Αυτοκίνητο: Τέλος το πόδι στο γκάζι για τους οδηγούς στις μεγαλουπόλεις, καθώς το μέγιστο όριο ταχύτητας πέφτει… ραγδαία!

Στο Regional Growth Conference στην Πάτρα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, αναφέρθηκε στο οδικό έργο Πάτρας-Πύργου, το οποίο όπως είπε έχει ταλαιπωρήσει για πάνω από 15 χρόνια την τοπική κοινωνία.

Ο υπουργός επεσήμανε πως ήδη είναι στημένα τα εργοτάξια και πως το έργο θα είναι έτοιμο σε 36 μήνες, ενώ μπορεί να παραδίδεται και τμηματικά στο κοινό.

Επίσης, υποστήριξε πως μεγάλος στόχος της κυβέρνησης είναι η υπογειοποίηση του μεγαλύτερου μέρους της σιδηροδρομικής γραμμής που διασχίζει την Πάτρα.

Όπως τόνισε, ένα σοβαρό και σύγχρονο υπουργείο πρέπει να δώσει έμφαση σε έργα που αφορούν υδάτινους πόρους και φυσικές καταστροφές.

Ερωτώμενος για την Οδική Ασφάλεια, απάντησε πως υλοποιείται ένα εθνικό στρατηγικό σχέδιο, το οποίο περιλαμβάνει μεγάλα έργα υποδομής, αναμόρφωση του ΚΟΚ, τη σκέψη να μειωθεί το όριο ταχύτητας στα 30 χλμ/ώρα στα μεγάλα αστικά κέντρα, ενώ προέτρεψε τους δικυκλιστές να φορούν κράνος.

Τέλος, εκτίμησε πως σε λίγο καιρό θα δούμε τα πρώτα ηλεκτρικά λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Αυτοκίνητο: Αυτά τα μοντέλα αυτοκινήτων κλέβουν

Διαστάσεις μάστιγας λαμβάνουν οι κλοπές αυτοκινήτων, με νέα «μόδα» τις κλοπές μέσω συσκευών αναμετάδοσης σήματος, που κοστίζουν μόνο 10 ευρώ.

Τα τελευταία χρόνια, οι σπείρες ρημάζουν αυτοκίνητα με σύστημα εισόδου και λειτουργίας του κινητήρα χωρίς κλειδί (keyless entry) μέσω της μεθόδου relay theft, που βασίζεται σε δύο απλές συσκευές οι οποίες μπορούν να υποκλέψουν το σήμα του κλειδιού ενός αυτοκινήτου.

Πρόκειται για αναμεταδότες σήματος (relay boxes) που σε ορισμένες περιπτώσεις αποτελούνται από κεραία, πομπό, τσιπ, και μπαταρίες, με το συνολικό κόστος της κάθε συσκευής να μην υπερβαίνει τα 10 ευρώ, όπως επισημαίνουν ερευνητές της εταιρείας ασφαλείας διαδικτύου Qihoo 360 από το Πεκίνο.

Παράλληλα, χρησιμοποιώντας υπολογιστές – ή άλλα ηλεκτρονικά μέσα – οι κλέφτες μπορούν πολύ εύκολα να αποκτήσουν πρόσβαση στο εσωτερικό του ΙΧ, ενώ με χρήση άλλων ηλεκτρονικών μέσων να τα θέσουν σε λειτουργία.

Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Mega, οι προτιμήσεις των κλεφτών είναι οι παρακάτω:

1. Τoyota Yaris

2. Mini Cooper

3. Smart

4. VW Polo

5. Peugeot 206

Tην ίδια ώρα, τα αυτοκίνητα που «μπάινουν στο στόχαστρο» είναι:

  • Μικρών διαστάσεων – χαμηλού κυβισμού
  • Κατά 37% είναι καινούρια (1ος χρόνος κυκλοφορίας)
  • Στο 30% «λύνονται» για ανταλλακτικά

Αυτοκίνητο: Γιατί τελειώνει η βενζίνη ενώ δεν το κινείς;

Άγνωστο παραμένει το 99% των μικροβίων των τρισεκατομμυρίων ειδών βακτηρίων, πρωτόζωων και μυκήτων (χωρίς τους ιούς) που κατοικούν στη Γη, σύμφωνα με έρευνα με επικεφαλής τον Kenneth J. Locey του Ιατρικού Κέντρου του Πανεπιστημίου Rush (Σικάγο) η οποία δημοσιεύτηκε σε Διεθνή Οργανισμό πριν από έξι χρόνια.

