Την διαβεβαίωση ότι η «κατάργηση» της θέσης του Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού δεν συνεπάγεται και σε υποβάθμιση της στρατηγικής στόχευσης και της σημασίας που δίνει η διοίκηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος της περιοχής έδωσε δια μέσου της συχνότητας του «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» ο εντεταλμένος πλέον Περιφερειακός Σύμβουλος για θέματα τουρισμού κ. Αθανάσιος Τσώνης.

Ο κ. Τσώνης φιλοξενήθηκε στο «Ράδιο Παρατηρητής 94fm» εξηγώντας πως πρόκειται για έναν καθαρά τυπικό τίτλο που «σε καμία περίπτωση δεν σημαίνει ότι καταργείται το έργο και δεν υποβαθμίζει το προϊόν αλλά και τον στρατηγικό σχεδιασμό που έχουμε κάνει όλο το προηγούμενο διάστημα» για να εξηγήσει πως οι αλλαγές προέκυψαν από την ανάγκη να δημιουργηθούν καινούργιες αντιπεριφέρειες. Άλλωστε ο ίδιος έδωσε και το παράδειγμα άλλων Περιφερειών στις οποίες μάλιστα ο τουρισμός αποτελεί προτεραιότητα όπως αυτές της Κεντρικής Μακεδονίας, της Αττικής και της Κρήτης, που όπως τόνισε δεν διαθέτουν Αντιπεριφερειάρχη Τουρισμού. «Οπότε κάτι τέτοιο δεν υποβαθμίζει το έργο. Όσοι το ανέφεραν ήθελαν να δημιουργήσουν απλά εντυπώσεις» εξήγησε για να υπογραμμίσει πως «ο δικός μας σχεδιασμός συνεχίζεται, δεν αλλάζει κάτι, το χαρτοφυλάκιο παραμένει το ίδιο, οπότε συνεχίζουμε την πορεία που χαράξαμε προ διετίας».

Κερδίζει έδαφος ο «ανεξάρτητος» τουρισμός

Ερωτηθείς ως προς τον σχεδιασμό αυτό, ο κ. Τσώνης έθεσε ως προτεραιότητα της διοίκησης της Περιφέρειας τη δημιουργία τουριστικού προϊόντος που θα στοχεύει σε τουριστική κίνηση  δώδεκα μηνών, καθ’ όλη την διάρκεια δηλαδή του χρόνου που θα ανταποκρίνεται και στην μετά κορωνοϊού εποχή και τα δεδομένα της όπως αυτά θα διαμορφωθούν και στο κομμάτι του τουρισμού. Όπως τόνισε ο ίδιος οι αλλαγές αυτές αφορούν στο έδαφος που κερδίζει ο «ανεξάρτητος τουρισμός» με την Περιφέρεια ΑΜ-Θ να παρουσιάζει σύμφωνα με τον ίδιο όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ώστε να προσελκύσει αυτό το κοινό, σε συνδυασμό όμως με δράσεις βελτίωσης υποδομών, ψηφιοποιημένων υπηρεσιών και προβολής της αυθεντικότητας της περιοχής.

Ο κ. Τσώνης αναφέρθηκε και στο Τουριστικό Πρόγραμμα της ΠΑΜ-Θ για το 2022 μένοντας κυρίως στις «εμβληματικές» όπως τις χαρακτήρισε δράσεις υπερτοπικού χαρακτήρα, που εμπεριέχουν το σύνολο των Περιφερειακών Ενοτήτων.  Ανέφερε χαρακτηριστικά τα μονοπάτια της ΠΑΜ-Θ, με την μελέτη και διάνοιξή τους, αλλά και την απαραίτητη συντήρηση όλων των υπαρχόντων, την ψηφιακή καταγραφή και την στοχευμένη προώθησή τους.

Στην Δράμα για κινηματογραφικά γυρίσματα ξένης παραγωγής

Ο μαθητικός τουρισμός αποτελεί μία ακόμα σημαντική ομάδα στόχευσης για την Περιφέρεια ΑΜ-Θ εφόσον οι συνθήκες της πανδημίας το επιτρέψουν, ενώ επιστρέφει στο προσκήνιο και η δημιουργία γραφείου Film Office, με την έδρα του να βρίσκεται κατά πάσα πιθανότητα στη Ροδόπη.

