ΑΠΟ 27 ΕΩΣ 29 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018 ΣΤΗ ΔΡΑΜΑ ΜΕ ΘΕΜΑ «ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΑΘΗΣΗΣ»

 

Ο Επιστημονικός και Πολιτιστικός Σύλλογος «eκπ@ιδευτικός κύκλος», σε συνεργασία, με τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας, το Διεθνές Επιστημονικό Περιοδικό Ανοικτής Πρόσβασης eκπ@ιδευτικός κύκλος, το Stockholm University (Department of Education), το Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, το Τμήμα Μοριακής Βιολογίας & Γενετικής (ΜΒΓ) του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης (ΔΠΘ), το Εργαστήριο Παιδαγωγικής του Τμήματος Θεολογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, το Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών του ΤΕΙ Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης «Διδακτική, Παιδαγωγική και ΤΠΕ», την Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (ΑΣΠΑΙΤΕ), το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Θεολογικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Νεάπολις Πάφου, την Παιδαγωγική Σχολή του Bujanovac, την Περιφερειακή Ενότητα Δράμας, το Δήμο Δράμας και το Δήμο Προσοτσάνης, διοργανώνει το 2ο Διεθνές Βιωματικό Συνέδριο Εφαρμοσμένης Διδακτικής με τίτλο: «Διδακτικές Τάσεις και Προκλήσεις στα Σύγχρονα Περιβάλλοντα Μάθησης».

Το Συνέδριο, το οποίο θα διεξαχθεί στη Δράμα, από την Παρασκευή 27 έως την Κυριακή 29 Απριλίου 2018, τελεί υπό την αιγίδα της Βουλής των Ελλήνων, του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, του Υπουργείου Εσωτερικών (Μακεδονίας – Θράκης) και της Ιεράς Μητρόπολης Δράμας. Σκοπός του Συνεδρίου είναι να αναδειχθούν καινοτόμες πρακτικές, διδακτικοί νεωτερισμοί, τάσεις, προκλήσεις, προοπτικές και σύγχρονες παιδαγωγικές κατευθύνσεις στη διδακτική στα πεδία της τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης, της εκπαίδευσης ενηλίκων και της διαδικτυακής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Η τελετή έναρξης του Συνεδρίου θα πραγματοποιηθεί στο Δημοτικό Ωδείο Δράμας την Παρασκευή 27 Απριλίου στις 19.30 και κεντρικός ομιλητής θα είναι ο Professor Colin Beard (Sheffield Hallam University) με θέμα: «Experiential Education & Experiential Leraning in the 21st Century».

Στο μήνυμά του ο Πρόεδρος του Επιστημονικού και Πολιτιστικού Συλλόγου eκπ@ιδευτικός κύκλος και Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας Δρ. Σπυρίδων Κιουλάνης αναφέρει:

«Εάν η διδασκαλία είναι κάτι περισσότερο από το να μοιράζεις τη γνώση και εάν η μάθηση είναι κάτι περισσότερο από το να αποστηθίζεις δεδομένα, τότε η εμπειρία της βιωματικής μάθησης αποτελεί μία πρόκληση προσαρμογής της σύγχρονης διδακτικής σε νέα εναλλακτικά και ελκυστικά δεδομένα.

Το 2o Διεθνές Βιωματικό Συνέδριο Εφαρμοσμένης Διδακτικής “Διδακτικές Τάσεις και Προκλήσεις στα Σύγχρονα Περιβάλλοντα Μάθησης” αναφέρεται τόσο στο θεωρητικό πλαίσιο και στο περιεχόμενο της βιωματικής μάθησης, όσο και στις παιδαγωγικές μεθόδους και πρακτικές που καλύπτουν το φάσμα της εφαρμογής της στην τυπική και μη τυπική εκπαίδευση, στην ειδική αγωγή, στην εκπαίδευση ενηλίκων και στην εξ αποστάσεως διαδικτυακή μάθηση. Ωστόσο, αυτό που είναι ιδιαίτερα σημαντικό είναι πως το ίδιο το συνέδριο σε μεγάλο βαθμό είναι βασισμένο στις αρχές της βιωματικής μάθησης. Έτσι σε πολλές περιπτώσεις οι συμμετέχοντες σε

αυτό θα έχουν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν την εμπειρία της βιωματικής μάθησης, να μάθουν πώς είναι να μαθαίνουν μέσα από τις εμπειρίες τους και με τον τρόπο αυτό να καλλιεργήσουν δεξιότητες οι οποίες θα τους βοηθήσουν να κατανοήσουν το σημαντικό ρόλο που παίζει η εμπειρία στη διαδικασία της μάθησης, αλλά και να εφαρμόσουν ανάλογες παιδαγωγικές μεθόδους και πρακτικές στη διδακτική πράξη.

Θερμές ευχαριστίες ανήκουν στα μέλη της Οργανωτικής και Επιστημονικής Επιτροπής, τα οποία με την ανιδιοτελή τους προσφορά, το κύρος και την επιστημονική τους εξειδίκευση συνέβαλαν στην οργανωτική αρτιότητα και επιστημονική εγκυρότητα της διοργάνωσης.

Ιδιαίτερη τιμή αλλά και πηγή έμπνευσης για μας αποτελεί η συνεργασία μας με τα Πανεπιστημιακά ιδρύματα που συμμετέχουν στη διοργάνωση του Συνεδρίου, προσδίδοντας σε αυτό ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά.

Οφείλουμε επίσης ένα μεγάλο ευχαριστώ στους φορείς της τοπικής αυτοδιοίκησης, καθώς και σε όλους τους υποστηρικτές αυτής της προσπάθειας, για την υποστήριξή τους η οποία αναδεικνύει και την αξία της συνεργασίας στην προοπτική της τοπικής ανάπτυξης.

Ξεχωριστή αξία προσλαμβάνει το γεγονός ότι το 2o Διεθνές Βιωματικό Συνέδριο Εφαρμοσμένης Διδακτικής βρίσκεται υπό την αιγίδα της Βουλής των Ελλήνων, του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και του Υπουργείου Μακεδονίας – Θράκης. Πρόκειται για ένα γεγονός το οποίο μας τιμά ιδιαίτερα.

Βεβαίως, ιδιαίτερης σημασίας γεγονός αποτελεί για μας η υποστήριξη και η ευλογία της Ιεράς Μητρόπολης Δράμας, στοιχείο το οποίο μας προσφέρει την απαραίτητη δύναμη για να συνεχίσουμε.

Με τη βεβαιότητα ότι το 2o Διεθνές Βιωματικό Συνέδριο Εφαρμοσμένης Διδακτικής θα αποδειχθεί ωφέλιμο για την επιστημονική κοινότητα, θα αποτελέσει ένα ζωντανό τρόπο σύνδεσης της γνώσης με την εμπειρία, θα κινητοποιήσει σκέψεις και συναισθήματα και θα ενθαρρύνει τη δημιουργική έκφραση, σάς καλωσορίζουμε στις εργασίες του Συνεδρίου και σας ευχαριστούμε θερμά για τη συμμετοχή».

