Σε ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας της Νέας Αριστεράς Δράμας αναφέρονται τα εξής:

H νέα σχολική χρονιά ξεκινά μέσα σε ένα εύθραυστο και δυσοίωνο τοπίο για τους εκπαιδευτικούς και την ελληνική κοινωνία. Παρά τις «θριαμβολογίες» του επιτελικού κράτους, το πρωτοφανές κύμα ακρίβειας συνεχίζεται, οι μισθοί τους παραμένουν καθηλωμένοι και ταυτόχρονα εξανεμίζονται από το πρώτο δεκαπενθήμερο, γεγονός που τους οδηγεί στη φτώχεια και στην εξαθλίωση. Παράλληλα, η ακρίβεια στη στέγη έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις με τους εργαζόμενους να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν στα πανάκριβα ενοίκια. Οι εκπαιδευτικοί και συνολικά οι εργαζόμενοι, ειδικότερα σε νησιωτικές και τουριστικές περιοχές, αδυνατούν να βρουν σπίτι, κυρίως, λόγω επέκτασης της βραχυχρόνιας μίσθωσης. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. δεν παίρνει κανένα μέτρο κατά της ακρίβειας και της απομείωσης των μισθών των εργαζομένων και συγχρόνως συνεχίζει την αντεργατική και νεοφιλελεύθερη πολιτική της με την καθιέρωση της 6ήμερης εργασίας, της ιδιωτικοποίησης κρίσιμων δομών του κοινωνικού κράτους και της διάλυσης του εθνικού συστήματος υγείας.

Οι 10.000 διορισμοί εκπαιδευτικών είναι μια θετική εξέλιξη, αφού για εμάς η ύπαρξη μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού αποτελεί βασικό πυρήνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Την ίδια στιγμή ωστόσο το άνοιγμα των σχολείων απαιτεί χιλιάδες προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών.

Οι πρώτες 14.000 προσλήψεις προφανώς δεν καλύπτουν τα τεράστια εκπαιδευτικά κενά. Η προηγούμενη σχολική χρονιά έκλεισε με 52.500 προσλήψεις κάτι που κάνει σαφές ότι για την κάλυψη των τεράστιων εκπαιδευτικών κενών και μετά τους μόνιμους διορισμούς, θα χρειαστούν τουλάχιστον 35.000 προσλήψεις έκτακτου προσωπικού!

Δυστυχώς ζούμε για άλλη μια φορά την προσπάθεια του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει σε μαζικές συγχωνεύσεις τμημάτων σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης με στόχο να έχουμε λιγότερα και πιο πολυπληθή τμήματα (ακόμη και με 30 μαθητές) για να μειωθούν και αντίστοιχα και οι ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό! Η κυβέρνηση υλοποιεί μια πολιτική η οποία υπονομεύει την παιδαγωγική λειτουργία των σχολείων με τις εκατοντάδες συγχωνεύσεις τμημάτων στις οποίες και προχωρούν. Μια πολιτική η οποία περιορίζει ασφυκτικά το δικαίωμα των μαθητριών και μαθητών να πηγαίνουν στο σχολείο στο οποίο υπάγονται και να μη μετακινούνται, ενώ την ίδια ώρα διαμορφώνει μια εξαιρετικά αρνητική πραγματικότητα για τα εργασιακά δικαιώματα πολλών εκπαιδευτικών που πολλές φορές θα πρέπει να μετακινούνται σε 4 ή και 5 σχολεία για την κάλυψη του διδακτικού τους ωραρίου.

Ειδικά για τον Νομό μας, η κυβέρνηση αποφάσισε το κόψιμο των εξής τομέων και τμημάτων :

2ο ΕΠΑΛ Δράμας: Ειδικότητα τεχνικού φυτικής παραγωγής

ΕΠΑΛ Προσοτσάνης: Τομέας Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος

ΕΠΑΛ Δοξάτου: Τομέας Γεωπονίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος στη Β’ τάξη

Τομέας Πληροφορικής στη Β’ τάξη

Ειδικότητες Διοίκησης – Οικονομίας & Τεχνικού τεχνολογίας, τροφίμων, ποτών.

Να σημειωθεί πως υπάρχουν στα σχολεία αυτά οι απαραίτητοι εκπαιδευτικοί προκειμένου να λειτουργήσουν τα τμήματα που αναφέρθηκαν, χωρίς καμία επιπλέον δαπάνη για το κράτος!!!

