
ΕΝΑΡΞΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΥ ΚΕΝΤΡΟΥ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΓΥΝΑΙΚΩΝ ΘΥΜΑΤΩΝ ΒΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΔΙΑΚΡΙΣΕΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΡΑΜΑΣ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη τύπου για την έναρξη λειτουργίας του Συμβουλευτικού Κέντρου Υποστήριξης Γυναικών θυμάτων βίας και πολλαπλών διακρίσεων του Δήμου Δράμας παραχώρησαν, την Τρίτη 5 Μαΐου 2026, ο Δήμαρχος Δράμας κ. Γιώργος Παπαδόπουλος και η Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής και Δημόσιας Υγείας κ. Σοφία Τσακιρίδου.
Το Κέντρο παρέχει δωρεάν υπηρεσίες σε γυναίκες που έχουν υποστεί ή κινδυνεύουν να υποστούν οποιαδήποτε μορφή βίας, καθώς και σε γυναίκες που βιώνουν διακρίσεις. Οι υπηρεσίες προσφέρονται από εξειδικευμένο προσωπικό. Το Κέντρο βρίσκεται στην οδό Νικομηδείας και Εθνικής Επαναστάσεως και το τηλέφωνο επικοινωνίας είναι 2521351066.
«Αντανακλαστικά σε λειτουργία»
Στις δηλώσεις του ο Δήμαρχος κ. Παπαδόπουλος ανέφερε: «Είμαστε στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσουμε με την Αντιδήμαρχο τη λειτουργία του Συμβουλευτικού Κέντρου Υποστήριξης Γυναικών του Δήμου Δράμας. Ένα Συμβουλευτικό Κέντρο το οποίο μεριμνήσαμε να βρεθεί στη λειτουργία στον Δήμο μας, μετά από σχετικές έρευνες που έχουμε κάνει με την αντίστοιχη Αντιδήμαρχο. Διαπιστώσαμε ότι υπάρχει αυτό το κενό γύρω από την υποστήριξη γυναικών και μάλιστα διαπιστώσαμε το γεγονός ότι τα “θύματα”, οι ωφελούμενες σε ό,τι αφορά τη διαχείριση αυτού του φαινομένου, το οποίο αριθμούσε, τουλάχιστον όταν ενημερωθήκαμε εμείς, γύρω στις 250 γυναίκες, οι οποίες μεταφέρονταν σε γειτονική πόλη για να πάρουν συμβουλή και για την εξυπηρέτηση αυτών των αναγκών. Αυτό λοιπόν αμέσως έβαλε τα αντανακλαστικά μας σε λειτουργία».
Ακόμη, ο κ. Παπαδόπουλος επεσήμανε: «Το γεγονός λοιπόν είναι πλέον αδιαμφισβήτητο, η δομή άνοιξε τις πόρτες της, λειτουργεί, στελεχώθηκε με επιστημονικό προσωπικό που το προηγούμενο διάστημα έγινε η αντίστοιχη προκήρυξη και σήμερα τα στελέχη του Συμβουλευτικού αυτού Κέντρου είναι ήδη τοποθετημένα. Φυσικά, διαχειρίζονται με μεγάλη ευαισθησία και θα έλεγα με σεβασμό απέναντι σε όλα αυτά τα θύματα της ενδοοικογενειακής βίας και όχι μόνο. Ένα μεγάλο “ευχαριστώ” λοιπόν, κατ’ αρχήν στο Υπουργείο και κατά δεύτερον στην Αντιδήμαρχο Σοφία Τσακιρίδου».
«Στόχος της κοινωνικής πολιτικής του Δήμου Δράμας είναι να χτίζει γέφυρες ελπίδας»
Η Αντιδήμαρχος κ. Τσακιρίδου, μιλώντας στα Μ.Μ.Ε., σημείωσε: «Είμαστε και χαρούμενοι αλλά και υπερήφανοι μπορώ να πω, ότι μέσα σε ένα “καλό” χρονικό διάστημα –“καλό” γιατί ήταν σύντομο— και μέσα από τις διαδικασίες, μπορούμε να πούμε ότι το Συμβουλευτικό Κέντρο Υποστήριξης Γυναικών που είναι θύματα βίας δέχεται -και μάλιστα αυτή την εβδομάδα έχει τα τρία πρώτα ραντεβού- γυναίκες που υφίστανται βία. Είναι ένα έργο το οποίο έχει γίνει μετά από την αποφασιστικότητα και τα γρήγορα αντανακλαστικά του Δημάρχου. Ήρθε σε επαφή με την Περιφέρεια και μέσα από το πρόγραμμα της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης 21-27, με χρήματα της Περιφέρειας αλλά και χρήματα της Ευρώπης, λειτουργεί σήμερα το Συμβουλευτικό Κέντρο».
Σχετικά με το ποιες γυναίκες αφορά η λειτουργία του Κέντρου, η κ. Τσακιρίδου ανέφερε ότι δέχεται:
-Γυναίκες που έχουν υποστεί ή υφίστανται βία.