 

Προσυνεδριακές – Παράλληλες εκδηλώσεις

 

20/04 19:00 Μουσικό Σχολείο Δράμας

Τελετή βράβευσης των μαθητών και μαθητριών που διακρίθηκαν στον 6ο Λογοτεχνικού Διαγωνισμού Εφηβικού Διηγήματος και Ποίησης «Γρηγόρης Πεντζίκης»

20-29/04 Ισόγειο Διοικητηρίου Δράμας

-Έκθεση Φωτογραφίας μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας: «Είναι στιγμές… με τα μάτια μαθητών και εκπαιδευτικών»

-Έκθεση έργων των μαθητών και μαθητριών του Μουσικού Σχολείου Δράμας

23-29/04 Διοικητήριο Δράμας

«Ημέρες Εκπαίδευσης 2018»: Παρουσίαση των δράσεων των σχολικών μονάδων της Δ.Δ.Ε Δράμας που έγιναν στο πλαίσιο του ετήσιου (2017- 2018) αφιερώματος: «Σύγχρονες διδακτικές προ(σ)κλήσεις»

28/04 09:00-12:00

Ξενάγηση στο Σπήλαιο «Μααρά» στις πηγές του ποταμού Αγγίτη

29/04 08:00-10:00

Επίσκεψη/Εκκλησιασμός στην Ιερά Μονή Αναλήψεως του Σωτήρος στους Ταξιάρχες Δράμας (Σίψα)

 

Επιστημονικό πρόγραμμα

 

Παρασκευή 27/04/2018

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ (ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΩΔΕΙΟ ΔΡΑΜΑΣ)

14:00 – 19:30 Εγγραφές – Παραλαβή έντυπου υλικού

ΑΙΘΟΥΣΑ 1: ΜΕΓΑΛΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

19:30

ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

Προεδρείο: Petros Gougoulakis (Stockholm University)

Υπεύθυνοι αίθουσας: Αναστασία Γεωργιάδου, Δημήτριος Δοφούδης, Αναστάσιος Σαλής, Σπυρίδων Φιλίππου

Χαιρετισμοί επισήμων

Κεντρική Ομιλία

Professor Colin Beard (Sheffi eld Hallam University)

Experiential Education & Experiential Learning in the 21st Century

Μουσικό Πρόγραμμα

H ορχήστρα Τζαζ του Μουσικού Σχολείου Δράμας που αποτελείται από 20 μέλη μαθητών/τριών και καθηγητών/τριών θα παρουσιάσει ένα πρόγραμμα με κλασικά κομμάτια τζαζ και με ενορχηστρώσεις αυτοσχεδιαστικού χαρακτήρα.

Διεύθυνση: Νικόλαος Γιαμαλής

Dirk Cambell (Ethnic instrument specialist) Μουσικές του κόσμου – Ένα μουσικό ταξίδι με πρότυπα πνευστά όργανα και μελωδίες.

Εισηγήσεις

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Α1

14:30-15:45

Προεδρείο: Ανδρέας Οικονόμου (ΑΣΠΑΙΤΕ), Χρυσάνθη Βαμβούρη (Σχολ. Συμβ.), Ευθύμιος Βαλκάνος (ΠΑΜΑΚ)

Υπεύθυνος αίθουσας: Χαράλαμπος Ακούτας

Σαπφώ Μορτάκη: Πολιτισμική εκπαίδευση: μία βιωματική διαθεματική διδακτική προσέγγιση

Ανδρέας Οικονόμου – Αθηνά Περιστέρη – Άννα Σιδηροπούλου: Επισιτιστική Ασφάλεια και Μάθηση

Χρυσάνθη Βαμβούρη: Διδάσκοντας Ιστορία σε παιδιά με μαθησιακά κενά: Δυσκολίες – δδιακτικές προσεγγίσεις

Γεωργία Τοπάλη: Σχολικός Κήπος: Ένα χρήσιμο εργαλείο για τη Συμπεριληπτική Εκπαίδευση

Συζήτηση

15:45-16:00 Διάλειμμα

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Α2

16:00-18:00

Προεδρείο: Γεώργιος Κουλαουζίδης (ΕΑΠ), Θεόδωρος Κουτρούκης (ΔΠΘ), Χατζηιωαννίδης Ηρακλής (Δρ. ΑΠΘ)

Υπεύθυνος αίθουσας: Παναγιώτης Κοτζαμπάσης

Αγνή Καραγιάννη: Βιωματικές μουσειακές δράσεις

Μαρία Αθανασέκου: Η διδασκαλία της Ιστορίας Τέχνης στα Κέντρα Διά Βίου Μάθησης

Γιάννης Ζιώγας-Στέλλα Συλαίου: Διδάσκοντας την τέχνη σε σύγχρονες μορφές κατανόησης του τοπίου

Γεωργία Τσιμπίδα: Επαυξημένη Πολιτισμική Μετάφραση: Διδακτική προσέγγιση μέσω υβριδικών τεχνών

Ιωάννα Ζηκίδου: Επίσκεψη σε εικαστική έκθεση: προτάσεις & δραστηριότητες

Παρασκευή Τσάνη: Διάλογος Μουσειακής και διαπολιτισμικής αγωγής για την αποδοχή της προσφυγικής ταυτότητας

Συζήτηση

18:00 – 19:30 Διάλειμμα – Μπουφές

ΑΙΘΟΥΣΑ 2: ΜΙΚΡΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

Εισηγήσεις

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Α3

14:30-15:45

Προεδρείο: Αναστασία Παναγιωτίδου (Σχολ. Συμβ.), Βασίλειος Καρναβάς (ΙΕΠ)

Υπεύθυνη αίθουσας: Μαρία Τσελεπίδου

Ευαγγελία Σαρίγκολη: Γιατί ήταν ο Αλέξανδρος Μέγας; (Διαθεματική προσέγγιση στα πλαίσια του μαθήματος των Αγγλικών Ε’ Δημοτικού)

Athina Patseadou: Digital technology in Teacher Education: current trends, implications and needs in EFL contexts and schools in contemporary Greece

Μαρία Τσελεπίδου: «Learning by doing» με το European School Radio. Μια διαφοροποιημένη εκπαιδευτική προσέγγιση

Stamatina Nikolou – Maria Darra: Technologically assisted learning in secondary education: the case of podcasting as a technological tool for teaching English as a second language

Συζήτηση

15:45-16:00 Διάλειμμα

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Α4

16:00-18:00

Προεδρείο: Ιωσήφ Φραγκούλης (ΑΣΠΑΙΤΕ), Ευάγγελος Ανάγνου (ΕΑΠ), Παναγιώτης Αντωνίου (ΔΠΘ)

Υπεύθυνος αίθουσας: Παντελής Λογοθέτης

Γιώργος Αθανασιάδης: Η ποντιακή διάλεκτος στις τηλεοπτικές διαφημίσεις: Σχεδιασμός και αξιολόγηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος για την ανάπτυξη της κριτικής γλωσσικής επίγνωσης σε μαθητές/τριες Ε’ και ΣΤ’ Δημοτικού

