ΑΡΘΡΟ

Του Captain Νικόλαου Κ. Μεταξά

ATPL

AIRLINE PILOT

B737NG AIRBUS 320

(συνέχεια από το προηγούμενο

«Μερικές φορές δεν έλαβαν χάρισμα αν και είχαν καλό και καθαρό βίο. Για ποιο λόγο;». Για να μην εκτραπούν, να μην υπερηφανευτούν, να μην γίνουν ραθυμότεροι, να μην αλαζονευθούν περισσότερο. Διότι, αν η ίδια η επίγνωση καθαρού βίου μπορεί να οδηγήσει σε έπαρση, πολύ περισσότερο όταν υπάρχει και η χάρη.

Για όλα λοιπόν τα παραπάνω, η επιθυμία να επιτελεί κάποιος θαύματα είναι καθαρά εγωιστική και τον θέτει εκτός εκκλησιαστικού φρονήματος.

Λέγει ο άγιος Ισαάκ ο Σύρος: «Όποιος χωρίς κάποια ανάγκη αποτολμά να ζητά από τον Θεό σύμφωνα με την επιθυμία του να γίνονται μέσω αυτού θαύματα και σημεία, αυτός πειράζεται κατά την διάνοιά του, και ασθενεί κατά την συνείδησή του. Γιατί οι αληθινοί άγιοι όχι μόνο δεν επιθυμούν τέτοια χαρίσματα, αλλά και αν τους δοθούν τα αποστρέφονται και μπροστά στους ανθρώπους ιδιαιτέρως. Διότι τα θαύματα είναι αποτέλεσμα της δωρεάς του Θεού, ενώ η ενάρετη ζωή είναι αποτέλεσμα της συνεργασίας μας με τη δωρεά του Θεού. (Ασκητικά, λόγος λς’).

Και ο άγιος Νικόλαος ο Καβάσιλας ανακεφαλαιώνει: «Τα θαύματα δεν είναι πάντοτε αναγκαία απόδειξη της ενάρετης ζωής. Τα θαύματα δεν υπήρξαν στη ζωή όλων των Αγίων, αλλά ούτε και όσοι θαυματούργησαν υπήρξαν όλοι εργάτες της αρετής.

Πολλοί μεγάλοι Άγιοι δεν έκαναν κανένα θαύμα… και σε αυτούς που επικαλούνται τον Χριστό δεν είναι τίποτε ακατόρθωτο και μόνο για να αποκαλυφθεί ο προσκαλούμενος Κύριος (Νικολ. Καβάσιλα, Περί της εν Χριστώ ζωής, κεφάλαιο ζ’).

Πράγματι είναι χαρακτηριστικό και άκρως προκλητικό, μα συνάμα εκκωφαντικό, μιας και προκαλεί μεγάλο σκανδαλισμό στον λαό του Θεού, ο οποίος σε κάθε δύσκολη του στιγμή αποτείνεται με κάθε ευλάβεια στον Πανάγιο Θεό, στην Υπεραγία Θεοτόκο, και σε όλους τους Άγιους της Εκκλησίας μας, για να βρει παρηγοριά, δύναμη, κουράγια, μέσα στα χιλιάδες βάσανα που έχει η ζωή μας.

Δεν ξέρω εάν το παιχνίδι έχει πια χαθεί, φοβάμαι όμως ότι όσα κι αν αποκαλύπτονται για την πλαστή θαυματουργία στο εκκλησάκι των Αγίων Ισιδώρων -μεγάλη η χάρη τους-, οι πιστοί που έχουν ανάγκη για θαύματα όχι για να πιστέψουν περισσότερο, αλλά και να ανακουφιστούν από τα κάθε είδους προβλήματα υγεία ψυχικής και σωματικής, οικογενείας, περιβάλλοντος, καθώς όσοι βασανίζονται χρόνια από γιατρό σε γιατρό, θα συνεχίσουν να ανεβαίνουν στον Λυκαβηττό. Θα ανάβουν το κερί τους, θα προσεύχονται μυστικά ή επιδεικτικά, θ’ αφήνουν το τάμα τους –ένα μάτι, ένα χέρι, ένα πόδι, ό,τι ακριβώς άφηναν και οι αρχαίοι στην Άρτεμη, στον Ασκληπιό, στην Ισάδα–, θ’ αφήνουν και τον οβολό τους. Οι φτωχοί ό,τι τους λείπει, οι πλούσιοι ό,τι τους περισσεύει.

