Σε ανακοίνωση της ΝΙΚΗΣ Δράμας για τον Ιερό Ναό Αγίας Σοφίας Δράμας αναφέρονται τα εξής:

Ανεπαρκείς απαντήσεις και αδικαιολόγητες καθυστερήσεις στην ερώτηση της ΝΙΚΗΣ στη βουλή για τον ιστορικό Ι.Ν. Αγίας Σοφίας Δράμας:

Το Κίνημα ΝΙΚΗ ζήτησε -με αίτημα κατάθεσης εγγράφων- άμεσες και πλήρεις απαντήσεις από την Υπουργό Πολιτισμού κ. Μενδώνη σχετικά με το πρωτοφανές χρονικό αδράνειας που αφορά την αποκατάσταση του ιστορικού Ιερού Ναού Αγίας Σοφίας Δράμας.

 

12 χρόνια εγκατάλειψης – Μηδενικό αποτέλεσμα

 

Ενώ ο ναός λειτουργούσε κανονικά ως ενοριακός μέχρι το 2013, από τότε παραμένει κλειστός, παραδομένος στη φθορά και στην πλήρη εγκατάλειψη.

Όμως, η κυρία Μενδώνη:

– είχε δρομολογήσει το έργο ήδη από το 2013, επί κυβέρνησης ΝΔ-Σαμαρά,

– διαχειρίστηκε κονδύλια που αγγίζουν συνολικά τα 1,1 εκατομμύρια ευρώ για «μελέτες», «προεργασίες» και «ενταξιακές διαδικασίες»,

– και παρ’ όλα αυτά σήμερα – τέλος 2025 – δεν έχει παραδώσει το τελικό έργο, ανακοινώνοντας… «νέα φάση του έργου».

Ο ελληνικός λαός, και ειδικά οι πολίτες της Δράμας, απαιτούν να μάθουν:

– Γιατί, ενώ υπήρχε διαθέσιμη χρηματοδότηση, δεν ολοκληρώθηκε καμία ουσιαστική εργασία;

– Πού κατευθύνθηκαν τα ποσά που εγκρίθηκαν τα προηγούμενα χρόνια για το ίδιο έργο;

– Γιατί, μετά από 12 ολόκληρα έτη, βρισκόμαστε ξανά στο «σημείο μηδέν», σε ένα μνημείο που δεν είναι μουσείο ή επισκέψιμος αρχαιολογικός χώρος, αλλά κανονικός ενοριακός ναός, ζωντανό κύτταρο πίστης και παράδοσης;

 

Δύο μέτρα και δύο σταθμά

 

Την ίδια στιγμή που ο Ιερός Ναός της Αγίας Σοφίας παραμένει κλειστός:

– Τζαμιά και ισλαμικά μουσεία ανά την Ελλάδα ανακαινίζονται με εντυπωσιακή ταχύτητα και πολλά εκατομμύρια ευρώ (όπως Γενί Τζαμί, Τέμενος Βογιαζήτ κ.ά.)

– Χρηματοδοτήσεις εγκρίνονται και εκτελούνται χωρίς τις καθυστερήσεις και τα εμπόδια που – για ανεξήγητους λόγους – εμφανίζονται μόνο όταν πρόκειται για ορθόδοξα μνημεία.

Η σύγκριση είναι αναπόφευκτη και απαράδεκτη για ορθόδοξο κράτος.

Ο Ναός της Αγίας Σοφίας δεν είναι απλό κτίριο — είναι ταυτότητα της Δράμας.

Πρόκειται για έναν από τους σπουδαιότερους ναούς της Ανατολικής Μακεδονίας, χτισμένο πάνω σε παλαιοχριστιανική βασιλική, με διαδοχικά στρώματα ιστορίας 1.500 ετών.

Η υποχρέωση του Υπουργείου Πολιτισμού ήταν απλή: Να προστατεύσει, να αποκαταστήσει και να παραδώσει τον ναό στους πιστούς και στην τοπική κοινωνία.

Το αίτημα της ΝΙΚΗΣ είναι σαφές:

  1. Άμεση δημοσιοποίηση όλων των οικονομικών στοιχείων (δαπάνες, μελέτες, αναθέσεις, καθυστερήσεις).
  2. Συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης, όχι γενικόλογες ανακοινώσεις περί «νέας φάσης».
  3. Δέσμευση για πλήρη επαναλειτουργία του ναού ως κανονικής ενορίας, όπως ήταν μέχρι το 2013.
  4. Διαφάνεια και λογοδοσία για όσα δεν έγιναν τα προηγούμενα 12 χρόνια.

Η Αγία Σοφία πρέπει να ξαναλειτουργήσει — τώρα.

Η ΝΙΚΗ θα συνεχίσει να ασκεί πίεση στη Βουλή και σε όλα τα αρμόδια όργανα μέχρι να υπάρξει ξεκάθαρη απάντηση και πλήρης αποκατάσταση του ιστορικού ναού της βυζαντινής ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ μας.