Η Planet θα είναι ο Τεχνικός Σύμβουλος του μεγάλου οδικού έργου Δράμα-Αμφίπολη.
Σύμφωνα με απόφαση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών μετά από σχετική διαδικασία επελέγη η Planet ως η εταιρεία Τεχνικός Σύμβουλος για την υποβοήθηση της Δ/νσης Συγκ. Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης (Δ16) στη διενέργεια Διαγωνισμού Ανάθεσης σύμβασης ΣΔΙΤ.
Παράλληλα η Planet αναλαμβάνει και στην παροχή πρόσθετων υπηρεσιών υποστήριξης για την ολοκλήρωση του Διαγωνισμού Ανάθεσης σύμβασης παραχώρησης με τίτλο: “Μελέτη – Κατασκευή – Χρηματοδότηση – Λειτουργία – Συντήρηση και Εκμετάλλευση του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά – Ηράκλειο” και την ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα “Μεταφορές” 2021-2027».
Πως προχωρά ο διαγωνισμός
Σύμφωνα με τον προγραμματισμό του υπουργείου ΥΠΟΜΕ ο διαγωνισμός-ΣΔΙΤ για τον άξονα Δράμα-Αμφίπολη, θα περάσει στην τελική φάση, δηλαδή στην υποβολή των δεσμευτικών προσφορών που εκτιμάται ότι θα λάβει χώρα στις αρχές του 2025. Για να γίνει αυτό θα πρέπει να ληφθεί σχετική απόφαση από το υπουργείο που θα ορίζει την ολοκλήρωση της Β`1 φάσης, θα προχωρήσει στην σύνταξη του Τεύχους υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών και θα ορίσει την καταληκτική ημερομηνία υποβολής.
Η ανακήρυξη του αναδόχου θα εκτιμάται πως μπορεί να επιτευχθεί το πρώτο εξάμηνο για να προχωρήσει ο διαγωνισμός στην περίοδο οριστικοποίησης των Συμβατικών εγγράφων και η υπογραφή της Σύμβασης Σύμπραξης τον Δεκέμβριο. Η διαγωνιστική διαδικασία θα ολοκληρωθεί με την υπογραφή της σύμβασης.
Να θυμίσουμε πως ο διαγωνισμός προβλέπει πως η διάρκεια του έργου θα είναι 30 έτη. Τα σχήματα που εξακολουθούν να συμμετέχουν στην διαδικασία είναι: AVAX, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 248,5 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ (200,43 εκατ. χωρίς ΦΠΑ).
Ο διαγωνισμός ξεκίνησε με την εκδήλωση ενδιαφέροντος που πραγματοποιήθηκε στις 5 Δεκεμβρίου 2022. Στις 29-05-2024 με πρακτικό της Επιτροπής Διενέργειας του Διαγωνισμού ενέκρινε τις μεταβολές των προεπιλεγέντων οικονομικών φορέων και εγκρίθηκε η Συμμετοχή στον Διάλογο των τριών προεπιλεγέντων, που πληρούν τις αιτήσεις συμμετοχής στον Διάλογο, κατά τα οριζόμενα στην Διακήρυξη.
Το Δράμα-Αμφίπολη αποτελεί το πέμπτο έργο-ΣΔΙΤ της χώρας που τρέχουν από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ. Έχουν προηγηθεί τρία που έχουν υπογραφεί: το Flyover της Περιφερειακής Θεσσαλονίκης (με ανάδοχο το σχήμα ΑΒΑΞ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ), το τμήμα του ΒΟΑΚ, Χερσόνησος-Νεάπολη (με ανάδοχο το σχήμα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ), τον οδικό άξονα Καλαμάτα-Πύλος-Μεθώνη (με ανάδοχο το σχήμα ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ). Επίσης σε διαδικασία διαγωνισμού βρίσκονται τα οδικά έργα Θεσσαλονίκη-Έδεσσα και το τμήμα Μακρακώμη-Σήραγγα Τυμφρηστού του άξονα Λαμία-Καρπενήσι.
Το προφίλ του έργου
Πρόκειται για έργο με το οποίο θα αναβαθμίσει την οδική σύνδεση της Δράμας με την Εγνατία Οδό ενώ θα παρέχει και άνετη σύνδεση με τον αρχαιολογικό χώρο της Αμφίπολης. Ο δρόμος θα έχει χαρακτηριστικά άξονα ταχείας κυκλοφορίας.