Έτσι όταν ακούει για θαυμαστά γεγονότα προστρέχει με ευλάβεια και καρτερία, για να λύσει το πρόβλημα του από Θεού μιας και από ανθρώπους είναι αδύνατον.

Αύτη την Πιστή του όμως κάποιοι την εκμεταλλεύονται με κάθε τρόπο και έτσι στο τέλος ο περιούσιος λαός του Θεού είναι στην απ’ έξω μεριά, με τους ιθύνοντες να τυρβάζουν με τρόπο περίεργο.

Δεν ξέρω ποιοι από αυτούς ή από εμάς έχουμε φόβο Θεού, αλλά ξέρω πολύ καλά ότι το «κάθε αρνί από το μπατζάκι του θα κρεμασθεί», με απλά λόγια ο καθένας από εμάς θα δώσει λόγο για τον εαυτόν του και μόνο.

Η Εκκλησία αντιδρά ταχύτατα, σκληρά και πεισματικά όταν νομίζει ότι θίγεται είτε η ηγεμονία της δηλαδή το μερίδιό της στην κοσμική εξουσία, είτε τα οικονομικά της. Σε κάθε άλλη περίπτωση, τα ιερά αντανακλαστικά αποκαλύπτονται ράθυμα.

Απορώ με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, έναν μορφωμένο Ιεράρχη ήπιων τόνων και συναινετικό, το πως διαχειρίζεται θέματα τα οποία έχουν έρθει στην επιφάνεια και έχουν απλωθεί ανά το Πανελλήνιο και που θέλοντας και μη «σκανδαλίζουν» τον λαό του Θεού. Και αφενός δεν υπάρχει πλατιά ενημέρωση, αλλά ούτε και κατευθυντήριες οδηγίες οι οποίες κάλλιστα θα μπορούσαν δια μέσου των Μητροπόλεων να ενημερώσουν τον λαό του Θεού.

Αυτό φυσικά είναι ένα από τα πολλά προβλήματα που έχει η Ελλαδική Εκκλησιά μιας και αντιλαμβάνεται μονομερώς κάποια θέματα τα οποία εκ των συμβάντων αφορούν όλο τον λαό του Θεού και που οι ανακοινώσεις της εκ μέρους της Συνόδου αποτελούν και πρόβλημα κατανόησης, αλλά και ότι αυτά αποτελούν θέματα τα οποία άπτονται της Ιεραρχίας και μόνο. Αυτό μου θυμίζει την αντίστοιχη Ένωση Δικαστών και Εισαγγελεύων που σε κάθε τι που κρίνεται για κάθε τι που δεν άδει με το λειτούργημα της απαντά πάντα με ύφος γραφής σκωπτικό, αλλά και πολλές φόρες απαξιωτικό τόσο προς την Πολιτεία που τους πληρώνει και κατά δεύτερον προς το πλήρωμα αυτής που είναι οι πολίτες της και που οφείλει ως θεσμός, και δια μέσου του θεσμού οι λειτουργοί της να είναι υπηρέτες του λαού.

Γνωρίζω ότι δεν τους αρέσει να τους ελέγχουν, ούτε να τους κρίνουν μια και διεκδικούν μαζί με του θρησκευτικούς λειτουργούς ότι έχουν και αυτοί το αλάνθαστο.

Τι γίνεται όμως με τον μεγάλο θόρυβο που έχει ξεσπάσει με τα θαύματα τα οποία γίνονται στο Αρχιεπισκοπικό Παρεκκλήσι της Αρχιεπισκοπής Αθηνών; Το 2014, ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος ανέθεσε σε ανακριτή της Αρχιεπισκοπής τη διενέργεια έρευνας για τους Αγίους Ισιδώρους. Έπειτα από τριετή διερεύνηση, το 2017, ο ανακριτής συνέταξε το πόρισμά του

Το πόρισμα όχι μόνο δεν είδε το φως της δημοσιότητας, αλλά μπήκε ουσιαστικά στο αρχείο άνευ αιτιολογίας. Κι έτσι τα «θαύματα» συνεχίζονταν και μετά το 2017 και διατυμπανίζονταν από τα πρωτοσέλιδα κίτρινων και κιτρινορόζ φύλλων. Η προσοδοφόρα φήμη καλύπτει πλέον όλη την Ελλάδα, την Κύπρο και άλλες ορθόδοξες ζώνες.

Το πού είναι η αλήθεια και πού η απάτη θα πρέπει να μας το πουν και οι δυο πλευρές μιας και η Ιστορία γράφεται τόσο από νικητές όσο και από ηττημένους.