Γεώργιος Παπαβασιλείου: Χρήση ειδικά σχεδιασμένου υλικού για εξ αποστάσεως διδασκαλία του πανελλαδικά εξεταζόμενου μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» της Γ’ τάξης ΓΕΛ

Μεταξούλα Μανικάρου: Το «Κυκλικό Μοντέλο Διδασκαλίας» στη διδακτική του μαθήματος της Λογοτεχνίας

Θεοδώρα Παπαγεωργίου – Ιωσήφ Φραγκούλης: H αξιοποίηση της Ομαδοσυνεργατικής Μεθόδου Διδασκαλίας στη διδασκαλία της «Αντιγόνης» του Σοφοκλή

Αγγελική Ανδρέου – Ασημίνα Ανδρίκου – Αντώνιος Μιχάκος – Δημήτριος Φουρκιώτης: Αναπτύσσοντας την ιστορική σκέψη και κατανόηση μέσω της ενσυναίσθησης και της διαθεματικότητας: Μια διδακτική παρέμβαση για την ιστορία της Ελληνικής Επανάστασης στα νησιά του Αιγαίου

Ελένη Θωμόγλου – Βασιλική Κιουτσούκη: Συνδιδασκαλία στο λογοτεχνικό απόσπασμα «Το μαύρο κύμα», του Λουίς Σεπούλβεδα

Συζήτηση

18:00 – 19:30 Διάλειμμα – Μπουφές

ΑΙΘΟΥΣΑ 6: ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ «Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ» (ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟ ΔΡΑΜΑΣ)

Εισηγήσεις

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Α5

14:30-15:45

Προεδρείο: Βασιλική Καραβάκου (ΠΑΜΑΚ), Κωνσταντίνος Μαντζανάρης (ΕΑΠ), Αννούλα Πασχαλίδου (Δρ ΔΠΘ)

Υπεύθυνος αίθουσας: Χρήστος Σιδέρης

Μαγδαληνή Καλαϊτζίδου: Καινοτόμα διδακτική παρέμβαση για τη μείωση του άγχους για τη Στατιστική

Πέτρος Χρήστου: Η Σύγχρονη Διάσταση του Κονστρουκτιβισμού και των Ενεργητικών – Συμμετοχικών και Ομαδοσυνεργατικών Τεχνικών Μάθησης στην Τυπική Εκπαίδευση

Σωτηρία Καρολίδου: Η αξιοποίηση μιας εκπαιδευτικής προσέγγισης στην Τυπική Εκπαίδευση

Ευμορφία Γαρυφαλλογιάννη – Γεώργιος Μαλανδράκης: Ανάπτυξη δραστηριοτήτων για μη τυπικά περιβάλλοντα μάθησης για την προώθηση της επαφής με τη φύση

Αννούλα Πασχαλίδου: Επανάχρηση ιστορικού κτιρίου για εκπαιδευτικούς σκοπούς. Μελέτη περίπτωσης: Ανάπλαση περιβάλλοντος χώρου του Καπνολογικού Ινστιτούτου Δράμας σύμφωνα με τις αρχές περιβαλλοντικού σχεδιασμού. Πρόταση δημιουργίας Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης με χώρους βιωματικής μάθησης.

Συζήτηση

16:00-16:15 Διάλειμμα

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Α6

16:15-18:30

Προεδρείο: Βασιλική Μητροπούλου (ΑΠΘ), Αντιγόνη Ζήση (Σχολ. Σύμβ.), Γεώργιος Τζάστας (Σχολ. Σύμβ), Άννα Αγγελοπούλου (Σχολ. Σύμβ)

Υπεύθυνος αίθουσας: Δημήτρης Οικονόμου

Ερμόλαος Ψαριανός: Η σημασία της εμπειρίας στην παιδαγωγική του John Dewey

Κωνσταντίνος Φράγκατζης – Πετρούλα Αγαθονικιάδου – Αθηνά Περιστέρη – Άννα Σιδηροπούλου: Εκπαίδευση των Εκπαιδευτικών στην Ελλάδα:Πρόταση για ένα Μοντέλο Καθολικού Εποικοδομητισμού

Kων/νος Καλέμης-Άννα Kωσταρέλου: Ο γλωσσικός εγγραμματισμός μαθητών προσφυγικών δομών και η σχολική ενσωμάτωση τους στα τμήματα Δ.Υ.Ε.Π.: Προκλήσεις του ρόλου των εκπαιδευτικών.

Βασιλική Πετρά: Δημιουργικός πολίτης – πολίτης ενεργός

Αντιγόνη Ζήση: Διαφοροποιημένη διδασκαλία σε τάξεις μεικτών ικανοτήτων

Συζήτηση

18:30-19:30 Διάλειμμα

ΑΙΘΟΥΣΑ 3: ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΧΡΗΣΕΩΝ ΔΗΜΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

Βιωματικά Εργαστήρια

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Α7

15:00 – 17:00

Προεδρείο: Σπύρος Παπαδάκης (ΕΑΠ), Δημήτριος Καραμπατζάκης (ΤΕΙ ΑΜΘ), Στέφανος Κούτρας (ΙΕΠ)

Υπεύθυνη αίθουσας: Μαρία Ζωτίδου

Σπύρος Παπαδάκης: Δίδαξε με Αντιστροφή… Μάθε με Συμμετοχή. Η τεχνολογικά υποστηριζόμενη «Ανεστραμμένης τάξη» και η διαφοροποιημένη Διδασκαλία

Αδαμαντία Ψαλλιδάκου: Ο Σεβασμός των Ανθρώπινων Δικαιωμάτων στο πλαίσιο της αποδοχής του διαφορετικού άλλου

ΑΙΘΟΥΣΑ 5: ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟ ΔΡΑΜΑΣ)

Βιωματικά Εργαστήρια

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Α8

14:30 – 18:30

Προεδρείο: Ανανίας Τοζακίδης (Σχολ. Συμβ.), Κατερίνα Κεδράκα (ΔΠΘ), Πατρωνίδου Δήμητρα (Δρ. Παν. Ιωαννίνων)

Υπεύθυνος αίθουσας: Δημήτριος Δαφούδης

Γιώργος Δελιόπουλος: Ταξίδια με τη χρονομηχανή: οπτικοακουστικός γραμματισμός και δημιουργική γραφή στην Ιστορία Γ’ Γυμνασίου

Χρήστος Καλτσίδης – Κατερίνα Κεδράκα: Αξιοποίηση της Επαυξημένης Πραγματικότητας (AR) στη διδασκαλία

Αικατερίνη Βάσιου – Αφροδίτη Πούλιου: «Η Άννα και εγώ»: Μια διδακτική πρόταση για ανάπτυξη της ενσυναίσθησης μέσω της λογοτεχνίας

ΑΙΘΟΥΣΑ 7: ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ 4ου ΓΕΛ ΔΡΑΜΑΣ

Βιωματικό Εργαστήριο

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Α9

16:30 – 18:00

Προεδρείο: Δημήτριος Μακράκης (Σχολ. Συμβ.)

