Ερώτηση 25 Βουλευτών για τη κακοδιοίκηση που επικρατεί στα Ελληνικά Ταχυδρομεία και το κλείσιμο πολλών καταστημάτων ανά την επικράτεια στο πλαίσιο του σχεδίου ανασυγκρότησης που έχει εκπονήσει η διοίκηση του Οργανισμού συνυπέγραψε ο Βουλευτής Δράμας Θεόφιλος Ξανθόπουλος. Στην ερώτηση που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Βουλευτή της Αν. Αττικής Γιώργου Καραμέρου, οι Βουλευτές υπογραμμίζουν ότι στις 10 Ιουλίου διέκοψαν τη λειτουργία τους 25 καταστήματα των ΕΛΤΑ σε όλη την Ελλάδα, ενώ ακολουθούν στις 17 Ιουλίου, άλλα 40 καταστήματα σύμφωνα με τη ΔΙΑΥΓΕΙΑ. Όπως αναφέρουν η δραματική συρρίκνωση των ταχυδρομικών δομών έχει προκαλέσει σημαντική κοινωνική δυσαρέσκεια.
Παράλληλα, κατηγορούν την κυβέρνηση για την κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα Ελληνικά Ταχυδρομεία ως εταιρείας κοινής ωφέλειας, κάνοντας λόγο για εικόνα μιας παρατεταμένης -υπό διάλυση- εταιρείας, όταν βάσει τόσο της σύμβασης με το Ελληνικό Δημόσιο (2013), τα ΕΛΤΑ έχουν καταστεί φορέας παροχής καθολικής υπηρεσίας ως το τέλος του 2028, όσο και δυνάμει του Ν.4053/2012 υφίσταται ως υποχρεωτική τους αποστολή, η «παροχή καθολικών και προσβάσιμων υπηρεσιών σε όλη την Ελλάδα». Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. καταγγέλλουν το αρμόδιο Υπουργείο για τις υποστελεχωμένες υπηρεσίες και τις εγκαταλελειμμένες δομές του Οργανισμού, εντοπίζοντας την κακή διαχείριση με αφορμή το ψηφιακό φιάσκο της κυβερνο-επίθεσης, τον Μάρτιο του 2022, την κατασπατάληση δημοσίου χρήματος στην περίπτωση των υψηλά αμειβόμενων golden boys, αλλά και το πλιάτσικο «Πάτση» με τις 27 απευθείας αναθέσεις. Ταυτόχρονα, αναδεικνύουν το μεγάλο πρόβλημα των χρόνια «ενοικιαζόμενων» απασχολούμενων μηνιαίων συμβάσεων έργου με τον κατώτατο μισθό, οι οποίοι καλύπτουν πάγιες ανάγκες χωρίς να τους αναγνωρίζονται βασικά εργασιακά δικαιώματα.
Στη συνέχεια επισημαίνουν το κλείσιμο καταστημάτων σε περιοχές μεγάλων Δήμων της Αττικής, όπως στη Βάρκιζα, την Παιανία, τα Καλύβια και αλλού και ζητούν από τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης να δημοσιοποιήσει το σχέδιο ανασυγκρότησης των ΕΛΤΑ. Τέλος, ρωτούν με ποια κριτήρια έγινε η επιλογή των καταστημάτων που έκλεισαν, με ποιον τρόπο θα αντιμετωπίσει η Πολιτεία τις συνέπειες των κλειστών ταχυδρομικών δομών για την κοινωνική και οικονομική ζωή, πως θα διασφαλιστεί η απασχόληση των εργαζομένων στα κλειστά καταστήματα, πως θα αντιμετωπιστούν τα οξυμένα προβλήματα όπως προκύπτουν στην εξυπηρέτηση ηλικιωμένων και ευάλωτων πολιτών, αλλά και πως το νέο υβριδικό μοντέλο παρουσίας του Οργανισμού θα εξυπηρετήσει τις ανάγκες όλου του πληθυσμού, επισημαίνοντας τον κίνδυνο αποκλεισμού όσων πολιτών δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο.