Επίκαιρη ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα για το κλείσιμο εκδοτηρίων σε 34 σιδηροδρομικούς σταθμούς, κατέθεσε ο Βουλευτής Νομού Δράμας και Υπεύθυνος Κοινοβουλευτικού Τομέα Ελέγχου Υποδομών και Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ Αναστάσιος Νικολαΐδης.

Η επίκαιρη ερώτηση έχει ως εξής:

ΠΡΟΣ: Τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστο Σταϊκούρα

ΘΕΜΑ: Συνεχής υποβάθμιση του σιδηροδρόμου και των σιδηροδρομικών υπηρεσιών στη χώρα μας – Κλείσιμο εκδοτηρίων σε 34 σιδηροδρομικούς σταθμούς

Η υποβάθμιση του σιδηροδρόμου και των σιδηροδρομικών υπηρεσιών στη χώρα μας δεν έχει τέλος, καθώς στα ήδη τεράστια προβλήματα, προστίθεται και το κλείσιμο εκδοτηρίων σε σιδηροδρομικούς σταθμούς, γεγονός που αναμένεται να προκαλέσει σημαντικά προβλήματα στην εξυπηρέτηση των πολιτών και να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τη χρήση του τρένου ως μέσου μεταφοράς.

Όπως έγινε γνωστό με σχετική ανακοίνωση, η Hellenic Train προχωρά από τις 31 Ιανουαρίου έως τις 31 Μαρτίου στο κλείσιμο εκδοτηρίων σε 34 σταθμούς της χώρας: Κινέτα, Ραψάνη, Άγιος Ανδρέας, Νέα Πέραμος, Άγιοι Θεόδωροι, Άγιος Στέφανος, Αυλώνας, Οινόη, Νέοι Πόροι, Λεπτοκαρυά, Ξάνθη, Σκύδρα, Νάουσα, Ροδόπολη, Αλεξάνδρεια, Λιμάνι Αλεξανδρούπολης, Λιτόχωρο, Αμύνταιο, Ορεστιάδα, Δράμα, Έδεσσα, Σέρρες, Φλώρινα, Βέροια, Κιλκίς, Άδενδρο, Κομοτηνή, Στυλίδα, Τιθορέα, Ρίο, Αίγιο, Παλαιοφάρσαλος και Λαμία.

Με τη συγκεκριμένη απόφαση περίπου 200 οικογένειες χάνουν ένα σημαντικό εισόδημα και εύλογα έχουν αγωνία για το μέλλον τους.

Όσον αφορά τον σιδηρόδρομο, όπως αναφέρουν σε επιστολή διαμαρτυρίας τους οι εργαζόμενοι εκδοτηρίων σιδηροδρομικών σταθμών, «με την απόφαση αυτή απαξιώνεται πλήρως το ήδη πληγωμένο σιδηροδρομικό δίκτυο και εγκαταλείπεται εντελώς η υποβαθμισμένη περιφέρεια. Υπάρχουν σταθμοί που αποτελούν πραγματικά τελευταία “ζωντανά” κομμάτια της ιστορίας και του πολιτισμού της χώρας που τώρα θα αδειάσουν, θα λεηλατηθούν και θα καταστραφούν. Ο σιδηρόδρομος μετατρέπεται σε ένα ψυχρό και απρόσωπο μέσο μεταφοράς».

Επιπροσθέτως, αναμένεται να προκληθούν σημαντικά προβλήματα όσον αφορά την εξυπηρέτηση του κοινού, καθώς δεν θα υπάρχουν πλέον οι εργαζόμενοι στα εκδοτήρια που μπορούν να βοηθήσουν σε περίπτωση ανάγκης, να παράσχουν άμεσα πληροφορίες και κυρίως να εξυπηρετήσουν τους πολίτες στην άμεση έκδοση του εισιτηρίου τους, υπηρεσία ιδιαίτερα ουσιαστική για τους ηλικιωμένους που δεν έχουν εξοικείωση με ηλεκτρονικές υπηρεσίες ή πρόσβαση στο διαδίκτυο.

Μάλιστα, μετά την εφαρμογή της απόφασης, θα υπάρχουν περιοχές της χώρας όπου δεν θα εκτελούνται δρομολόγια με τρένα, αλλά με λεωφορεία και επιπλέον δεν θα λειτουργούν και εκδοτήρια, με αποτέλεσμα την πλήρη εγκατάλειψη του σιδηροδρόμου.

Ενόψει των ανωτέρω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

Σε ποιες άμεσες ενέργειες πρόκειται να προβείτε ούτως ώστε να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία των εκδοτηρίων εισιτηρίων στους σιδηροδρομικούς σταθμούς; Ποιες δυνατότητες παρέχονται στο Ελληνικό Δημόσιο για το συγκεκριμένο ζήτημα σύμφωνα με τη σύμβαση που έχει υπογραφεί με τη Hellenic Train;