ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΛΑΒΕ ΕΓΚΡΙΣΗ ΥΠΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟΝ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟ ΝΟΜΟ ΜΕ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗ Α.Μ.Θ. ΧΡ. ΜΕΤΙΟΥ
Μια νέα επένδυση ύψους 1,9 εκατ. ευρώ θα υλοποιήσει η Arivia, η οποία ανήκει στην πολυεθνική Upfield. Το επενδυτικό της σχέδιο έλαβε την έγκριση υπαγωγής στον Αναπτυξιακό Νόμο με απόφαση του Περιφερειάρχη Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης κ. Χρήστου Μέτιου.
Η επένδυση αφορά στην επέκταση δυναμικότητας υφιστάμενης μονάδας για τις γραμμές παραγωγής τυριού φυτικής προέλευσης σε μορφή τριμμένου και sticks, στην Προσοτσάνη της Δράμας.
H εταιρεία η οποία εξαγοράστηκε από την πολυεθνική Upfield, έναντι 500 εκατομμυρίων ευρώ, διαθέτει παραγωγικές εγκαταστάσεις στη Βόρεια Ελλάδα όπου εργάζονται πάνω από 500 άτομα και το εργοστάσιό της σήμερα έχει την δυνατότητα παραγωγής 2.500 τόνων το μήνα. Την Arivia, την είχε εξαγοράσει από την εισηγμένη ΕΛΓΕΚΑ τον Φεβρουάριου του 2017 το fund South Bridge Europe Mezzanine GP, S.a.r.l. έναντι 21 εκατ. ευρώ. Δηλαδή η South Bridge έβγαλε 24 φορές τα λεφτά που έβαλε μέσα σε μια τριετία.
Τα οικονομικά στοιχεία και τα σχέδια
Πέρυσι, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών της Arivia που παράγει φυτικά προϊόντα, κυρίως τυρί, ανήλθε σε 104,2 εκατ. ευρώ, έναντι 70,5 εκατ. ευρώ της αντίστοιχης προηγούμενης χρήσης, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 47,59%. Το εντυπωσιακό είναι ότι σχεδόν οι μισές πωλήσεις (49,8 εκατ. ευρώ) αφορούν πωλήσεις στην Αμερική η οποία το 2020 έγινε η βασική αγορά της Arivia. Παράλληλα, τα λειτουργικά κέρδη του ομίλου ανήλθαν κατά τη χρήση 2020 σε 37,7 εκατ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 76,59% σε σχέση με το 2019.
Στα σχέδια των ξένων μετόχων της Arivia είναι η περαιτέρω ενίσχυση του εμπορικού αποτυπώματος του brand Violife. Στο πλαίσιο αυτό από τον περασμένο Απρίλιο, όλες οι λειτουργίες της θυγατρικής Arivia USA διεκπεραιώνονται πλέον μέσω της αμερικανικής Upfield.
Το κύριο κοινό στο οποίο απευθύνεται η εταιρεία δεν είναι οι χορτοφάγοι, αλλά οι flexitarians. Σύμφωνα με τη διοίκησή της τα δύο τρία του τζίρου της προέρχονται από καταναλωτές που δεν έχουν σταματήσει να καταναλώνουν τυριά, αλλά θέλουν να πειραματιστούν με τις plant-based εναλλακτικές τους. Εκτός από την Αμερική και την Ευρώπη όπου τα plant based προϊόντα έχουν σημαντική θέση η «επόμενη γενιά» είναι χώρες της Άπω Ανατολής, αλλά και η Πολωνία.