Σε ανακοίνωση της ΝΙΚΗΣ Δράμας για την επίσκεψη του Υπουργού Υγείας κ. Άδωνι Γεωργιάδη στο Γενικό Νοσοκομείο Δράμας αναφέρονται τα εξής:

Η πρόσφατη επίσκεψη του Υπουργού Υγείας κ. Άδωνι Γεωργιάδη στο Γενικό Νοσοκομείο Δράμας υπήρξε πρωτοφανής, καθώς για πρώτη φορά συζητήθηκαν δημόσια, «στο όρθιο» και μπροστά στις κάμερες, όλα τα οξυμένα προβλήματα της Παθολογικής Κλινικής.

Ο κ. Υπουργός, επί της ουσίας, δεσμεύτηκε να υλοποιήσει σήμερα αυτό που είχε ήδη δεσμευτεί από τον περασμένο Μάρτιο, στη συνάντησή του με το Σωματείο Ιατρών στο Υπουργείο: την έναρξη λειτουργίας ανεξάρτητης Πνευμονολογικής και Νεφρολογικής Κλινικής (δεν έγιναν) και την επαναπροκήρυξη πολλών θέσεων παθολόγων (έγιναν-αλλά βγήκαν ΟΛΕΣ άγονες).

Ωστόσο, παρέμεινε απολύτως σιωπηλός ως προς την ανάγκη για άμεση προκήρυξη θέσεων αυτόνομου Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών (ΤΕΠ), το οποίο υπολειτουργεί μόνο με έναν μόνιμο γενικό ιατρό σε καθεστώς εξουθένωσης και επιπλέον αρνήθηκε τη χορήγηση έξτρα παραμεθορίου επιδόματος στους Παθολόγους, προκειμένου – όπως είπε – να μην υπάρξουν ανισότητες άλλα νοσοκομεία.

Από την άλλη πλευρά παθολόγοι υπάρχουν αφού φέτος καλύφτηκαν αντίστοιχες θέσεις σε Ξάνθη/Κιλκίς/Κω, απλά στη Δράμα λόγω τοπικών συνθηκών δεν είναι ελκυστική και ασφαλής η εργασία στη συγκεκριμένη Παθολογική Κλινική.

Όπως ΟΛΟΙ γνωρίζουν, το πρόβλημα ξεκίνησε από το μνημονιακό 2012 (επί Υπουργίας Λοβέρδου-Βορίδη), όταν με κυβερνητική απόφαση δημιουργήθηκε η μεγαλύτερη επαρχιακή Παθολογική Κλινική της χώρας, σε πείσμα ορισμένων που αντέδρασαν έντονα αλλά δεν εισακούστηκαν. Έκτοτε η κατάσταση ήταν γνωστή σε όλες τις διοικήσεις και τους Υπουργούς Υγείας: βλέπανε χωρίς όμως να λάβουν ιδιαίτερα μέτρα τις συνεχείς παραιτήσεις Παθολόγων (7 μέσα σε 10 χρόνια και οι ελάχιστοι που ήρθαν αναγκάστηκαν να παραιτηθούν σύντομα) μετά ήρθε και η πανδημία με τα λάθη διαχείρισης και φτάσαμε εδώ και ένα χρόνο σε αδιέξοδο με 1 μόνιμο ιατρό (Δ/ντρια).

Σήμερα, οι εξαγγελίες είναι μεν σε σωστό δρόμο αλλά θέλουμε περισσότερα μέτρα και έρχονται πολύ αργά, γιατί ΕΑΝ είχαν ληφθεί πριν 2 χρόνια πιθανότατα ΔΕΝ θα έφευγαν οι τελευταίοι παθολόγοι. Χρειάζονται ριζικές και μοναδικές παρεμβάσεις με ουσιαστικά κίνητρα προσέλκυσης νέων μόνιμων Παθολόγων.