Ειδικά για το ΕΠΑΛ Δοξάτου είναι ξεκάθαρο πως οδεύει με μαθηματική ακρίβεια για κλείσιμο…

Η επικοινωνιακή εργαλειοποίηση διακηρύξεων περί «αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου», «βελτίωσης των σχολείων» έρχονται σε απόλυτη αναντιστοιχία με μια νέα πραγματικότητα που σηματοδοτεί τα οικονομικά κριτήρια εξοικονόμησης προσωπικού και δαπανών για την εκπαίδευση, έναντι της ουσιαστικής υπεράσπισης της παιδαγωγικής λειτουργίας. Πάγια θέση μας είναι η μείωση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα, ώστε η διδασκαλία να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες εκπαιδευτικές ανάγκες.

Την ίδια στιγμή εξακολουθούν να υπάρχουν σοβαρά ζητήματα με τη σχολική στέγη, πρόβλημα που αναδείχτηκε και με τον καύσωνα κατά τη διάρκεια των προαγωγικών και πανελλαδικών εξετάσεων. Η ενεργειακή αναβάθμιση των σχολείων καθυστερεί σημαντικά και το πρόβλημα προφανώς δεν μπορεί να λυθεί με κάποια κλιματιστικά και ανεμιστήρες σε κτίρια, που πολλά εξ αυτών κτίσθηκαν μεταξύ 1960 και 1980 σε τελείως διαφορετικές κλιματολογικές συνθήκες! Τεράστιο ζήτημα παράλληλα αποτελεί και ή στέγαση των χιλιάδων εκπαιδευτικών, που θα πρέπει να μετακινηθούν εκτός του τόπου κατοικίας τους για να υπηρετήσουν στο δημόσιο σχολείο σε κάθε γωνιά της χώρας. Σε αρκετές περιπτώσεις οι εκπαιδευτικοί καλούνται να καταβάλουν ενοίκια που ξεπερνούν το μισό και παραπάνω του μηνιαίου μισθού τους! Ζητάμε το αυτονόητο: Οι εκπαιδευτικοί μας να έχουν μια αξιοπρεπή κατοικία και επίδομα ενοικίου για να μπορούν να επιβιώσουν στοιχειωδώς. Οι 165.000 εκπαιδευτικοί στη χώρα μας είναι οι χειρότερα αμειβόμενοι εκπαιδευτικοί σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι 10.000 νεοδιόριστοι θα κληθούν την πρώτη χρονιά να ζήσουν με μισθούς 750 ευρώ σε περιοχές μακριά από την κατοικία τους. Το κόστος μετακίνησης νεοδιόριστων και αναπληρωτών σε κάποιο νησί της χώρας, για να αναλάβουν υπηρεσία μπορεί να προσεγγίσει τα 400-500 ευρώ με το καλημέρα! Η εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και οι εργαζόμενοι στη χώρα μας ζητούν το σταμάτημα της ακραίας ακρίβειας για να ζούμε με αξιοπρέπεια από το μισθό μας.

Τελευταίο αλλά πολύ σοβαρό ζήτημα δημοκρατίας αποτελεί η ποινικοποίηση της απεργίας και της συνδικαλιστικής δράσης από την κυβέρνηση του «εκσυγχρονιστή» Κυριάκου Μητσοτάκη! Τις ημέρες αυτές εκπαιδευτικοί σε όλη την χώρα καλούνται να παραλάβουν από τις διευθύνσεις εκπαίδευσης έγγραφο παραπομπής τους σε πρωτοβάθμιο πειθαρχικό συμβούλιο! Το έγκλημα τους; Ότι συμμετείχαν στη νόμιμη απεργία της ΟΛΜΕ, ΔΟΕ και ΑΔΕΔΥ ενάντια στην ατομική αξιολόγηση – χειραγώγηση!

Σε αυτές τις συνθήκες, καθίσταται αναγκαία η ενότητα των εργαζομένων που δραστηριοποιούνται στο χώρο της μισθωτής εργασίας, σε ένα αγωνιστικό πλαίσιο που θα αντισταθεί στις ζοφερή προοπτική των πολιτικών της κυβέρνησης Ν.Δ. Οι συγκροτημένες και ενωτικές κινητοποιήσεις μπορούν να αποτελέσουν το έναυσμα για τη μετωπική αντεπίθεση των εργαζομένων στην κατεύθυνση της ανατροπής των νεοφιλελεύθερων πολιτικών της και να διαμορφωθούν οι αντίστοιχες πλειοψηφικές θέσεις και προτάσεις στα Συνδικάτα, που θα απαντούν στις ανάγκες των καιρών και των εργαζομένων.

Διεκδικούμε ένα ποιοτικό, συμπεριληπτικό, δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά!

Παλεύοντας συλλογικά για την οριστική ανατροπή αυτών των πολιτικών, δημιουργούνται προϋποθέσεις για την υλοποίηση του οράματος μιας δημοκρατικής και δικαιότερης κοινωνίας.