιστής και το κουτί του υπολογιστή μας». Όπως τόνισε, «η ζωή είναι έξω, η ζωή είναι οι φίλοι μας, είναι η οικογένειά μας, είναι η άθληση. Και αυτό πρέπει να καταλάβουμε μικροί και μεγάλοι. Και ειδικά οι γονείς, οι οποίοι πολλές φορές έχουν την παράλογη απαίτηση τα παιδιά να μην ασχολούνται όλη την ώρα με τους υπολογιστές, αλλά την ίδια ώρα, εκείνοι σερφάρουν για ώρες και δεν υπάρχει επικοινωνία μέσα στο σπίτι». «Τα παιδιά είναι πολύ πιο έξυπνα στις μέρες μας, απ’ όσο θεωρούμε ότι είναι. Κι αν θέλουμε να τα αντιμετωπίσουμε, πρέπει πρώτα οι ίδιοι να είμαστε ενήμεροι για θέματα τεχνολογίας και όχι μόνο», πρόσθεσε η κ. Ιωάννου.
«Η διαφορετικότητα όχι μόνο δεν είναι λάθος, αλλά είναι και αναγκαία»
Τέλος, ο κ. Γιαννάκου, στις δηλώσεις του, ανέφερε: «Τα τελευταία χρόνια έχω ταξιδέψει ανά τον κόσμο για να λάβω μέρος σε διάφορους υπεραμαραθωνίους. Η συνεργασία μας με το CSI βασίζεται στο γεγονός ότι προσπαθούμε μέσα από τον αθλητισμό να παρακινήσουμε τα παιδιά, ώστε να οδηγηθούν προς την καθημερινή άσκηση για να αφήσουν τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Επίσης προσπαθούμε μέσα από μία βιωματική παρουσίαση να δείξουμε ότι η διαφορετικότητα όχι μόνο δεν είναι λάθος, αλλά είναι και αναγκαία. Μέσα από τον αθλητισμό μπορούμε να μάθουμε στα παιδιά μας να συνδημιουργούν, να συναναστρέφονται με άλλα παιδιά, διαφορετικής θρησκείας, διαφορετικού κοινωνικού υπόβαθρου και να μην υπάρχει το φαινόμενο, αυτό που συναντάμε πλέον σε παρά πολλές σχολικές μονάδες, αυτό του σχολικού εκφοβισμού ή του διαδικτυακού bullying».