ΣΤΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΡΑΜΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ Ο ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ

  • Γιώργος Παπαδόπουλος, Δήμαρχος Δράμας: «Θα γίνει κανονισμός λειτουργίας της λαϊκής αγοράς στη 19ης Μαΐου με ό,τι προβλέπει η ασφάλεια των πολιτών, των αυτοκίνητων, των κατοικιών και με ό,τι υποδεικνύει το Υπουργείο και το Τμήμα Εμπορίου»
  • Σε πρώτο στάδιο θα πραγματοποιηθεί η επαναφορά της λαϊκής με βάση την υφιστάμενη κατάσταση και θα ακολουθήσει η αναμόρφωση όλης της περιοχής με τη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών με ποσό 2,5 εκ. ευρώ, όπως προκύπτει από σχετική μελέτη

ΡΕΠΟΡΤΑΖ ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ

Το ζήτημα της επιστροφής της λαϊκής αγοράς στην οδό 19ης Μαΐου απασχόλησε το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Δράμας, στο πλαίσιο της ειδικής συνεδρίασης για τη λογοδοσία της Δημοτικής Αρχής, το απόγευμα της Τετάρτης 25 Ιουνίου 2025.

Πρόκειται για ένα θέμα το οποίο κατά καιρούς τίθεται στον δημόσιο τοπικό διάλογο, ενώ συχνά οι δημόσιες αναφορές έχουν ως αφετηρία τη δέσμευση της του Δημάρχου και της Δημοτικής Αρχής για λειτουργία της λαϊκής στην περιοχή της 19ης Μαΐου, έναν χώρο ο οποίος έχει συνδεθεί ιστορικά και πολιτισμικά με το παζάρι της Δράμας.

Υπενθυμίζεται ότι για πρώτη φορά η λαϊκή αγορά λειτούργησε στο σύνολό της, στο υφιστάμενο σημείο διεξαγωγής της, στην περιοχή της Ανάπλασης στις 29 Αυγούστου 2024, κατ’ εφαρμογή απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δράμας από την προηγούμενη αυτοδιοικητική περίοδο, ενώ η επαναφορά της λαϊκής αγοράς στην οδό 19ης Μαΐου αποτελεί ρητή προεκλογική υπόσχεση του Δημάρχου κ. Γιώργου Παπαδόπουλου και της Δημοτικής Αρχής. Η επιστροφή της λαϊκής, όπως ειπώθηκε και κατά τη διάρκεια συζήτησης του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο, έχει ως στόχο την οικονομική αναβάθμιση του κέντρου της πόλης, καθώς ο μαρασμός και η έλλειψη κίνησης την Πέμπτη, ημέρα διεξαγωγής της λαϊκής, είναι εμφανής, περίπου ένα χρόνο μετά τη μεταφορά της στην περιοχή της Ανάπλασης.

Εξάλλου, το ζήτημα της λαϊκής αγοράς είχε ξεχωρίσει κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου των δημοτικών εκλογών του 2023, καθώς η παράταξη «Επανεκκίνηση για τη Δράμα», η νυν Δημοτική Αρχή δηλαδή, ήταν η μοναδική που είχε ταχθεί υπέρ της λειτουργίας της λαϊκής στην οδό 19ης Μαΐου, ενώ οι υπόλοιπες παρατάξεις («Πόλη και Ζωή», «Ενώνουμε τη Δράμα» και «Πρότζεκτ για τη Δράμα») που στόχευαν τη νίκη στις εκλογές, με την ψήφο τους, είχαν ταχθεί υπέρ της μεταφοράς στην Ανάπλαση. Πάντως, αν και η απόφαση για μεταφορά στην Ανάπλαση λήφθηκε τον Οκτώβριο του 2022, με ευρεία πλειοψηφία, εφαρμόστηκε από τη νυν Δημοτική Αρχή του Δήμου.

Είχε προηγηθεί χρονικό διάστημα περίπου 4 ετών, από τον Μάιο του 2020, κατά τη διάρκεια του οποίου πραγματοποιούνταν κάθε Πέμπτη στη Δράμα δύο παράλληλες Λαϊκές αγορές, η μία στην περιοχή της Ανάπλασης με τους μικροπωλητές και η άλλη στην οδό 19ης Μαΐου με τους παραγωγούς. Αυτό συνέβη λόγω των μέτρων αντιμετώπισης του κορωνοϊού, όμως από ένα σημείο και μετά δεν συνέτρεχαν οι λόγοι για πραγματοποίηση δύο διαφορετικών λαϊκών αγορών και δεν μπορούσε να υπάρξει περαιτέρω ανοχή από τους αρμόδιους ελεγκτικούς μηχανισμούς. Έτσι, τον Αύγουστο του 2024 πραγματοποιήθηκε, μετά από χρόνια, μια ενιαία λαϊκή στην περιοχή της Ανάπλασης με τη συμμετοχή όλων των εκθετών.

