ΔΙΑΘΕΣΙΜΗ ΣΤΟΥΣ ΔΗΜΟΤΕΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΡΑΜΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΠΛΑΤΦΟΡΜΑ ΓΙΑ ΕΞΥΠΝΑ ΚΙΝΗΤΑ «NOVOVILLE»

 

  • Κάθε πολίτης θα μπορεί να στείλει άμεσα το αίτημά του, είτε αφορά την επίλυση προβλήματος που έχει να κάνει με τη λειτουργία του Δήμου είτε την έκδοση πιστοποιητικών και να έχει ενημέρωση για την πορεία επίλυσης μέχρι την οριστική διευθέτηση

 

Πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Δευτέρας 21 Δεκεμβρίου 2020 από τον Δήμο Δράμας η διαδικτυακή παρουσίαση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας επικοινωνίας, καταγραφής και παρακολούθησης αιτημάτων καθημερινότητας δημοτών και διάδρασης Δήμου-δημότη «Novoville». Για την πλατφόρμα μίλησαν ο Δήμαρχος Δράμας κ. Χριστόδουλος Μαμσάκος, ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών – Προγραμματισμού και Αναπληρωτής Δημάρχου κ. Μιχάλης Τάσσου και ο συνιδρυτής της εταιρείας «Novoville» κ. Ηρακλής Μπουραντάς. Τη συζήτηση συντόνισε η Προϊσταμένη του Τμήματος Προγραμματισμού, Ανάπτυξης και Οργάνωσης του Δήμου Δράμας κ. Κατερίνα Ιωσηφίδου.

Η πλατφόρμα «Novoville», μέσω της δωρεάν εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, είναι ένα ολοκληρωμένο εργαλείο επικοινωνίας του Δήμου με τον δημότη, ένα καινοτόμο και χρήσιμο πολυεργαλείο καταγραφής και διευθέτησης αιτημάτων των πολιτών σε πραγματικό χρόνο, είτε αυτά αφορούν την επίλυση προβλημάτων που έχουν να κάνουν με τη λειτουργία του Δήμου είτε την έκδοση πιστοποιητικών. Έτσι, ο κάθε πολίτης μπορεί να στείλει άμεσα, χωρίς κόστος και χωρίς να τηλεφωνήσει ή να επισκεφτεί το Δήμο, όλα τα αιτήματα που τον αφορούν. Στη συνέχεια η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου επιλαμβάνεται του κάθε αιτήματος και ο δημότης έχει ζωντανή ενημέρωση στο κινητό του τηλέφωνο για την πορεία επίλυσης μέχρι την οριστική διευθέτηση. Παράλληλα, οι υπηρεσίες του Δήμου, έχουν πραγματική εικόνα των ζητημάτων της πόλης, μπορούν να προγραμματίσουν καλύτερα τις εργασίες τους και κυρίως είναι υπόλογες για το έργο και την ανταπόκρισή τους προς του πολίτες. Επιπλέον, η ηλεκτρονική πλατφόρμα «Novoville» δίνει τη δυνατότητα και στον Δήμο να επικοινωνεί με τους δημότες και να τους ενημερώνει για σημαντικές ανακοινώσεις και εκδηλώσεις του Δήμου, αλλά και για έκτακτα περιστατικά, ενώ ακόμη ο Δήμος θα μπορεί να ζητά την άποψη των δημοτών για σημαντικά ζητήματα, μέσω της διαδικασίας δημοσκόπησης/διαβούλευσης.

Η πλατφόρμα σε πλήρη λειτουργία θα είναι διαθέσιμη για τους δημότες του Δήμου Δράμας από τη Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2021.

 

«Ένα βήμα προς τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στο Δήμο μας»

 

Στον χαιρετισμό του ο Δήμαρχος Δράμας κ. Χριστόδουλος Μαμσάκος εξέφρασε την χαρά του για την παρουσίαση της πλατφόρμας «Novoville» και πρόσθεσε: «Αυτή πλατφόρμα προσφέρει στους πολίτες τη δυνατότητα αποστολής αιτημάτων, μέσω της δωρεάν εφαρμογής για κινητά τηλέφωνα, για θέματα που αφορούν τη λειτουργία της πόλης, καθώς και την έκδοση πιστοποιητικών. Ο δημότης έχει τη δυνατότητα να δηλώνει σε πραγματικό χρόνο προβλήματα που συναντά στην καθημερινότητά του και αφορούν και έκτακτα περιστατικά που απαιτούν τη δημοτική συνδρομή.