Μόνο που με τον Μητροπολίτη Λαρίσης, στο νομικό πεδίο, δεν παίζεις, λέει Μητροπολίτης που συνδέεται μαζί του. «Κάθε κατηγορία που αποδίδει στον ιερέα ο Μητροπολίτης Λαρίσης τη συνοδεύει με τα ανάλογα τεκμήρια», διευκρινίζει.

Συνέβη και ένα ακόμη περιστατικό το οποίο μέσα στη δίνη που έχει σχηματιστεί για το θέμα αυτό είναι από ρεπορτάζ του neakriti και που αναφέρει τα εξής.

Το απίστευτο αυτό συμβάν που δεν έχει προηγούμενο και θυμίζει ραδιοφωνικές εκπομπές της δεκαετίας του ‘80 με αφιερώσεις ακροατών δεν έχει συμβεί μια φορά.

Δύσκολο είναι να πιστέψει κανείς τα όσα απίστευτα συμβαίνουν στο εκκλησάκι των Αγίων Ισιδώρων του Λυκαβηττού ο εφημέριος του οποίου όχι μόνο πεισματικά αρνείται να τηρήσει τις εντολές του Αρχιεπισκόπου αλλά επιδεικτικά αγνοεί κάθε τι αρνητικό το οποίο ακούγεται για το πρόσωπό του, φροντίζοντας να μην αφήσει κανένα περιθώριο αμφιβολίας για τις προθέσεις του, που δεν είναι άλλες από το να παραμείνει στο αρχιεπισκοπικό παρεκκλήσιο κόντρα σε όσα ο ίδιος ο Προκαθήμενος της Εκκλησίας είπε σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή».

Ο τρόπος που επέλεξε ο ιερέας Δημήτριος Λουπασάκης να διατηρήσει «ζωντανή» την παρουσία του στο προσκύνημα είναι εξίσου προκλητικός και κατά τους θεολόγους κολάσιμος αφού ενώ τελείται η Θ. Λειτουργία από άλλο ιερέα, παρεμβαίνει ο ίδιος τηλεφωνικά την ώρα της Θείας Λειτουργίας ώστε να στείλει στους πιστούς ευχές και χαιρετίσματα.

Το απίστευτο αυτό συμβάν που δεν έχει προηγούμενο και θυμίζει ραδιοφωνικές εκπομπές με αφιερώσεις ακροατών δεν έχει συμβεί μια φορά. Τόσο κατά την διάρκεια της Θ. Λειτουργίας στις 28 Οκτωβρίου όσο και σήμερα πάλι κατά τη διάρκεια της Θ. Λειτουργίας ο ιερέας που αντικαθιστά τον ιερέα Λουπασάκη αφού μιλήσει στους πιστούς για το πόσο καλός ιερέας και πόσα θαυματουργικά έχει ζήσει στη ζωή του ο απουσιάζων ιερέας «συνδέεται» τηλεφωνικά με τα Χανιά ώστε να ακουστούν οι ευχές του π. Δημητρίου.

«Εύχομαι ο Θεός πραγματικά να χαρίζει χρόνια πολλά ευλογημένα και ευτυχισμένα να υπάρχει γαλήνη και πάντοτε όπως λέω σε όλους σας να έχουμε υγεία» είπε στην την αδιανόητη για τους κανόνες της Εκκλησίας τηλεφωνική σύνδεση του με την Θεία Λειτουργία ο ιερέας Λουπασάκης, που συνέχισε στέλνοντας τη «γλυκιά καλημέρα» του στους πιστούς τους οποίους φρόντισε να ενημερώσει πως «σύντομα θα είμαι κι εγώ πάλι κοντά στους Αγίους Ισιδώρους, κοντά στην Εκκλησία μας όπως θέλει και ότι θέλει πάντοτε ο Θεός».

Κι όλα αυτά κατά τη διάρκεια της Θείας Λειτουργίας η οποία μετατρέπεται για τις ανάγκες του υπόδικου ενώπιον της εκκλησιαστικής Δικαιοσύνης κληρικού σε εκπομπή με θέμα το πρόσωπό του.

Ενδεικτικό της αντίληψης που έχουν στους Αγίους Ισιδώρους για την Εκκλησία και τους Κανόνες της, είναι πως πριν την τηλεφωνική παρέμβαση του ιερέα Λουπασάκη στη Θ. Λειτουργία ο ιερέας που τελούσε το Μυστήριο έλεγε πως οι ιεροί Κανόνες είναι ανθρώπινα δημιουργήματα και ο Θεός έχει τους δικούς του.

(συνεχίζεται…)