Υπεύθυνος αίθουσας: Γεώργιος Σκαπέτης

Ελένη Τυχόλα: Δημιουργία σχεδίων μάθησης με το λογισμικό «Learning Designer»

ΑΙΘΟΥΣΑ 8: ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ 4ου ΓΕΛ ΔΡΑΜΑΣ

Βιωματικό Εργαστήριο

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Α10

16:30 – 18:30

Προεδρείο: Παντελής Δεμίρογλου (Δρ ΑΠΘ)

Υπεύθυνος αίθουσας: Γεώργιος Σκαπέτης

Νομικές εκδοχές της εκπαιδευτικής πραγματικότητας

Έλσα Δαλαμπίρα: Υπηρεσιακά Συμβούλια Εκπαίδευσης: σύνθεση – συγκρότηση. Άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου, επιλογή στελεχών, τοποθετήσεις, αναγνώριση πτυχίων, σύνταξη πινάκων

Γιώργος Δανιήλ: Πειθαρχικό δίκαιο: Διαδικασία, Έρευνα, Είδη παραπτωμάτων

Σάββατο 28/04/2018

ΑΙΘΟΥΣΑ 1: ΜΕΓΑΛΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

Εισηγήσεις

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β1

09:00-10:15

Προεδρείο: Γεώργιος Καράογλου (Δρ Παν. Ιωαννίνων), Σπυρίδων Κιουλάνης (ΕΑΠ, ΤΕΙ ΑΜΘ)

Υπεύθυνος αίθουσας: Γρηγόριος Χρυσομαλίδης

Αθηνά Τεστέμπαση: Η ενσωμάτωση κοινωνικών, περιβαλλοντικών και πολιτισμικών ζητημάτων στη Διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών και της Τεχνολογίας

Βενετία Δ. Νικήτα: Αξιοποίηση της βιολογίας της μάθησης στη δημιουργία σχεδίων μαθήματος στη διδακτική της Βιολογίας

Μαρία Ντάμα: Τα ήθη και τα έθιμα του τόπου μου

Μαρία Σ. Γρούδου: H σχολική γιορτή ως παιδαγωγικό εργαλείο για τη διδασκαλία δεξιοτήτων ζωής. Μια μελέτη περίπτωσης

Θεόδωρος Αϊβαλιώτης – Αναστασία Βακαλούδη – Ιωάννα Βορβή – Φωτεινή Κρυσταλλίδου: Προσωπικότητες ως πρότυπα ζωής και σταδιοδρομίας: Ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα

10:15-10:45 Διάλειμμα – Μπουφές

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β2

10:45-12:15

Προεδρείο: Δημήτριος Καραμπατζάκης (ΤΕΙ ΑΜΘ), Παντελής Δεμίρογλου (Δρ. ΑΠΘ)

Υπεύθυνος αίθουσας: Ιωάννης Τσιμπερίδης

Μαρία Παπαχρήστου – Ελένη Κοκκίνου – Χρήστος Χαρακόπουλος: Ένα νυφικό αφηγείται την ιστορία του. Όταν ο κινηματογράφος αποτελεί πηγή έμπνευσης για Δημιουργική Γραφή

Βαΐα Αμβροσιάδου: Η συμβολή των παιδαγωγών προσχολικής αγωγής και εκπαίδευσης, στην ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των παιδιών από έτερα γλωσσικά και πολιτισμικά περιβάλλοντα, μέσω της ενδυνάμωσης των οικογενειών τους

Κωνσταντίνα Ηλιοπούλου – Αλεξάνδρα Αναστασιάδου: Στοχεύοντας στον διαπολιτισμικό εγραμματισμό: σενάριο δημιουργικής γραφής

Ελένη Κιοσσέ: Η εφαρμογή των Ερευνητικών Εργασιών – Project σε πολυπολιτισμικές τάξεις Λυκείου από τη σκοπιά των εκπαιδευτικών

Λαμπριανή Σωτηριάδου: Πρόγραμμα Ομαλής Μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό με Διαπολιτισμική προσέγγιση

Συζήτηση

12:15-12:30 Διάλειμμα

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β3

12:30 – 14:15

Προεδρείο: Δημήτριος Μακράκης (Σχολ. Συμβ.), Αννούλα Πασχαλίδου (Δρ. ΔΠΘ)

Υπεύθυνη αίθουσας: Αναστασία Αρσονιάδου

Κωνσταντίνα Ηλιοπούλου – Μαρία Πλουσίου – Χριστίνα Τέγου: Η Ελληνική ως Γ2 σε παιδιά δημοτικού. Μία διδακτική πρόταση με θέμα τη «Διατροφή»

Παναγιώτα Γερακάκη: Μια φορά κι έναν καιρό, οι προϊστορικοί πρόγονοί μου

Μάριος Κουτσούκος – Ιωσήφ Φραγκούλης: Περιβαλλοντική Εκπαίδευση μέσω της Τέχνης. Μια δημιουργική διδακτική προσέγγιση

Ελένη Μπουροτζόγλου: Νηπιαγωγεία του δάσους – Μια εμπνευσμένη διαδικασία

Ιωάννα Κοντζίνου – Περσεφόνη Λαμπροπούλου – Χρήστος Ντόγας: «Good Bye Lenin!»: Ανατροπές στο παρελθόν, αβεβαιότητα στο μέλλον

Συζήτηση

ΑΙΘΟΥΣΑ 1: ΜΕΓΑΛΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

Στρογγυλή Τράπεζα – 1

15:00-17:00

Θέμα: Η αξιοποίηση των μικροδιδασκαλιών στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευτών ενηλίκων

Συντονιστής: Ιωσήφ Φραγκούλης – Ευάγγελος Ανάγνου

Συμμετέχοντες: Ευάγγελος Ανάγνου (ΕΑΠ) – Ευθύμιος Βαλκάνος (ΠΑΜΑΚ) – Ελισάβετ Καμίτση (ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας) – Μάριος Κουτσούκος (ΑΣΠΑΙΤΕ) – Ιωσήφ Φραγκούλης (ΑΣΠΑΙΤΕ)

Υπεύθυνος αίθουσας: Πέτρος Νουβάκης

17:00-17:30 Διάλειμμα – Μπουφές

Εισηγήσεις

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β4

18:30-19:15

Προεδρείο: Βασιλική Καραβάκου (ΠΑΜΑΚ), Γεώργιος Μπαγάκης (Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου), Βασίλης Καρναβάς (ΙΕΠ)

Υπεύθυνοι αίθουσας: Αναστάσιος Σαλής, Σπυρίδων Φιλίππου

Θωμάς Μπαχαράκης: Παιδαγωγική αξιοποίηση της Τεχνολογίας Ελέγχου, με τη χρήση της πλατφόρμας Arduino, στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση

Βασίλης Καρναβάς: Η μαθητική διαρροή ως παράγοντας ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος Η περίπτωση της Ελλάδας

Γεώργιος Μπαγάκης: Eθνικός διάλογος και προϋποθέσεις για τη συγκρότηση εθνικής πολιτικής για την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών.