Οποιαδήποτε έρευνα σε ένα μη μελετημένο περιβάλλον έχει καλές πιθανότητες να βρει ένα νέο κομμάτι αυτού του τεράστιου βιολογικού παζλ. Αυτό συνέβη με μια έρευνα του Ινστιτούτου Ολοκληρωμένης Βιολογίας (I²SysBio), από το CSIC και το Πανεπιστήμιο της Βαλένθια, το οποίο έχει βρει μια «συγκεκριμένη μικροσκοπική για μικροβιακή ζωή» στα καπάκια των δεξαμενών καυσίμων αυτοκινήτων που διαφέρει από αυτή που εντοπίζεται σε εδάφη μολυσμένα με πετρέλαιο και με την ικανότητα να επιβιώνουν σε ακραίο περιβάλλον.

Σε εκείνο το διάστημα βρήκαν επίσης ένα άγνωστο είδος βακτηρίων, του γένους Isoptericola και ακόμη αβάπτιστο, «με μεγάλες δυνατότητες βιοαποικοδόμησης καυσίμων από περιβάλλοντα μολυσμένα με diesel ή βενζίνη».

Η ικανότητα βιοαποκατάστασης (διόρθωση μόλυνσης με φυσικά στοιχεία) βακτηρίων αυτού του γένους είχε περιγραφεί, μεταξύ άλλων, από τον Erko Stackebrandt, από μικροβιολόγο στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου. Αλλά μέχρι τώρα τα στελέχη είχαν μελετηθεί σε μέρη όπου είχαν συμβεί διαρροές καυσίμων ή πετρελαίου.

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στη Nature Npj Biofilms and Microbiomes, έχει αναζητήσει καταναλωτές καυσίμων που κινούνται καθημερινά με τα αυτοκίνητά τους όπου η παρουσία βενζίνης και diesel είναι μόνιμη.

Στόχος ήταν να βρεθούν μικροοργανισμοί που δεν εμφανίζουν τη δραστηριότητά τους σε τυχαία σενάρια, αλλά που έχουν προσαρμοστεί σε αυτό το περιβάλλον και το οικοσύστημά του, ώστε να έχουν καλύτερη συμπεριφορά στα έργα απορρύπανσης.

Ο βιολόγος Manuel Porcar Miralles, συν-συγγραφέας του έργου και συνδεδεμένος με την ερευνητική ομάδα και την εταιρεία Darwin Bioprospecting Excellence, εξηγεί πως όλα έδειξαν ένα σαφές μοτίβο υποβάθμισης του καυσίμου. «Καλλιεργούμε διάφορα μικροβιακά στελέχη που αποδομούν μεταξύ 50% και 60% του καυσίμου σε λίγες εβδομάδες».

Ανάμεσα σε όλα τα βακτήρια, ένα άγνωστο είδος του γένους Isoptericola με μεγάλη ικανότητα να απομακρύνει τη ρύπανση.

Η μελέτη υποστηρίζει ότι «οι διαρροές καυσίμου είναι μία από τις κύριες αιτίες της ρύπανσης του εδάφους και των υδάτων».

Αντιμέτωπη με αυτό το πρόβλημα, η ομάδα, με διάφορες δημοσιεύσεις για τα μικρόβια, θεώρησε ότι «τα βακτήρια έχουν εξελιχθεί σε δισεκατομμύρια χρόνια και, ως αποτέλεσμα, έχουν αναπτύξει ένα πολύ διαφορετικό φάσμα μεταβολικών οδών που τα καθιστούν ικανά να λαμβάνουν ενέργεια από σχεδόν όλα τα οργανικά ενώσεις.