Κάθε πολίτης, λοιπόν, μπορεί να στείλει άμεσα, χωρίς κόστος και χωρίς να τηλεφωνήσει ή να επισκεφτεί τον Δήμο όλα τα αιτήματα που τον αφορούν. Άρα, με λίγα λόγια, ο Δήμος μας συνεχίζει να πρωτοπορεί. Παράλληλα, η πλατφόρμα “Novoville” προσφέρει ένα νέο, άμεσο και σύγχρονο κανάλι επικοινωνίας και διάδρασης μεταξύ Δήμου και δημοτών, ιδιαίτερα σημαντικό –και το τονίζω αυτό- κατά τη διάρκεια των μέτρων κατά της πανδημίας, αλλά και μετά από αυτήν».

Ακόμη, ο κ. Μαμσάκος σημείωσε: «Ελπίζω ότι οι συμπολίτες μας θα αγκαλιάσουν αυτή την καινοτομία και θα βοηθήσουν τις δημοτικές υπηρεσίες να καταγράψουν και να επιλύσουν κάθε πρόβλημα που δυσχεραίνει την καθημερινότητα του τόπου μας, με σκοπό να κάνουμε ένα βήμα προς τη βελτίωση της ποιότητας ζωής στο Δήμο μας».

 

«Έξυπνος και ευέλικτος τρόπος καταγραφής των αιτημάτων»

 

Ο Αντιδήμαρχος κ. Μιχάλης Τάσσου ανέφερε πως «αναζητήσαμε με τον Δήμαρχο από την αρχή της ανάληψης των καθηκόντων, όταν μου έκανε την τιμή να αναλάβω τη Διεύθυνση Προγραμματισμού, έναν τρόπο με τον οποίο θα αποκτήσουμε και μια αμεσότερη επαφή με τους πολίτες, χρησιμοποιώντας τη σύγχρονη τεχνολογία και ειδικά σε μια εποχή που τα έξυπνα τηλέφωνα έχουν μπει στη ζωή μας, η χρήση του διαδικτύου είναι όλο και πιο έντονη και καθημερινή, αλλά και παράλληλα ένα χρηστικό τρόπο να οργανώσουμε καλύτερα τις υπηρεσίες μας». Όπως εξήγησε ο κ. Τάσσου, «τελικός σκοπός της Διεύθυνσης Προγραμματισμού είναι το να παρακολουθεί και να μετρά την αποδοτικότητα των υπηρεσιών, πάντα προς όφελος των δημοτών».

Ο Αντιδήμαρχος του Δήμου Δράμας χαρακτήρισε την πλατφόρμα «Novoville» ως «έξυπνο και ευέλικτο τρόπο καταγραφής των αιτημάτων του κόσμου» και εξέφρασε τη χαρά του, αλλά και τη περηφάνια του για τη Διεύθυνση που πολιτικά προΐσταται, «γιατί παραδίδουμε και στο Δήμο και στους συναδέλφους μου Αντιδημάρχους και κυρίως στους Δραμινούς πολίτες ένα εργαλείο για τη βελτίωση της καθημερινότητάς μας». Τέλος, ο κ. Τάσσου κάλεσε τους δημότες «να αγκαλιάσουν και να κατεβάσουν την εφαρμογή».

 

«Πλατφόρμα που διευκολύνει την επικοινωνία του Δήμου με τον δημότη»

 

Ο συνιδρυτής της εταιρείας «Novoville» κ. Ηρακλής Μπουραντάς παρουσίασε εκτενώς τις δυνατότητες που παρέχονται από την ηλεκτρονική πλατφόρμα, η οποία ήδη λειτουργεί σε 65 Δήμους στην Ελλάδα και στη Μ. Βρετανία. Όπως είπε πρόκειται για «πλατφόρμα που ουσιαστικά διευκολύνει την επικοινωνία του Δήμου με τον δημότη», καθώς αποτελεί «ένα διαδικτυακό σύστημα καταγραφής και παρακολούθησης αιτημάτων πολιτών και συνολικότερης διάδρασης του Δήμου με τον δημότη, αξιοποιώντας κατά βάση τις τεχνολογίες των έξυπνων κινητών τηλεφώνων, αλλά και γενικότερα του διαδικτύου».