Συζήτηση

19:15-19:45

Διάλειμμα

19:45-20:45

Προσκεκλημένος Ομιλητής

Προεδρείο: Σπύρος Κιουλάνης (ΕΑΠ) – Αναστασία Παναγιωτίδου (Δρ. Δ.Π.Θ., Σχολική Σύμβουλος)

Υπεύθυνοι αίθουσας: Αναστάσιος Σαλής, Σπυρίδων Φιλίππου

Παναγιώτης Αναστασιάδης: Καθηγητής Δια Βίου και Εξ αποστάσεως Εκπαίδευσης με την χρήσση των Τ.Π.Ε. Πανεπιστήμιο Κρήτης – Παιδαγωγικό Τμήμα Δ.Ε. ΤΠΕ και Δημιουργικότητα στο Σύγχρονο Σχολείο: Από την Θεωρία στην Πράξη Συζήτηση

ΑΙΘΟΥΣΑ 2: ΜΙΚΡΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

Εισηγήσεις

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β5

09:00 – 10:15

Προεδρείο: Αντιγόνη Ζήση (Σχολ. Συμβ.), Ιωάννης Τσιμπερίδης (Δρ ΔΠΘ)

Υπεύθυνος αίθουσας: Κωνσταντίνος Δεβρίκης

Άννα Σωτηριάδου: Η αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων στα τριτοβάθμια εκπαιδευτικά ιδρύματα

Βασιλική Ζαφειροπούλου – Μαρία Δάρρα: Η χρήση του ηλεκτρονικού φακέλου εργασιών (eportfolio) του μαθητή ως εργαλείου αυθεντικής αξιολόγησης στο μάθημα της Γλώσσας της Β τάξης του δημοτικού σχολείου

Νικόλαος Καριπίδης – Δημήτριος Πρέντζας: Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία και μάθηση: Ο ρόλος του μοντέλου TPACK στο σχεδιασμό σχετικών προγραμμάτων επιμόρφωσης.

Πολυξένη Καϊμάρα – Ιωάννης Δεληγιάννης – Αγνή Παπαδοπούλου – Ανδρέας Οικονόμου – Εμμανουήλ

Φωκίδης: Smart Education: τα ψηφιακά παιχνίδια ως κίνητρο για μάθηση

Συζήτηση

10:15-10:45 Διάλειμμα – Μπουφές

Εισηγήσεις

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β6

10:45 – 12:00

Προεδρείο: Ριτζαλέος Βασίλειος (Δρ ΑΠΘ), Μουράτιος Κοροσιάδης (Δρ ΑΠΘ)

Υπεύθυνος αίθουσας: Γεώργιος Σκαπέτης

Νίκος Βερβέρας: Συνεδριακή συνερευνητική αυτοδιαχειριστική μάθηση (πρακτική του επί τιμή Α’ Σχολικού Συμβούλου Φιλολόγων Κ.Β. Δημουλά, όταν ήταν δάσκαλος)

Σωτηρία Καλασαρίδου: Διδάσκοντας το Ολοκαύτωμα στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση: Θεωρητικό πλαίσιο, παιδαγωγικές αρχές και διδακτικές προτάσεις

Βασίλειος Γιαννάκος – Μαρία Δάρρα: Η αξιοποίηση της Τεχνολογικά Υποστηριζόμενης Συνεργατικής Μάθησης στη διδασκαλία της Λογοτεχνίας στο Λύκειο

Κωνσταντίνος Κωστάλης – Γεώργιος Τσουτσίδης: Μαθηματικό Έπταθλο

Συζήτηση

12:00-12:15 Διάλειμμα

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β7

12:15 – 14:30

Προεδρείο: Κυριάκος Οβαλιάδης (ΤΕΙ ΑΜΘ), Αναστασία Παναγιωτίδου (Σχολ. Συμβ.)

Υπεύθυνος αίθουσας: Παντελής Λογοθέτης

Ερμόλαος Ψαριανός: Ο ρόλος του εκπαιδευτή ενηλίκων στις μαθησιακές διαδικασίες ευάλωτων κοινωνικά ομάδων

Ασημίνα Ανδρίκου – Κώστας Κασβίκης: Οι φοιτητές ως μέντορες στην πανεπιστημιακή Πρακτική Άσκηση του μαθήματος της ιστορίας: Μια πιλοτική έρευνα

Θωμαΐς Καρτσιώτου: Ο ρόλος του/ης Σχολικού/ής Συμβούλου ως διευκολυντή/τριας στη Συνεργατική Έρευνα Δράσης

Κωνσταντία Σπυριάδου – Μάλαμα Θεοδωράκη – Κωνσταντίνος Χίζαρης: Οι Τέσσερις Εποχές: Μια Διαθεματική Διδακτική Προσέγγιση

Κωνσταντία Σπυριάδου – Μανώλης Κουτούζης: Η Επαγγελματική Ανάπτυξη των Εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης εν Καιρώ Οικονομικής Κρίσης

Συζήτηση

ΑΙΘΟΥΣΑ 2: ΜΙΚΡΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

Εισηγήσεις

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β8

15:00 – 15:45

Προεδρείο: Παναγιώτης Αντωνίου (ΔΠΘ), Ανανίας Τοζακίδης (Σχολ. Σύμβ.)

Υπεύθυνος αίθουσας: Άγγελος Κάνης

Γεώργιος Μπαγάκης: Προς ανίχνευση των χαρακτηριστικών του ανεπίσημου προγράμματος σπουδών στο ελληνικό πανεπιστήμιο της τυπικής εκπαίδευσης. Σε ποιο βαθμό υπάρχει τελικά η τυπική εκπαίδευση;

Σωκράτης Χατζηλίας: Διερεύνηση Περιπτώσεων Διαταραχής Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ)

Νίκος Βερβέρας: H γνώση του βιοψυχολογικού υπόβαθρου του παιδιού από τον δάσκαλο ως προϋπόθεση για την μάθησή του (από την Ομάδα Εργασίας Ψυχοβιοαναλυτικής Έρευνας «εκ των υστέρων» του Κ.Β. Δημουλά και των συνεργατών του)

Συζήτηση

15:45-16:00 Διάλειμμα

Στρογγυλή Τράπεζα – 2

16:00 –17:00

Θέμα: «Η θέση και ο ρόλος της διδακτικής και παιδαγωγικής κατάρτισης των εκπαιδευτικών μέσω των τεχνολογιών της πληροφορικής και των επικοινωνιών»

Συντονιστής: Βασίλης Τσιάντος

Συμμετέχοντες: Βασίλης Τσιάντος – (ΤΕΙ ΑΜΘ) «Μαθητοκεντρική μάθηση – Αναγκαία προϋπόθεση για την Πιστοποίηση των Προγραμμάτων Σπουδών των Τμημάτων των ελληνικών ΑΕΙ»

Σεβαστή Χατζηφωτίου – (ΔΠΘ), «Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική – Διδασκαλία σε μεγάλες τάξεις»

Βασίλης Σάλτας – (ΤΕΙ ΑΜΘ), «Η αναγκαιότητα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών σε θέματα διδακτικής»