Στην πρόσφατη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, το ερώτημα που τέθηκε στο πλαίσιο της λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής αφορούσε την ενημέρωση για το ποιες ενέργειες έχουν γίνει μέχρι σήμερα για τη μετακίνηση της λαϊκής, αν έχει γίνει διαβούλευση με τους εμπλεκόμενους φορείς (παραγωγοί, πωλητές), με ποιο τρόπο θα εξασφαλιστούν οι θέσεις, ώστε να καλυφθούν όλοι οι ενδιαφερόμενοι, και πως θα διασφαλιστεί η τήρηση των κανόνων ασφαλείας. Το ερώτημα τέθηκε από τον Δημοτικό Σύμβουλο της παράταξης «Πρότζεκτ για τη Δράμα» κ. Κυριάκο Αποστολίδη και λόγω της απουσίας του, υποστηρίχτηκε από τον συνάδελφό του κ. Αλέξανδρο Τσιαμπούση.

Το συμπέρασμα που προέκυψε από τη συζήτηση του θέματος είναι ότι η λαϊκή αγορά θα επιστρέψει σύντομα στην οδό 19ης Μαΐου, χωρίς να είναι αναγκαία η ανάπλαση της περιοχής, ενώ παράλληλα θα προχωρήσει ο σχεδιασμός για τη δημιουργία νέων υποδομών. Όπως εξήγησε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών κ. Παναγιώτης Σαλπιγκτίδης, τα έργα μπορούν να γίνουν με μικρές παρεμβάσεις κατά τη διάρκεια λειτουργίας της λαϊκής. Μάλιστα, το κόστος για την ανάπλαση της περιοχής υπολογίζεται στα 2,5 εκ. ευρώ.

Για το θέμα της μεταφοράς, ο Αντιδήμαρχος Τοπικής Οικονομικής Ανάπτυξης κ. Βαγγέλης Πυργιλής τόνισε: «Η μεταφορά δεν είναι απλώς μια ανακοίνωση, αλλά μια δέσμευση, μια υπόσχεση η οποία δόθηκε στον λαό της Δράμας από τον Δήμαρχο και θα γίνει πράξη». Όπως είπε, «η επιστροφή της λαϊκής αγοράς δεν είναι μόνο αίτημα των εμπόρων, του Επιμελητηρίου και του Εμπορικού Συλλόγου, είναι ανάγκη της ίδιας της πόλης να ξαναβρεί τον σφυγμό της στο κέντρο της. Να δώσει ζωή στα καταστήματα, να στηρίξει τον επαγγελματία της γειτονιάς και να φέρει τον πολίτη στην καρδιά της πόλης».

Φυσικά για το ζήτημα τοποθετήθηκε και ο Δήμαρχος Δράμας κ. Γιώργος Παπαδόπουλος, ο οποίος αναφέρθηκε γενικότερα στον οικονομικό μαρασμό της αγοράς στο κέντρο της πόλης, στην οδό 19ης Μαΐου και στις γύρω περιοχές. «Η μετακίνηση του παζαριού θα γίνει. Δεν πατάς ένα κουμπί» ανέφερε και πρόσθεσε ότι «πρέπει να κάνουμε νέο κανονισμό». Ο Δήμαρχος Δράμας, ακόμη, επεσήμανε: «Θα γίνει κανονισμός λειτουργίας της λαϊκής αγοράς στη 19ης Μαΐου με ό,τι προβλέπει η ασφάλεια των πολιτών, των αυτοκίνητων, των κατοικιών και με ό,τι υποδεικνύει το Υπουργείο και το Τμήμα Εμπορίου».

Ο κ. Παπαδόπουλος υπογράμμισε ότι η περιοχή της 19ης Μαΐου ετοιμάζεται με δύο παράλληλες μελέτες. «Η μία αφορά τη βελτίωση όλης της περιοχής, πεζοδρόμια, οδόστρωμα και όλα τα συναφή. Η δεύτερη είναι για την υφιστάμενη κατάσταση με μέτρα ασφαλείας, ώστε να μετακινηθεί η λαϊκή», ανέφερε και πρόσθεσε: «Πρόκειται για δύο διαφορετικά πράγματα. Το ένα έχει να κάνει με το σημερινό καθεστώς. Μέτρα ασφαλείας και μεταφορά στην 19ης Μαΐου. Το άλλο έχει να κάνει με τη μελέτη που βγάζει κόστος 2,5 εκ. ευρώ».

Επίσης, ο κ. Παπαδόπουλος τόνισε ότι «αντιμετωπίζουμε πάρα πολύ σοβαρά το ζήτημα και της υφιστάμενης κατάστασης και της μεταγενέστερης» και επεσήμανε ότι «δεν θα ευνοήσουμε κανέναν. Αυτός που θα ευνοηθεί θα είναι η αγορά και οι πολίτες της Δράμας. Και έχουμε αυτιά και ακούμε. Θα είναι απόλυτα διασφαλισμένα όλα».

Αξίζει να σημειωθεί ότι στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου παρευρέθηκαν εκπρόσωποι του Σωματείου Μικροπωλητών Ν. Δράμας, με την Πρόεδρο κ. Βούλα Παπαδοπούλου να τοποθετείται και να εκφράζει τον προβληματισμό της για την επαναφορά της λαϊκής αγοράς στην οδό 19ης Μαΐου. Συγκεκριμένα έθεσε επιφυλάξεις για τα μέτρα που θα έχουν οι πάγκοι των εκθετών, καθώς και για την ασφάλεια της λειτουργίας της λαϊκής.