Οι στόχοι που επιτυγχάνονται με τη λειτουργία της πλατφόρμας είναι η βελτιστοποίηση της λειτουργίας των δημοτικών υπηρεσιών, η λήψη αποφάσεων βασιζόμενη σε πραγματικά δεδομένα, η εξοικονόμηση πόρων για τον Δήμο, η αναβάθμιση της επικοινωνίας Δήμου – δημότη και η διευκόλυνση της καθημερινότητας του δημότη.

Από τις αρχές Ιανουαρίου κάθε δημότης θα μπορεί να κάνει το αίτημά του στο Δήμο για ζητήματα καθημερινότητας, να λαμβάνει ζωντανή ενημέρωση για την πορεία επίλυσης του αιτήματός του, να μαθαίνει για νέα, εκδηλώσεις και ανακοινώσεις του Δήμου, να συμμετέχει σε δημοσκοπήσεις/διαβουλεύσεις για σημαντικά θέματα του Δήμου, να έχει πρόσβαση σε λίστα με χρήσιμα τηλέφωνα του Δήμου, να πραγματοποιεί εύκολα αιτήσεις προς τον Δήμο, να ενημερώνεται για όλες τις διαδικασίες του Δήμου και να βρίσκει χρήσιμες απαντήσεις και να έχει πρόσβαση σε χάρτη του Δήμου με σημεία ενδιαφέροντος.

Όπως εξήγησε ο κ. Μπουραντάς η αποστολή ενός αιτήματος προς τον Δήμο είναι πολύ απλή και διαρκεί ελάχιστο χρόνο. Ο χρήστης της εφαρμογής υποβάλει το αίτημα επιλέγοντας την τοποθεσία και την κατηγορία του αιτήματος (μέσα από τις προεπιλογές που υπάρχουν), προσθέτει μια φωτογραφία και προαιρετικά μια σύντομη περιγραφή.

Για την πλευρά του Δήμου η πλατφόρμα «Novoville» αποτελεί ένα κεντρικό σύστημα συλλογής και ανάλυσης δεδομένων, παρέχοντας τη δυνατότητα ύπαρξης σε πραγματικό χρόνο δεικτών απόδοσης για κάθε υπηρεσία.

Επιπλέον, παρέχεται η δυνατότητα για επικοινωνία του Δήμου με τους δημότες, είτε σε έκτακτα φαινόμενα Πολιτικής Προστασίας είτε για κάποια εκδήλωση, ενώ πέρα της εφαρμογής υπάρχει η δυνατότητα ενημέρωσης με μήνυμα ή με e-mail.

Ακόμη, ο Δήμος έχει τη δυνατότητα να λάβει την άποψη των δημοτών σε πραγματικό χρόνο, πραγματοποιώντας δημοσκοπήσεις / διαβουλεύσεις, ενώ η εφαρμογή περιλαμβάνει δυναμικό χάρτη της πόλης με σημεία ενδιαφέροντος, ημερολόγιο δράσεων και εκδηλώσεων, αλλά και ενότητα με συχνές ερωτήσεις και απαντήσεις για τη λειτουργία του Δήμου, έτσι ώστε να μπορούν οι πολίτες να ενημερώνονται για τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσουν κατά περίπτωση.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η εφαρμογή «Novoville» περιλαμβάνει και πρόσθετες λειτουργίες, οι οποίες δεν θα είναι διαθέσιμες για τους δημότες του Δήμου Δράμας, αλλά θα μπορούσαν να ενσωματωθούν στο μέλλον, όπως π.χ. η ηλεκτρονική αγορά καρτών στάθμευσης, η απεικόνιση των διαθέσιμων θέσεων στάθμευσης, η ψηφιοποίηση των ελέγχων δημοτικής αστυνομίας και οι ηλεκτρονικές πληρωμές προς κάθε Δήμο.