ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ ΣΤΗ ΔΡΑΜΑ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΕΥΓΕΝΙΑΣ ΜΑΝΩΛΙΔΟΥ «ΙΧΝΗΛΑΤΕΣ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ»

 

  • «Προσπαθώ να ευαισθητοποιήσω τα παιδιά ως προς τις επισκέψεις στα μνημεία»
  • «Αγαπούμε πάρα πολύ αυτό που κάνουμε κι έτσι η ανταπόκριση των παιδιών σε όλο αυτό το εγχείρημα είναι εξαιρετικά θετική»

 

Πραγματοποιήθηκε το απόγευμα της Τετάρτης 25 Οκτωβρίου 2023, στο Αρχαιολογικό Μουσείο Δράμας, η παρουσίαση του βιβλίου της κ. Ευγενίας Μανωλίδου «Ιχνηλάτες της Ιστορίας». Χαιρετισμό στην εκδήλωση, καλωσορίζοντας τους παρευρισκόμενους, απεύθυνε η κ. Βασιλική Πουλιούδη, Αν. Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δράμας, ενώ προλόγισε ο κ. Θανάσης Διαλεκτόπουλος, Διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας. Για το βιβλίο μίλησε η συγγραφέας του κ. Μανωλίδου.

Σε δηλώσεις της στα τοπικά Μ.Μ.Ε. η κ. Μανωλίδου, ανέφερε για την παρουσία της στη Δράμα και το βιβλίο «Ιχνηλάτες της Ιστορίας»: «Είμαι πάρα πολύ χαρούμενη που βρίσκομαι στη Δράμα για να παρουσιάσω το βιβλίο μου “Ιχνηλάτες της Ιστορίας”. Το βιβλίο πραγματεύεται την ιστορία τεσσάρων παιδιών, δύο από την Ελλάδα και δύο από την Κίνα, που έχουν μια μεγάλη περιπέτεια στο ιστορικό κέντρο των Αθηνών. Με αυτό τον τρόπο προσπαθώ λίγο να ευαισθητοποιήσω τα παιδιά ως προς τις επισκέψεις στα μνημεία».

Όπως επεσήμανε η κ. Μανωλίδου, «το βιβλίο κυκλοφόρησε τον Δεκέμβριο του 2022. Έχει ήδη εξαντλήσει δύο εκδόσεις και έχουμε μπει στην τρίτη. Έχει μεταφραστεί στα Αγγλικά και στα Κινεζικά. Η ιστορία των τεσσάρων παιδιών στο ιστορικό κέντρο των Αθηνών μαζί με την ξεναγό τους, την κουκουβάγια της θεάς Αθηνάς, δημιουργεί περιπέτειες σε κάθε έναν χώρο με στόχο να λύσουν τα παιδιά ένα γρίφο. Όλη η “αγωνία” των παιδιών έγκειται στην επίλυση του γρίφου και στα σημάδια που βρίσκουν σε κάθε ένα διαφορετικό μνημείο. Τα μνημεία δεν είναι μόνο τα πολύ γνωστά, όπως είναι η Ακρόπολη, η Πνύκα, η Αρχαία Αγορά, αλλά και το Χοροθέατρο της Δώρας Στράτου για να μάθουν τα παιδιά πράγματα γύρω από τους παραδοσιακούς χορούς, πολλοί από τους οποίους μας έρχονται απευθείας από την αρχαιότητα, την Ακαδημία Αθηνών, για να δουν τα παιδιά πως η κλασσική αρχαιότητα ενέπνευσε τους φιλέλληνες και μας δημιούργησαν ωραία κτίσματα σε όλη την Ελλάδα, αλλά και σε κάθε ευκαιρία υπάρχει ένας στόχος διδασκαλίας κάποιων λέξεων ή φράσεων που συνδέονται με το μνημείο, αλλά δίνουν στα παιδιά και την εντύπωση ότι έστω και λίγα αρχαία Ελληνικά τα γνωρίζουν μόνο και μόνο επειδή μιλούν νέα Ελληνικά».

