
ΟΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΚΟΡΥΦΩΘΗΚΑΝ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΕΛΑΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΕΠΙ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΗΣ
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΘΑΝΑΣΗΣ ΣΙΟΥΤΟΠΟΥΛΟΣ
Με λαμπρότητα τιμήθηκε στη Δράμα η Εθνική Επέτειο της 28ης Οκτωβρίου του 1940, την Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2024. Οι εκδηλώσεις κορυφώθηκαν με την παρέλαση από πολιτικά και στρατιωτικά τμήματα επί της οδού Εθνικής Αμύνης, με πλήθος κόσμου να προσφέρει θερμό χειροκρότημα στα μέλη των πολιτιστικών συλλόγων, στους μαθητές και στους στρατιώτες που παρέλασαν.

Ως εκπρόσωπος της κυβέρνησης συμμετείχε στις εκδηλώσεις για την 28η Οκτωβρίου 1940 στη Δράμα η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης του Υπουργείου Τουρισμού κ. Βασιλική Κουτσούκου.
Οι εκδηλώσεις για τον εορτασμό της Εθνικής Επετείου ξεκίνησαν στον Ιερό Μητροπολιτικό Ναό Εισοδίων της Θεοτόκου, όπου τελέστηκε επίσημη δοξολογία προεξάρχοντος του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτη Δράμας κ. Δωρόθεου. Τον πανηγυρικό της ημέρας εκφώνησε ο κ. Νικόλαος Καμέας, Σύμβουλος Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Δράμας.

Οι εκδηλώσεις συνεχίστηκαν στο Άγαλμα της Ελευθερίας στον δημοτικό κήπο, όπου τελέστηκε επιμνημόσυνη δέηση από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Δράμας κ. Δωρόθεο, κατατέθηκαν στεφάνια, τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή και η τελετή ολοκληρώθηκε με την ανάκρουση του Εθνικού Ύμνου.
Παρόντες ήταν οι Βουλευτές του Νομού Δράμας κ. Δημήτρης Κυριαζίδης, κ. Αναστάσιος Νικολαΐδης και κ. Θεόφιλος Ξανθόπουλος, ο Αντιπεριφερειάρχης Δράμας κ. Μιχάλης Μουρβετίδης, ο Δήμαρχος Δράμας κ. Γιώργος Παπαδόπουλος, Αντιδήμαρχοι και Δημοτικοί Σύμβουλοι του Δήμου Δράμας, εκπρόσωποι του στρατού και των σωμάτων ασφαλείας, εκπρόσωποι φορέων και συλλόγων.

Τα μηνύματα για την Εθνική Επέτειο
Μετά την ολοκλήρωση της παρέλασης, ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δράμας κ. Δωρόθεος ανέφερε: «Χρόνια πολλά για την ημέρα. Εύχομαι όλοι οι Έλληνες να κρατήσουμε το αντιστασιακό πνεύμα των αγωνιστών του ’40, να το επαυξήσουμε, να είμαστε ενωμένοι και αγαπημένοι, να τιμάμε τους νεκρούς μας όπου γης στα μνημεία και η Παναγία μας να σκέπει και φρουρεί όλο τον λαό μας».

Η Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής και Ανάπτυξης κ. Κουτσούκου επεσήμανε: «Με ιδιαίτερη χαρά και τιμή, βρίσκομαι εδώ στον φιλόξενο τόπο της Δράμας, στην Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, για να μεταφέρω το μήνυμα της ελεύθερης και ισχυρής πατρίδας μας, της Ελλάδας. Αλλά και το μήνυμα της ενότητας ως αναγκαίας συνθήκης για την πρόοδο του Ελληνικού λαού και της πατρίδας μας. Εμείς οι Έλληνες χρειάζεται να κοιτάμε πίσω στην ιστορία μας για να προχωράμε μπροστά. Θα ήθελα να συγχαρώ τις μαθήτριες και τους μαθητές, το στράτευμα και όλα τα μέλη των συλλόγων που συμμετείχαν στην παρέλαση για να τιμήσουν τη μνήμη και τους αγώνες των προγόνων μας για την ελευθερία και την ανεξαρτησία της πατρίδας μας».

