Θα προβληθούν στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος όλες οι βραβευμένες ταινίες των διαγωνιστικών τμημάτων
Η ομάδα του Φεστιβάλ Δράμας ανυπομονεί να τα μοιραστεί όλα αυτά με το κοινό της Αθήνας στον φιλόξενο χώρο της Ταινιοθήκης, που έχει αποδείξει έμπρακτα την στήριξη της στη μικρού μήκους ταινία με τον κύκλο προβολών «Τόπο στους Μικρομηκάδες!», αλλά και τις μικρού μήκους επιλογές στα αφιερώματα και τα Φεστιβάλ της.
Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος θα είναι ο πρώτος σταθμός του 44ου DISFF που ξεκινά το μεγάλο του ταξίδι στον κόσμο, στο πλαίσιο του επιτυχημένου προγράμματος «Το Φεστιβάλ Δράμας Ταξιδεύει».
Το Εθνικό Διαγωνιστικό Πρόγραμμα, το Διεθνές Διαγωνιστικό Πρόγραμμα και το Διεθνές Σπουδαστικό Πρόγραμμα πλαισιώθηκαν φέτος από τα τρία νέα τμήματα του DISFF: το Διεθνές Πρόγραμμα Animation, το Short & Green (διαγωνιστικά και τα δύο), αλλά και το Cinematherapy που μετά την περσινή επιτυχία του, απέκτησε δικαιωματικά μια μόνιμη θέση στο πρόγραμμα.
Στην Ταινιοθήκη θα προβληθούν όλες οι ταινίες του Εθνικού Διαγωνιστικού Προγράμματος που συμμετείχαν στο 44ο DISFF καθώς και οι βραβευμένες ταινίες των υπόλοιπων διαγωνιστικών τμημάτων (Διεθνές Διαγωνιστικό, Διεθνές Σπουδαστικό, Διεθνές Animation και Short and Green).
Την Κυριακή 24/10 (18.30) θα παρουσιαστεί το πρόγραμμα Cinematherapy με τη κινηματογραφοθεραπεύτρια Ντενίς Νικολάκου. Θα προβληθεί η πολυβραβευμένη ταινία Brutalia: Days Of Labour του Μανώλη Μαυρή, η ταινία που απέσπασε το φετινό Χρυσό Διόνυσο στη Δράμα και βραβεύτηκε στην Εβδομάδα Κριτικής στις Κάννες, και θα ακολουθήσει συζήτηση με τους συντελεστές της ταινίας.
Η φετινή διοργάνωση, η δεύτερη με καλλιτεχνικό διευθυντή τον Γιάννη Σακαρίδη, ολοκληρώθηκε σε μια συνεχιζόμενα δύσκολη συγκυρία παγκοσμίως, λόγω της πανδημίας, τη στιγμή που οι επιτυχίες των ελλήνων μικρομηκάδων, που συνεχίζουν με πείσμα να δημιουργούν, διαδέχονται η μία την άλλη στα μεγάλα φεστιβάλ του εξωτερικού.
Το φετινό Ελληνικό Διαγωνιστικό
Η εξερεύνηση της σεξουαλικότητας, οι ερωτικές σχέσεις μεταξύ γυναικών, η απεικόνιση αλληγορικών μητριαρχικών μοντέλων εξουσίας, η εκδίκηση γυναικών απέναντι σε κακοποιητικούς άνδρες και ο σεξισμός, καταλάμβαναν ένα σημαντικό κομμάτι της φετινής θεματικής των ταινιών. Ταυτόχρονα, τέθηκαν ζητήματα όπως το μπούλινγκ, η θρησκοληψία, η βία του όχλου και η μισαλλοδοξία, ενώ η μετανάστευση, οι προβληματικές οικογενειακές σχέσεις, ο χωρισμός και η διαχείριση του πένθους μοιάζουν να εμπνέουν για άλλη μια φορά τους μικρομηκάδες. Οι περιγραφές του τουριστικού μοντέλου που επικρατεί σε Ελλάδα και Κύπρο και η άλλη πλευρά της τουριστικής βιομηχανίας, το επαρχιακό κιτς και οι απεικονίσεις των παρυφών της μητρόπολης, παρουσιάζουν ενδιαφέρον, ενώ τους νέους σκηνοθέτες μοιάζει να απασχολεί ιδιαίτερα η καθημερινότητα και η ψυχολογία των influencers, instagrammers, youtubers και followers, ο εθισμός στα κοινωνικά δίκτυα και η εύθραυστη ισορροπία μεταξύ του είναι και του φαίνεσθαι στην ψηφιακή εποχή.
Αν και έλειπαν για άλλη μια χρονιά οι κωμωδίες, το στοιχείο της φαντασίας ήταν φέτος παρόν, όπως οι και απρόσμενες ματιές σε συγκλονιστικά γεγονότα, όπως αυτό του Πολυτεχνείου.
Τέλος, αξίζει να αναφέρουμε πως η πανδημία αντιμετωπίστηκε κυρίως ως φόντο και όχι ως βασικό θέμα.
Πολλοί είναι οι δημοφιλείς ηθοποιοί που πρωταγωνίστησαν στις ταινίες του διαγωνιστικού. Ενδεικτικά αναφέρουμε τους Ελένη Βεργέτη, Στεφανία Γουλιώτη, Νικολάκη Ζεγκίνογλου, Άννα Καλαϊτζίδου, Γιώργο Καραμίχο, Κόρα Καρβούνη, Γιάννη Κοκιασμένο, Ιωάννα Κολλιοπούλου, Ρομάνα Λόμπατς, Λαέρτη Μαλκότση, Αουρόρα Μάριον, Μαίρη Μηνά, Ηρώ Μπέζου, Κώστα Μπερικόπουλο, Αμαλία Μουτούση, Κώστα Νικούλι, Αργύρη Πανταζάρα, Γιώργο Πυρπασόπουλο, Μαρία Σκουλά, Έλενα Τοπαλίδου, Έλλη Τρίγγου, Αινεία Τσαμάτη, Θεοδώρα Τζήμου, Μαρίσσα Τριανταφυλλίδου, Γιάννη Τσορτέκη και Αλεξάνδρα Χασάνι.