Σχετικά με την ανταπόκριση που έχει το βιβλίο της στα παιδιά, η κ. Μανωλίδου σημείωσε: «Στα παιδιά αρέσει ο,τιδήποτε τους προσφέρεις με πάρα πολύ αγάπη. Και εμείς αγαπούμε πάρα πολύ αυτό που κάνουμε κι έτσι η ανταπόκριση των παιδιών σε όλο αυτό το εγχείρημα είναι εξαιρετικά θετική. Βεβαίως αν δεν είχαμε τους γονείς να μας φέρνουν τα παιδιά και να χαίρονται με το αποτέλεσμα, δεν θα είχαμε την επιτυχία που έχουμε. Οπότε θεωρώ ότι αν τα παιδιά παίρνουν τα σωστά ερεθίσματα από το σπίτι ή από το σχολείο ή και από τα δύο μέρη, είναι πάρα πολύ δεκτικά σε ο,τιδήποτε τους δώσεις σε σχέση με τον ελληνικό πολιτισμό».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η κ. Ευγενία Μανωλίδου, κατά τη διάρκεια παρουσίας της στη Δράμα, συμμετείχε σε επετειακό πρόγραμμα στο 2ο Δημοτικό Σχολείο για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Όπως ανέφερε, «σε συνεργασία με το 2ο Δημοτικό Σχολείο παρουσιάσαμε με τις φιλολόγους της Ελληνικής Αγωγής ένα επετειακό πρόγραμμα για την 28η Οκτωβρίου. Ήταν κάτι που το συζητούσαμε καιρό και με την ευκαιρία της επισκέψεώς μας στο 2ο Δημοτικό Σχολείο της Δράμας διοργανώθηκε και η παρουσίαση του βιβλίου». «Έχει δείξει και στο παρελθόν το συγκεκριμένο σχολείο μία ευαισθησία στα θέματα της Ιστορίας και των αρχαίων Ελληνικών. Έχουμε μιλήσει και στο παρελθόν. Έχουμε συνδεθεί από την Ελληνική Αγωγή στο σχολείο. Με τις δύο δασκάλες των παιδιών συνδεθήκαμε στο σχολείο και έκαναν μάθημα στα παιδιά για την αγάπη στην ιστορία και στη γλώσσα. Εμείς στην Ελληνική Αγωγή ασχολούμαστε πάρα πολύ με τη διδασκαλία των αρχαίων Ελληνικών σε παιδιά από 6 έως 16 χρόνων. Είναι πάρα πολύ μεγάλη η χαρά μας να βλέπουμε ότι και άλλα σχολεία θέλουν να ενταχθούν σε ένα πρόγραμμα διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών έστω και για επετειακούς λόγους, μια φορά στους 3-4 μήνες, με αφορμή κάποιο σημαντικό γεγονός, όπως είναι η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου και να έρθουν και τα παιδιά λίγο πιο κοντά στα αρχαία Ελληνικά», πρόσθεσε η κ. Μανωλίδου.

«Γέφυρες τα μνημεία»

Μιλώντας στα τοπικά Μ.Μ.Ε. η Αν. Προϊσταμένη της Εφορείας Αρχαιοτήτων Δράμας κ. Πουλιούδη ευχαρίστησε την κ. Μανωλίδου και τον κ. Διαλεκτόπουλο, καθώς και όσους παραβρέθηκαν στην εκδήλωση, και σημείωσε: «Η αναφορά στο θέμα του βιβλίου δεν είναι μόνο προσωπική αναφορά. Θεωρώ ότι όλοι μας θα πρέπει να κάνουμε αναφορά στα ίδια τα μνημεία. Τα μνημεία που στολίζουν και αποτελούν γέφυρες του παρελθόντος και βοήθεια για να αντιμετωπίσουμε το αμέσως επόμενο μέλλον. Σε οποιοδήποτε πρόβλημα πάντοτε μέσα από την ίδια την Ιστορία και μέσα από τα ίδια τα μνημεία και τις περιγραφές και τις αναφορές που έχουμε, μπορούμε να δώσουμε λύση. Κι έτσι να έχουμε ένα καλύτερο μέλλον. “Πατώντας” δηλαδή στα ίδια τα μνημεία που κάνει αναφορά η κ. Μανωλίδου, να έχουμε ένα καλύτερο μέλλον. Γέφυρες, λοιπόν, τα μνημεία. Είναι πολύ σημαντικό. Γέφυρες μνημεία που μέσα από αυτά βρίσκομαι την ιστορία μας, την ιστορία του τόπου».

«Ενίσχυση της εθνοπολιτισμικής ταυτότητας των μαθητών»

Τέλος, ο Διευθυντής της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δράμας κ. Διαλεκτόπουλος, στις δηλώσεις του, ανέφερε: «Στον όμορφο χώρο του Αρχαιολογικού Μουσείου της Δράμας έγινε η παρουσίαση του βιβλίου της κ. Ευγενίας Μανωλίδου “Ιχνηλάτες της Ιστορίας”. Ένα βιβλίο που απευθύνεται σε μαθητές δημοτικού σχολείου και πραγματεύεται τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό. Κάποια παιδιά προσπαθούν να ξεναγήσουν κάποιους ομηλίκους τους αλλοεθνείς στα ιστορικά μνημεία της Αθήνας και ταυτόχρονα γίνεται μια διαπολιτισμική προσέγγιση των αρχαιολογικών χώρων. Πραγματεύονται τα μνημεία μας όχι μόνο πολιτισμικά, αλλά ιστορικά και γλωσσικά. Ουσιαστικά προσεγγίζουμε και τους ξένους πολιτισμούς μέσα από μια διάθεση διαπολιτισμικότητας. Είναι ένα βιβλίο το οποίο βοηθά τους μαθητές να ενισχύσουν την εθνοπολιτισμική τους ταυτότητα, διότι γνωρίζοντας οι μαθητές τις ρίζες τους μπορούν περαιτέρω να δομήσουν, να ενισχύσουν την εγωσύνθεσή τους και να μπορέσουν να νιώσουν ότι ανήκουν, ότι έχουν το αυτοσυναίσθημα του ανήκειν στον χώρο αυτό ως Έλληνες και ως πολιτισμικά άτομα τα οποία μπορούν να διαχύσουν τον ελληνικό πολιτισμό και προς άλλους λαούς, φυλές, γλώσσες και θρησκείες ακόμη».