«Η πανταχού παρουσία τους στη φύση, η μεταβολική ποικιλομορφία, οι υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης και η ικανότητά τους για οριζόντια μεταφορά γονιδίων τα καθιστούν τέλειους υποψήφιους για τη βιοαποκατάσταση των ρύπων».

Τα «αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης», σύμφωνα με τη μελέτη, «εξακολουθούν να είναι τα πιο χρησιμοποιούμενα, αλλά δεν είχαν προηγουμένως θεωρηθεί ως πηγή βιοτεχνολογικά σχετικών βακτηρίων».

Με αυτόν τον στόχο, κοίταξαν την τρύπα που στεγάζει το καπάκι του ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου επειδή έρχεται σε επαφή με το καύσιμο, υπόκειται σε τεράστιες διακυμάνσεις στη θερμοκρασία, στεγνό και σε επαφή με το εξωτερικό:

«Είναι μια ιδανική ρύθμιση για να βρούμε και να απομονώσουμε βακτήρια προσαρμοσμένα σε συνθήκες όπου η μόνη άμεση πηγή άνθρακα που λαμβάνουν είναι οι υδρογονάνθρακες».

Η ανακάλυψη μιας αποτελεσματικής μικροβιακής κοινότητας στην υποβάθμιση των καυσίμων σε ένα τόσο εχθρικό περιβάλλον και ο εντοπισμός ενός άγνωστου βακτηρίου με υψηλές χωρητικότητες στον τομέα αυτό έχουν εφαρμογές στη βιοαποκατάσταση.

Όπως συνοψίζει η Porcar, «υπάρχουν δύο θεμελιώδεις βιολογικές στρατηγικές: είτε περιμένεις να δράσουν οι μικροοργανισμοί από μόνοι τους είτε μπορείς να επέμβεις, εμβολιάζοντας αυτούς που έχουν επιλεγεί επειδή διασπούν τους υδρογονάνθρακες ιδιαίτερα καλά».

Αυτοκίνητο: Πού θα βρείτε φτηνότερη βενζίνη;

Με την τιμή της βενζίνης να έχει εκτοξευτεί πάνω από τα δύο ευρώ το λίτρο σε όλη την Ελλάδα, οι οδηγοί βρίσκονται αντιμέτωποι καθημερινά με την αγωνία να προμηθευτούν όσο το δυνατόν πιο οικονομικά κάυσιμα.

Αντί να κάνετε βόλτες με το αυτοκίνητο αναζητώντας την πιο συμφέρουσα τιμή, η λύση βρίσκεται στην πλατφόρμα του υπουργείου Ανάπτυξης «Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων».

Δείτε πώς μπορείτε να μαθαίνετε τις τιμές στα πρατήρια των περιοχών που σας ενδιαφέρουν με λίγα μόνο κλικ:

  • Για το «Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων», μπαίνετε στην ηλεκτρονική διεύθυνση fuelprices.gr.
  • Έπειτα, κάνετε κλικ στο πλαίσιο που γράφει «Εάν είστε Καταναλωτής, ψάξτε για πρατήρια, διευθύνσεις, καύσιμα και τιμές σε όλη την Ελληνική Επικράτεια».
  • Στον χάρτη που θα σας εμφανιστεί, κάνετε κλικ στον νομό που σας ενδιαφέρει ή τον επιλέγετε στο σχετικό πλαίσιο.
  • Στη συνέχεια επιλέγετε τον δήμο ή τους δήμους που σας ενδιαφέρουν και ακολούθως:
  • Κάνετε κλικ στο Επόμενο
  • Στην επόμενη φόρμα επιλέγετε τον τύπο του καυσίμου που σας ενδιαφέρει και κάνετε κλικ στο «Δεν είμαι ρομπότ» και πάλι στο «Επόμενο».

Και κάπως έτσι – με λίγα κλικ – έχετε τη λίστα:

  • με όλα τα πρατήρια καυσίμων στους δήμους που σας ενδιαφέρουν
  • αναλυτικά τις τιμές ανά καύσιμο
  • διεύθυνση πρατηρίου και
  • τηλέφωνο επικοινωνίας.

Πηγή: xristika.gr