ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΜΠΛΟΥΧΟΣ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ν.Δ. Ν. ΔΡΑΜΑΣ
Ο Βουλευτής Δράμας κ. Κωνσταντίνος Δ. Μπλούχος έκανε μια σημαντική κοινοβουλευτική παρέμβαση κατά τη συζήτηση της 10ης Ιουνίου 2020, οπότε και έγινε συζήτηση επί του Νομοσχεδίου «Αναβάθμιση του σχολείου και άλλες διατάξεις» που κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Κα Νίκη Κεραμέως.
Ο κ. Μπλούχος άσκησε ευρεία κριτική στα κακώς κείμενα των παρελθόντων ετών καθώς και στην επιχειρηματολογία της μείζονος και της ελάσσονος αντιπολίτευσης η οποία εναντιώθηκε σε διατάξεις σχετικές με την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, την επαναθέσπιση σχολείων αριστείας δια της επαναθέσμισης των Προτύπων και των Πειραματικών Σχολείων.
Ο κ. Μπλούχος στην αρχή της ομιλίας του σημείωσε αποφθεγματικά και απόλυτα: «Κακό σχολείο το εύκολο σχολείο. Κακή η εκπαίδευση που δεν έχει το αναγκαίο παίδεμα». Η κριτική που άσκησε ο ΣΥΡΙΖΑ καθώς και η διαρκής εμμονική του καταγγελία περί ταξικού σχολείου το οποίο δήθεν χτίζει η κυβέρνηση, υπήρξαν αφορμές για να τοποθετηθεί ο κ. Μπλούχος περί του αξιακού συστήματος το οποίο πρέπει να εγκαθιδρυθεί κάποτε στην ελληνική κοινωνία δια της εκπαίδευσης. Τόνισε ότι σε μια ενδεχόμενη συνέχιση της κυριαρχίας του μηδενισμού και του αξιακού ισοπεδωτισμού «θα δούμε τη δεξαμενή της γνώσης άδεια από τους αναγκαίους ακάματους ασκητικούς εργάτες της επιστήμης και της τεχνολογίας (brain drain) […] Προαπαιτούμενο της Ισότητας και της Δημοκρατίας είναι μια κουλτούρα λογικής. Το μόνο όπλο που έχει ανάγκη η Δημοκρατία μας, στο επίπεδο της εκπαίδευσης, είναι να αξιολογεί και να κρίνει. Αντιθέτως, μια παραληρηματική Δημοκρατία, στην οποία ομνύει η μείζων αντιπολίτευση, είναι ολέθρια. Για αυτό θα ήταν σκόπιμο, ο ΣΥΡΙΖΑ να περιορίσει την αντιπολιτευτική του κακοφωνία και να επαναπροσδιορίσει την αγοραφοβική του αριστεροσύνη της ήσσονος προσπάθειας, του εξισωτισμού, του ομαδικού ισοπεδωτισμού».
Κατά τον κ. Μπλούχο η επίκληση εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ της ταξικότητας αποτελεί κολυμβήθρα του Σιλωάμ. Τα ξόρκια περί ταξικότητας, έχουν ελάχιστη πλέον χρησιμότητα στο όλο και συρρικνούμενο κομματικό ακροατήριο του κόμματος της μείζονος αντιπολίτευσης.
«Το δημοκρατικό σχολείο έχει στόχο να διαπλάσει ελεύθερους πολίτες. Το σχολείο πρέπει να μαθαίνει στους μαθητές του γράμματα»
Στο κύριο μέρος της ομιλίας του επί του νομοσχεδίου, ο κ. Μπλούχος, απευθύνθηκε προς την Υπουργό κ. Κεραμέως σημειώνοντας με έμφαση ότι «το σχολείο της μεταπολίτευσης είναι πλούσιο σε δικαιώματα, αλλά υστερεί σε υποχρεώσεις. Το δημοκρατικό σχολείο έχει στόχο να διαπλάσει ελεύθερους πολίτες δια της υποχρεωτικότητας. Το σχολείο πρέπει να μαθαίνει στους μαθητές του γράμματα. Και στη διαδικασία της μάθησης, η αξιολόγηση έχει πρωτεύοντα ρόλο. Αλλιώς όλα είναι στον αέρα. Το εκπαιδευτικό νομοσχέδιο το χαρακτηρίζει η εντατικοποίηση και ουσιαστικοποίηση των σχολικών σπουδών. Θέλει να εγκαταστήσει το σχολείο της εγρήγορσης και των υψηλών απαιτήσεων και φυσικά ο χρόνος θα δείξει αν θα τα καταφέρει».
«Αργήσαμε μια ή και παραπάνω δεκαετίες. Ας προχωρήσουμε υπερψηφίζοντας το νομοσχέδιο»
Ο κ. Μπλούχος κλείνοντας την ομιλία του, εξήρε τη σημασία του νομοσχεδίου και τόνισε τον επείγοντα χαρακτήρα της ψήφισής του. Είπε χαρακτηριστικά: «Αργήσαμε μια ή και παραπάνω δεκαετίες. Ας προχωρήσουμε υπερψηφίζοντάς το. Για να σβηστεί η οπισθοδρόμηση μετά το 2014», ενώ τόνισε προς άπασα την πολιτική ηγεσία της Παιδείας ότι προσδοκεί σε ανυποχώρητο πνεύμα. «Διότι δυστυχώς, τα τελείως αυτονόητα στην Ελλάδα είναι διαπραγματεύσιμα. Η κάθε κοινωνία έχει την εκπαίδευση που της αξίζει. Ας αποδείξουμε ότι μας αξίζει κάτι καλύτερο. Πρέπει επιτέλους, να τελειώνουμε με τον ηδονικό αυτοχειριασμό στον οποίο μας καταδίκασε ο φαύλος κύκλος της μηδενιστικής παιδείας».