Τα 4 πρώτα έτη της σύμβασης αφορούν στην κατασκευή/αναβάθμιση των υποδομών για το έργο Δράμα-Αμφίπολη και τα υπόλοιπα αφορούν στην περίοδο λειτουργίας και συντήρησης. Πρόκειται για ένα έργο που χαρακτηρίζεται αρκετά βατό καθώς δεν απαιτούνται μεγάλα τεχνικά έργα για σήραγγες και γέφυρες. Ο διαγωνισμός-ΣΔΙΤ ξεκίνησε στις 6 Δεκεμβρίου με την εκδήλωση ενδιαφέροντος.
Στο πλαίσιο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα ο Ιδιωτικός Φορέας Σύμπραξης (ΙΦΣ) θα αναβαθμίσει την κύρια αρτηρία αναβαθμιστεί σε αυτοκινητόδρομο με αποκατάσταση της υπάρχουσας οδοποιίας για περίπου 13,5 χλμ. και κατασκευή περίπου 29,5 χλμ. νέων τμημάτων. Τα κύρια χαρακτηριστικά του έργου περιλαμβάνουν την αναβάθμιση της κύριας αρτηρίας, την κατασκευή δύο νέων τμημάτων και τη σύνδεση με τις υφιστάμενες οδούς με 9 κόμβους. Πιο αναλυτικά:
Α. Μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση των τμημάτων:
• Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη μήκους ~29.5 χλμ.
• Μαυρολεύκη – Δράμα μήκους ~13.5 χλμ.
Οι ανισόπεδοι κόμβοι θα είναι οι ακόλουθοι:
• Α/Κ Μεσορράχης
• Α/Κ Παλαιοκώμης
• Α/Κ Μ. Σουλίου
• Α/Κ Ροδολίβους
• Α/Κ Πρώτης
• Α/Κ Ν. Μπάφρας
• Α/Κ (Ημικόμβος) Αγγίτη
• Α/Κ Μαυρολεύκης
• Α/Κ Περιφερειακής Δράμας
• Κ/Κ Δράμας (σύνδεση με το αστικό δίκτυο της Δράμας)
Β. Λειτουργία, συντήρηση, χρηματοδότηση του βασικού οδικού άξονα Δράμα – Αμφίπολη συνολικού μήκους ~43 χλμ. και όσα επιπλέον τμήματα συμπεριλαμβάνονται στο προαναφερθέν τμήμα Α.
Συνοπτικά ο ΙΦΣ θα αναλάβει τα ακόλουθα:
(α) την εκπόνηση του συνόλου των απαιτούμενων μελετών για τον Κατασκευαστικό Σχεδιασμό του έργου, με βάση τις διατιθέμενες από την αναθέτουσα αρχή μελέτες και τις προβλέψεις της με αριθ. πρωτ. οικ.196664/07-03-2012 Απόφασης Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων (ΑΕΠΟ) για το τμήμα Παλαιοκώμη – Μαυρολεύκη της οδού Δράμας – Αμφίπολης (χρόνος ισχύος 10 έτη) και της ΑΕΠΟ για το σύνολο του έργου, η οποία θα λάβει υπόψη την υφιστάμενη ΑΕΠΟ και η οποία θα εκδοθεί με μέριμνα και επίσπευση της Αναθέτουσας Αρχής και θα μεριμνήσει και επισπεύσει για τη λήψη όλων των απαραίτητων αδειών,
(β) την κατασκευή του σύνολο του αντικειμένου των μελετών του Κατασκευαστικού Σχεδιασμού με στόχο την πλήρη λειτουργική απόδοση και ετοιμότητα του Έργου,
(γ) τη χρηματοδότηση του έργου, όπως θα προκύψει βάσει του οριστικού σχεδιασμού, και —
(δ) τη συντήρηση / λειτουργία (ελαφριά και βαριά) του προαναφερθέντος τμήματος όπως αυτό θα προβλέπεται στον οριστικό σχεδιασμό, για όλη τη διάρκεια της σύμπραξης με αντάλλαγμα πληρωμές διαθεσιμότητας κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου.
Πηγή: Ypodomes.com / Νίκος Καραγιάννης