ΕΚΔΗΛΩΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΜΕ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΤΟΥ ΒΟΥΛΕΥΤΗ Ν. ΔΡΑΜΑΣ Α. ΝΙΚΟΛΑΪΔΗ ΚΑΙ ΜΕ ΟΜΙΛΗΤΗ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟΥ ΜΟΤΟΣΥΚΛΕΤΑΣ «ΜΟΤΟΘΕΣΙΣ» Θ. ΚΑΚΑΔΙΑΡΗ
«Καινούργια οχήματα αξίας πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ, ένα μεγάλο μέρος των δυνατοτήτων που έχουν δεν μπορούν να αξιοποιηθούν λόγω του οδικού περιβάλλοντος»
Ενημερωτική εκδήλωση με θέμα «Η οδική ασφάλεια στον 21ο αιώνα – Σκέψεις και προτάσεις για μια βιώσιμη κινητικότητα» πραγματοποιήθηκε, με πρωτοβουλία του Βουλευτή ΠΑΣΟΚ – Κινήματος Αλλαγής Ν. Δράμας κ. Αναστάσιου Νικολαΐδη, την Παρασκευή 2 Φεβρουαρίου 2024, στη μικρή αίθουσα εκδηλώσεων του Δημοτικού Ωδείου Δράμας. Ομιλητής στην εκδήλωση ήταν ο κ. Θωμάς Κακαδιάρης, Διευθυντής Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ελληνικού Ινστιτούτου Μοτοσυκλέτας «Μοτοθέσις». Στην εκδήλωση παρέστησαν εκπρόσωποι φορέων και στελέχη υπηρεσιών που συνδέονται με άμεσο ή έμμεσο τρόπο με την οδική ασφάλεια στον Νομό Δράμας. Ο κ. Νικολαΐδης έλαβε την πρωτοβουλία διοργάνωσης της συγκεκριμένης εκδήλωσης, καθώς είναι Αντιπρόεδρος στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας της Βουλής.
Σε δηλώσεις του στα τοπικά Μ.Μ.Ε., ο κ. Νικολαΐδης ευχαρίστησε το Ελληνικό Ινστιτούτο Μοτοσυκλέτας, τον Πρόεδρο κ. Τσαλούχα, τον Διευθυντή κ. Κακαδιάρη και τον υπεύθυνο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. κ. Κεχαγιά για την παρουσία τους στη Δράμα. Όπως ανέφερε ο κ. Νικολαΐδης, «είναι μια πρωτοβουλία που έχω πάρει προσωπικά ως μέλος της Μόνιμης Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας στο Ελληνικό Κοινοβούλιο για την αντιμετώπιση του προβλήματος της οδικής ασφάλειας. Το ΠΑΣΟΚ και ο Πρόεδρός μας μου έκανε την τιμή να μου δώσει αυτή τη θέση και να με προτείνει ως Αντιπρόεδρο και οι συνάδελφοί μου δέχτηκαν την πρόταση του ΠΑΣΟΚ. Οπότε για να μην πηγαίνουμε στις επιτροπές και φεύγουμε, σκοπός μας είναι να δίνουμε λύση στα προβλήματα. Σε αυτό το πλαίσιο πήρα την πρωτοβουλία να καλέσω τον κ. Κακαδιάρη που τον παρακολούθησα σε μια εξαιρετική παρουσίαση που έκανε μέσα στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, για τον τρόπο που πρέπει να αντιμετωπίσουμε αυτό το σοβαρό πρόβλημα».
Ακόμη ο κ. Νικολαΐδης επεσήμανε: «Σκοπός μας δεν είναι να κάνουμε μια εκδήλωση εντυπωσιασμού. Σκοπός μας είναι ο κ. Κακαδιάρης από τη μεριά του να μας παρουσιάσει ό,τι έχει καταγράψει αυτά τα χρόνια και απευθυνόμενοι σε όλους τους φορείς που καλέσαμε και τους ευχαριστώ για την παρουσία τους, να καταγράψουμε αυτά που θα πει και να επανέλθουν με προτάσεις τις οποίες εμείς θα καταθέσουμε στο Ελληνικό Κοινοβούλιο στο προς ψήφιση νομοσχέδιο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας».