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. Τσώνης εξήγησε πως το οργανόγραμμα της Περιφέρειας, μέσα στο οποίο θα ενταχθεί και το Film Office είναι έτοιμο, ανακοινώνοντας ωστόσο και την συνεργασία με την Κεντρική Μακεδονία δια μέσου της οποίας αναμένεται η Περιφέρεια και ειδικότερα η Δράμα να φιλοξενήσει τα γυρίσματα μιας ταινίας, ξένης παραγωγής, ως έμμεσο τρόπο προβολής της περιοχής.

Η Μαρώνεια ο κατάλληλος τόπος για τη δημιουργία πολυθεματικού – εναλλακτικού πάρκου

Ο εντεταλμένος σύμβουλος τουρισμού αναφέρθηκε και στη δημιουργία ενός πολυθεματικού – εναλλακτικού πάρκου στην περιοχή της Μαρώνειας στη Ροδόπη, ως έναν τόπο που πληροί όλα τα απαραίτητα χαρακτηριστικά, με απίστευτο πλούτο, γεωλογικές αναφορές και απαράμιλλο αρχαιολογικό πλούτο.

«Η Μαρώνεια είναι ένα χαρακτηριστικό σημείο, γιατί διαθέτει έναν απίστευτο πλούτο, τόσο με γεωλογικές αναφορές, οι οποίες ξεκινάνε από τον μεσοζωικό αιώνα, ως και τον καινοζωικό, διαθέτει έναν απαράμιλλο αρχαιολογικό πλούτο, από την εποχή της αρχαίας Ισμάρας, της Οδύσσειας, μέχρι και τις μυθολογικές και ομηρικές αναφορές που υπάρχουν, αλλά και φυσικά ένα απαράμιλλο φυσικό κάλλος, με απέραντους πανάρχαιους ελαιώνες, μια πολυποίκιλη χλωρίδα, όπως η μαύρη πεύκη, το θυμάρι, υδροβιότοπους των λιμνών-συμπλέγματα της Ισμαρίδας, οπότε η πρότασή μας επικεντρώνεται στο να χαρακτηρίσουμε όλη την περιοχή ως πολυθεματικό-εναλλακτικό πάρκο, εύκολα προσβάσιμο» γεγονός στο οποίο όπως εξήγησε αναμένεται να βοηθήσουν και τα εν εξελίξει έργα υποδομής όπως η διάνοιξη του δρόμου Μαρώνειας – Δικέλλων. Σε όλα αυτή την προσπάθεια όπως ανέφερε στέκονται αρωγοί και ένα σύνολο φορέων όπως το Γεωλογικό τμήμα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, η Εφορεία Αρχαιοτήτων, το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και ο Δήμος Μαρωνείας-Σαπών.

Ο ίδιος αναφέρθηκε και στις αναβολές που έφερε εκ νέου η πανδημία σε τουριστικές εκθέσεις, εξηγώντας πως πέραν αυτών, χώρες στόχοι όπως τα Βαλκάνια ευρύτερα αναμένεται εκτός απροόπτου να πραγματοποιηθούν κανονικά, δίνοντας και το παράδειγμα έκθεσης στη Βουλγαρία τον προσεχή Φλεβάρη όπου η ΠΑΜ-Θ θα εκπροσωπηθεί και με δικό της περίπτερο, ώστε όπως τόνισε «να έχουμε περισσότερο χρόνο και μεγαλύτερη δυνατότητα για να κάνουμε επαφές με tour operator, και ανθρώπους που εμπλέκονται με τον τουρισμό στη γειτονική χώρα».

2,4  εκατ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ για την προβολή της περιοχής σε Ελλάδα και εξωτερικό

Κλείνοντας θέλησε να ξεκαθαρίσει  πως «δεν πρέπει να δημιουργούνται εντυπώσεις ότι ο τουρισμός δεν αποτελεί προτεραιότητα για τη διοίκηση της ΠΑΜ-Θ» τονίζοντας πως «για τον Περιφερειάρχη και όλη την διοίκηση είναι ένα κομμάτι στο οποίο επένδυσε, επενδύει και θα επενδύσει» γεγονός που διαφαίνεται και από το υποέργο του ΕΣΠΑ της τάξεως των 2.480.000 ευρώ συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ που κατάφερε η ΠΑΜ-Θ να εξασφαλίσει και αφορά σε μια σειρά δράσεων, στόχος των οποίων είναι η προβολή της περιοχής τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό.

Πηγή: paratiritis-news.gr