-Γυναίκες που υφίστανται πολλαπλές διακρίσεις (π.χ. άτομα με ειδικές ανάγκες, μετανάστριες).
-Γυναίκες που δέχονται εργασιακή κακοποίηση.
Όπως είπε η κ. Τσακιρίδου, «ο Δήμος της Δράμας δεν δημιούργησε απλά μια ακόμη κοινωνική δομή, αλλά είναι μία αναγκαία απάντηση που πρέπει να δοθεί σε μια υπαρκτή και συχνά αθέατη κοινωνική πραγματικότητα. Τα νούμερα που διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν τα προηγούμενα χρόνια μας οδήγησαν ώστε άμεσα η Κοινωνική Υπηρεσία, αλλά και πολλές υπηρεσίες που συνεργάστηκαν σε σύντομο χρονικό διάστημα και τις ευχαριστώ, όπως είναι η Διεύθυνση Προγραμματισμού, η Διεύθυνση Τεχνικών Έργων, Καθαριότητας, Πρασίνου, όλοι μαζί συνεργαστήκαμε με την καθοδήγηση του Δημάρχου, ώστε σήμερα να μπορεί να λειτουργεί ο σταθμός αυτός. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση είναι υποχρεωμένη να αντιλαμβάνεται τις ανάγκες της κοινωνίας και, το κυριότερο, να δημιουργεί εκείνες τις δομές που στους ευάλωτους συμπολίτες μας παρέχουν αξιοπρέπεια, σεβασμό, κυρίως στα ανθρώπινα δικαιώματα και ισότητα μεταξύ των ανθρώπων».
Η Αντιδήμαρχος του Δήμου Δράμας σχετικά με τη στελέχωση του Κέντρου είπε πως από τις 16 Φεβρουαρίου έχουν ξεκινήσει και εργάζονται: νομικός, ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός, εργασιακός σύμβουλος/κοινωνιολόγος και διοικητικός υπάλληλος για την υποδοχή των ωφελούμενων γυναικών.
«Παρέχεται νομική καθοδήγηση και εργασιακή συμβουλευτική (πολλές γυναίκες θέλουν να αποκτήσουν δεξιότητες και δεν γνωρίζουν πώς, πώς να συμπληρώσουν ακόμη και ένα βιογραφικό τους). Χρειάζεται να υπάρχει ψυχολογική ενδυνάμωση, γιατί ο φόβος είναι αυτός που κρατά τις γυναίκες πίσω από σκοτεινά παράθυρα. Ο φόβος αυτός πρέπει να μειωθεί, αλλά θα πρέπει να υπάρξει δουλειά από τους ειδικούς ώστε να μπορούν πολύ εύκολα να έχουν πρόσβαση στο σταθμό αυτές οι γυναίκες» ανέφερε η κ. Τσακιρίδου και πρόσθεσε:
«Πρέπει να διευκρινίσω ότι η παροχή των υπηρεσιών είναι εντελώς δωρεάν, οι υπηρεσίες παρέχονται με απόλυτη εμπιστευτικότητα και, το κυριότερο, υπάρχει η δυνατότητα μέσω του Συμβουλευτικού Κέντρου να δοθεί στη γυναίκα που κινδυνεύει το Panic Button. Αντίστοιχο εργαλείο για την ασφάλεια της γυναίκας παρέχεται και από το Γραφείο Ενδοοικογενειακής Βίας της Αστυνομικής Διεύθυνσης, μόνο που τότε πρέπει η γυναίκα-θύμα να υποβάλει μήνυση. Εμείς διευκολύνουμε χωρίς την υποβολή μήνυσης και χωρίς να γνωρίζει κάποιος περισσότερα στοιχεία για αυτή τη γυναίκα που θα προσέλθει να ζητήσει βοήθεια».
Καταλήγοντας η κ. Τσακιρίδου τόνισε: «Άλλωστε, στόχος γενικότερα της κοινωνικής πολιτικής του Δήμου Δράμας είναι να χτίζει γέφυρες ελπίδας. Δεν έχουμε προτεραιότητα μόνο να ασχολούμαστε με τα τεχνικά έργα, αλλά αντίθετα όσοι ζουν ή κινδυνεύουν, οποιουδήποτε φύλου, είμαστε εδώ για να συνεχίσουμε το κοινωνικό μας όραμα, το κοινωνικό όραμα του Γιώργου Παπαδόπουλου όταν ανέλαβε ως επικεφαλής στη Δημοτική Αρχή».
Όσον αφορά τα στοιχεία που υπάρχουν, η κ. Τσακιρίδου είπε ότι οι γυναίκες που υπέβαλαν μήνυση το 2024 ήταν 115 και το 2025 έφτασαν τις 145. «Μια αυξητική τάση που δείχνει ότι έστω και μία γυναίκα να βοηθήσουμε, μία γυναίκα να σώσουμε, είναι σημαντικός ο ρόλος αυτού του Συμβουλευτικού Σταθμού που αποφάσισε η Δημοτική Αρχή να λειτουργήσει», πρόσθεσε η κ. Τσακιρίδου.

