Η εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (ΕΒΕ) για την εισαγωγή στα πανεπιστήμια είναι ένα «δίκαιο σύστημα και πρέπει να του δώσουμε μια ευκαιρία», δήλωσε ο υφυπουργός Παιδείας Αγγελος Συρίγος στη Βουλή απαντώντας σε σχετική ερώτηση του βουλευτή του ΚΙΝΑΛ, κ. Β. Κεγκέρογλου και μάλιστα εκτίμησε ότι η ΕΒΕ ήρθε για να μείνει, παρά τις σφοδρές αντιδράσεις μαθητών εκπαιδευτικών και γονέων που υπήρξαν κατά τη διάρκεια των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων

Ο υφυπουργός με αρμοδιότητα τα θέματα της Τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, υπογράμμισε ότι η ΕΒΕ «είναι ένα δίκαιο σύστημα, το οποίο φωτογραφίζει τις εξετάσεις της συγκεκριμένης χρονιάς. Ας του δώσουμε χώρο και χρόνο να αναπνεύσει, να δούμε πώς θα λειτουργήσει. Ήδη αποφύγαμε να έχουμε το φαινόμενο εισαγωγής φοιτητών με βάσεις 1, 2 και 3. Ας αφήσουμε λίγο το σύστημα να αναπνεύσει και του χρόνου να δούμε εάν χρειάζονται να γίνουν και άλλες διορθωτικές κινήσεις. Μία πάντως σας είπα ότι ήδη έγινε όταν δώσαμε τη δυνατότητα στα πανεπιστήμια να διορθώσουν πολύ υψηλές ελάχιστες βάσεις εισαγωγής που είχαν βάλει»

Γιατί απέτυχε η βάση του 10

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Συρίγου «παλαιότερα για να αντιμετωπιστεί   η στρέβλωση  οι φοιτητές έμπαιναν  στα ΑΕΙ χωρίς το απαραίτητο ακαδημαϊκό υπόβαθρο, είχε επιλεγεί η βάση του 10. Η βάση του δέκα είχε, το εξής πρόβλημα: Εάν η επιτροπή έβαζε εύκολα θέματα πέρναγαν όλοι στο πανεπιστήμιο. Εάν έβαζε δύσκολα θέματα κόβονταν πάρα πολύς κόσμος που δεν έπρεπε να κοπεί. Γι’ αυτό τον λόγο βάλαμε την ελάχιστη βάση εισαγωγής, η οποία βασίζεται στον μέσο όρο των μαθημάτων του συγκεκριμένου επιστημονικού πεδίου. Επομένως μας είναι αδιάφορο εάν είναι εύκολα ή δύσκολα τα θέματα, διότι είναι πάντοτε ο μέσος όρος. Αν είναι εύκολα τα θέματα, μπορεί να ανέβει και πάνω από το δέκα. Εάν είναι δύσκολα τα θέματα, μπορεί να πέσει και κάτω από το 10».

Ο υφυπουργός αναφερόμενος στην Αρχιτεκτονική Ξάνθης, στην οποία εισήχθησαν φέτος ελάχιστοι φοιτητές και οι θέσεις έμειναν κενές  έριξε την ευθύνη στη σχολή λέγοντας ότι «οι υπεύθυνοι της Σχολής αντελήφθησαν ότι έκαναν λάθος βάζοντας μια εξαιρετικά υψηλή ελάχιστη βάση εισαγωγής. Η ελάχιστη βάση εισαγωγής στο γραμμικό σχέδιο ήταν 17,4. Όταν το κατάλαβαν, ζήτησαν να το αλλάξουν, αλλά είχαν παρέλθει οι σχετικές προθεσμίες.

Το πρόβλημα στην Αρχιτεκτονική της Ξάνθης θα λυθεί φέτος, και εδώ έρχομαι στα μέτρα τα οποία όταν διαπιστώνουμε ότι υπάρχουν στρεβλώσεις κατά την εφαρμογή εκ των πραγμάτων δίνονται διορθωτικές αλλαγές. Δίνουμε κατ’ εξαίρεση φέτος, με ειδική διάταξη, με το άρθρο 113 του ν.4842, δυνατότητα στα πανεπιστήμια να τροποποιήσουν φέτος τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής -νομίζω ειδικά ότι η προθεσμία λήγει σήμερα, 1 Νοεμβρίου- για κάθε σχολή, ούτως ώστε να διορθώσουμε αυτές τις στρεβλώσεις οι οποίες υπάρχουν.

Η Ελλάδα έχει πολλούς φοιτητές…

 

Σύμφωνα με τον υφυπουργό «έχουμε αναλογικά τους περισσότερους φοιτητές στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Για ποιον λόγο συνέβαινε αυτό το πράγμα; Συνέβαινε διότι τα παιδιά τα οποία περνούσαν στο πανεπιστήμιο, περνούσαν με βαθμούς ένα, δύο και τρία. Είχαμε το 2020 άτομα που περάσαν με βαθμό κάτω από το ένα. Αυτό σημαίνει ότι έδωσαν πρακτικώς τρεις λευκές κόλλες και στην τέταρτη έγραψαν κάτι επάνω.

Αυτό σημαίνει λοιπόν ότι αυτοί οι φοιτητές και φοιτήτριες δεν είχαν το ελάχιστο ακαδημαϊκό υπόβαθρο για να μπορέσουν να παρακολουθήσουν το πανεπιστήμιο. Και γι’ αυτόν τον λόγο ουδέποτε και αποφοιτούσαν και από το πανεπιστήμιο.

Για να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα επελέγη η ελάχιστη βάση εισαγωγής».

Πηγή: ethnos.gr / Νικολίτσα Τρίγκα