Στα σημαντικά προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος των επαγγελματιών οδηγών Ταξί, στάθηκε σε δηλώσεις της στην ιστοσελίδα www.ergasia-press.gr η κ. Ανατολή Αράπογλου, Πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Δράμας «Άγιος Χριστόφορος». Όπως εξήγησε η κ. Αράπογλου, υπάρχουν σοβαρά παράπονα από την αντιμετώπιση που έχουν οι οδηγοί Ταξί από το κράτος, καθώς τα ήδη μεγάλα προβλήματα του κλάδου έχουν πλέον γιγαντωθεί και οι περισσότεροι από τους οδηγούς βρίσκονται μπροστά στο φάσμα του αφανισμού. Παράλληλα, στέκεται και στο γεγονός ότι σε μια περιοχή, όπως η Δράμα, οι επαγγελματίες οδηγοί Ταξί καλύπτουν ακόμη και υγειονομικές ανάγκες, με μεταφορές ασθενών με Covid-19, θέτοντας σε κίνδυνο τις ζωές των ίδιων, αλλά και των οικογενειών τους. Ουσιαστικά, σε καθημερινό επίπεδο κάθε ημέρα για τους οδηγούς Ταξί μοιάζει με μια μικρή Οδύσσεια…
«Το κράτος κωφεύει απέναντι στον επαγγελματία οδηγό ταξί» αναφέρει στην ergasia-press.gr η κ. Αράπογλου και προσθέτει πως «είμαστε εκτεθειμένοι». Όπως επισημαίνει, μπορεί τα Ταξί να μην έχουν κλείσει με κρατική εντολή, «παρόλα αυτά είμαστε “κλειστοί” διότι δεν έχουμε επιβατικό κοινό». Σύμφωνα με τα μέτρα που ισχύουν, συνεχίζει η κ. Αράπογλου, τα Ταξί δεν επιτρέπεται να εξυπηρετήσουν ακόμη και τα μέλη μιας οικογένειας, ούτε καν ένα αντρόγυνο, παρά μόνο ανήλικο με έναν κηδεμόνα ή μεταφορά για λόγους υγείας, π.χ. εάν κάποιος βρίσκεται σε άσχημη κατάσταση και χρήζει συνοδού. «Δεν έχει λογική όλο αυτό», υπογράμμισε η κ. Αράπογλου, ιδίως όταν «ένα αντρόγυνο μπορεί να χρησιμοποιήσει όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που υπάρχουν (λεωφορεία, αστικά, αεροπλάνα), αλλά όχι ένα Ταξί».
Η κ. Αράπογλου στέκεται ακόμη στο γεγονός ότι οι επαγγελματίες οδηγοί Ταξί δεν έχουν λάβει καμία ουσιαστικά ενίσχυση από το κράτος, παρά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος. «Έχουμε αποκλειστεί από οποιοδήποτε κρατικό βοήθημα και το μόνο που μας δίνεται από το κράτος είναι δάνεια, εφόσον κάποιος από τους συναδέλφους φυσικά πληροί τις προϋποθέσεις» αναφέρει η Πρόεδρος του Σωματείου Ταξί Δράμας «Άγιος Χριστόφορος» και συνεχίζει: «Από το Μάρτιο έως τώρα δεν υπάρχουν εισπράξεις στον κλάδο μας, έχουμε όμως τις ίδιες υποχρεώσεις απέναντι στο κράτος και η μόνη “διευκόλυνση” είναι οι παρατάσεις». Βέβαια, όπως αναφέρει, «αυτό σημαίνει ότι τον Απρίλιο του 2021 θα πρέπει να είμαστε σε θέση να πληρώσουμε και τα προηγούμενα “χρέη” και τα επόμενα». Παράλληλα, η κ. Αράπογλου μιλάει και για τα αυξημένα έξοδα που έχουν να καλύψουν οι οδηγοί Ταξί, καθώς θα πρέπει να φροντίσουν για προμήθεια μασκών, απολυμαντικών και αντισηπτικών. Κι όλα αυτά όταν ουσιαστικά τα κύρια δρομολόγια είναι από και προς το Νοσοκομείο. «Ακόμα και σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς που περνάει η χώρα μας και η πόλη μας δεν φρόντισαν ούτε οι τοπικοί Βουλευτές, αλλά ούτε και το κράτος για την προστασία τόσο τη δική μας και των οικογενειών μας, αλλά ούτε και των λιγοστών πελατών».
Κάνοντας ειδική αναφορά στο τι πράττουν σε καθημερινό επίπεδο εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού οι επαγγελματίες οδηγοί Ταξί, η κ. Αράπογλου τονίζει πως «τόσο το προσωπικό του Νοσοκομείου όσο και το ΕΚΑΒ κάνουν αδιαμφισβήτητα υπεράνθρωπες προσπάθειες για όλους εμάς. Πολλές φορές, εμείς ως επαγγελματίες, αναγκαζόμαστε να μεταφέρουμε στο Νοσοκομείο, επιβαρυμένα περιστατικά Covid
με όποιο κόστος για τη δική μας υγεία». Όπως εξηγεί, «σε επικοινωνία που είχαμε με τον ΕΟΔΥ για διενέργεια προληπτικών ελέγχων των οδηγών μας, μας σύστησαν αυτό να γίνει στα ιδιωτικά ιατρεία με προσωπικό κόστος για εμάς φυσικά».
«Τα Ταξί είναι από μόνα τους μια κοινωνία και δεν έχουμε τη δυνατότητα να αρρωστήσουμε, γιατί δεν θα είμαστε σε θέση ούτε το γάλα, ούτε το ψωμί να προσφέρουμε στις οικογένειές μας», ανέφερε στην ergasia-press.gr η κ. Αράπογλου και πρόσθεσε: «Δεν είναι ώρα για να ρίχνουμε ευθύνες σε κανέναν, αλλά όταν με το καλό βγούμε από όλο αυτό, εγώ ως Πρόεδρος θα είμαι η πρώτη που θα υπενθυμίσω στους συναδέλφους μου την αντιμετώπιση που είχαμε είτε από τοπικούς φορείς είτε από τους Βουλευτές». Μάλιστα, χαρακτηριστικά επισημαίνει πως «μέσα σε αυτήν την υγειονομική και οικονομική κρίση που περνάμε, καλούμαστε να αλλάξουμε ταξίμετρα και ταμειακές μηχανές, τα οποία έχουν μεγάλο κόστος».
Η κ. Αράπογλου αναφέρει πως τα αιτήματα που έχουν είναι η μείωση του ΕΦΚΑ, όπως συνέβη τον Μάρτιο, ενώ ο συντελεστής του Φ.Π.Α. 13% να μείνει μόνιμα και όχι μέχρι τον Απρίλιο.
Επίσης, επισημαίνει, πως εφόσον τα Ταξί θεωρούνται Μ.Μ.Μ., να δοθούν και στους οδηγούς αποζημιώσεις ειδικού σκοπού. «Ο κλάδος υποφέρει. Οι οικογένειές μας υποφέρουν», υπογραμμίζει η κ. Αράπογλου και προσθέτει πως όλοι οι επαγγελματίες της Περιφέρειας Α.Μ.Θ. «έχουμε προχωρήσει σε σύνταξη εγγράφων με τα αιτήματά μας, τα οποία θα αποσταλούν στους Βουλευτές, ενώ θα υπάρξει και ένα πανελλαδικό κείμενο το οποίο θα σταλεί στον ίδιο τον Πρωθυπουργό».