Σε ανακοίνωση του Βουλευτή Ν.Δ. Νομού Δράμας κ. Δημήτρη Κυριαζίδη αναφέρονται τα εξής:

Στην Ολομέλεια της Βουλής τοποθετήθηκε ο Βουλευτής Ν. Δράμας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης κατά τη συζήτηση του σχεδίου νόμου για τον νέο Κώδικα Τοπικής Αυτοδιοίκησης, αναδεικνύοντας τη σημασία της μεγάλης αυτής θεσμικής μεταρρύθμισης, ενώ παράλληλα έθεσε με έμφαση τα δίκαια αιτήματα του ένστολου προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας.

Κατά την έναρξη της ομιλίας του, ο Δραμινός Βουλευτής υπογράμμισε ότι οι Δήμοι και οι Περιφέρειες αποτελούν τον πιο άμεσο και προσβάσιμο κρίκο ανάμεσα στο Κράτος και την κοινωνία, επηρεάζοντας καθοριστικά την ποιότητα ζωής των πολιτών, ιδιαίτερα στην επαρχία και σε ακριτικές, ορεινές περιοχές όπως ο Νομός Δράμας.

Ο κ. Κυριαζίδης εξήρε την πρωτοβουλία της Κυβέρνησης και του Υπουργείου Εσωτερικών για την κωδικοποίηση της νομοθεσίας, η οποία βάζει τέλος σε ένα δαίδαλο πολυνομίας και συναρμοδιοτήτων που ίσχυε από το 1986. Όπως επεσήμανε, ο νέος συγκροτημένος Κώδικας:

-Περιορίζει δραστικά τη γραφειοκρατία και απλουστεύει τις διοικητικές διαδικασίες.

-Ενισχύει τη διαφάνεια, τη λογοδοσία και τη συμπεριληπτικότητα, δίνοντας διευρυμένες δυνατότητες συμμετοχής στους κατοίκους των απομακρυσμένων περιοχών.

-Καθιερώνει την ανάδειξη των αιρετών αρχών από την πρώτη Κυριακή, μειώνοντας το κόστος των εκλογών και βάζοντας τέλος σε πολιτικές συναλλαγές του μεσοδιαστήματος.

-Εισάγει την ψηφιακή καινοτομία με την προαιρετική ηλεκτρονική ψηφοφορία για τη διευκόλυνση των εργαζομένων.

Ιδιαίτερη συγκινησιακή και θεσμική βαρύτητα είχε η αναφορά του κ. Κυριαζίδη στα άρθρα 42 και 294 του νομοσχεδίου, τα οποία αφορούν τη συμμετοχή των αστυνομικών στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Ο Βουλευτής, ως ιδρυτής της συλλογικής έκφρασης των ενστόλων, ομόφωνα εκλεγμένος Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αστυνομικών Υπαλλήλων (ΠΟΑΣΥ) επί είκοσι έτη και νυν Επίτιμος Πρόεδρός της, υπενθύμισε τους σκληρούς αγώνες που δόθηκαν στο παρελθόν.

Όπως σημείωσε, χάρη στις άοκνες ενέργειες της τότε συνδικαλιστικής ηγεσίας, επιτεύχθηκε το 2001 η θεσμοθέτηση της συμμετοχής των αστυνομικών στα κοινά, ώστε οι ένστολοι να πάψουν να αντιμετωπίζονται από την Πολιτεία ως «πράγμα» (res) και να ενταχθούν ισότιμα στο κοινωνικό γίγνεσθαι.

Συνεχίζοντας την πάγια και αδιάλειπτη στήριξή του προς τους αστυνομικούς, ο κ. Κυριαζίδης κάλεσε τον παριστάμενο Υφυπουργό να παράσχει άμεσα κρίσιμες διευκρινίσεις για ζητήματα που απασχολούν έντονα το προσωπικό και δημιουργούν ασάφειες στον νέο Κώδικα.

Συγκεκριμένα ζήτησε:

-Να αποσαφηνιστεί η διαδικασία για τους υπαξιωματικούς που εξελίσσονται σε αξιωματικούς κατά τη διάρκεια της αυτοδιοικητικής τους θητείας, ώστε να έχουν το δικαίωμα υποβολής αίτησης μη προαγωγής προκειμένου να μην εμπίπτουν σε κώλυμα.

-Να επανεξεταστεί η διάταξη που ορίζει ότι ο χρόνος άσκησης αυτοδιοικητικού αξιώματος δεν προσμετράται για τη βαθμολογική εξέλιξη και τη λήψη μισθολογικών προσαυξήσεων των ενστόλων.

-Να υπάρξει ρητή πρόβλεψη ότι οι εκλεγμένοι θα μπορούν να αποσπώνται απρόσκοπτα σε υπηρεσία εντός της περιφερειακής ενότητας όπου έχουν εκλεγεί.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Δημήτρης Κυριαζίδης κατέθεσε στα Πρακτικά της Βουλής το σχετικό υπόμνημα της Ομοσπονδίας των Αστυνομικών, καλώντας την κυβέρνηση να ενσωματώσει τις αναγκαίες διορθώσεις, επιβεβαιώνοντας ότι η προστασία της ζωής και της ασφάλειας των πολιτών περνά μέσα από τον σεβασμό στα δικαιώματα εκείνων που την περιφρουρούν.