Προτάσεις άμεσης επίλυσης του προβλήματος της Παθολογικής Κλινικής Δράμας:

  1. Μετακίνηση 3 Παθολόγων ΕΣΥ για πρωινή εργασία από νοσοκομεία/Κέντρα Υγείας της Θεσσαλονίκης, με το επίδομα μετακίνησης (όπως στα νησιά 2.000 ευρώ) και δωρεάν σίτιση-στέγαση για 6 μήνες.
  2. Προσθήκη ειδικού παραμεθορίου επιδόματος στα 1.000 ευρώ για νεοδιορισθέντες Παθολόγους (για τον πρώτο χρόνο παραμονής).
  3. Άμεση έναρξη λειτουργίας Πνευμονολογικής/Νεφρολογικής Κλινικής-Νοσηλεία ασθενών με COVID στην πνευμονολογική
  4. Άμεση σύσταση αυτόνομου ΤΕΠ, με προκήρυξη (ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΡΑΜΑ ΩΣ ΑΓΟΝΟ) 3 θέσεων Γενικών Ιατρών και ενεργοποίηση της Βραχείας Νοσηλείας για περιορισμό εισαγωγών με έξτρα επικουρικό νοσηλευτικό (άμεση ανακατανομή θέσεων με ΚΥΑ με κατάργηση ισάριθμων θέσεων ιατρών από τον Οργανισμό του ΓΝ Δράμας)
  5. Επίδομα αγόνου και παραμεθόριου (500 ευρώ) σε όσους ειδικευόμενους έρθουν στην Παθολογική.
  6. Συνεχείς προκηρύξεις για παθολόγους με ανανεώσεις ανά 4μηνο μέχρι επάρκειας θέσεων
  7. Το διαβητολογικό ιατρείο να λειτουργήσει με ιδιώτη ενδοκρινολόγο/διαβητολόγο με μπλοκάκι και συμφωνία αναλογικής εφημέρευσης
  8. Προκήρυξη ΝΕΑΣ θέσης Γαστρεντερολόγου, Ρευματολόγου, Ογκολόγου (συνδιαχείριση περιστατικών-αναβάθμιση υπηρεσιών)
  9. Ενεργοποίηση του Κέντρου Υγείας Δράμας (καθημερινές) για τη διαχείριση επειγόντων περιστατικών.
  10. Συμμετοχή στρατιωτικών παθολόγων, με βάση το άρθρο 8 του νόμου Δένδια 2025.
  11. Εφημερίες στην Παθολογική με ιδιώτες παθολόγους, με προτεραιότητα όσοι λαμβάνουν πληρωμή από τον ΕΟΠΥΥ ( προσωπικοί/Αναβίωση) ή εκτός ΕΟΠΥΥ με συγκεκριμένους όρους για ασφαλή εφημέρευση (12ωρη/24ωρη).
  12. Οδηγία στο ΕΚΑΒ για διακομιδή περιστατικών από την κλινική «Αγία Ειρήνη» στο ΓΝ Καβάλας για 6 μήνες, ώστε να υπάρξει αποσυμφόρηση εισαγωγών.
  13. Υποχρεωτική εφημέρευση 2 Γενικών Ιατρών στα ΤΕΠ (>15.00) με προτεραιότητα έναντι των Κέντρων Υγείας, έως ότου καλυφθούν οι θέσεις ΤΕΠ. Δεν θα ανεχτούμε ξανά να εφημερεύει μόνος του ένας ιατρός στα ΤΕΠ!!!
  14. Χορήγηση πριμ παραγωγικότητας 1000 ευρώ το μήνα στη Δ/ντρια της ΠΘ και στον Επιμελητή γενικό ιατρό των ΤΕΠ λόγω ειδικού φόρτου εργασίας-εξουθένωσης.

Η Δράμα δεν αντέχει άλλες υποσχέσεις. Απαιτούνται τώρα συγκεκριμένα μέτρα με σοβαρά κίνητρα προσέλκυσης ιατρών. Το πρόβλημα δεν λύνεται με επικοινωνιακές επισκέψεις, αλλά με έργα. Ο κ. Υπουργός Υγείας, που διετέλεσε και πριν Υπουργός ένα χρόνο μετά τη συγχώνευση των 2 παθολογικών (2013-2014), φέρει ευθύνη για τη σημερινή έκτακτη κατάσταση.

Το Υπουργείο οφείλει να προχωρήσει σε ριζική επανεκκίνηση της Παθολογικής Κλινικής του ΓΝ Δράμας – πριν να είναι πολύ αργά.