Υπεύθυνος αίθουσας: Παναγιώτης Κοτζαμπάσης

Συζήτηση

17:00-17:30 Διάλειμμα – Μπουφές

Εισηγήσεις

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β9

17:30 – 19:45

Προεδρείο: Γεώργιος Κουντουράς (ΔΠΘ), Γεώργιος Κουλαουζίδης (ΕΑΠ), Δημήτριος Σιδηρόπουλος (Σχολ. Συμβ)

Υπεύθυνος αίθουσας: Χρήστος Σιδέρης

Χρήστος Σαμαράς – Ευστράτιος Ντουμανάκης – Απόστολος Τσαγκάρης – Βασίλειος Βερύκιος – Δημήτριος

Ηλιόπουλος – Βλάσιος Κουτσούκος – Μαρία Νιάρη: Το Πληροφοριακό Σύστημα Εργαστηριακού Κέντρου

Δημήτριος Σιδηρόπουλος: Πρότυπες επιστημονικές πρακτικές στις δραστηριότητες κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος και στο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών της Ελληνικής Γλώσσας στο Δημοτικό Σχολείο

Αλέξανδρος – Νεκτάριος Βασιλείου – Δαμβέργης: Διδάσκοντας αρχαίο ελληνικό δράμα στο ελληνικό πανεπιστήμιο με βάση τις αρχές της βιωματικότητας

Πρόδρομος Μπρούσας: Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών

Γιάννης Φίλος: Σύγχρονες Τάσεις και Προκλήσεις στη Δια Βίου Μάθηση: Η περίπτωση των λογιστών και των ορκωτών ελεγκτών λογιστών (οελ)

Χριστίνα Μούνδρου: Ο ρόλος των συνοδών στην ανάπτυξη της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης

Ευθυμία Σουζάνα Γαβριήλ – Γεωργία Χαιδεμενοπούλου: Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων σε παιδιά με τυφλοκώφωση μέσω του παιχνιδιού

Συζήτηση

ΑΙΘΟΥΣΑ 6: ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ «Κ. ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ» (ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟ ΔΡΑΜΑΣ)

Εισηγήσεις

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β10

15:00 – 16:15

Προεδρείο: Ευθύμιος Βαλκάνος (ΠΑΜΑΚ), Γεώργιος Τζάστας (Σχολ. Σύμβ), Άννα Αγγελοπούλου (Σχολ. Σύμβ)

Υπεύθυνος αίθουσας: Δημήτρης Οικονόμου

Δημήτριος Δελλαπόρτας – Άννα Αλεξανδράτου: Από το σχολείο του J. Dewey, στη Μαθητεία των Αποφοίτων των ΕΠΑΛ

Φανή Τριπολιτσιώτου, Χαρίκλεια Ντρίνια: Ψάχνω τον χαμένο… παλαιοντολογικό θησαυρό

Ελευθερία Σπυροπούλου – Βασιλική Ζουντουρίδου – Αθηνά Λαγουμάκη – Χριστίνα Μακρογιάννη – Φωτεινή Μαρόγλου: «ΓΕΦΥΡΕΣ» Εργαστήρια για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη παιδιών και εφήβων προσφύγων 8-16 ετών – Εφαρμογή σε ξενώνα ασυνόδευτων προσφύγων

Αλέξανδρος – Νεκτάριος Βασιλείου – Δαμβέργης: Διδάσκοντας αρχαία ελληνική πεζογραφία στο πανεπιστήμιο με τη βοήθεια της αρχαιολογίας και με στοιχεία βιωματικότητας

Άννα Σωτηριάδου: Οι σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία των κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών

Συζήτηση

16:15-16:30 Διάλειμμα

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β11

16:30 – 17:45

Προεδρείο: Θεόδωρος Κουτρούκης (ΔΠΘ), Γεώργιος Φιλιππίδης (ΔΠΘ), Χρυσάνθη Βαμβούρη (Σχολ. Σύμβ.)

Υπεύθυνη αίθουσας: Ελένη Παπαδοπούλου

Κλεοπάτρα Ντέλιου – Μαρία Μαλαγκονιάρη: Η χρήση της μυθοπλασίας ως μέθοδος βιωματικής μάθησης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Κωνσταντίνα Λουκά – Δημήτριος Κυριόπουλος: Διάδραση ανθρώπου-υπολογιστή στην εκπαιδευτική πράξη και δυνάμει περιβάλλοντα μάθησης

Ευφροσύνη Στρατσιάνη: Ένα οδοιπορικό στη διδασκαλία του μαθήματος των αρχαίων ελληνικών από τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο (1914 – 1918) μέχρι και σήμερα

Eυτυχία Κασάπη – Θεοχάρης Γκουγκουλίτσας: Δύο προγράμματα εκπαίδευσης ενηλίκων. Τα χαρακτηριστικά τους και πως αυτά διαφοροποιούνται από την εκπαίδευση ανηλίκων

Συζήτηση

17:45-18:00 Διάλειμμα

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β12

18:00 – 20:15

Προεδρείο: Μιλτιάδης Σταμπουλής (ΠΑΜΑΚ), Καρασαββόγλου Αναστάσιος (ΤΕΙ ΑΜΘ), Πολύβιος Στράντζαλης

(Σχολ. Συμβ.) Μουράτιος Κοροσιάδης (Δρ ΑΠΘ)

Υπεύθυνος αίθουσας: Χαράλαμπος Ακούτας

Βασιλική Καμιναρίδη: Η Ενιαία Εκπαίδευση ως θέμα ανθρωπίνων δικαιωμάτων και κοινωνικής δικαιοσύνης

Θεοχάρης Γκουγκουλίτσας – Eυτυχία Κασάπη: Σύγχρονες Κατευθύνσεις και Προοπτικές στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση. Σχεδιασμός προγράμματος επιμόρφωσης για εκπαιδευτικούς του νομού Λέσβου

Φωτεινή Δερτούζου – Ελευθερία Ιωαννίδου – Δήμητρα Μαγγίρα: Μαθαίνω για τους πολιτισμούς στην Ευρώπη μέσα από τη Θρησκεία, το χορό, τα ήθη και τα έθιμα»: Διαπολιτισμικά παιχνίδια σε ένα Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο

Ευθυμία – Σουζάνα Γαβριήλ: Τα οφέλη της μουσικής για τους εφήβους

Αθανάσιος Χαρίσης: Διδακτικό σενάριο «Ο ρόλος της Εκκλησίας στον Μακεδονικό Αγώνα», ως εργαλείο αξιολόγησης στη Διά Βίου Εκπαίδευση και Κατάρτιση Ενηλίκων (ΔΒΕΚΕ)

Συζήτηση

ΑΙΘΟΥΣΑ 3: ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΧΡΗΣΕΩΝ ΔΗΜΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

Βιωματικά Εργαστήρια

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β13

10:00 – 13:00

Προεδρείο: Χρυσάνθη Βαμβούρη (Σχολ. Σύμβ.), Ανανίας Τοζακίδης (Σχολ. Σύμβ.)

