«Γενικόλογες δεσμεύσεις και παραπομπή του θέματος σε Ομάδα εργασίας από τον αρμόδιο Υπουργό»

 

Την απαίτηση των Δραμινών καλλιεργητών αλλά και παραγωγών από πολλές περιοχές της Β. Ελλάδας να δοθεί οριστική και αξιόπιστη λύση στο πρόβλημα με τον ΑΤΑΚ που αντιμετωπίζουν στα χωράφια τους, έθεσε στη κυβέρνηση, με Επίκαιρη Ερώτηση που συζητήθηκε στη Βουλή, ο Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Εσωτερικών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, Θ. Ξανθόπουλος.

«Στις περιοχές μας έχει σημάνει κόκκινος συναγερμός. Η κατάσταση στη Δράμα και τους όμορους Νομούς εξαιτίας ανυπαρξίας ΑΤΑΚ ή της δυσκολίας των παραγωγών να τους συγκεντρώσουν, έχει φτάσει σε οριακό σημείο», επεσήμανε ο κ. Ξανθόπουλος, προσθέτοντας ότι η προσωρινή ρύθμιση που δόθηκε για φέτος στα αγροτεμάχια κάτω των 20 στρεμμάτων, είναι περιστασιακή. Το πρόβλημα παραμένει όπως είπε, παρά την δήλωση του Πρωθυπουργού τον Σεπτέμβριο του 2025 στη ΔΕΘ, ότι «εξετάζουμε να δούμε αν υπάρχουν εναλλακτικές, όπως το ΚΑΕΚ, κτηματολογικές δηλαδή αναφορές, οι οποίες μπορούν να αντικαταστήσουν τον ΑΤΑΚ».

Απαντώντας ο Υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης Ι. Ανδριανός, επανέλαβε τη ρητή όπως ανέφερε, δέσμευση της κυβέρνησης για οριστική και λειτουργική λύση στο ζήτημα της ταυτοποίησης των αγροτεμαχίων, συμπληρώνοντας ότι κανείς παραγωγός δεν θα χάσει τα χρήματα που δικαιούται. Επί του πρακτέου ωστόσο, παρέπεμψε σε μια Ομάδα εργασίας που έχει συσταθεί με αγρότες και υπαλλήλους της ΑΔΑΕ για να μελετήσει προτάσεις όπως η αξιοποίηση του κτηματολογίου ή του Μητρώο Ιδιοκτητών Ακινήτων (ΜΙΔΑ) και η δυνατότητα πιστοποίησης από τον διαχειριστή του χωραφιού για το 20% της ιδιοκτησίας ώστε να επιδοτείται για το 100% τη έκτασης. Όσον αφορά αμφισβήτηση της ιδιοκτησίας των αγροτεμαχίων που εμφανίστηκαν ως δημόσιες γαίες, είπε ότι η ιδιοκτησία θα θεωρείται υπέρ του παραγωγού και θα λαμβάνει τις επιδοτήσεις μέχρι να οριστικοποιηθεί σε ποιον ανήκει, ενώ εξετάζεται και η παράταση της διαδικασίας των υπεύθυνων δηλώσεων για αγροτεμάχια μέχρι 20 στρέμματα.

Ανταπαντώντας ο Βουλευτής, λόγω τη σοβαρότητας του προβλήματος, ζήτησε να πει η κυβέρνηση στους αγρότες τι συγκεκριμένα προτίθεται να κάνει ώστε να λυθεί άμεσα και οριστικά το πρόβλημα με τον ΑΤΑΚ, δεδομένου ότι υπάρχει η τεχνική δυνατότητα γεωεντοπισμού των αγροτεμαχίων.