ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΥΡΙΖΑ – ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ Ν. ΔΡΑΜΑΣ

  • «Απαραίτητη η διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας του»

 

Ο Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Δικαιοσύνης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Θεόφιλος Ξανθόπουλος συνυπέγραψε με άλλους 40 Βουλευτές ερώτηση αναφορικά με τον κίνδυνο υποβάθμισης και μελλοντικής κατάργησης του Ολοήμερου Σχολείου.

Στην ερώτηση που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Βουλευτή Ηρακλείου Σωκράτη Βαρδάκη, αναφέρεται ότι σύμφωνα με πρόσφατη ΚΥΑ, το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση δίνουν τη δυνατότητα στους Δήμους να λειτουργούν στους χώρους των σχολείων τις δομές ΚΔΑΠ με τη λήξη του υποχρεωτικού ωρολογίου προγράμματος του σχολείου (13.15΄) και όχι του διευρυμένου διδακτικού ωραρίου, όπου υπάρχει, με συνέπεια την παράλληλη λειτουργία των ΚΔΑΠ με τα τμήματα των Ολοήμερων Σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Δεδομένου, όμως, ότι το Ολοήμερο Σχολείο εντάσσεται στην τυπική εκπαίδευση, η παράλληλη λειτουργία των τμημάτων του με τις δομές των ΚΔΑΠ προσκρούει στην υφιστάμενη νομοθεσία που έχει σκοπό τη διαφύλαξη της λειτουργίας του δημόσιου σχολείου.

Επιπλέον, στο πρόγραμμα δραστηριοτήτων των ΚΔΑΠ εντάσσεται, πλέον, επίσημα η μελέτη και προετοιμασία των σχολικών μαθημάτων και πλήθος δραστηριοτήτων (εικαστικά, γυμναστική, μουσική), που κανονικά αποτελούν αντικείμενα του ενιαίου τύπου Ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου. Κατά συνέπεια, επισημαίνουν οι βουλευτές, δημιουργείται εύλογα ανησυχία για το πλαίσιο λειτουργίας του Ολοήμερου Σχολείου, τη στιγμή που θα λειτουργεί υποστελεχωμένο και με μειωμένο αντικείμενο, στον ίδιο χώρο και παράλληλα με τα ΚΔΑΠ. Το γεγονός αυτό, πέρα από την περαιτέρω υποβάθμιση του ρόλου και της λειτουργίας του ολοήμερου, ενδέχεται να οδηγήσει στη σταδιακή κατάργησή του και στη μείωση των θέσεων εργασίας.

Για τους λόγους αυτούς οι Βουλευτές καλούν την αρμόδια Υπουργό να αποσαφηνίσει το πλαίσιο λειτουργίας, το αντικείμενο και τον ρόλο του Ολοήμερου Προγράμματος των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, τη στιγμή που θα λειτουργεί παράλληλα στον ίδιο χώρο με τα ΚΔΑΠ, το αντικείμενο των οποίων σύμφωνα με την ΚΥΑ διευρύνεται, καθώς εντάσσονται σε αυτό αντικείμενα του ολοημέρου προγράμματος του σχολείου, όπως η μελέτη και προετοιμασία των σχολικών μαθημάτων, αφενός, αλλά και αφετέρου, τις ενέργειες στις οποίες θα προβεί με στόχο την ενίσχυση του Ολοήμερου Προγράμματος των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ώστε η λειτουργία του να προσανατολιστεί εκ νέου στον σκοπό για τον οποίο ξεκίνησε, να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας των εκπαιδευτικών και να διαφυλαχθεί η εύρυθμη λειτουργία του και σύμφωνα με το άρθρο 18 του π.δ. 79/2017.