Υπεύθυνη αίθουσας: Μαρία Ζωτίδου

Νέλλη Ζαφειριάδου: Οικοδομώντας τη διαπολιτισμική ικανότητα μέσω της Aγγλικής γλώσσας στην εφηβική τάξη

Νικολέττα Βρακά: Ενημέρωση για τα τεστ αξιολόγησης των Μαθησιακών Δυσκολιών που μπορούν να χορηγηθούν από εκπαιδευτικούς

Παρασκευή Τιμπλαλέξη: Βιωματική προσέγγιση της ενότητας «Εφηβεία» στη Νεοελληνική Γλώσσα της Α’ Λυκείου

13:00-15:00 Διάλειμμα

Βιωματικό Εργαστήριο

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β14

15:00 – 16:30

Προεδρείο: Στέφανος Κούτρας (ΙΕΠ), Κωνσταντίνος Μαντζανάρης (ΕΑΠ)

Υπεύθυνος αίθουσας: Περικλής Λάζος

Μαριέττα Χαρταλάμη – Τζένη Ράπτη: Ευαισθητοποίηση των Εκπαιδευτικών για άτομα με αναπηρία μέσω του κλασικού και σύγχρονου χορού

16:30-17:30 Διάλειμμα – Μπουφές

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β15

17:30 – 18:00

Προεδρείο: Αλέξανδρος Καράκος (ΔΠΘ), Παναγιώτης Αναστασιάδης (Παν. Κρήτης), Σπύρος Παπαδάκης (ΕΑΠ)

Υπεύθυνοι αίθουσας: Αναστασία Γεωργιάδου, Κυριάκος Οβαλιάδης

Σπύρος Κιουλάνης: THE SECRET OF FIRE:E Learning via Gamifi cation (Αναπαράσταση του διαδικτυακού project «The Secret o Fire» με μουσικοθεατρική απόδοση του «I Wanna Be Like You» from «The Jungle Book» από ομάδα μαθητών/τριών του Μουσικού Σχολείου Δράμας, υπό την καθοδήγηση των Νικολάου Γιαμαλή και Ιωάννας Τσακιρίδου, εκπαιδευτικών του σχολείου και υπό τους ήχους της μπάντας κρουστών Bloco Da Grécia «FASARIOSO»

18:00-18:15 Διάλειμμα

Βιωματικό Εργαστήριο

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β16

18:15 – 19:15

Προεδρείο: Αναστασία Παναγιωτίδου (Σχολ. Σύμβ.), Tananska Valeria (Medical University Plovdiv)

Υπεύθυνη αίθουσας: Αναστασία Γεωργιάδου

Dirk Cambell (Ethnic instrument specialist) Μουσικές του κόσμου

Ο Dirk Campbell θα παρουσιάσει τα πρώτα γνωστά μουσικά όργανα και θα συζητήσει γιατί και πώς οι άνθρωποι έγιναν μουσικοί. Σύμφωνα με τον παγκόσμιο ιστορικό Yuval Noah Harari, ο άνθρωπος του Cro-Magnon εξέλιξε στην ικανότητα να συνεργάζεται με ευελιξία σε μεγάλο βαθμό, κάτι που κανένα άλλο είδος δεν μπορεί να κάνει. Ο Campbell θα δείξει ότι η ανθρώπινη μουσικότητα μας επιτρέπει να νιώθουμε δεσμευμένοι σε πολύ μεγαλύτερες ομάδες από ό, τι θα ήταν δυνατό διαφορετικά.

ΑΙΘΟΥΣΑ 5: ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟ ΔΡΑΜΑΣ)

Βιωματικά Εργαστήρια

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β17

10:00 – 12:00

Προεδρείο: Γεώργιος Αμπατζόγλου (Σχολ. Σύμβ.)

Υπεύθυνοι αίθουσας: Δημήτρης Δοφούδης, Ζαχαρούλα Χαρπαντίδου

Φανή Λίτου – Αικατερίνη Βάσιου: Η εκπαίδευση των έφηβων μαθητών στη διαχείριση αποβλήτων και στην ανακύκλωση

Ζαχαρούλα Χαρπαντίδου: Εξερευνώντας τα μονοπάτια της Ψηφιακής Πολιτειότητας Εργαστήριο ενεργητικής ακρόασης (Α)

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β18

12:00 – 13:00

Συντονισμός: Αριστείδης Μωυσιάδης

Υπεύθυνος αίθουσας: Δημήτρης Δοφούδης

Αριστείδης Μωυσιάδης – Νικόλαος Ουρούμης

Τεχνικές Βελτίωσης της Επικοινωνίας (Ενεργητική Ακρόαση)

ΑΙΘΟΥΣΑ 8: ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ 4ου ΓΕΛ ΔΡΑΜΑΣ

Βιωματικά Εργαστήρια

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Β19

12:15 – 14:15

Προεδρείο: Πατρωνίδου Δήμητρα (Δρ. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων), Λάζαρος Βλαχόπουλος (Ψυχολόγος ΙΕΠ)

Υπεύθυνος αίθουσας: Χριστόδουλος Εμμανουηλίδης

Αικατερίνη Μαρία Σαλταούρα – Μαρία Κλαδάκη: Η ενίσχυση της δυναμικής της ομάδας μέσω της δραματικής τέχνης στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση

Κατερίνα Κυριακού – Αναστασία Κελεσίδη: Βιώνοντας το Έμφυλο Μια εκδοχή βιωματικού αναστοχασμού

ΑΙΘΟΥΣΑ 4: ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

Στρογγυλή Τράπεζα – 3 (Συμπόσιο)

15:00 –16:45

Θέμα: Πανεπιστημιακή Παιδαγωγική: Σκέψεις, Προτάσεις, Αναστοχασμοί

Συντονιστής: Petros Gougoulakis

Συμμετέχοντες: Κατερίνα Κεδράκα (ΔΠΘ), Petros Gougoulakis (Πανεπιστήμιο Στοκχόλμης), Ανδρέας Οικονόμου (ΑΣΠΑΙΤΕ)

Υπεύθυνη αίθουσας: Ευπραξία Δουλούμη

Κυριακή 29/04/2018

ΑΙΘΟΥΣΑ 2: ΜΙΚΡΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

Εισηγήσεις

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Γ1

09:15 – 10:30

Προεδρείο: Λάζαρος Βλαχόπουλος (Ψυχολόγος ΙΕΠ) – Τοζακίδης Ανανίας (Σχολικός Σύμβουλος) – Καρναβάς Βασίλειος (ΙΕΠ)

Υπεύθυνος αίθουσας: Γεώργιος Σκαπέτης

Νικολέττα Βρακά: Συμπτώματα Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών και τρόποι προσαρμογής στο σχολείο

Ευανθία Μπότση – Γεώργιος Φιλιππίδης: Η χρήση εννοιολογικών χαρτών ως διδακτική στρατηγική για την αναγνωστική κατανόηση παιδιών με αναγνωστικές δυσκολίες