Ο Βουλευτής κ. Κυριαζίδης δήλωσε: «Το ΟΧΙ των Ελλήνων το 1940 ήχησε και ηχεί παγκόσμια. Ένα ΟΧΙ κατά της υποδούλωσης, της τυραννίας, της δυνάστευσης. Ένα ΟΧΙ υπέρ της ελευθερίας, της δημοκρατίας, της ανθρωπιάς. Ένα ΟΧΙ που οφείλουμε και εμείς ως απόγονοι αυτών των ηρώων να το κρατήσουμε και να μείνουμε όρθιοι. Άλλωστε ο τόπος μας, η γη μας, η Δράμα μας, έδωσε εκείνο τον αγώνα και αποτέλεσε ένα στοιχείο παγκόσμιας αναφοράς, διότι ο Άξονας εδώ έχασε την πρώτη του παρουσία με την έννοια της δυνάστευσης. Είναι ένας τόπος ηρωικός και οφείλουμε και εμείς ως απόγονοι και των των Δραμινών και όχι μόνο, να τηρούμε αυτή την προσπάθεια, τον αγώνα για ελευθερία και δημοκρατία. Καλή δύναμη. Ζήτω η Ελλάδα».

Ο Βουλευτής κ. Νικολαΐδης σημείωσε: «Τιμούμε τους ήρωες μας. Τιμούμε όσους αγωνίστηκαν για την ελευθερία της πατρίδας μας. Οφείλουμε να ακολουθήσουμε το παράδειγμά τους μακριά από τοξικότητα και διχασμό. Εμείς, οι νέοι Έλληνες, πρέπει να ακολουθήσουμε με ενότητα το παράδειγμα όλων αυτών που αγωνίστηκαν για μια ελεύθερη Ελλάδα, για μια Ελλάδα της προόδου. Χρόνια πολλά σε όλες τις Ελληνίδες και σε όλους τους Έλληνες. Χρόνια πολλά σε όλες τις Δραμινές και σε όλους τους Δραμινούς».

Ο Βουλευτής κ. Ξανθόπουλος είπε: «Η 28η Οκτωβρίου αποτελεί έναν πολύ σημαντικό οδοδείκτη της σύγχρονης Ελλάδας. Οι Έλληνες, ο Ελληνικός λαός, είπαν όχι στον φασισμό και έδωσαν μηνύματα παγκόσμιας εμβέλειας. Η ιδιαιτερότητα να γιορτάζουμε την έναρξη και όχι τη λήξη του πολέμου σηματοδοτεί ακριβώς αυτή την ημέρα. Και αυτή η ημέρα ουσιαστικά μας δείχνει ότι τα μηνύματα εκείνης της περιόδου παραμένουν επίκαιρα. Σήμερα που σε πλανητικό επίπεδο, η ακροδεξιά, ο φασισμός, ξανασηκώνουν κεφάλι, καθίσταται το μήνυμα αυτής της επετείου εξαιρετικά επίκαιρο. Χρόνια πολλά στον απανταχού της γης Ελληνισμό. Χρόνια πολλά σε όλους μας».
Ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Μουρβετίδης υπογράμμισε: «Ημέρα εθνικής υπερηφάνειας για όλους τους απανταχού Έλληνες. Τιμούμε τους ήρωες του ’40. Αποδείξαμε ότι οι Έλληνες ενωμένοι μπορούμε να πετύχουμε πάρα πολλά πράγματα. Τιμή και δόξα σε αυτούς τους ήρωες και χρόνια πολλά σε όλους. Ζήτω η Ελλάδα».
Ο Δήμαρχος κ. Παπαδόπουλος τόνισε: «Η 28η Οκτωβρίου 1940 είναι ένα ορόσημο στη νεότερη ιστορία του Έθνους μας. Οι Έλληνες φωνάζοντας ΟΧΙ περίτρανα απέναντι στον φασισμό και την καταπίεση κράτησαν την πατρίδα μας ελεύθερη. Για να ζούμε σήμερα εμείς ελεύθεροι εδώ σε αυτόν τον τόπο. Τιμή και δόξα στους νεκρούς μας. Ζήτω το Έθνος, ζήτω η Ελλάδα, ζήτω ο Ελληνισμός».