«Το οδικό περιβάλλον παίζει μεγάλο ρόλο στην οδική ασφάλεια»
Στις δηλώσεις του ο Διευθυντής Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ελληνικού Ινστιτούτου Μοτοσυκλέτας «Μοτοθέσις» κ. Κακαδιάρης σημείωσε: «Ο σκοπός μας είναι να δώσουμε κάποιες προτάσεις του Ινστιτούτου στους τοπικούς φορείς, αλλά και κάποιες ιδέες και προτάσεις για το τι μπορούμε να κάνουμε συνολικά για να βελτιωθεί η εικόνα της οδικής ασφάλειας. Μέχρι τώρα η συντριπτική πλειοψηφία των πραγμάτων εξαντλείται σε ρητορικές αίματος, σε επιθεωρητικές ρητορικές και στο τέλος όλοι μαζί καταλήγουμε σε αστυνομικά μέτρα. Αυτό δεν παράγει ούτε πρότυπα, ούτε καλές πρακτικές. Δυστυχώς έχουμε αφήσει το ζήτημα της παιδείας λίγο στην τύχη του. Κι όταν μιλάμε για παιδεία, δεν εννοούμε να κουνάμε το δάχτυλο, ούτε στους ενήλικες ούτε στους ανηλίκους. Πρέπει, λοιπόν, να έχουμε εκπαιδεύσεις και το Ινστιτούτο έχει τέτοιες εκπαιδεύσεις. Όχι τώρα, εδώ και δέκα χρόνια τρέχουν αυτές οι εκπαιδεύσεις που προβάλλουν υγιή πρότυπα». Ακόμη ο κ. Κακαδιάρης υπογράμμισε πως «η μοτοσυκλέτα είτε είναι ένα απλό παπάκι είτε είναι μια μοτοσυκλέτα των 30.000 ευρώ, έχει μία σέλα και ασταθή ισορροπία. Τα προβλήματα είναι ακριβώς τα ίδια και για τον πρώτο και για τον δεύτερο αναβάτη» και πρόσθεσε: «Εμείς δεν υποδεικνύουμε σε κανέναν τίποτα. Προτείνουμε».
Μιλώντας για τη βελτίωση οδικού περιβάλλοντος, ο κ. Κακαδιάρης ανέφερε: «Το οδικό περιβάλλον παίζει μεγάλο ρόλο στην οδική ασφάλεια και η βελτίωσή του είναι από αυτά που οπωσδήποτε πρέπει να γίνεται και να φροντίζεται. Να σκεφτούμε λίγο ότι χρησιμοποιούμε τη φράση οδικό δίκτυο, αλλά δεν το αντιμετωπίζουμε ως δίκτυο. Δηλαδή μια βλάβη στο οδικό περιβάλλον παίρνει πολλαπλάσιο χρόνο να διορθωθεί από το τηλεφωνικό μας δίκτυο. Δεν είναι ουσιαστικά, για την αντίληψη της πολιτείας με τις διάφορες μορφές της, δίκτυο. Βέβαια εμείς εστιάζουμε σε δύο κενά που υπάρχουν. Είναι πριν την άδεια οδήγησης και μετά την άδεια οδήγησης. Πριν την άδεια οδήγησης εξηγούμε για ποιο λόγο κάποιος θα επιδιώξει να χρησιμοποιήσει το δίκυκλο για να ενταχθεί στην τροχαία κυκλοφορία. Μπορεί να μην το αγοράσει ποτέ, αλλά μπορεί να είναι και συνεπιβάτης. Μπορεί να μην αγοράσει ποτέ και να μην είναι και συνεπιβάτης. Αν και σε μια χώρα που ανήκει στο club του over 1 million, που είναι η Ελλάδα, έχουμε 1,5 εκ. δίκυκλα με πρώτη την Ιταλία με 6,5 εκ. δίκυκλα. Σκεφτείτε την αναλογία του ενεργού πληθυσμού, σε εμάς είναι πολύ μικρότερος, άρα μπορεί να είμαστε και πρώτοι στην αναλογία. Συνεπώς όλοι θα περάσουν από τη σέλα με κάποιο τρόπο ενός δικύκλου. Αυτό είναι το ένα κενό που προσπαθούμε να το καλύψουμε με εγκεκριμένο πρόγραμμα από το Υπουργείο Παιδείας τα τελευταία 10 χρόνια. Το δεύτερο είναι αυτό που η Ευρώπη έχει αρχίσει επιτέλους και προωθεί, το βαφτίζει post licensing training». «Εμείς έχουμε τέτοιο πρόγραμμα πιστοποιημένο και προτεινόμενο, το οποίο ενθαρρύνει κάποιον που οδηγεί και πρέπει να θυμόμαστε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών είμαστε ερασιτέχνες οδηγοί. Ελάχιστοι είναι οι επαγγελματίες που έχουν πρόσθετη εκπαίδευση. Ενθαρρύνει τους ερασιτέχνες οδηγούς να βελτιώσουν την ασφάλειά τους, υιοθετώντας καλύτερα πρότυπα», πρόσθεσε ο κ. Κακαδιάρης. Όπως υπογράμμισε: «Υπάρχουν συγκεκριμένες εκπαιδεύσεις που βελτιώνουν την οδική συμπεριφορά, χωρίς να κουνάμε δάχτυλο σε κανέναν».
Τέλος, ο κ. Κακαδιάρης σημείωσε πως «το οδικό περιβάλλον απέχει πάρα πολύ από τα ευρωπαϊκά δεδομένα» και πρόσθεσε: «Καινούργια οχήματα αξίας πολλών δεκάδων χιλιάδων ευρώ, που θα ήθελε η ελληνική κοινωνία να αγοράσει αν μπορεί, ένα μεγάλο μέρος των δυνατοτήτων που έχουν δεν μπορούν να αξιοποιηθούν λόγω του οδικού περιβάλλοντος. Όταν το όχημα διαβάζει σήματα, όταν το όχημα ακολουθεί λωρίδες, οι οποίες όμως πρέπει να έχουν μια κανονικότητα, και αυτά δεν υπάρχουν στην ελληνική πραγματικότητα, τότε ο υπολογιστής του οχήματος βγάζει ότι είμαστε σε τρίτη χώρα, είμαστε στον τρίτο κόσμο».