Αθηνά Χατζηπουργάνη: Αυτισμός και Άσκηση

Συζήτηση

10:30-11:00 Διάλειμμα

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Γ2

11:00 – 13:00

Προεδρείο: Ιωσήφ Φραγκούλης (ΑΣΠΑΙΤΕ), Ευάγγελος Ανάγνου (ΕΑΠ), Βασιλική Καραβάκου (ΠΑΜΑΚ)

Υπεύθυνος αίθουσας: Δημήτρης Οικονόμου

Ιωσήφ Φραγκούλης – Βαγγέλης Ανάγνου: H αξιοποίηση των βιωματικών συμμετοχικών εκπαιδευτικών τεχνικών στο πλαίσιο της μαθητείας

Ιωάννης Καλαϊτζίδης – Δημήτρης Ανδρίκος: H Εκπαιδευτική Έρευνα ως μοντέλο δια βίου μάθησης των Εκπαιδευτικών

Αθανασία Γαϊτανίδου – Αθανάσιος Λάιος – Βασιλική Δέρρη – Ευάγγελος Μπεμπέτσος: Η συμβολή της σχολικής μετασχηματιστικής ηγεσίας στην ενθάρρυνση των εκπαιδευτικών για χρήση Νέων Δεδομένων στη Διδασκαλία

Ασπασία Παπαμίχου – Βασιλική Δέρρη: Η Μεταγνώση ως στρατηγική διδασκαλίας για τους εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής

Βασιλική Καραβάκου – Αναστασία Κεφαλά: Σύγχρονες εκπαιδευτικές και διδακτικές προκλήσεις για τον ευάλωτο Άλλο

Ελένη Θεοδοσίου: Κυκλοφορώ με ασφάλεια

Συζήτηση

ΑΙΘΟΥΣΑ 1: ΜΕΓΑΛΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

Στρογγυλή Τράπεζα – 4

11:30 – 13:00

Θέμα: Η διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης / ξένης γλώσσας σε ενηλίκους: θεωρητικοί προβληματισμοί, πρακτικά προβλήματα και καλές πρακτικές

Συντονιστής: Γιώργος Κουλαουζίδης

Συμμετέχοντες: Γιώργος Κουλαουζίδης (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο), Μαρία Σκιαδά {Hellenic Culture School (Zurich)}, Γιώργος Σιμόπουλος (Πανεπιστήμιο Αθηνών, ΙΝΕ/ΓΣΕΕ), Ιφιγένεια Γεωργιάδου {Μ.Ed. Hellenic Culture Centre (Σαντορίνη)}

Υπεύθυνη αίθουσας: Μαρία Τσελεπίδου

ΑΙΘΟΥΣΑ 4: ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΕΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

Στρογγυλή Τράπεζα – 5

11:30 – 13:00

Θέμα: «Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Σχολική Θρησκευτική Αγωγή»

Συντονιστής: Πολύβιος Στράντζαλης (Σχολ. Συμβ.) Σπύρος Κιουλάνης (ΕΑΠ)

Συμμετέχοντες: Χρήστος Βασιλόπουλος (ΑΠΘ) «Σχολική θρησκευτική αγωγή στη σύγχρονη Ελληνική πραγμαιτκότητα»

Βασιλική Μητροπούλου (ΑΠΘ) «Ψηφιακός γραμματισμός στο μάθημα των Θρησκευτικών»

Αλέξανδρος Κόπτσης (Σχολ. Συμβ.) «Βιωματική προσέγγιση στο μάθημα των Θρησκευτικών»

Στρατής Ψάλτου (ΙΕΠ) «Οι αντιδράσεις στο νέο Πρόγραμμα Σπουδών των Θρησκευτκιών και η ουσία της Θεολογία»

Υπεύθυνος αίθουσας: Σπυρίδων Φιλίππου

ΑΙΘΟΥΣΑ 3: ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΟΛΛΑΠΛΩΝ ΧΡΗΣΕΩΝ ΔΗΜΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

Εισηγήσεις

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Γ3

10:00 – 11:30

Προεδρείο: Αναστασία Παναγιωτίδου (Σχολ. Συμβ), Καλλιόπη Κιοκπάσογλου, (Σχολ. Συμβ.), Αλεξάνδρα Αναστασιάδου (Σχολ. Συμβ.)

Υπεύθυνη αίθουσας: Αναστασία Γεωργιάδου

Angeliki Bouziou: Exploiting feature fi lms in EFL courses

Georgia Koutsou: Think Teen! 1st Grade of Junior High School Beginner Level Unit 6 Bits and pieces!Lesson 2: Teen Voice! A «Learning by Design» Approach

Αναστασία Γαλανού: Φέρνοντας τη Μάθηση και τη Διδασκαλία πιο κοντά στη Φύση και την Προσωπική Εμπειρία

Καλλιόπη Κιοκπάσογλου: Ανάπτυξη κριτικής σκέψης των μαθητών στα πλαίσια του ΕΠΣ Αγγλικής γλώσσας

Συζήτηση

11:30-12:00 Διάλειμμα – Μπουφές

Βιωματικό Εργαστήριο

12:00-13:00

Αναστασία Παναγιωτίδου

Η κινηματογραφική παιδεία στην σύγχρονη διδακτική: Το παράδειγμα των «Three Cs» της Cary Bazalgette

ΑΙΘΟΥΣΑ 5: ΑΙΘΟΥΣΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟ ΔΡΑΜΑΣ)

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Γ4

11:00 – 13:00

Υπεύθυνος αίθουσας: Δημήτρης Δοφούδης

Εργαστήριο ενεργητικής ακρόασης (Β)

11:00-12:00

Συντονισμός: Αριστείδης Μωυσιάδης

Αριστείδης Μωυσιάδης – Νικόλαος Ουρούμης

Τεχνικές Βελτίωσης της Επικοινωνίας (Ενεργητική Ακρόαση)

Βιωματικό Εργαστήριο

12:00-13:00

Προεδρείο: Κατερίνα Κεδράκα (ΔΠΘ), Αννούλα Πασχαλίδου (Δρ ΔΠΘ)

Φλωρεντία Αντωνίου -Χρυσούλα Καραμπατζάκη-Μαρία Κοντοβά-Ανθούλα Παπαδοπούλου: «Ένα χρυσόψαρο μέσα στη γυάλα»

ΑΙΘΟΥΣΑ 8: ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ 4ου ΓΕΛ ΔΡΑΜΑΣ

Βιωματικό Εργαστήριο

ΣΥΝΕΔΡΙΑ: Γ5

10:30 – 12:15

Προεδρείο: Ανανίας Τοζακίδης (Σχολ. Συμβ.)

Υπεύθυνος αίθουσας: Γεώργιος Σκαπέτης

Στέφανος Κούτρας: Τεστ Ανίχνευσης Διαταραχών Οπτικής Αντίληψης (Α.Κ.Ο.Α.)

ΑΙΘΟΥΣΑ 1: ΜΕΓΑΛΗ ΑΙΘΟΥΣΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΩΔΕΙΟΥ ΔΡΑΜΑΣ

13:00 ΤΕΛΕΤΗ ΛΗΞΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ

ΛΗΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΣΥΝΕΔΡΙΟΥ