ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΗ ΧΡΥΣΑΝΘΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ «ΕΠΙΒΙΒΑΣΗ ΣΤΟ ΠΑΡΕΛΘΟΝ»

Π. Μακρόπουλος, Πρόεδρος ΜΕΑΣ «Ήφαιστος»: «Προσπαθούμε να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον των Δραμινών στο σιδηρόδρομο»

ΡΕΠΟΡΤΑΖ

ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

Πραγματοποιήθηκαν το απόγευμα της Τετάρτης 6 Μαΐου 2026 τα εγκαίνια της έκθεσης ζωγραφικής του Βασίλη Χρυσανθακόπουλου με τίτλο «Επιβίβαση στο παρελθόν», στην αίθουσα αναμονής του σιδηροδρομικού σταθμού Δράμας. Την έκθεση διοργανώνει ο σύλλογος ΜΕΑΣ «Ήφαιστος», ο οποίος συμβάλλει καθοριστικά στη διατήρηση και ανάδειξη της σιδηροδρομικής ιστορίας της πόλης, με αποκορύφωμα των ενεργειών του τη δημιουργία του Μουσείου Τρένου.

Η έκθεση ζωγραφικής ταξιδεύει τους επισκέπτες μέσα από εικόνες, μνήμες και αναφορές στο παρελθόν, έχοντας δύο βασικούς θεματικούς άξονες. Από τη μια έργα που έχουν στο επίκεντρο το τρένο και τους σιδηροδρομικούς σταθμούς και από την άλλη έργα αφιερωμένα στη Μικρασιατική Καταστροφή και τη Γενοκτονία των Ποντίων.

Η διάρκεια της έκθεσης είναι έως τις 31 Μαΐου και το ωράριο λειτουργίας έχει ως εξής:

Από 7 έως 14 Μαΐου 10.00-21.00

Από 15 έως 31 Μαΐου 17.00-22.00

«Να μη μένουν άπραγοι οι χώροι του ΟΣΕ»

Η επιλογή του συλλόγου ΜΕΑΣ «Ήφαιστος» να μετατρέψει την αίθουσα αναμονής για ακόμη μια φορά σε χώρο πολιτισμού έρχεται να δώσει ζωή στον σιδηροδρομικό σταθμό. Άλλωστε, μπορεί τα τελευταία χρόνια η Δράμα να μη διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση για επιβατηγά τρένα, όμως η περιοχή διαθέτει μια μακρά και πλούσια σιδηροδρομική παράδοση και ο τοπικός σιδηροδρομικός σταθμός κλείνει φέτος τα 130 χρόνια ζωής.

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο Πρόεδρος του συλλόγου ΜΕΑΣ «Ήφαιστος» κ. Παναγιώτης Μακρόπουλος: «Έχουμε αποφασίσει να χρησιμοποιούμε όσο το δυνατόν περισσότερους χώρους του ΟΣΕ για να μη μένουν άπραγοι οι χώροι και φυσικά καταστρέφονται. Επίσης, με αυτόν τον τρόπο προσπαθούμε να κρατήσουμε ζωντανό το ενδιαφέρον των Δραμινών στο σιδηρόδρομο. Μια και δεν βλέπουν τρένο οι άνθρωποι, τουλάχιστον να βλέπουν τους χώρους του σταθμού». Ακόμη, επεσήμανε: «Ο σταθμός της Δράμας είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα της πόλης μας σε σχέση με τις άλλες πόλεις της Βορείου Ελλάδος. Εδώ έχουμε δημιουργήσει το ωραιότερο σιδηροδρομικό μουσείο της χώρας, το Μουσείο Τρένων Δράμας, και προσπαθούμε να χρησιμοποιήσουμε ό,τι περισσότερο μπορούμε από τις σιδηροδρομικές εγκαταστάσεις».

Σχετικά με την έκθεση, ο κ. Μακρόπουλος σημείωσε: «Το θέμα της έκθεσης είναι “Επιβίβαση στο Παρελθόν”. Ο τίτλος είναι επιλογή του Βασίλη Χρυσανθακόπουλου και είναι καταπληκτικός. Ο Βασίλης Χρυσανθακόπουλος, εκτός από τα τη σιδηροδρομική θεματολογία, έχει και κάποιες εικόνες από τη Μικρασιατική Καταστροφή, τη Σμύρνη, τον Πόντο, την Αγιά Σοφιά κλπ. Έχει ένα πολύ αξιόλογο βιογραφικό, τα έργα του είναι υπέροχα, μας αρέσουν, τα θαυμάζουμε, τον ευχαριστούμε που συνεργάστηκε μαζί μας».

«Πηγή έμπνευσης η επίσκεψη στο Μουσείο Τρένων»

Στις δηλώσεις του, ο Βασίλης Χρυσανθακόπουλος ανέφερε ότι επιστρέφει στη Δράμα, για μια νέα έκθεση, μετά από 17 χρόνια, καθώς το 2009 έργα του είχαν παρουσιαστεί στον χώρο πολιτισμού «Ελευθερία». Η ιδέα για τη συγκεκριμένη έκθεση στον σιδηροδρομικό σταθμό προήλθε όταν επισκέφτηκε πριν από λίγο καιρό το Μουσείο Τρένων. «Η πηγή έμπνευσης ήρθε πριν τρεις μήνες, όταν επισκέφτηκα το Μουσείο της Δράμας. Όταν έμαθα ότι υπάρχει Μουσείο στη Δράμα, ήρθαμε και το επισκεφτήκαμε. Γνωριστήκαμε με τον Πρόεδρο, αγαπήσαμε τον χώρο, ενθουσιαστήκαμε. Εκτίμησα πολύ τη δράση του συλλόγου, η οποία είναι αξιέπαινη και καταπληκτική. Σε όλη την Ελλάδα είναι ίσως μοναδική. Και σκέφτηκα και εμπνεύστηκα να ετοιμάσω μια έκθεση. Έτσι ετοίμασα όλα αυτά για την έκθεση που βλέπετε», ανέφερε.

Σχετικά με το περιεχόμενο της έκθεσης, ο κ. Χρυσανθακόπουλος είπε ότι «αφορά το τρένο και όχι μόνο». Σε αυτήν περιλαμβάνονται έργα που αφορούν τα τρένα και έργα που αφορούν τη Μικρά Ασία και τον Πόντο. Όσον αφορά την τεχνοτροπία, είναι ακρυλικά, ακουαρέλες και ελαιογραφίες. Όπως είπε, «έχω βγάλει εικόνες από το παρελθόν, από τρένα που υπήρχαν, κάποια εμβληματικά τρένα της Ελλάδος, και από διάφορους σταθμούς, κυρίως της Μακεδονίας. Επειδή ο μήνας είναι ο Μάιος και οι αναμνήσεις για τον Πόντο και για τη Γενοκτονία είναι έντονες, για αυτό είπα να συνδέσω με μια άλλη θεματολογία, την οποία είχα παρουσιάσει παλαιότερα και αφορά τη Μικρά Ασία και τις χαμένες πατρίδες και τον Πόντο. Και ένα μικρό κομμάτι της έκθεσης έχει έργα με τον πιο ωραίο τρόπο που θέλω να ζωγραφίζω, όπως είναι οι νεκρές φύσεις και διάφορες δημιουργίες».

«Τα τρένα είναι η ιστορία της Δράμας»

Στα εγκαίνια της έκθεσης παρευρέθηκε η Αντιδήμαρχος Πολιτισμού του Δήμου Δράμας κ. Δέσποινα Αβραμίδου, η οποία, σε δηλώσεις της, σημείωσε: «Η χαρά είναι πολύ μεγάλη γιατί βρισκόμαστε στην αίθουσα αναμονής των τρένων και όποτε βρισκόμαστε εδώ είναι πάντα πολύ όμορφα και πολύ ωραία γιατί είναι ατμοσφαιρικά και ο χώρος μας γεμίζει αναμνήσεις».

Ακόμη, η κ. Αβραμίδου ανέφερε: «Εύχομαι καλή επιτυχία στην έκθεση. Συγχαρητήρια στον καλλιτέχνη, συγχαρητήρια στον σύλλογο που διατηρεί την πολιτιστική κληρονομιά, την ταυτότητα της πόλης και την ιστορία, γιατί τα τρένα είναι η ιστορία της Δράμας. Εύχομαι το φιλότεχνο κοινό της Δράμας να αγκαλιάσει την έκθεση αυτή, να έρθει και να περιηγηθεί σε όμορφες εικόνες. Καλούμε λοιπόν το δραμινό κοινό να έρθει να αγκαλιάσει την έκθεση».